-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #40724 üzenetére
Tervben van.
Nézd abban nem vagyok biztos, hogy az új Doom subgroup shadereket fog használni. Az AMD fizetett még 2017-ben sok-sok millió dollárt a cégnek, hogy külön optimalizálásban részesüljön a Radeon és a Ryzen vonal. Ezért az id Software-nek nagyon sok AMD-specifikus shader kódja van már, és egyrészt ezeket nem biztos, hogy megéri kidobni, másrészt nem tudjuk, hogy pontosan milyen kötelezettséget vállalt az id Software, a Bethesda és a Zenimax a szerződéssel. Az biztos, hogy ők voltak az elsők, akik támogatták az AMD subgroupokhoz hasonló képességű, de nem szabványos SPIR-V kiterjesztéseit. Ezek azért eléggé máshogy működnek, vagyis nagyon nagy munka mindent átírni szabványosra. Ráadásul az id Software helyzete hatványozottan problémás, mert olyan kiterjesztést is használnak, amit a Khronos nem is jegyez (VK_AMD_wave_limits). Ugye itt arról volt szó, hogy ezzel az id Software a PSSL kódokból tudja azokat is fordítani, ahol a wave-ek számát mesterségesen limitálják. Ez konzolon teljesen megszokott, és az AMD megcsinálta a Vulkan API-hoz, de nem adták be a Khronosnak, mert végeredményben az a baj ezekkel a gyártóspecifikus kiterjesztésekkel, egy idő után annyi kódod lesz rá, hogy rohadt nehéz megszabadulni tőlük. Az id Software-nél az összes shader nagyjából felére van AMD-specifikus verzió, ami azért jó ~100-120 ezer sornyi kód lehet. Ez ilyen kezdetben jól jártam vele, ma meg inkább nem tipikus esete. Persze nem kell félteni az id Software-t, nyilván amikor megkötötték a szerződést, akkor tudták mit csinálnak.
A szerződést egyébként eléggé védik, kérdezgettem őket, de nem válaszoltak a részletekről. Annyit tudtam kideríteni, hogy több millió dolláros értékű volt az egyezmény, és sok-sok évig érvényes marad. De specifikusan az adatokat se az AMD, se az id Software nem mondta meg. Konkrét adattal kapcsolatban csak annyit árult el az AMD, hogy a szerződés része, hogy az id Software és a Bethesda kizárólag AMD hardveren fejleszti a készülő játékaikat. Ez gondolom tényleg csak a fejlesztésre vonatkozik, az optimalizálást már csinálhatják Intel és NV hardveren is.
Szóval végeredményben a Doom az nem egyértelmű, mert köti a szerződés a céget, nem úgy ahogy a Sabert, amelynek nincs ilyen egyezménye az AMD-vel, tehát ők szabadon választhatnak fejlesztési irányt. Nyilván a szabványos kód volt a logikus, ők se hülyék.
Az ilyen szerződéses kapcsolatoknál a logikát sajnos felülírja a szerződés.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Ukrajnai háború
- EA Sports WRC '23
- Vicces képek
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Arena Breakout: Infinite
- Spanyolországban kezd a Vivo V40 5G és V40 Lite 5G
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Cyberpunk 2077
- Mobilhasználat külföldön
- További aktív témák...
- Zotac AMP HOLO RTX 3070 8GB - eladó!
- RTX 3070 Vision Fehér/ garancia/ ingyen foxpost
- Videókártya felvásárlás, csomagküldéssel is. Készpénzes vagy utalásos kifizetés.
- SAPPHIRE NITRO+ AMD Radeon RX 7900 XTX Vapor-X 24G (2026.04-ig alza garis)
- MSI GeForce GTX 1070 8GB GDDR5 256bit (GTX 1070 GAMING X 8G)