Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • molnarpeter

    nagyúr

    válasz #03969024 #8042 üzenetére

    Ha bele is fér az automata felújítása, mégis olcsóbb egy power flush (vagyis kb 3 :D ), és könnyebben is szervezhető dolog, lehet vele tervezni egész korrektül (persze a geartronic lassabban romlik, mint a Lambo E-Gear, hogy egyszer csak eldobja magát, és nem tudod sebességbe tenni :D ). Motorolaj - ha már említetted, HTHS előnyére lehet érdemes eltérni, de 100 fokon mért viszkozitást kb. tartva. A low saps olajok csak DPF mellé jöttek be, szóval még ha helyettesítőnek is mondja a legtöbb gyár az újabb szabványt a részecskeszűrő nélküli motorokhoz, én sem erőltetném. Illetve a 10W30-at illetően szvsz nyáron jó lehet, de télre inkább állófűtéssel vállalnám be, meg a munkagép-olajnál felmerül az üzemóra és eltérő mennyiségű töltet kérdése is. Valószínű a Volvo többek között a skandináv éghajlatra gondolva használ 0W30-at, de ott elég elterjedtek a motormelegítők - kérdés, hogy itthon a 10W olajjal mekkora többletkopás jelentkezne egy kemény tél alatt. Ha véletlen beletöltenéd télire az említett munkagéphez valót, egy laborvizsgálat érdekes lenne néhány (vagy 10) ezer km után :) Mondjuk kérdés az is, hogy milyen kenést tud alacsonyabb hőmérsékleten, lehet ellensúlyozná valamelyest a sűrűségét hidegben. Csak egy saját tapasztalat, 10W-15W40 olajak után nekem úgy tűnt, mintha könnyebben indult volna (nagyobb fordulaton tudott tekerni az önindító) az 5W40-nel az őskövület Citroen 1.9TD télen, de ezt mérés nem bizonyítja, kellett volna hangfelvételeket csinálnom.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák