-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
Raymond
félisten
válasz Dyingsoul #7221 üzenetére
+(#7222) -Solt-
Hat, aki vagany az kiprobalhatja az Ultimate Booster Experience-t
Az Adr1ft-el az a gond hogy tulzasba vittek a mozgast. Aranylag mindegy hogy birod az autos vagy repulos szimulatorokat, ez azert a legtobb embert kiakasztja. Az ISS-ben vagy a Lone Echo-ban mar normalisn megoldottak a repkedest.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz Dyingsoul #7228 üzenetére
"És ezt hogy silabizáljátok ki, hogy mikor ugrál, s mikor nem?"
Eszreveszed. Ha allandoan 45 akkor nehezebben mert egyenletes, de ha ugral azt eszreveszed. Ha az ASW ki van kapcsolva es huzamosabb ideig vannak FPS ertekek a 45 es 90 kozott is akkor ott meg erzed mielott a szemeddel latnal vagy eszrevenned. Folyamatosnak tunik ugyan a kep, de a fejed/tested erzi es jelzi hogy valami nincs rendben.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
-Solt-
veterán
válasz Dyingsoul #7228 üzenetére
Ha ugrál azt én azonnal észreveszem mert a gyomrom jelez... egyébként amíg nem tapasztalok ki egy játékot, addig indítok mellé Fraps-t és egy G13 kijelzőjén a HMD alól kikukucskálva követem az eseményeket. Gyors mozgású játékokhoz (autóverseny, repülés) kell a 90 FPS, mert 45 FPS + ASW esetén duplázza a képkockákat és ilyenkor a gyors mozgású "objektum" is "duplán" látszik, olyan mintha szellemképes lenne.
ETS2/ATS pároshoz elég az ASW mellett a 45 FPS, mert ott lassan elkocsikázik az ember, de például az ablaktörlőn vagy a KRESZ táblákon azonnal látom, ha a 45 FPS sincs meg, mert még szellemképesebb lesz...
www.smart-bus.hu
-
válasz Dyingsoul #7363 üzenetére
StarTech PEXUSB3S44V amit meg mondanak, hogy nagyon jo (4 controller egy kartyan), viszont nem minden hazzal kompatibilis es brutalisan draga. elvileg a kettes vezerlo is jo belole ami azert lenyegesen olcsobb.
----
latoter egyebkent kutatasi cikkek alapjan az egyik olyan dolog ami elegge erolteljesen korrelal a rosszullettel, tehat ez is lehet az oculusnal ok (kutatok bizonyos teruleteken elegge rafekudtek a hordozhato VRre mert nagymertekben leegyszerusiti az ember eletet). viszont a grid mar joval kevesbe latszik, mint mondjuk a DK1es idokben.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Márton
nagyúr
-
kiskuplung
őstag
válasz Dyingsoul #7363 üzenetére
Gondolom azóta végigolvastad, hogy fel sem merült bennem, hogy probléma lehet, mert a 2 db alaplapi USB3-mal simán megy a két szenzor, az általam jónak hitt Delock-ra meg a HMD van dugva. Lassan fél éve használom így...
Amúgy most már nyilván utólag okos kapitányként, lefuttattam az Oculus compatibility checkert, és persze egyből kiírja, hogy ez a VIA-s kontroller nem lesz jó
Ezt, hogy ez a Delock ilyen szar, nem is gondoltam volna. Árban ugyanannyi mint ez az ajánlott Inateck, szóval nem hittem volna Tescos minőségnek... Nagyobb dolog vásárlásakor szoktam jobban körülnézni, de erre a kártyára iponon senki nem panaszkodott, de ezek után beírom oda is a fórumjába, hogy ha valaki Rift miatt vennék, akkor ne tegye.
Érdekes amúgy, tegnap olvasgattam még, és külföldi fórumonok fejtegetik, hogy is van ez, hogy bár mindegyik kontroller USB3-as, mégse teljesíti a specifikációt, és mivel az emberek 99%-a csak a sávszélesség miatt veszi, fel sem tűnik neki, hogy kispóroltak belőle valamit. De mit is? Mit használ az Oculus, amit egy ilyen egyszerűbb chip nem tud?
@Raymond: nagyszerű Az exkluzivitásra nem tudsz mit mondani?
-
csip
csendes tag
válasz Dyingsoul #6631 üzenetére
Pimax 4K élménybeszámoló vol 2.
Sikerült összehergelni a Kinect360 kameráját a SteamVR-al (Driver4VR szoftverrel, ingyen próbálható, párezer forint a fizetős), annyi volt a titok, hogy legalább 2 méter távolság és jelentős fénymennyiség kell neki hogy lásson rendesen. Positional tracking kiválóan működik. Közben megjött a Zotac GTX 1080 mini is, War Thunderben minden maximumra rakva (kivéve az antialiast, mert az csak FXAA) kiválóan hasít, semmi röccenés. Elite Dangerous szintén, szóval a kicikínai srácok jó munkát végeznek a renderer optimalizálással (folyamatosan fejlesztik ugyanis). Néha elveszti a kapcsolatota videokártya a headsettel a gép bekapcsolása után, ezt egy HDMI és USB ki-be dugdosással viszonylag gyorsan lehet orvosolni. Screen door effekt gyakorlatilag nincs, de ezt már írtam korábban, a hozzá adott fülesek is elég nagyok és szépen is szólnak (mostanra vettem a fáradtságot, hogy felrakjam őket), viszont mikrofon már nincs hozzá. Utánhúzásnak, ghostingnak, meg amiket jórészt írogatnak az LCD miatt én nyomát sem éreztem, szerintem ez elég jelentősen videokártya és oversampling függő lehet (nálam nincs oversampling beállítva, minden 1.0 mindenhol). SteamVR szépen felismeri, Vive játékok problémamentesen futtathatók.
És akkor most a negatívumokról.
Az IPD beállítás egy merő hányadék, ez az "állítsd a két keresztet egymásra" szerű dolog végül azzal végződött, hogy tükör előtt tolómérővel megmértem a pupillatávolságom és innen legalább nagyjából el tudtam indulni, hogy mennyiről kelljen állítsak (ebben ugye egy darab panel van, tehát nem fizikai az IPD állítás hanem szoftveres). Órákig szenvedtem vele így is, valamint ha nem sikerül rendesen beállítani akkor negyed-fél óra játék után a látótér közepe elkezd homályosodni (gondolom a szemfáradás miatt) és arra a napra lőttek a VR-nek. Amúgy is elmondható, hogy 2-3 óránál több használat iszonyatosan elfárasztja a szemet ezzel a headsettel, a DK2-vel például nem tapasztaltam semmi ilyet (pedig az is egypaneles).
Kényelmetlen a headset. Konkrétan laposorrú kiskínaiakra van tervezve, és nyomja az orrom a műanyagház. Ezt majd megpróbálom orvosolni vastagabb szivaccsal a káva körül, szerencsére cserélhető, de akkor is...
Maga a kábel elég rövid, az ülő dolgokhoz még elég (bár néha már itt is voltak hosszproblémák a Kinect360 2 métere miatt) de egy roomscale az elég felejtős. Azért majd kipróbálom valahogy, mert van Razer Hydrám is a fiók mélyén.
Az egyik headstrap tartója (bal oldalt) egyszer csak konkrétan kicsavarodott, amit vissza lehetett csavarni minden probléma nélkül ugyan de azért az összeszerelési minőség, hát na...
Összességében azt tudom elmondani, hogy aki főleg ülő játékokat, szimulátorokat szeretne játszani, annak kis macera után nagyon faja kis cucc egy driver4VR illetve valamilyen az által kezelt eszköz beszerzése után a positional tracking miatt, aki meg roomscale VR élményt szeretne az inkább kerülje el. Mivel nekem az előbbi opció van ezért én elégedett vagyok vele, mert a gyermekbetegségei ellenére fényévekkel jobb, mint a DK2 volt. Szintén hasznos tulajdonsága, hogy tud Vive, Oculus és Extended Display módban is működni, ami ezt a "csak erre a headsetre adtuk ki" dolgot nagyon elegánsan kiküszöböli a játékok esetén. Úgyhogy Fallout4 VR és Skyrim VR welcome, addig REZ Infinite megy ezerrel
-
Raymond
félisten
válasz Dyingsoul #7409 üzenetére
A jatekmeret alapjan toltsd oket, akkor hamarabb megy A masik dolog hogy amikor jatszol akkor nem tolt! Ez nem egy jo megoldas
A kamerakra amit mond setup-kor meg nem kell annyit adni, de 2 meter azert nem olyan keves.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz Dyingsoul #7413 üzenetére
Jah még annyit, hogy 1070 MSI Quicksilver-rel tolom, semmi kellemetlenséget nem vettem észre eddig. Gondolom majd Pcars-nál lehetnek még meglepetések.
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
Enton
addikt
válasz Dyingsoul #7413 üzenetére
Az USB-jét szedegesd mint a sérülékeny HDMI csatit, jobban jársz. Nálam így nem melegszik.
A 1080ti-t se felejtsd le a karácsonyi ajándéklistádról.
[ Szerkesztve ]
"just because they are spelled the same doesn’t mean they are the same" And "just because they are not spelled the same doesn’t mean they are not the same" Mert gyakorlatilag megszámolhatatlan mennyiségű papucsállatka használ gazdatestként internetezésre humanoidokat és ez követhetetlen."
-
kiskuplung
őstag
válasz Dyingsoul #7413 üzenetére
Hehh, én a Robo Recall-t anno hónapokig nyomtam, egyszerűen imádom
Elitezni szerintem csak HOTAS-sal érdemes, már csak azért is mert a beleélést nálam nagyban segíti, hogy látom a karjaimat a kezelőszerveken.
De szerintem ne nagyon költekezz még, én is még mindig az ingyenes cuccok közt is szemezgetek, pl. most találtam ezt a gyöngyszemet, teljesen jó : Deadly Hunter VRÉs ha már ingyenes, a The Lab -et, és a Waltz of the Wizard -ot se hagyd ki
Nem véletlen, hogy többen is írtuk, hogy szimulátorozni vette a Riftet, aztán még mindig csak a Touch-os anyagokat tolja.
Tipp: ha csak egyetlen teljes áru játékot veszel az Oculus Home-ból, az a Lone Echo legyen. Egyszerűen tökéletes.
Én most már teljesen ráálltam a havi 1 "rendes" játékra, szóval a következő a Killing Floor lesz, vagy az Arizona Sunshine, még nem döntöttem el. Igény esetén majd írhatok értékeléseket is. :]
-
Raymond
félisten
válasz Dyingsoul #7413 üzenetére
"A rift letéve is melegszik, ez engem marhára zavar. Szerintetek nem gáz ha kihúzom? Illetve elég csak a HDMI-jét kihúzni ahhoz, hogy hűljön?"
Hagyd ahogy van, nem kell kihuzni. Majdnem masfel eve van nalam bedugva es semmi baja. Az IMU-nak egyebkent kell egy bizonyos homerseklet az optimalis mukodeshez, ha allandoan kihuzod akkor bedugas utan az elso 10-20(?) percet mindig melegszik a megfelelore.
Elite egy joy vagy gamepad nelkul elmeletileg jatszhato, de nem lehet konnyu. Ki kell nezned a HMD alol a resen hogy hol a billentyuk es az immersion rombolo. Inkabb egy olcso XB360 gamepad valahonnan es azzal ha mar joystick nem (Thrustmaster T.Flight HOTAS-X a befuto, kb. 40EUR).
"1070 MSI Quicksilver-rel tolom"
En is Nincs vele gond. Szamokban peldaul itt es itt is lathatod.
Van rengeteg ingyen tartalom egyelore szerintem maradj eloszor azoknal. Komolyabb sale amugy sincs most sehol. A kartyaddal menni fog az NV VR Funhouse is, abba van par minigame marhulni. A The Lab is jo, ott szerintem a Longbow a nyero (egyebkent a jatek a -longbow switchel egyenese abba indul, nem kell a menun atradgni magad )
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz Dyingsoul #7419 üzenetére
Az Oculus Store-bol relax-nak vagy ha mutatni akarod nem eppen jatekos valakinek akkor:
Henry
Lost
Invasion
The Rose and I (A kis herceg tema)
Alumette (A kis gyufaarus lany feldolgozas)
Showdown (ez mondjuk akciosabb)
Senza Peso - operas animacio, egesz jo
Surge - EDM "videoklip"Par masik:
Mission ISS - ez nagyon jo szerintem
Oculus Dreamdeck - toltsd le a store-bol, automatikusan csak egy rovidebb valtozat van (lent a tutorial szekcioban) aminel nem lehet valogatni a scene-k kozott.
Face Your Fears jo demozni
Disney Movies VR - itt a Beauty and the Beast es a Trust in Me animaciok jok
Introduction to Virtual Reality - igy kene a 360 sztereo videoknak kinezni mindnekA Spiderman es a Ghost in the Shell lehangoloan minosegtelen, ezek szerintem felejtosek.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz Dyingsoul #7421 üzenetére
A Robo Recall-hoz meg annyit hogy miutan kijott a jatek mindenki 360 support-ot akart, koztuk en is. De aztan jatszod egy darabig es rajossz hogy sokkal gyorsabb ugy jatszani ahogy az eleve ki lett talalva, a "warp" elotti fordulas a stick-el a leggyorsabb es aranylag hamar meg lehet szokni.
(#7422) Joshi
Csak ha nagyon olcson van, 150-200EUR-nal nem adnek erte tobbet es az a 200 is mar kerdeses plusz nagyon jo allapotban kene hogy legyen. A CV1 mar majdnem masfel eve kint van, az a DK2 minimum 2 eves lesz.[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
válasz Dyingsoul #7421 üzenetére
a face your fearst mindenkepp probald ki. teriszonyos vagyok, kb pont olyan erzes volt, mint egy uvegkalickaban kiallni a 120. emeleten egy felhokarcoloban, illetve kotelugrani.
assetto corsa / dirt rally / project cars allat, tenyleg olyan, mintha a jatekban ulnel. es meglepoen egyszeru jo kort menni, viszont erdemes olyan autoval menni, amirol tudod, hogy nem csapod oda az elso korben es nem pordulsz meg a rosszullet miatt. mondom en aki zondaRel kezdtem a Nordon , de fejbol tudom a palya osszes kanyarjat.
alien nem biztos tud nativat. viszont erre ott az ingyenes bigscreen amivel olyan, mintha egy 200"os tvn tolnad a jatekot kb. a virtual desktop elvileg jobb, de az fizetos (kb 15 eur)
Joshi: nezz utana mennyire van tamogatas. DK1et win10 alatt gyakorlatilag lehetetlen mukodesre birni mar. viszont DK2ot nem tudom.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
#54625216
törölt tag
válasz Dyingsoul #7419 üzenetére
Ismerősöknek demozáshoz:
- ha nem akar touch-al bohóckodni: Introduction to Virtual Reality, Dreamdeck (ebben a sorrendben)
- touch-al: first contact, bullet train, toy box, felnőtteknek: google earth
- kreatívoknak: medium, quill, tilt brush - gyerekek nagyon szeretik (fizetős)Gyerekeknek a magasságot nagyobbra kell állítani, 210cm már jó volt egy 4 évesnek, hogy kényelmesen felérje az asztalt first contacban és toyboxban. (A talajon lévő dolgokat így nem lehet elérni, de általában nem is kell.)
Az ingyenes játékok közül nekem nagyon bejött a Herobound II, fizetősből pedig a Blaze Rush és a Chronos.
Elite-et próbáltam xbox kontrollerrel és kölcsön hotassal, nekem az xbox kontroller jobban bevállt, mert "vakon" természetesebb érzés volt a kezemben, de gondolom megszokás kérdése.
VR coverből a pro setet rendeltem, amiben minden van, de igazából nem használok belőle többet, mint ami a basic setben van.
Ez már az új szériás vr-cover, jár hozzá egy keret, egy műbőr szivacs és egy mosható szövet feltét. Lényegesen kényelmesebb vele a rift, mint a gyárival, mert puhább, valamivel nagyobb a FOV és az orr részt teljesen szabadon hagyja.
A szövet feltét eleinte zavaró, mert meg kell igazítani a gyűrődéseket, mitután felvetted a hmd-t, de próbáltam huzamosabb ideig feltéttel és anélkül is, és hosszabb használatnál már jobb a szövet, mert tényleg nem izzad rá a keret az arcodra (és nem hagy nyomot ).
Keretből a "regular/standard" verziót érdemes választani, mert a szemüveges verzióban ugyanúgy kényelmetlen a szemüveg, mint a hagyományosban (bár kicsit jobban elfér benne), de a nagyobb távolság miatt kisebb a FOV. (Sajna szemüvegeseknek nincs igazán jobb megoldás, mint a kontaktlencse vagy vr-lens.eu.) -
#54625216
törölt tag
válasz Dyingsoul #7460 üzenetére
A guardiant ki lehet kapcsolni és attól nem veszti el a beállításokat.
A közeliséget view resettel lehet megoldani, a többiek majd memondják, hogy a pcarsban van-e erre külön gomb (gondolom van), de az oculus settingsben ha jobboldalt a nyíl ikonra kattintasz, az automatikusan reseteli a view-t az aktuális pozíciódhoz. -
Raymond
félisten
válasz Dyingsoul #7460 üzenetére
Kikapcsolhatod az Oculus menuben. Nyisd meg (bal Touch Oculus gomb) es balra masodik alulrol a Guardian System Settings. Ott van hogy mutasson mindent, csak a talajon levo vonalat vagy semmit.
A masik dolog hogy nincs alapbol a PC-ben hozzarendelve gomb, de ha bemesz a Controller Settings-be a jatekba az utolso oszlopban alul ott van hogy Reset VR View, en egy kormany gombot rendeltem hozza.
Szerk: a PC-hez meg egy aprosag - Visuals -> Visual FX -> Exposure Compensation legyen olyan 0.80 az 1.00 helyett maskepp nagyon tulvilagitott a kep.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
kiskuplung
őstag
válasz Dyingsoul #7471 üzenetére
"de olyan volt mintha a kép amúgy folyamatos lett volna de ezt megakasztották ezek az ugrálások, mint mikor régebbi gépeken egy-egy pályarészt tölt be a GTA vagy valamilyen open world játék"
Na, ezt ha valaki megtudja mondani, hogy mitől van, azt megköszönöm. Nekem egyedül a pCars produkálja, sehogy sem tudom kiküszöbölni. HIába van még 40% headroom a performance monitor szerint, akkor is akad.
Amőgy szerintem az ETS olyan szinten pixeles, meg ronda VR-ban, hogy én képtelen vagyok játszani vele. Hiába no, Robo Recallon nevelkedtem, az pedig silk smooth
-
válasz Dyingsoul #7471 üzenetére
ugye?
btw, megpordulessel ovatosan, attol lehet rosszullet foleg ha a kocsit eldobod (nordon pl a CCXel el lehet szallni). masik amire ugyelj, hogy sokkal nagyobb az immerzio, de nem erzed, hogy faradsz. nekem elso nap utan elegge fajt mindket kezem. de az lehet a robo recalltol volt.
ami meg erdekes, hogy meglepoen egyszeru jo idoket menni, sokkal jobban erzi az ember az auto szeleit (eyefinity viszonylatban is).
ha van dirt rallyd az is ajanlott, peakes egeszen szurrealis elmeny, van akkora, mint a zondaRt terelgetni nordon.
kiskuplung: probaltad atrakni SSDre?
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
-Solt-
veterán
válasz Dyingsoul #7471 üzenetére
Az ETS2-höz pár tipp,
- Fixáld az FPS-t 45-re, mert a fix 90-re esélyed sincs! DX9-s barkács engine...
- Az indítási paramétereknél a -oculus után szerepeljen a -64bit, mert alapból a 32 bites verzió indul és ez sok nyűg forrása lehet.
- A grafikai beállításoknál a scaling érték legyen 100%, a DoF kikapcsolva a többi pedig mehet maximumra mert a játék főleg CPU limites, tehát a GPU-t terhelő beállítások nem nagyon befolyásolják az FPS értékeket a lényeges helyeken. Ez alól kivétel az MLAA, ha nagyon elfogyna városban az FPS akkor azt kikapcsolhatod, a kép élesebb lesz, de az élek randábbak, viszont visszahoz 10-20% teljesítményt. Oculus Tray Tools-ban pedig mehet neki az SS 1.5, és ezzel a grafikai résszel meg is vagy. Én egyelőre még 980Ti-l nyomom, szóval ezek az 1070-l neked is jók lesznek. Annyit még megtehetsz, hogy SSD-re rakod a játékot, de akkor is csinál olyat, hogy 2-5 percenként akad egyet. Ezt főleg autópályán tapasztalni, szerintem vagy akkor tölti be a térkép következő szakaszát, vagy akkor ürít memóriát, vagy bármi egyéb amatőrizmus de a lényeg, hogy ez sajnos ilyen. Viszont ettől eltekintve semmilyen akadozás nincs benne, főleg ha fixálva van az ASW mód 45-re, ez fontos!
- Ezen kívül a tükrök borzalmasak benne még Oculus alatt is, szóval javaslok egy Realistic Mirror FOV modot, ezzel a méretarányok jobbak lesznek, többet látsz bennük, de ahhoz, hogy ne hányd el magad a látványtól, kellenek a fentebb javasolt maximum beállítások a grafikánál! [link] Én ennél is lejjebb vettem a FOV értékeket, de majd kitapasztalod neked, hogy jó.
[ Szerkesztve ]
www.smart-bus.hu
-
kiskuplung
őstag
válasz Dyingsoul #7477 üzenetére
Igen igen, én is úgy emlékszem, hogy ott ahol az ára kellett volna hogy legyen a Store-ban, csak a Play vagy Install gomb jelent meg.
proci985 : igen, ez egy jó ötlet, mert pontosan azt csinálja, mint régen 1998-ban a Half-Life, amikor kifogyott a RAMból és swappelni kezdett Szóval elég esélyes, hogy valami lemezművelet tesz be neki. Érdekes hogy csak a pCARSnak.
-
#54625216
törölt tag
válasz Dyingsoul #7482 üzenetére
Ha a HMD elsötétedik és megjelenik középen egy fehér pötty, oldalt meg egy homokóra, az azt jelenti, hogy a HMD drivere resetelődött. Ez vagy valami szoftveres bug, azaz a játék kiakasztja a drivert, vagy a szokásos usb para: a windows energiagazdálkodás egy idő után leválasztja az eszközt, vagy inkompatibilis az usb chipset.
-
#54625216
törölt tag
válasz Dyingsoul #7486 üzenetére
Jah, akkor félreértettem:
"Aztán olyan is volt, hogy homokóra jelent meg és megállt az egész játék. Ez WTF? Egyébként nem éreztem magam rosszul ezektől sem, szimplán csak marhára idegesített. Nem csinálta állandóan mondjuk, egy óra alatt talán 3x."
Ha a homokóra a kép jobb sarkában jelent meg, akkor azt az oculus driver rakta ki. Ilyenkor amúgy működött a fej tracking továbbra is, vagy ha mozgattad a fejed, akkor a kép "ráragadt" a hmd-re?
-
Joshi
titán
válasz Dyingsoul #7539 üzenetére
"Bár Márton már többször elmondta, hogy neki a VR fejlesztés a szakmája"
Ha ez valóban így van, akkor nem értem miért egy általános VR fórumban teszi fel a kérdését. Szinte biztos hogy vannak developer fórumok, ahogy developer VR kitek is hiszent pont egy DK2-t vettem.[ Szerkesztve ]
-
Enton
addikt
válasz Dyingsoul #7561 üzenetére
Már lett említve igen van view reset az opcióknál, csak alapból semmi nincs hozzárendelve, megfelelő gombra rakva sokat segít pozícionálásban, első pilleteattól kezdve műxik intro/menü alatt is. Meg még mecs közben menüben van VR opciók ott van world scale azzal is lehet játszani immerziónövelés céljából. Két véglet közt váltogasátok aztán kisebb léptekben a tetsző méretűtől a másik irányba amíg okés nem lesz.
"just because they are spelled the same doesn’t mean they are the same" And "just because they are not spelled the same doesn’t mean they are not the same" Mert gyakorlatilag megszámolhatatlan mennyiségű papucsállatka használ gazdatestként internetezésre humanoidokat és ez követhetetlen."
-
fulton
addikt
-
Márton
nagyúr
válasz Dyingsoul #7842 üzenetére
követelmény alatti konfig?
Minimum Specs, Graphics Card: NVIDIA GTX 1050 Ti
Akkor ezt val.színű azért rakták bele, hogy jobban terjedjen, többen megismerjék, csakhogy:
"Some Rift content may require a computer that exceeds Oculus’s minimum or recommended specs. Please refer to the recommended specs when browsing content in the Oculus Store."Hát, ez van, keresem a jól optimalizált progikat. Robo recall pl. teljesen játszható, nem emlékszem akadásra, majd megnézem a debug tool-lal, mi a helyzet.
Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
Raymond
félisten
válasz Dyingsoul #7842 üzenetére
Az ASW bevezetesevel lejebb kezd a hivatalos Oculus hardver, akkor kerult bele a 960 es a 1050Ti mint minimum. A recommended meg mindig a 970/290 mint volt, de hivatalosan is elfogadott a 1050Ti. Nemreg volt egy blog post is errol: [link]
"Thanks to the magic of asynchronous spacewarp (ASW), min spec machines can run virtually anything on the Oculus Store—though, with high-end graphics, you might see the occasional slowdown. In most cases, ASW should smooth out frame-rate issues for a quality experience."
Ez egyebkent nem valtoztatott sokat a Store elvarasokon. Meg most is ugy van hogy ha valamit meg akarsz ott jelentetni akkor azt nezik hogy a recommended spec gepen (970/1060) tartja-e a 90FPS-t. Ha nem akkor fail.
Van par eredmeny kulonbozo terhelesu jatekokbol nem is olyan regrol 1050Ti-vel is: [link] Ahogy az varhato volt ASW kell gyakorlatilag mindegyikhez, de ugy mennek rendesen:
Arizona Sunshine - Medium es SS1.0 - 52FPS, ASW-vel OK
The Climb - Medium es SS1.0 - 46FPS, ASW-vel jatszhato, de a hataron van, nem lehet feljebb allitani
Elite Dangerous - Medium es SS1.0 - 85FPS, itt mondjuk meg egy kis SS is beleferne, mert vannak lehetosegek az 1.0 85FPS es az 1.5 40FPS kozott, talan 1.2-1.3 meg epp jo lehet ha mar ugyis ASW kell
Robo Recall - itt meg SS1.5 is belefer vagy valamelyik plusz opcio meg ha mar nem is Low->HighEzek kozul a Robo Recall-on kivul egyik se arrol hires hogy agyon lenne optimalizalva
A SteamVR teszt-el egybekent annyibol ertek egyet hogy mar nagyon regi, nem sok jelentosege van. CPU limitet tavaly is nehez volt mar kihozni belole es meg a regi 380X-el is a Medium tetejenel voltam. Azota naluk is fejlodott a reprojection tech igy ott is kevesebb a problema ha lassabb a hardver. Amikor a SteamVR alatt akadasok vannak ott a legtobbszor nem azert mert mondjuk a kartya lassu lenne, sokszor vagy a jatek vagy a SteamVR problemajarol van szo amit aztan vagy javitanak kesobb vagy nem. Meg mindig vannak akadasok foleg beolvasaskor. Ez nemigen van az Oculus Store jatekoknal, mert az egyik alapkovetelmeny submission-nal az hogy a head tracking soha nem akad meg. Tehat miutan valami mar megjelent a kepernyon azutan te olvashatsz be annyit amennyit akarsz es ugy ahogy akarsz, de a head tracking-nek mennie kell.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz Dyingsoul #7885 üzenetére
"Jah és a steam beállításokban 2.2 SS-t tettem rá mivel állítólag a steam VR-on belüli felbontás növelés exponenciális helyett lineáris."
Miert jatszod SteamVR alatt? Van direkt Oculus tamogatas. Az SS-t egyebkent meg SteamVR jatekoknal is eleg az Oculsu Debug Tool vagy Oculus Tray Tool-ban allitani, hagyd a SteamVR beallitasoknal 1.0-n.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz Dyingsoul #7887 üzenetére
Mert Oculus-nal csak hozzateszel egy plusz reteget a render utjaba. A zome funkcio ugyis csak egy wrapper ami tovabbmegy az Oculus runtime fele, de az SS vagy reprojection ha be van allitva ott akkor azt el is vegzi es per pillanat (vagyis az elejetol fogva) itt a SteamVR le van maradva szepen a Oculus mogott. Olyan jatekoknal ott a direkt tamogatas nincs ertelme a plusz retegnek es a plusz keretrendszer futtatasanak, jobb esetben csak eroforrasokat foglal es nem csinal semmit.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz Dyingsoul #7915 üzenetére
Ugy csinaltam es el is inditja az Oculus Home-ot ha nem fut startkor plusz atkapcsolja a hangot a HMD-re, de nincs kep. Az csak a monitoron van. Egyebkent alapbol ott a tamogatas UE-nal most mar (az aktiv kamera VR-es lesz es nezegethetsz amerre akarsz), inkabb kivenni kell. Itt is elmeletileg ott a dll a build-ben, de nem megy. Volt olyan idoszak tavaly amikor nalam majdnem minden UE-s cucc a Rift-ben indult. Nem is tudtam kikapcsolni. Aztan valamit javitottak es mar nem volt ugy. A Kite demo-t jo darabig nem tudtam megnezni mert a Rift-ben ment csak
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
#54625216
törölt tag
válasz Dyingsoul #7915 üzenetére
Fejlesztési szempontból az UE majdnem, hogy kulcsrakész megoldásokat ad, azaz amikor egy játékot VR-re (is) fejlesztenek, akkor első sorban nem technológiai, programozásbeli feladatokat értenek alatta, hanem game-design problémákat, azaz player mozgatása, interakció a környezettel, kontrollerek kezelése, a világ méreteinek beállítása, motion-sickness problémák elkerülése, stb.
Ez persze csak a prototípus fejlesztésre igaz, ha már több platformot kell támogatni, hardverre optimalizálni, render beállításokat tweakelni (supersampling, stb.), akkor már a programozókat is fingatják a VR-al, de alapjáraton mind unrealben, mind unity-ben meglepően egyszerű vr-re fejleszteni: kb. beállítod, hogy vr támogatás on, melyik api (oculus, steam, google, stb.) és kész.
Az unreal annyival tart előrébb, hogy nem csak a játékodat tudod vr-ben tesztelni, de magának az unreal editornak is van vr módja, azaz a pályákat eleve vr-ben tudod összerakni. -
kiskuplung
őstag
válasz Dyingsoul #7915 üzenetére
"miben különbözik az, mikor eleve VR alapra is tervezik és miben az mikor csak hozzácsapják modulként a VR lehetőséget."
Ez engem is érdekelne, többször is téma volt itt. Elég összehasonlítani pl. a pCARSt olyan címekkel mint a Robo Recall vagy a Lone Echo, amiknek nem csak a koncepciója eleve VR-ra tervezett, de az egész külső designja olyan, hogy alig észrevehetők a mai VR headsetek hátrányai. A irányítás reszponzív, és a képminőség is sokkal jobb, összehasonlítva az utólag patkolt megoldásokkal.
Ezért is fogadom kétkedve az ilyen jellegű megoldásokat: [link], miszerint még több réteget beültetve bármilyen javulást lehetne elérni. Az egységesítés mindig a teljesítmény rovására megy. Pont, ahogy a SteamVR-nál is tetten érhető a teljesítményveszteség a natív Rift támogatáshoz képest.
Na de ha már Lone echo, akkor egy kis gyorskritika:
A játék egyelőre csak és kizárólag az Oculus Store-ból érhető el. Egy FPS nézetű, de lövöldözésmentes kalandjátékról van szó, amiben Jack-et, a Echo szériás karbantartó robotot alakítjuk. Jack egy Szaturnusz körüli pályán lévő bányászűrhajón teljesít szolgálatot, valahol a nem túl közeli jövőben. Egyetlen emberi társa Olivia Rhodes, akivel különleges, baráti(!) viszonyt ápol, és ezt tessék jól érteni
A játék elején megismerkedünk a nulla gravitációs térben való, egészen zseniális közlekedési móddal. Aki szeretné kipróbálni ingyen, az töltse le Oculus Storeból az Mission:ISS nevű ismeretterjesztő anyagot. (Régen volt egy Echo Arena nevű app is, ez a Lone Echo multiplayer moduljának volt a bétateszt idején ingyenesen elérhető verziója . Nem tudom, hogy még mindig működik-e).
A Lone Echoban hasonlóan kell közlekedni, csak annyi különbséggel, hogy az általam ismert első VR anyagként itt végre látszik a testünk is, teljes valóságában. Hatalmas élmény ide-oda szálldosni a térben, főleg, hogy az ISS-szel ellentétben itt a csuklónkra szerelt pici hajtóművek teszik tökéletessé a manőverezőképességünket.
Jack ezen kívül még fel van szerelve egy szkennerrel és egy lézervágóval, amit szintén a csuklónkon lévő gombokkal lehet aktiválni, nagyon intuitív módon. Ennél már csak a szintén szériatartozék sisaklámpa aktiválása jobb: a halántékunkon lévő képzeletbeli gombot kell megnyomniAz ismerkedés után elindul a játék, ami egy váratlan eseménnyel szakad félbe: egy gravitációs anomália jelenik meg a Szaturnusz mellett, ami tönkreteszi űrhajónk több fontos rendszerét is.
Innen indul a Lone Echo, ami egy lineáris kalandjáték, elég kevés kihívással, de annál nagyobb élményekkel bíró VR élmény. Mint említettem, erősen sztoriközpontú, harcolni egyáltalán nem kell benne. A játék nagy részében Jack képességeit használva kell különböző műszaki problémákat megoldani, és közben egyre jobban kibontakozik egy különleges sztoriszál Jack és Liv között, ahogy haladunk előre az anomália felderítése közben.
A grafika csodálatos, pont olyan, amilyennek egy számítógépes játéknak 2017-ben ki kell néznie. Különösen a fényeffektek, és a textúrák minősége az, ami kiemelendő.
Az irányítás, mint videókból is leszűrhető, tökéletesre van polirozva, még arra is figyeltek, hogy Jack ujjai úgy szorítsanak rá a környezetben lévő tárgyakra, ahogy azt bárki elvárná. Az egyetlen negatívum (talán), hogy a játék erősen kívánja a 360 fokos trackinget, hogy a játékos teljesen elfeledkezzen a térben. Ennek hiányában (nálam is ez volt a helyzet), az egyik stickkel kell forogni, kb. 30 fokonként, bár ezt úgyis elfelejti az ember, annyira nagyfokú az beleélésA játék teljes árú, az Oculus Store-ban 40 dolcsit kell leszurkolni érte. Elsőre körülbelül 8-9 óra alatt végigjátszható anyagot kapunk a pénzünkért, ami szerintem maximálisan megéri a pénzét. Szerintem a Robo Recall mellett (ami ugye ingyen jár a Touch mellé), ez az első olyan anyag, amit minden Touch tulajdonosnak be kell szereznie.
Egyszóval: vegyétek, 10/10. A Ready at Dawn magasra tette lécet.
(Ha gondoljátok és tetszett az ismertető, akkor írok még a Mage's Tale-ről is hasonlót, az mondjunk nem ennyire pozitív kicsengésű)
-
Raymond
félisten
válasz Dyingsoul #8192 üzenetére
Mondjuk lehet valami problema az audio kapcsolassal, mert az utobbi idoben azt vettem eszre hogy mintha surubben lennenek gondok a visszakapcsolassal. Nalam a hangkartya a Windows default es regebben szepen mukodott az hogy Rift hasznalat kozben a Rift-re valtott aztan meg vissza, de mostanaban mintha eleg gyakran a Rift maradna az audio kimenetnek beallitva VR-bol kilepes utan is.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
Új hozzászólás Aktív témák
- Teszt HTC Vive – álomból valóság
- Videoteszt Vélemény: lufi vagy tényleg nagy durranás a virtuális valóság?
- Blogbejegyzés Fürdőruhás lányok a virtuális valóságban
- Eladó Konfig Ryzen 5 2600X 16GB DDR4 256GB SSD 500GB HDD GTX1660 6GB!
- NVidia és AMD videókártya pasztázás, thermal pad csere! RTX 3060/3070/3080 stb.
- NVidia videókártya pasztázás, thermal pad csere! RTX 3060/3070/3080 stb.
- Lenovo ThinkPad T480s i7 8650U 16GB DDR4 256GB M.2 NVME QHD (2560x1440)
- UniFi U6-LR, U6-Lite, UAP-AC-PRO, 4xUF-RJ45-10G, 22 patch cable