Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
válasz #03969024 #8042 üzenetére
Ha bele is fér az automata felújítása, mégis olcsóbb egy power flush (vagyis kb 3 ), és könnyebben is szervezhető dolog, lehet vele tervezni egész korrektül (persze a geartronic lassabban romlik, mint a Lambo E-Gear, hogy egyszer csak eldobja magát, és nem tudod sebességbe tenni ). Motorolaj - ha már említetted, HTHS előnyére lehet érdemes eltérni, de 100 fokon mért viszkozitást kb. tartva. A low saps olajok csak DPF mellé jöttek be, szóval még ha helyettesítőnek is mondja a legtöbb gyár az újabb szabványt a részecskeszűrő nélküli motorokhoz, én sem erőltetném. Illetve a 10W30-at illetően szvsz nyáron jó lehet, de télre inkább állófűtéssel vállalnám be, meg a munkagép-olajnál felmerül az üzemóra és eltérő mennyiségű töltet kérdése is. Valószínű a Volvo többek között a skandináv éghajlatra gondolva használ 0W30-at, de ott elég elterjedtek a motormelegítők - kérdés, hogy itthon a 10W olajjal mekkora többletkopás jelentkezne egy kemény tél alatt. Ha véletlen beletöltenéd télire az említett munkagéphez valót, egy laborvizsgálat érdekes lenne néhány (vagy 10) ezer km után Mondjuk kérdés az is, hogy milyen kenést tud alacsonyabb hőmérsékleten, lehet ellensúlyozná valamelyest a sűrűségét hidegben. Csak egy saját tapasztalat, 10W-15W40 olajak után nekem úgy tűnt, mintha könnyebben indult volna (nagyobb fordulaton tudott tekerni az önindító) az 5W40-nel az őskövület Citroen 1.9TD télen, de ezt mérés nem bizonyítja, kellett volna hangfelvételeket csinálnom.
[ Szerkesztve ]