Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • válasz gbors #33230 üzenetére

    Akkor már nézzük ezt a grafikont, amin rajta van a Polaris meg a Pascal is. A P10-nél valamivel javult a nem látható háromszögek eldobása, bár messze nem eleget, s a Vegánál ugye ezt akarják új szintre vinni, amivel a teljes feldolgozás terén spórolni tudnak.

    Érdekes a Tahiti és a Tonga viszonya, utóbbi elég overkill frontendet kapott, azaz csak hányja a háromszögeket, de nem tudott egy millimétert sem előrelépni valós teljesítményben. Így a Polarisnak se kéne tudnia teljesen kihasználni ezt a frontendet, leginkább az órajel segít rajta, s értelmes felbontáson nem képes profitálni a több CU-ból a vágott verzióhoz képest, aminél ráadásul még a sávszél is jóval kisebb. Tehát a Polaris alapvetően ROP limitált kell hogy legyen, s ebből következően valószínűleg a Tahiti és a Tonga is.

    A Hawaii +37.5% CU-jához van dupla backend, közel gyorsul is a CU-knak megfelelő mértékkel (lásd 280X vs 290X). De nem többet. Tehát akkor mégsincs ROP limit a 32-36 CU-s GPU-knál? Hisz úgy egyértelműen többet kellett volna gyorsulnia a 290X-nek, de PH, TPU, HW.fr tesztek alapján ez nincs így. A 390-et is behozva a játékba a Hawaii ugyan meghálálja a plusz sávszélt, de elég minimális mértékben, szóval ez nem tűnik limitáló tényezőnek.

    A Fiji +100% CU-t hoz, ami overkill. A teljesértékű Tongához képest dupla teljesítményt kéne hoznia, de ebből kb 70-80% lett, hiába van körítésnek dupla ROP és orbitális memória sávszél. A vágott verzió azonos órajelen elhanyagolhatóan lassabb, szóval a CU-k nincsenek kihasználva. A frontendet tudom így oknak felhozni, mivel az nem változott a Tonga óta.

    Hol a hiba? :)

    [ Szerkesztve ]

    A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

  • namaste

    tag

    válasz gbors #33230 üzenetére

    A Tonga a Tahiti és a Hawaii/Fiji között van a háromszög rajzolás tesztben, de közelebb az erősebb társaihoz. Órajele alacsonyabb, ez 14%-ot megmagyaráz.

Új hozzászólás Aktív témák