Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BonFire

    veterán

    válasz kuruc01 #26608 üzenetére

    Sajnos angol nélkül nem fogsz egyről a kettőre jutni. Én is elmúltam 44, de mindennap tanulok. Akár nyelvet, akár a szakmai tudásomat fejlesztem. Hogy mást ne mondjak, most, hogy főállású grafikus lettem, az InDesign-t csak most kezdtem el tanulgatni. Előtte nem volt rá szükség. Kezdő vagyok benne, és botladozom, de ezzel jár. A másik, a Premiere Pro kezelésében is járatlan vagyok, de muszáj vagyok ezen dolgozni, mert háromszor jobban kihasználja a gépem erőforrásait, mint a régi videovágóm. Hiába tudom azt már becsukott szemmel kezelni, a PP-ban még a legegyszerűbb alapművelethez is Guglizni kell. És ez nem menne, ha nem lenne a YouTube, és nem lenne az angol.

    Gyakorlatilag bármilyen kérdés merül fel, beütöm a YouTube-ba (angolul), és egy percen belül már tudom is a választ. Ahhoz viszont, hogy megérts egy videotutorialt, vagy a helyes kérdést fel tudd tenni, nem szükséges alapfoknál jobban tudni a nyelvet. Ezt onnan tudom, hogy néha elém kerül német vagy spanyol nyelvű videó is, és még az alapján is elboldogulok, annak ellenére, hogy csak köszönni tudok az adott nyelven.

    A kérdés feltevéséhez meg elég a Google fordító. Ha sok ilyen videót nézel, majd rájössz, hogy mindig ugyanazokat a szavakat és mondatokat használják benne: "Nyisd meg ezt..., jelöld ki ezt...adj hozzá egy maszkot... állítsd a színt feketére... keresd meg a menüben a..." stb. Ez az a passzív nyelvtudás, amit én practical english-nek hívok. Egy bizonyos konkrét gyakorlatra alkalmazott kevés szókincsből és kifejezésből álló nyelvnek. Ez olyan, mint amikor valaki elhelyezkedik külföldön, és a munkájához szükséges alapvető kifejezéseket és mondatokat nagyon hirtelen elsajátítja, és tud dolgozni, és tud utasításokat végrehajtani ezek alapján.