Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz b. #56149 üzenetére

    A HardwareUnboxed két videóban is megmutatta. Többször volt már linkelve itt.

    Az Assassin's Creed Valhallában még 1440p-ben is érződik a CPU-limit az erős GeForce-okon. Mi is látjuk, pedig Zen 3-at használunk.

    A TPU méréséből szépen látszik: [link] - csak ők 4,8 GHz-re húzott a Ryzent használnak, viszont alapórajeles nyolcmagos Zen 3-mal még 4K-ban is vannak problémás CPU-limites helyzetek a GeForce-szal, de már nem annyira, mint 1440p-ben.

    1080p-ben azt látjuk, hogy van egy áttörhetetlen fal, egymás mögött sorakoznak a gyorsabb GeForce-ok, egyszerűen nem tudnak a 6700 XT-nél jobban skálázódni. Hiába van a GeForce 3080 és 3090 között jelentős teljesítménykülönbség, a CPU-limit úgy megfogja őket, hogy az döbbenet. 4K-ban kezdenek élni, de láthatóan ott is kevés a CPU. Az Ubisoftos cimbinél már érdeklődtünk, aki szerint ezzel nem tudnak mit kezdeni, de írta, hogy majd a Zen 3-as 3D V-Cache sokat segít a GeForce-oknak, hogy 1440p-ben is jól skálázódjanak, és 4K-n nagyjából eltünteti majd a procilimitet. Viszont azt is írta, hogy az új motorban ez visszatér, ráadásul erősebben, mint valaha, mert az új konzolok miatt sokkal jobban terhelik a CPU-t, mint a Valhallában.
    A gondot az okozza, hogy a GeForce driver a bekötésekhez erőteljesen a CPU-t használja, míg az AMD nagyrészt a CPU nélkül oldja meg ugyanezt a feladatot. Ezzel a motor szintjén nem tudnak mit kezdeni, mert nem ők kényszerítik arra a drivert, hogy a bekötéshez szükséges folyamatot nagyrészt a CPU-n futtassa. Ez az NVIDIA döntése.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák