Új hozzászólás Aktív témák

  • Alpi.

    addikt

    válasz Chaser #633 üzenetére

    Asszinkron If nagyon nagy latency növekedést okoz. Ez mindenhol rossz, kb. a legrosszabb, ami zen2-vel történhet, mert ugye alapból nagy latency-vel kommunikál egy-egy komponense közt. (bármi, amit inf. fabric köt össze érintett) Intel, monolit felépítésű cpuja pl. egyrészt egyáltalán nem érintett pl. bizonyos magok közti adatcserénél vagy nagyságrendekkel kissebb késleltetéssel, pl. magok és imc közt működik. Csak egy Aidás példa, mag - imc oldali kapcsolat mennyivel direktebb. Zen2-vel 65ns alatt azért már igencsak erős, Intellel annyira nem kell széttépni a cuccot, hogy 40 körül mérj. Ez nagyságrendi különbség. Ennek fényében az assync beállítás még rárak egy jó adaggal, 10-20 ns simán, ami tönkre is teszi. Pont az Achilles sarkára mér ütést.
    Az, hogy nem lát "X" , "Y" különséget az egy dolog. :) Sokan jellemzően vga limiten játszanak ami egyébként a cél is csak kérdés, hogy mennyire gpu limites a helyzet. Csak egy példa, de teszem azt 30-40 fpsnél azért tényleg félholtra kéne verni a procit, hogy amiatt csökkenjen az fps. 3D Benchmarkok megintcsak nem teljesen jók legtöbb esetben, mert teljesen más cpu oldali renderrel dolgoznak, mint pl. egy modernebb játék. Ezeken túl a magasabb inf fabric órajelnek van egy nagyon jó hatása a cpu frame time-ra. Ez van, hogy kb. az fps-el egyensen arányos, de nem mindig. Ez viszont az a "dolog", ami miatt fosnak érződik pl. egy játék 30-40 fpsnél, egy másik viszont teljesen frissnekm közvetlennek akár már 20 fölött. Nagyon nehéz ezt akár csak "általában igaznak" bizonyuló, egyértelműen mérhető keretek közé szorítani, de az alapvető működést figyelembe véve ez az, amin a lehetősgeinkhez mérten, mindenképp javítani célszerű.
    Cinebench eredmény : Bár én ennek nem tulajdonítok túl nagy jelentőséget, a Cinebench single pont pl. nem igazán súlyoz inf. fabric-ra. Ott ugyanis az az egy terhelt mag szépen elvan a saját 16 Mb L3 szeletkéjével és mivel nem is olyan ram intenzív, így még memoria fele sincs nagy adatcsere. Pont emiatt olyan erős Zen2 Cinebenchekben ! Maximálisan ki tudja használni az óriási cache méretet és ahol picit gyengébb, az az oldal nem annyira érintett. Nem véletlen, hogy Intelhez képest kb. ezekben a legerősebb. Pont emiatt nem szoktam messzemenő következtetéseket tenni Cinebench pontokbol. A single pont a boost órajel stabilitása szempontjából hordoz információt azért. Lehet tudni, mennyire stabilan, mennyire aggresszívan tartja, mert egyébként monitorozó progikkal nem annyira látható fluktuáció van.
    (nagyon gyors az órajel szabályzás, csak piszkálgatja a felszínét a valóságnak mindegyik ilyen progi) Ha nem próbáltátok, érdemes hwinfo-ba mondjuk egy 50 ms-es mintavételt beállítani az alap, 1000 ms helyett. Meg fogtok lepődni, hogy a többé-kevésbé stabilnak hitt (pl. egy Cinebench multi alatt) órajelek, mit is művelnek valójában. És ez még mindig nem a teljes igazság, csak egy kevésbé rossz verziója ! ;)

    https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg

Új hozzászólás Aktív témák