Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz huskydog17 #40724 üzenetére

    Tervben van.

    Nézd abban nem vagyok biztos, hogy az új Doom subgroup shadereket fog használni. Az AMD fizetett még 2017-ben sok-sok millió dollárt a cégnek, hogy külön optimalizálásban részesüljön a Radeon és a Ryzen vonal. Ezért az id Software-nek nagyon sok AMD-specifikus shader kódja van már, és egyrészt ezeket nem biztos, hogy megéri kidobni, másrészt nem tudjuk, hogy pontosan milyen kötelezettséget vállalt az id Software, a Bethesda és a Zenimax a szerződéssel. Az biztos, hogy ők voltak az elsők, akik támogatták az AMD subgroupokhoz hasonló képességű, de nem szabványos SPIR-V kiterjesztéseit. Ezek azért eléggé máshogy működnek, vagyis nagyon nagy munka mindent átírni szabványosra. Ráadásul az id Software helyzete hatványozottan problémás, mert olyan kiterjesztést is használnak, amit a Khronos nem is jegyez (VK_AMD_wave_limits). Ugye itt arról volt szó, hogy ezzel az id Software a PSSL kódokból tudja azokat is fordítani, ahol a wave-ek számát mesterségesen limitálják. Ez konzolon teljesen megszokott, és az AMD megcsinálta a Vulkan API-hoz, de nem adták be a Khronosnak, mert végeredményben az a baj ezekkel a gyártóspecifikus kiterjesztésekkel, egy idő után annyi kódod lesz rá, hogy rohadt nehéz megszabadulni tőlük. Az id Software-nél az összes shader nagyjából felére van AMD-specifikus verzió, ami azért jó ~100-120 ezer sornyi kód lehet. Ez ilyen kezdetben jól jártam vele, ma meg inkább nem tipikus esete. Persze nem kell félteni az id Software-t, nyilván amikor megkötötték a szerződést, akkor tudták mit csinálnak.

    A szerződést egyébként eléggé védik, kérdezgettem őket, de nem válaszoltak a részletekről. Annyit tudtam kideríteni, hogy több millió dolláros értékű volt az egyezmény, és sok-sok évig érvényes marad. De specifikusan az adatokat se az AMD, se az id Software nem mondta meg. Konkrét adattal kapcsolatban csak annyit árult el az AMD, hogy a szerződés része, hogy az id Software és a Bethesda kizárólag AMD hardveren fejleszti a készülő játékaikat. Ez gondolom tényleg csak a fejlesztésre vonatkozik, az optimalizálást már csinálhatják Intel és NV hardveren is.

    Szóval végeredményben a Doom az nem egyértelmű, mert köti a szerződés a céget, nem úgy ahogy a Sabert, amelynek nincs ilyen egyezménye az AMD-vel, tehát ők szabadon választhatnak fejlesztési irányt. Nyilván a szabványos kód volt a logikus, ők se hülyék. :)

    Az ilyen szerződéses kapcsolatoknál a logikát sajnos felülírja a szerződés. :(

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák