Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Petykemano #34575 üzenetére

    Nem csak a skálázhatóság a lényeg. Sokan azt hiszik, hogy elég csak a multiprocesszorok számát növelni, de valójában számtalan problémára kell még választ adni. Például ami most a legsürgetőbb az a statikus erőforrás-allokáció elhagyása. Egyszerűen túl pazarló az a modell, amit a GPU-k alkalmazna, hogy a betöltött shadernél előre lefoglalják a szükséges regisztereket és helyi memóriákat. Ez annak ellenére behatárolja a shadereket, hogy elméletben a nyelv nem szab különösebb korlátokat. És a Vegának az LDS dinamikus particionálása, vagy a Volta összevont L1-LDS memóriája csak egy tűzoltás. Egy-két évet nyer vele az AMD és az NV, így a megterhelőbb shadereknél sem omlik majd össze a Vega és a Volta teljesítménye, de magát az alapproblémát nem oldja meg. Innentől már dinamikus erőforrás-allokációban kell gondolkodni. Valszeg ez majd a 7 nm-en jön, mert erre már hardvert kell építeni, ami fogyasztásban is fájni fog, hiszen nem csak annyi lesz a koncepció, hogy "foglald le, ami esetleg kellhet és kész". Sokkal inkább az lesz, hogy "csak azt foglald le, ami valóban kell". Szóval a skálázhatóság a legkisebb gond. Meg ha már itt tartunk, akkor én az AMD helyében írhatóvá tenném a vgpr_base és vgpr_size regisztert a wave-ekből. A Vegát csak ez választja el a GRAMPS-tól.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák