Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz golya87 #30682 üzenetére
Az OpenCL meghajtót mindenképpen reszelgetni kell, mert nagyon sokan használják az API-t. Ez független az Apple-től. Még olyan speciális dolgot is csinált az AMD, hogy az OpenCL 1.2 kompatibilis runtime-ot megtoldották az OpenCL 2.0 kompatibilis kernel nyelvvel, mert sokan nem akarnak az új képességekért OpenCL 2.0-ra váltani. Szóval az OpenCL-re vonatkozó fejlesztések nem állnak le, csak a bányászás egyszerűen nem fókusz. Működik, gyors amennyire gyors és ennyi.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Vega 10 esetében egy GPU-ra nagyon sok termék érkezik igen rövid idő alatt, tehát ezeket jól el kell osztani. Az, hogy ma csak a Frontier érhető el publikusan nem lesz mindig így. Az RX Vega szállítása a hónap második felében megkezdődik, az előrendelők már megkapták az szerverbe szánt előzetes verziókat, de Q3-ban el kell kezdeni a végleges Instinct verziót is kiszállítani, és szeptemberben lesz Radeon Pro WX9100 is, amit november felé követ a két GPU-s Duo verzió a VR-ra, plusz az SSG verziót is idénre szánják, ami azért baj, mert azt előreláthatólag zsákszámra fogják hordani a nagyvállalatok, elvégre radikálisan gyorsítja az egyes nagy adatmennyiséggel dolgozó feladatokat. Szóval egyelőre nem az a kérdés, hogy miképp adják el, hanem az, hogy miképp gyártanak belőle eleget.
Ezért is jön egyébként csak decemberben a Vega 11, mert kevés lenne a lefoglalt gyártókapacitás hozzá. Annyi Vega 10-et kell csinálni, amennyit csak lehetséges.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mivel 60 Hz-es volt a projektor. De mivel látod a képtöréseket, így meg tudod mondani, hogy a hardver mikor írt új képkockát a frame bufferbe. Ugyanígy határozza meg a képszámítással töltött időt az FCAT is, csak az programszinten csinálja, míg mi szimplán egy képből határoztuk meg. De a számítás elve lényegében dettó ugyanaz. Persze az FCAT jóval pontosabb, mert ott meghatározható, hogy hány pixelsor lett kirajzolva. A szemmel való mérés sokkal pontatlanabb, ugyanis ez az információ nem meghatározható. Ráadásul csak egy kép van, vagyis csak az adott pillanatra tippelhető egy megközelítőleges sebesség.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Igazából a gamer piac egyik gyártónak sem fontos úgy, hogy a hardvert a gaming igényekre tervezzék. A szerverbe/mobilba szánt cuccokat le/felhozzák a gamingre és kész. Az üzletstratégia szempontjából viszont fontos a gaming, annak ellenére, hogy a hardvereket nem ide tervezik direkten.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #45185024 #30856 üzenetére
Icon megy. Azért ő, mert ez egy ideális rendezvény arra, hogy tapasztalatot gyűjtsön. A többit még nem döntöttük el.
(#30857) .LnB: Nem. Ha ott lennék, akkor PH-sként lennék ott, de nekem ehhez fel kellene utazni, mert nem lakom a fővárosban. Az egy csomó időt elvisz, és közben dolgozni is kell.
(#30858) golya87: Nem tudnának megfizetni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Yutani #30874 üzenetére
AVFS. És még nem működik minden eleme. Nem aktív a meghajtóban.
Ilyenek egyébként mindig lesznek, mert a user nem tudja meghatározni, hogy hol stabil. A frekvenciaskálázást nem az alkalmazásokra tervezik, hanem egy speciális szimulációs tesztre, ami képes pontosan 100%-on tekerni a hardvert. Ilyet egy szimpla alkalmazás nem tud. Egy játék eljut kb. 50-60%-ig, de annál tovább nem.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Malibutomi #30887 üzenetére
Majd megtudjátok a következő héten. Többet nem szedtek ki belőlem.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Malibutomi #30894 üzenetére
Lesznek, igyekszünk. Igazából nem egy bejelentés lesz az elkövetkező hetekben, illetve inkább héten. Ketté lesz szedve a dolog. De a billentyűzetem valamiért nem írja le, amit akarok.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Természetesen tudtam előre, hogy ez csak egy szimpla roadshow jellegű rendezvény lesz, ahol csak le lehet ülni egy Vegával szerelt gép elé játszani. Azt nem tudtam, hogy tippelni kell, hogy melyik a jobb két gép közül, de az korábban is kiderült, hogy itt adat nem lesz megosztva. Írtam is az erről szóló hírben, hogy ez csak szimpla gaming lesz és kész.
A SIGGRAPH lesz más. Aki adatokat akar Los Angelesbe menjen.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz JóképűIdegen #31104 üzenetére
Az input lag alacsonyabb. Ezt a fejlesztést majd később megértitek. Addig felesleges találgatni, hogy miért. Viszont ez nem Vega only dolog lesz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz syler123 #31125 üzenetére
Nem. Azokat a VGA-kat amelyekből hiány van nem lehet gyorsan pótolni. Még azzal együtt is, hogy a bányászláz alábbhagyott, mert már nem éri meg vásárolni, kell legalább egy negyedév, hogy az árak normalizálódjanak.
Igen az elején előfordulhat, hogy a Vega, amit még a bányászat nem érint, túl olcsónak tűnik majd a felnyomott árú termékskálán.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Pár dolgot még igen. Mik használják majd az új fícsőröket, stb. Csak ezeket a publikus slide-ok nem mutatják.
Ráadásul azt is elmondta az ID, hogy +43%-ot jelent a Doomban a shader intrinsics a GCN-eknek a szabványos kódhoz képest, ami elég érdekes adat. Mióta várjuk már, hogy megtudjuk ezt.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez így van. Ezért mondták el tegnap sok dologról, hogy direkt támogatás kell. Azt is elárulták, hogy ezeket a Vega-only dolgokat biztosan támogatni fogja a Quake Champions, a Wolfenstein II: The New Colossus, a The Evil Within 2 és a Far Cry 5. Jelenleg a Bethesda és az Ubisoft oldaláról mutatkozik erre akarat, csak hogy ne érjen ez senkit se váratlanul.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz velizare #31451 üzenetére
Repiék már azok. És tele a tökük vele. Amint itt az SM6, mennek át arra.
Azért más dolog úgy dolgozni, hogy az AMD nagyon közel van. A Bethesda és az Ubisoft Montreal számára megéri, mert odahányja az AMD az új kódot, ha valamit módosítanak a meghajtóban. A DICE nem ilyen közeli. Nekik a módosításokra direkten kell reagálni. Ez abból adódik, hogy az R&D-be nincsen beolvasztva az AMD, hanem az egy külön részleg maximum AMD-s segítséggel. Szóval a DICE-nak ez nyűg, amit muszáj támogatni, mert kell a sebesség, de mennek is át a szabványra ahogy tehetik.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Malibutomi #31464 üzenetére
Még igazából a HBCC sem volt rendben. Sőt, úgy néz ki, hogy alapértelmezetten az is ki lesz kapcsolva a launchnál, de a driverben lesz egy kapcsoló az átállításra. Ott ~10-től 64 GB-ig lehet majd beállítani a memóriát. A Heavenön kapásból dob 7%-ot, ha be van kapcsolva.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Malibutomi #31467 üzenetére
AVFS részben volt. Primitive shaderhez program oldali támogatás kell.
(#31465) golya87: A Poor Volta azért volt, mert ez a Volta ellen van tervezve. Arra a terhelési szintre, ahol a Polaris és a Pascal már a visszapillantóban sem látszik. A Volta is hasonló újdonságokat hoz. Például packed mathot simán, és ha csak azt kihasználják az alkalmazások, akkor az aktuális felhozatal a packed mathos hardvereknek gyerekjáték lesz. Egyszerűen meg tudják kétszerezni a teljesítményüket ezek a modern dizájnok, míg a korábbi hardverek erre képtelenek. De lesz még egy csomó más dolog is, például fast geometry shader hardveres rásegítéssel, kb. ugyanaz lesz a célja, mint az AMD primitive shaderjének, csak más megközelítéssel. Itt konkrétan ötszörös lehet a tempókülönbség a modern és a régi dizájnok között. Szóval lehet, hogy a Vega és Fudzilla már arról írt, hogy a Volta sem látszik nagy előrelépésnek, de valójában jelentősek, és az idő nekik dolgozik.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Malibutomi #31469 üzenetére
Az teljesen jó, ha rajtuk múlik. Eddig is egy csomóan rá voltak cuppanva a GPUOpen dolgokra. Ha csak annyira megmarad az akarat, mint ma, akkor semmi gondja nem lesz az AMD-nek ezzel. Persze előbb kell hozzá a kiterjesztés is, ami még elérhetetlen.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Shaq-34 #31472 üzenetére
Nem jövőbiztos lesz, hanem már az. Be van jelentve, hogy mindent támogat a Fall Creators frissítésből. Ez az egyetlen GPU a piacon, ami képes erre. Más hardver nem támogatja majd az SM6 opcionális kiterjesztéseit. Végre van egy standard swizzle-t kezelő GPU PC-n is, hiszen ez azért egy elég hasznos képesség, ha már a DPP-t nem használják a fejlesztők. De azt is támogatja az SM6+-ból. Ezek azok az újítások, amelyekre szüksége van a piacnak, mert sokkal gyorsabban lehet megírni rájuk az ismert algoritmusokat. Tényleg nem viccből megy az NV is ugyanerre. Az, hogy a Polaris és a Pascal nem tud ennyit nem számít. Ezek már régebbi dizájnok, mire például jön a Far Cry 5, addigra érdektelen lesz az NV-nek is, hogy nem tudja beállítani egy Pascal tulaj a max grafikát rajta. Ott a Volta, tessék újra vásárolni. Az AMD viszont nem mondhatja neked, hogy a Vegát csak februárig terveztük, most már újat kell venni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nyilván ezért mondták el, hogy lesznek már az ősszel játékok Vega-only fícsőrökkel. Ne érjen váratlanul ez az egész. Azt is elmondták, hogy Quake Champions, Wolfenstein II: The New Colossus, The Evil Within 2 és Far Cry 5. Ezek a kiemeltek. De a GPUOpen effektek is át lesznek rakva az újításokra. A Ni Shui Han például nem direkt támogatott, de a TressFX-nek a packed math verzióját használja. Tehát aki eddig a GPUOpenből élt hamarosan beépíthet Vegához optimalizált effekteket is.
(#31479) -FreaK-: Nyilván nem a Vega a packed math fő indikátora, hanem a PlayStation 4 Pro.
Senki se mondja, hogy áldozzanak rá pénzt. Konvertálják át a PSSL vagy a HLSL2016-os kódot. Az ID Software pont elmondta, hogy ők egy hét alatt hoztak át a GCN-re olyan optimalizálást a PS4-ről, amitől a hardver 43%-ot gyorsult. Egy hét alatt találni 43%-ot baromira megéri.Elmondták, hogy mik lesznek azok a játékok, amelyek biztosan használják az elkövetkező fél évben. Persze arra is utaltak, hogy nem árultak el mindent.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #49088512 #31478 üzenetére
Az NV is fejleszt a maga tempójában. Rendben van ez így. Annyira nehéz alapvetően megújítani a rendszereket, hogy fél éves különbség a két konkurens gyártó hasonló koncepciói között gyakorlatilag nem eltérés. Ráadásul az NV x86 licenc hiányában nem is tudja a Volta összes képességét aktiválni a PC-kbe, szóval ők itt eleve hátrányban vannak. Tehát ne nézzük le azt a munkát, amit ők ebbe beleraknak úgy, hogy az Intel ott akadályozza meg a fejlesztésüket, ahol csak tudja.
(#31484) Hachiko95: A Far Cry-os csapat esetében ez biztos. Ők manapság nagyon fasírtban vannak az NV-vel. A Primal csak azért késett egy hetet PC-n a konzolverzióhoz képest, hogy lejárjon a GameWorks szerződés, így ne kelljen belerakni a black box effekteket. Az FC5-nél már régebben jeleztem, hogy az AMD-s cím lesz. Szerintem biztos nem az NV felelt csak és kizárólag a Far Cry 4 PC-s verziójának a problémáiért, de a viszony az megromlott.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A ComputerBase állítólag hallott valami Doom patchről. Én nem, de ez nem zárja ki, hogy nem jöhet. De már önmagában az új 3Dmark teszt egy jó képet fog adni arról, hogy mit tud ez a packed math. Azt nem nehéz megcsinálni, mert lényegében az aktuális teszt enyhén módosítva.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Shaq-34 #31499 üzenetére
A Star Wars Battlefront 2 nyilván egy élő szerződés. Az AMD-nek előjoga van minden Star Wars címre, tehát azt behúzhatják, ha akarják. Ez csak az ő döntésük, hogy elnyomnak-e rá egy rakás pénzt. Nyilván a Frostbite direkt optimalizálással nagyon szeretheti a Vega raszterizálóját. Rengeteget tud nyerni vele.
Kevés olyan motor van a piacon, ami jobban lenne AMD-ra írva, mint a COD új motorja. [link] - ez egy eléggé speciális eset. Az Activision a PC-re a shadereket egy konverterrel hozza át Xbox One-ról, és ez a konverter nem valami kedvező a PC-n elterjedt architektúrákra, mert nagyon GCN-barát kódot generál. Nem tudnak vele mit kezdeni, mert a kiadó nem ad zsetont ahhoz, hogy fejlesszék. Úgy van vele az Activision, hogy nem éri meg a pénzt, mert egy év és onnantól kezdve már konverterre sem lesz szükség, a DXIL benyeli az Xbox One-ra írt shadert.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A packed math az teljesen biztos, hogy elterjed. Nincs ellenérv. Eleve erre mennek az API-k, erre megy mindenki a hardverfejlesztésben, tehát miért ne lenne értelme kihasználni? Már eleve az hogy, rögtön kezdésnek benyomtak öt játékot mutatja az érdeklődést. Nagyon egyszerű ugyanis a beépítése, és nagyon sokat ér a teljesítményben.
Az 1080-nak nem nehéz odabaszni. Elég hozzá csak a packed math, és rögtön 35-50%-os előnye van a Vega 64-nek az effektektől függően. Szóval az nem lehet cél, hogy az 1080-nak baszarincsanak oda. Ha ütni fognak, akkor a target az 1080 Ti.
Ha a primitive shadert beépítik egy játékba, akkor a Vega egy egészen más dimenzióban fog teljesíteni. Két 1080-es dimenziójában. De erről nem érdemes addig beszélni, amíg nincs benne a támogatás a release driverben. Eleve a mostani 7x is egy olyan szám, amit prototype kódban hoz, tehát nulla optimalizálással.
De van egy rakás másik tényező, amiben a Vega sokkal gyorsabb, mint egy Pascal. Például ROVs, ordered atomics, prefixsum. Mindegyik szabvány. Szóval a primitive shaderre egyelőre én nem tekintenék szükséges feltételként.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Ren Hoek #31511 üzenetére
Feleslegesek lennének azok a techdemók. Eleve biztosan tud a Vega kezelni 64 GB-os assettet. Ha csinálsz egy ilyen demót az a Vegának nem számít, lekezeli hardverből, de bármilyen más hardver percenként csinálna egy képkockát, mert nem fér bele 64 GB a VRAM-ba.
Itt elsődlegesen azok a fícsőrök érnek valamit, amit használni is fognak a fejlesztők. Lásd packed math, illetve a shader kiterjesztések. A primitive shader egyelőre még nincs kész, tehát az előtt nagy jövő áll, de előbb kell a kihasználáshoz szükséges kiterjesztés is. A HBCC-t pedig meg lehet járatni, de csak addig a pontig, amíg a konkurens top hardvere kihasználható. Mondjuk a Volta már 24/48 GB VRAM-mal jön, tehát a Far Cry 5-nél már el lehet borulni, mert legrosszabb esetben a 48 GB-os Volta tudni fogja, míg a többi hardverre lehet beállítást csinálni.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz =WiNTeR= #31514 üzenetére
Igen, kivéve ha a DSBR aktív lehet, akkor azért eléggé gyorsabb, függően persze a leképezőtől. Ezt a hardvert más teljesítményszintre tervezték. Olyan problémák megoldására, amelyek az AMD szerint kritikus problémává váltak. Az egyik ilyen a memóriamenedzsment hatásfoka, míg a másik a kivágás hatásfoka. Mindkettőt megoldja a Vega 10, így olyan részletesség tervezhető rá, amire korábban egyetlen hardver sem volt képes. Emiatt sem érdemes erre techdemót csinálni, mert amikor a Vega 10 még 30 fps-t tud, akkor a többi hardver már rég elhasalt. De ez normális. A korábbi hardvereket sosem tervezték az aktuális nagy limitek leküzdésére.
(#31518) do3om: Augusztus 14 az első stabil driver. De abban sem lesz minden bekapcsolva. [link] Az év végére lehet teljesen kész a meghajtó frontján a Vega 10. Azért rakhatták a Vega 11-et decemberre.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Igazából van rengeteg ötlet. Itt egyáltalán nincs semmi gond. Sokkal inkább ott keresendő a probléma, hogy ebből a rengeteg ötletből elenyésző mennyiségű jut el az aktuális motorokba. Ez részben az elterjedt hardverekre vezethető vissza, részben pedig arra, hogy jelentős módosítást igényelnének az adott motor leképezőjében.
Emiatt van az, hogy a rengeteg ötlet real-time megvalósíthatóságának kidolgozása helyett az olyanokra megy el az erőforrás, mint a manapság sűrűn használt algoritmusok gyorsítása. Akár gyártófüggő formában is, ha a szabvány nem teszi lehetővé a szükséges függvényeket.
Ettől függetlenül nagyon sok érdekes ötlet van a célegyenesben a PC-re:
- Yuriy O’Donnell és Matthäus G. Chajdas "tiled light trees" gyorsítóstruktúrája a Frostbite-hoz. [link]
- Daniel Baker raszterizálástól teljesen függetlenített árnyalási technikája a Nitrous 2.0-ban.
- Sebastian Aaltonen signed distance fields ray tracing eljárása a Claybook című játékban.
- Jean-Normand Bucci és Hawar Doghramachi deferred+ leképezője a Dawnhoz. [link][ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #31595 üzenetére
A launchra stabil meghajtó lesz. Ha korábban startol, akkor nem lett volna stabil driver sem. Amikor már stabil a driver, akkor arra már lehet építkezni. Tud egy teljesítményszintet a launch driverrel a Vega és ha az AMD-nek megéri arra árazni, akkor kiadják. Ha nem érné meg, akkor elhalasztanák az év végére, hogy nagyobb árszintet szabhassanak meg rá. De mivel a GloFo-nak nem per wafer alapon fizetnek, így elég sok a mozgásterük az árban.
Hasonlóan startolt az első GCN is, ami szintén egy nagyon új architektúra volt. Őszre össze is jött neki egy jó 15-20%-os boost a launch driverhez képest. Hasonlóan a szintén újjáépített Keplerhez, ami szintén kapott jó 15%-ot nagyjából őszre. Ezeket is lehetett volna halasztani, de nem volt értelme, a teljesítményt megkapta később. Szóval egyáltalán nem egyedi az a dolog, amit az AMD csinál. Gyakorlatilag minden újjáépített architektúra így startolt az elmúlt évtizedben.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ugyanez volt az első GCN-nél és a Keplernél is. Idővel újratesztelik mindet. Eleve a reddites FineWine dolog a GCN-re lényegében ebből terjedt el. A Hawaii a GK110 ellen ment, majd amikor elérhetővé vált a GM204, akkor már az ellen. És a hardver semmit sem változott (leszámítva az új kijelzőmotort, de annak nincs szerepe a teljesítményben, csak a HDR-t tette támogathatóvá).
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Még előtte a Vega 11-nél, mert az ugye szándékosan decemberre van rakva.
(#31601) Oliverda: Annak is kell majd idő. Ugye például az FP16 támogatás nem jön majd magától a programokban, tehát attól, hogy az AMD-nek megcsinálják az Intelnek és az NV-nek még nem, mert ők nem kínálnak hozzá kiterjesztéseket. Ergo attól, hogy megjelenik a Volta, vagy attól, hogy az Intelnek is van Gen8/9-es hardverben packed math még nem történik semmit, mert azokat be is kell építeni a programba, és ehhez az Intelnek és az NV-nek el kell készíteni előbb az ehhez szükséges, egyes API-kra vonatkozó kiegészítést/headeröket. Az egyébként jó jel, hogy az Ubisoft Montreal és az ID nem zárkózik el attól, hogy az AMD-n kívül más gyártónak a kiterjesztéseit is támogassák. Kérnek hozzá architektúraleírásokat, fejlesztőkörnyezetet és profilozót, valamint módosítható headeröket vagy kiterjesztéseket.
Menekülőút lehet a Vulkannak a friss kiterjesztése pár operációra, illetve a HLSL 2018, ami már ezt szabványosan tudja. De ezek a menekülők leghamarabb 2018 őszén érnek majd valamit. Addig gyártói kiterjesztések kellenek.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Oliverda #31624 üzenetére
Azért ez nem olyan egyszerű, ahogy azt elképzeled, hogy itt a hardver és pikk-pakk meg is van a támogatás rá. Az AMD-nek az első hardvere, ami támogatta a packingot az a Tonga volt. Ismertebb néven a Radeon R9 285. Azóta dolgoznak azon, hogy ebből legyen valami a PC-n. És az csak szerencsés dolog, hogy pont a Vegára jön ki a váltás, de ezek a kódok ugyanúgy támogatják majd a GCN3/4 hardvereket is. Ugyanezen a munkát át kell mennie másnak is, nem fog csak úgy csoda történni, és odavarázsolódni tavaszra a megfelelően optimalizált támogatáshoz szükséges összes implementáció, header, kiterjesztés, tool, profilozó. Ha most kész lenne minden, akkor sem lenne 2018 közepe előtt erre támogatás az NV-nél, illetve az Intelnél.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Jack@l #31629 üzenetére
Ezeken a képeken biztosan nem fog látszani, ha valaminek egyáltalán látszania kell, mert R9 290-ből származnak, ami a packed mathot nem is támogatja. Ezzel kapcsolatban érdeklődtem már a FutureMarknál. Ők azt írták, hogy úgy ahogy az eljárást használják gyakorlatilag nem látható a képminőségben különbség. Ezt majd le is lehet ellenőrizni a professzionális licencszel, ami képes egy képkockát is leképezni, elmenteni.
Egyébként nehéz általánosítani, mert rengeteg lehetőség van a felhasználási módra, ezek között többségben olyanokkal, amelyek a képminőségben nem kimutathatók. És itt ütköznek a vélemények, hogy ki mire használná, de ez a jó egyébként, mert az jelzi, hogy van felhasználási terület. Az AMD egyébként egyértelműen a TressFX 4 szimulációjához használja. Gyakorlatilag megduplázható vele a hajtincsek száma anélkül, hogy drámaian esne a sebesség.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #31637 üzenetére
A semmit az nagyon valószínűtlen, mert kb. 10%-ot minden új architektúra javult háromnegyed éves távlatban a starttól. Ezúttal sincs okunk feltételezni, hogy kb. 10% nem lesz meg. Pláne abból kiindulva, hogy csak a HBCC aktiválásától +7%-ot kap a Vega a Heaven tesztben, és ez csak egy fícsőr a sokból. De azt valóban nagyon nehéz megítélni, hogy hol tetőzik majd a javulás fél év múlva.
A FineWine az nem stratégia, hanem a Reddit közössége találta ki, mert a GCN-ekre mindig jellemző volt, hogy megjelentek, és lehagyták a megjelenéskori konkurenst.
Sajnos azzal a stratégiával, amivel az AMD dolgozik teljesen mindegy, hogy jön-e egy NV kártya. A kiemelt játékok fícsőrjei akkor is a Vegához vannak kötve. Ezen csak a shader modell 6.0 segít.
Azért ilyen az órajelezése, mert a Vega már AVFS+LDO hardver. Beállíthatsz neki egy elég magas órajelet is, mert a hardver képes minden pillanatban meghatározni, hogy mi az a maximális órajel, amivel éppen működhet. Egyedül arra kell figyelni, hogy a beállított maximum az mindig magasabb legyen. Hogy 100 vagy 300 MHz-cel, az most mindegy. A hardver lekezeli.
Lényegében ugyanez az XFR is a Ryzennél. Legyen egy szép kövér maximum rajta, hogy legyen hova skáláznia magát.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz -FreaK- #31639 üzenetére
Is-is. Ellenőrizni kell előbb, hogy működik-e. Ha igen, akkor lehet force-olni a driverből. Ha nem, akkor marad a legacy mód. Ha a program direkten támogatja, akkor erre is van egy külön mód a meghajtóban.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz FollowTheORI #31641 üzenetére
Ez nem effekt. Itt a shader nyelvet kell kiegészíteni. Ezt nem lehet "black box"-ként behozni, mert akkor senki sem fogja tudni, hogy miképp kell használni. Ezt csak úgy lehet behozni, ahogy az AMD csinálta. Az NV-nél DX-re NVAPI-val és egy headerrel, míg OGL/Vulkanra SPIR-V kiterjesztéssel.
(#31643) -FreaK-: AZ AMD ellenőrzi. Ők tudják force-olni, letiltani, vagy szólni a fejlesztőknek, hogy mit írjanak át. Nem muszáj egyébként minden játékra. Elég a motorokra ellenőrizni, és akkor az alapján az azonos motorverzióval minden játékra jó lesz.
(#31644) Oliverda: Megnyugtatlak, hogy az NV nem olyan hülye, hogy így álljon hozzá. Pontosan tudják, hogy mennyit számít a fejlesztőknek a korai elérhetőség.
Kevesen tudják, de a GPUOpen shader intrinsics függvényeket, illetve a fontosabbakat lemásolták az NVAPI-n belül, de mégis csak az AMD szervizkönyvtárát használják a fejlesztők. Egyszerűen elkéstek, mert akit érdekeltek a shader kiterjesztések, ráálltak a GCN-re, és nem kifejezetten erőlködnek azon, hogy írjanak az NV-kre is speciális shadert. Leszarják a részesedést, az NV nem volt ott akkor, amikor erre megjelent az igény.(#31646) Oliverda: Egy piacot nézünk?
A Ballot, amit a fejlesztők nagyon akartak PC-re, megjelent az elmúlt év szeptemberében az AMD szervizkönyvtárában és az idei év elején az NV-ében. Jelenleg az AMD megoldását használják csak (Battlefield 1, Doom, Deus Ex: Mankind Divided, Resident Evil 7: Biohazard, Sniper Elite 4). Ennyit számított, hogy fél évvel hamarabb biztosították az elérhetőséget.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Jack@l #31662 üzenetére
A GCN1/2 nem tudja a packed mathot. Ez a képesség csak a GCN3/4/5 hardvereken fog működni.
Igazából teljesen mindegy, hogy milyen hardverből csinálnak képet. Nyilván főleg az határozza ezt meg, hogy mi van kéznél.
(#31669) Crytek: Már rég megoldották. A mobil G-Sync egy VESA Adaptive-Sync implementáció. A notikban nincsen hely annak a nagy FPGA-nak ugye.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz JóképűIdegen #31674 üzenetére
Driverfüggő is lehet. A launch driver elvileg a 17.30-as batch lesz, de van egy nem stabil 17.320-as meghajtó is, ami egy primitive shader preview kiadás, és ez majd valamikor október felé lehet kész, de erről már többen mondták, hogy nagyot lök a tempón, csak kicsit, na jó eléggé haknis még. Ha az eredmények az OEM-ektől származnak, akkor ők simán tudnak már a 17.320-as prototípussal mérni. Az AMD ezeket a médiának, illetve a sajtónak szánt prezentációkban nem szokta belerakni, mert a prototípus kód sokat változhat a megjelenésig. Szóval alapvetően tudni kellene, hogy ezek az "internal source" eredmények melyik meghajtóval készültek.
Gondolom a 17.320-asban alapértelmezetten aktív a HBCC is, ami a 17.30-as végleges kiadásban inkább le lesz tiltva, és manuálisan kell bekapcsolni. Ha tényleg tud 4-7%-ot hozni extrában, mint ahogy az előzetes mérések mutatják, akkor nyilván ez is segít az egyéb optimalizálás mellett.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #85552128 #31725 üzenetére
Nagyon sokat számít a fordító hatékonysága. A Vega ma a Fiji fordítóival dolgozik, de ahogy ezeket váltják le, úgy fog egyre hatékonyabb kódot generálni az IR-ből.
(#31727) HSM: Komolyabb optimalizálással a 120-at is verdesheti a Vega 10, szóval annyira azért ne feküdjenek rá, mert tényleg százassával fogják vinni a minerek.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Emlékszek. A XAD_U32 nem a bányászat miatt van benne, arra is jó, de sokkal prózaibb oka van, mégpedig a szerverpiac. Ezen a területen számos hash-alapú algoritmust lehet offloadolni a GPU-ra, ami radikális mértékben gyorsítja a feldolgozást. Például a nagy adatmennyiséggel dolgozó területeken a biztonsági mentés, aminél a GPU gyorsabban végzi a CPU-nál a hashek számítását, és még tehermentesíti is a rendszert, nem mellesleg energiahatékonyabbá teszi a feldolgozást. A XAD_U32 minden hash-alapú algoritmusra kedvezően hat, gyorsítja a feldolgozást.
A bányászat azért sem lényeges, mert Lisa Su elmondta, hogy nem tekintenek rá hosszútávú tényezőként, ellentétben ugye a szerverpiaci igényekkel, amelyekre lehet építeni.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz velizare #31764 üzenetére
Csak kombinálgatnak olyan dolgokról, amelyeket még nem értenek, mert nem hallgatták végig az előadásokat. Már eleve nagy hiba azt is feltételezni, hogy a XAD_U32 a bányászat miatt került bele. Világosan elmondták, hogy nem, csupán a bányászat is hash-alapú algoritmus, emiatt azt is gyorsítja, de a fő cél a szerverpiaci igények kiszolgálása.
És a bányászat ellen maximum szoftveresen lehet tenni, de abból a szempontból is nehéz, ugyanis hiába hoznak egy olyan döntést, hogy x meghajtótól kezdve megfojtják a teljesítményt, a bányászok használják tovább az x előtti meghajtókat.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A szerverpiac nem csak szerverhardvert vásárol. Akinek csak a hash-alapú algoritmus offloadolása a lényeg az nem fog sokezer dollárért Pro vagy Instinct modellt venni, mert ugyanazt kapja meg 500 dollárért is.
(#31768) Pepeeeee: Mert használnak hozzá egy másik drivert, akár írnak hozzá, hiszen van nyílt forrású OpenCL meghajtó. Ha le lehetne tiltani úgy a bányászatot, hogy annak ne legyen negatív eredménye más területen, akkor már csinálnák, de nem lehet.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Oliverda #31769 üzenetére
Azok eléggé fontos utasítások. Elsődlegesen nem a bányászatra. OpenCL-ből például direkt el lehet érni őket (bitselect és bitalign). Az NV is alkalmaz hasonlókat LOP és SHF (vagy SHFL, már nem emlékszem pontosan) néven. Ha ezeket lekorlátoznák a cégek, akkor az nem a bányászatnak ártana igazán, hanem a GPGPU-piacnak, amiből azért elég komoly bevételük van, és egy igencsak stabil piacról van szó, ellentétben a bányászattal. Szóval nem fognak bedönteni egy stabil piacot csak azért, hogy az ideiglenesen problémát okozó bányászoknak ártsanak.
Olyat csinálhatnak, mint az Intel, hogy tiltanak egy-két SIMD-et. De ennek semmi értelme nem lenne egy GPU-nál. Sokkal kézenfekvőbb a multiprocesszorokat tiltani, mert akkor nem kell hozzá különálló fordító, ami a más felépítésűvé váló multiprocesszorra megfelelő kódot generál.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Oliverda #31781 üzenetére
Hogyne lennének fontosak. A GPGPU-piac jelentős részének gaming besorolású hardver megy el. Egyszerűen az HCC és az OpenCL fordító ugyanaz, mint a Pro modelleken. Ugyanez igaz az NV-re is. Attól nem fognak a felhasználók még egy nullát bevállalni a vételárnál, mert az az igazi érzés. Ez a terület semmi előnyét nem fogja érezni a Pro drivereknek.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Oké akkor ez nem világos.
Az AMD-nél a gaming sorozat az alap. Ehhez van normal driver és ROCm. Amennyiben mondjuk kimerül az igény a 3D-s API-kban, a compute API-kban, illetve a CUDA/HIP-ben, akkor elég szimpla gaming Radeont venni. A drágább modelleknek egyszerűen nem lesz előnye.
A Frontier sorozat a normál szintet egészíti ki a certifikálás nélküli Pro driverekkel. Ez kifejezetten a fejlesztőknek hasznos, hiszen nekik igazából nem kell majd durván szétalázó teljesítmény a professzionális szoftverekben, de azért előnyös, ha nagyon gyorsan és stabilan fut a SolidWorks vagy a 3ds Max/Maya, és e mellé még van pár kiemelt szoftverre is igen jó támogatás, amivel tök jól fognak futni a motorok, mint az Unreal Engine vagy a Unity.
A Pro sorozat behozza a certifikációkat, vagyis a professzionális szoftverekre hitelesítve van a hardver, ami ezen a szinten a megkövetelt stabilitást biztosítja, illetve a hasonló, de olcsóbb hardverekhez képest nagyobb teljesítményt. Emellett teljes funkcionalítással érhető el az MxGPU, ami igen limitált az olcsóbb Radeonokon. Emellett kérhetők hozzá egyedi driverek.
Az Instinct sorozat pedig egy direkten szerverekbe való megoldás kifejezetten a gépi tanulásra, de másra is használható. A fő érték itt a kiemelt ROCm támogatás. Emellett az Instinct sorozatnál teljes az SRIOV, amivel a HBCC mindenhez direkten hozzáfér, ami támogatja az RDMA-t. Természetesen ehhez is kérhetők egyedi driverek.Bár az NVIDIA esetében az eltérő technológiák miatt nem beszélhetünk pontosan ugyanarról, de a szegmentáció jellege náluk is rendkívül hasonló.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Oliverda #31786 üzenetére
Mindenki, akinek nem szükséges certifikáció a professzionális programokhoz, illetve nem kellenek a virtualizálásra vonatkozó szolgáltatások. Más előnye a Quadro és a Radeon Pro sorozatnak igazából nincsen, és ha ezeket nem használod ki, akkor tök felesleges négyszeres árat fizetni ugyanazért a hardverért, amihez ráadásul ugyanazok a fordítók járnak. Nem véletlenül hozta be az NV a Titánt, vagy az AMD a Frontiert, mert a négyszeres árat nem fizeti meg a piac, de megpróbálják rávenni az érintetteket, hogy legalább a kétszerest megfizessék pár extráért, ami esetleg jól jöhet az egyes vásárlóknak.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Oliverda #31789 üzenetére
Jaj istenem.
Szóval a top500-ba bekerülő hardverek szerverek. A teljes GPGPU-piac elenyésző részét fedik le. Nagyságrendekkel több ilyen gép van a vállalatoknál, amelyek nem olyan erősek, mint a top500-ba bekerült megoldások, de lényegében ugyanúgy GPGPU-s feladatokat látnak el. És fontos a GPGPU otthoni területe is. A fejlesztők jelentős része ugyanis garázsfejlesztő, akik számára lényeges tényező, hogy mit vásárolnak, mert nem tipikus cégként üzemelnek, ahol nem gond, ha a vételár egy nullával több.
Emellett a GPGPU-s alkalmazások egy jelentős része consumer piacra szánt megoldás, tehát okvetlenül fontos, hogy a consumer hardverek is ugyanúgy futtassák ezeket, mint a professzionális modellek.(#31790) Petykemano: Egy OpenCL fordítót igényel csak.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Jogász topic
- Star Wars Outlaws teszt
- RC modell földön, vízen, levegőben
- MultiCooker avagy az elektromos kukta. Ötletek, tippek, tanácsok, receptek.
- Formula-1
- Nem indulnak meggyőzően az iPhone 16 eladásai
- Battlefield 2042
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- PlayStation 5
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen