Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
addikt
Sztem ezek mind C-SUV-ok, de nem vagyok a téma szakértője.
(#7798) kisza25
Én amúgy ilyenen már nem idegeskedek. Ő bajuk. December/januárra még vegyenek fel megrendelést Giuliára aztán majd lesz valami.[ Szerkesztve ]
-
addikt
Nekem a j.e. kerékcsapágy adta meg magát nyaralás előtt. Legalábbis arra tippeltem. Elvittem gyorsan helyi szervizbe, először féltengely-emelő csapágyat mondtak, de aztán, hogy 2 szerelő is megnézte, végül kerékcsapágy lett a diagnózis. Azt mondták, szerintük ezzel már ne menjek messzire. Szerencsére tesom kocsiját el tudtam kérni. Beülni a Ford Focus-ba a 159 után olyan volt, mint ha pilótafülkéből lovaskocsira ültem volna.
A 159-et otthagytam tesómnak, hogy boltba azért el tudjon gurulni vele.
Másnap már írt is (ö most orvosgyakornok egy állatklinikàn):Álltában be lehet vele csajozni, imádom
Aztán megjött az ajánlat, jó borsos árat mondtak rá. 51ezer a csapágy + munkadíj. Kicsit lehúzás szagú, de ha jó lesz, akkor ott b.ssza meg, kifizetem és kész van már ma.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Én az ilyen dolgokat elengedem. Sztem rossz a koncepció, ha úgy gondolkodsz, hogy ha ráköltesz X pénzt, akkor nem szabad eladni, amíg meg nem térül. Az kb. ugyanaz, mint hogy már bedobtál a félkarúba egy összeget, akkor most már bedobod a maradékot is amíg nem nyersz. Egy hobbiautóra ez különösen igaz, de még egy málhásnál is jobban megállja a helyét, mint sokan gondolnák.
Ha a pénzt nem úgy locsolod rá, hogy nem számít, csak adja meg a jó pillanatokat, akkor már eleve el kell gondolkodni, hogy tényleg kell-e az a kocsi. Az autó nem befektetés (max ha teherautó, ami hasznot hoz), hanem élvezeti cikk. Így kell róla gondolkodni.
Rám mindenki hüledezve néz, hogy egy ház árát egy sportkocsira akarom költeni záros határidőn belül, de hála az Istennek, most úgy néz ki ez elérhető számomra és szarok rá, hogy ennél biztosabban csak akkor szórhatnám el a pénzem, ha Vegasba mennék. Nincs család, nincs gyerek, 30 lettem múlt héten és ettől viszketek, ez minden vágyam.
-
addikt
A Ferrari nem szereti a hibrid hajtás miatti plusz súlyt az autóiba pakolni:
Ferrari admits that he does not like to add weight to a car to make it hybrid
(Google ford.: olasz -> angol) -
addikt
Afelé haladok, könyvelővel beszélni kell még, meg ha megvan a konkrét ajánlat, akkor a lízingcéggel egyeztetni a paramétereket. Ha minden a tervek szerint halad, akkor decemberben már a rendelés is meglehet. Betege vagyok már a dolognak teljesen, ezzel kelek, ezzel fekszek
-
addikt
A Lamborghini is kihoz már széria gyártású hibridet. Mondjuk ez szuperkondenzátoros, nem akksis. Beletenném a seggem egy ilyenbe is
Lamborghini Sián -
addikt
válasz HussarF #7859 üzenetére
Na, ma hoztam el a kocsit az itteni Bosch szervizből (gondoltam egy kerékcsapágy cseréhez már csak nem kell elvinnem Várpalotára....)
Sztem nem nagyon láttak még ilyen autót, mert a kerékcsapágy cseréhez kioperálták a felső lengőkart is...
Így az eredeti 80ezer körüli ajánlathoz hozzájött még egy felső lengőkar is. De sztem érezték, hogy így nem fasza, ezért a számlán már 10% kedvezménnyel szerepelt az ajánlathoz képest a csapágy, meg ezt rárakták a lengőkarra is. Valamint nem számoltak fel többet a 3 munkaóránál, amit eredetileg mondtak, pedig tegnap reggel vittem ma 10-kor szóltak, hogy kész. Így 92k lett a vége.
Nem olcsó, de legalább jó drága[ Szerkesztve ]
-
addikt
Hat ja, megnézi az ember az árakat, aztán rájön, hogy nem is biztos, hogy nagy hülyeség egy új autó. Arra van garancia, ha bármi probléma lenne, amúgy meg csak a kötelezőket kell rákölteni.
-
addikt
Nekem Alfával sem szerelőlátogatás az életem. Nagyon nem. Ez a 159 nagyon bevált. Én is évi egyszer járok szerelőhöz. Most volt ez a kivételes a kerékcsapággyal, de ez is annyi volt, hogy hétfőn elgurultam megnézetni, aztán elutaztunk. Csütörtökön eszembe jutott, hogy nem küldték az ajánlatot, pedig ígérték, felhívtam őket. Mondták, hogy sorry, elfelejtették, majd küldték gyorsan. Vissza is hívtam őket, hogy akkor mikor vihetem. Hétfőre már adták is az időpontot. Kis anomália miatt végül kedd délelőtt lett kész, de nem volt sürgős.
Én azt mondom viszont, hogy ha nagyjából ugyanoda jön ki a havi díja egy használtnak, mint az újnak, akkor az új messze jobban megéri. Mert, ahogy el is hangzott, a használttal ott lehet a sok szopás, amit nem ad vissza ez a költség számítás. Ha van köztük bő másfélszeres különbség a használt javára, akkor érdemes gondolkodni.
Persze, ha Alfában akar ülni az ember, mondjuk egy Giuliában, az már egy 10 milláról induló móka. Nem egy S-Cross
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Novembertől már jön a Giulia és a Stelvio "facelift"-je:
Alfa Romeo Giulia and Stelvio 2020 will arrive in November
Főleg a sokat kifogásolt infotainment rendszer lesz update-elve, meg lesz vezetés segítés (tehát a kormányba is bele tud nyúlni, nem csak sípolni, ha jól értem).(#7927) Badboys
Csak akkor kerül sokba a motorcsere, ha motorszámmal akarod beiratni a forgalmiba. Ha csak motorkod van, akkor semmi adminisztracios költség. És az sem illegális út, nincs buktató.[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz Triathlete #7943 üzenetére
Tedd fel amore-n, akár a 159 topikban. Ott már jópáran voltak, biztos tudnak válaszolni.
-
addikt
Nem tudom ki szokta nézegetni, de az Alfa konfigurátort javították. Most már akkor is mutatja a féknyerget meg a tárcsát, ha nincs szín kiválasztva. Az alapnál a sima fémszínű nyerget, a Q-nál az eloxáltat (ez utóbbi sztem értelmetlenné teszi a feketére fényezett nyerget, mert sokkal jobban néz ki).
Q-t próbálgattam jobban, de olyan dolgokat még most sem mutat jól benne, mint a hűtőrácsnál lévő V ív karbonra cserélése, hiába X-eled ki, nem változik a kép. Ugyanez a visszapillantó borításánál és a karbon-alcantra kormánynál is. Viszont a Sparco üléseknél már látszik, hogy próbálkoztak. Azt megpróbálja berakni, de olyan, mint ha az alap ülések mögé rakná a képét, így csak váll résznél látszik belőle épphogy valami... -
addikt
-
addikt
Rájöttem, hogy nincs már olyan messze a december én meg addigra már rendelni akarom a kocsit, úgyhogy ideje lenne intézkedni. Elsősorban azt kéne tudni, hogy milyen konfigurációra akarok ajánlatot kérni. Kérdéses pl. a Sparco ülés számomra. Jól néz ki, de +1,2M-ért legyen már olyan az alap üléshez képest, hogy beleülök és azt érzem ,hogy "aztabüdösk.rvaderohadtjó". Szóval elkezdtem járatni az agyam, hogy hogy tudnék megnézni egy ilyet.
Először is szerdán felhívtam az Olasz Autók Házát, akik elmondták, hogy nem tudnak ilyen kocsit mutatni. Eszembe jutott közben, hogy a press-es misano kék Stelvio QV-ben pont ilyen van, megkérdeztem nem tudnák-e lerendelni egy fél órára magukhoz, hogy megnézzem. Sajnos nem, az nagyon be van táblázva.
Akkor gondolkozzunk. Láttam az Alfa Amore instáján, hogy épp mostanában posztolgattak arról a Stelvio-ról. Akkor egy gyors telefon Halesznek, az Amore "atyjának", hogy náluk van-e még a vas, mert meg szeretném nézni az ülések végett. Mondta, hogy csak egy rövid időre kapták meg, nincs náluk, de hívjam fel az importőri kereskedést Üllőn, oda tartozik.
Akkor gyors telefon a Ring Autóháznak, elmondtam a problémám. Hümmögtek egy darabig, majd azt mondták, hogy ők nem is biztosak benne, hogy a Stelvio-ban meg a Giuliában ugyanaz a Sparco ülés van (sztem ugyanaz), de ha nekem Giulia kéne, akkor pénteken fáradjak már be hozzájuk, mert egy ügyfelük hozza szervizre a Giulia QV-ját, amiben ez az ülés van. Na, akkor tegnap 2 óra túlóra, majd egy email a főnöknek, hogy pénteken csak 10 után érek be.
Ma pedig keltem korán, tapostam neki az M6-on és 8ra már Üllőn voltam.
Kb. 2 perccel utánam érkezett a fazon a QV-val. Akkor jöttem rá, hogy az az egyik első bemutató autó volt, az NSS rendszámos manuálváltós.
A szervizvezető odakísért az autóhoz, ott állt járó motorral, ahogy beálltak vele. Körbetapogattam az ülést, beleültem, fészkelődtem benne kicsit. Még a gázpedálra is rápöccintettem lábujjheggyel. Kegyetlen ez a kocsi, az egész kaszni bemozdul, ahogy a motor csavar egy hatalmasat a főtengelyen meg a kardánon, ami a fizika perdületmegmaradás törvényének értelmében a kasznit próbálja a másik irányba eltekerni...
De az ülés.... hát, jó is, kényelmes is, de valahogy elmaradt a hűha. Nagyon szép, baromi feelinges, hogy karbon az egész háta. Valószínűleg sok tízkilóval könnyebb a kettő együtt, mint az alap ülések. Ezeket a nüansznyi különbségeket - amik versenypályán számítanak igazán - kell már ebben a kategóriában borsosan megfizetni.
Sajnos nem volt a telephelyen alapüléses QV, hogy frissen tudjam összehasonlítani, de amikor régebben ültem olyanban, sokkal inkább azt éreztem, hogy "aztak.rva". Úgy rémlett, hogy az jobban satuba is fogta a hátam.
Kicsit többet vártam ettől. Nem mondom, hogy elvetettem a Sparco-t így, de nem jutottam közelebb a döntéshez. Rálocsoljak-e még ennyi pénzt, hogy elmondhassam, hogy ebben minden benne van és több legyen egy kocsi egy olyan extrával, aminek az előnyét szinte soha nem használnám ki vagy hagyjam a picsába? Még megálmodom...[ Szerkesztve ]
-
addikt
A Veloce összkerék. Az deal-breaker. Akkor inkább egy Veloce csomagos Super vagy B-Tech + chip.
De ez a kocsi rabul ejtett. Ez ma az Alfa Romeo csúcsteljesítménye. Nem is csak a jelenlegi, ez még a történelmében is előkelő helyet foglalna el. 25 év után visszatér az Alfa a sportszedán szegmensbe és el is ver mindenkit. Csak úgy. Out of the blue.
Itt vagyunk egy korszakváltás küszöbén, a villanyosok könnyen lehet, hogy lemossák a belső égésű motorokat 1-2 évtizeden belül a pályáról és nem lesz már több ilyen autó. Alfa meg főleg nem. Ez a kocsi egy legenda már most. És most még meg lehet venni. Örökre bánnám, ha ezt a lehetőséget elszalasztanám.Most derült ki, hogy a misan kék Stelvio Q az egyik ismerősömnél volt kipróbáláson két napig. Neki van egy alap üléses Giulia QV-je, rohadt kíváncsi vagyok a véleményére az ülésekkel kapcsolatban. Már írtam is neki.
-
addikt
Ja, ezt ide is be akartam dobni.
Szolgálati közlemény:
"Ezúton értesítjük Önöket, hogy a Giulia és Stelvio 0-ás szériája október 11-ig rendelhető. Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy az új 1-es széria felszereltségi szintjei nagy mértékben megváltoznak így amíg az 1-es széria elérhetővé nem válik (árlista megjelenés és rendelhetőség megnyitás) kizárólag készletről van lehetőség autót értékesíteni."És a B-Tech felszereltség is eltűnik. Vagy csak más lesz a neve. Ebben nem vagyok biztos.
Összefoglalva:
-Updatelt belső anyaghasználat: középkonzol, váltókar, kormány és tekerő. Minden prémium lesz, nem lehet rinya az olcsó műanyagra.
-8.8"-os kijelző lesz az alap, a kis 6.5"-os el lehet felejteni
-Touch screen
-Stelvio-n új külső elemek
-2 új szín: Anodized Blue (ez vmi lilás-kék, ha jól tudom) és Lunar White (vmi fehér, ezek szerint nem a zöld jött)
-Level 2 autonomy
-Komolyabb hangszigetelés a prémiumabb érzésért -
addikt
Be. Az eredeti terv is december volt a rendelés leadására, de ha hamarabbra terveztem volna, akkor is bevárnám, így, hogy kiderült, hogy ilyen közel van.
Na, te úgy látom érted a problémát az üléssel kapcsolatban Körülbelül ezek a gondolataim nekem is. Azt bánom, hogy nem volt ott egy alapüléses modell is, hogy egyből érezhessem a különbséget. Az rémlik, hogy az tényleg hűha volt, mikor beleültem. És még ha csak nem is nézzük a számokat, akkor is miért akarnék egy kevésbé kényelmes ülést?
Nem is a kényelem, nem fotelt akarok. De az alap ülésnek mintha az oldaltartása is jobb lenne. Képeken is ha megnézed, az alap ülés oldaltámaszai (vagy minek hívják) sokkal nagyobbak. Konkrétan, mikor beleültem, teljesen satuba fogta a hátam, a karjaimat meg azokra tudtam letenni. Kb. olyan pózban voltam, mint a hülyegyerek, aki 2x lement a kondiba és már egyből dinnyével a hóna alatt járkál. De nagyon stabilnak éreztem.
Ezzel szemben a Sparco-ban ugy éreztem, hogy van helyem fészkelődni. "Lötyögtem" benne, hogy úgy mondjam Mint ha nem lennék elég nagy ahhoz az üléshez (amúgy nem is érem el a 170 centit). Kinézetre egyébként jobban tetszik.
Na nem azt akarom mondani, hogy nem jó ülés. Itt kb. arról megy az agyalás hogy melyik legyen: a kurva jó vagy a még kurva jobb. De én az alapot nagyon jónak éreztem.
Jövő hétvégén megpróbálok összefutni vmelyik QV-s ismerőssel, hogy behuppanjak az alap ülésbe egy próbára.
Meg van itt helyben egy haverom, most vett egy M4 GTS-t. Azt mondja annak is veszett ülése van. Rá is ráírok majd, kíváncsi vagyok a BMW mit tud felmutatni.[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz HussarF #8031 üzenetére
Na össze is futottam haverommal, megmutatta az M4-et. Hát egy elmebeteg autó az is. 450 ló papíron, talán kicsit több is padon. Elmebeteg egy kocsi ez is.
Az ülése nagyon jó ennek is, a kialakítása rohadtul tetszik, a gerinc mellett futó két függőleges kivágással, kényelmes és tart is.[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz adamkaa777 #8036 üzenetére
Hát, akkor ne a 100-as benzint
Amúgy nem teljesen világos, hogy mi lenne a kérdés. Mármint, hogy MOL, Shell, OMV stb.?
Szerintem teljesen mindegy. -
addikt
Szerintem is nagyon túl van tolva. Nem kell részletesen elmesélni, hogy az A1-re felhajtva check engine meg minden bánat. Én annyit akarok tudni róla, hogy mi új benne, tehát mi az, amivel várhatóan nem lesz bajom, meg mi az, ami már kezdi éreztetni, hogy szüksége lesz törődésre. Esetleg, hogy mi jár még a kocsihoz, pl. téli felni garnitúra. Meg talán az, hogy ki szerelte
-
addikt
Én csak rosszat hallottam róla. Pont tegnap csináltunk egy szolnoki alfás talit, szóba jött ez a videó is. Egyik fazonról kb. egy milliót legombolt 2.4 hengerfejezés miatt, úgy, hogy hegesztett hengerfejet tett fel, ami 1 év múlva újra megadta magát. Holott alap, hogy hengerfejet nem szabad hegeszteni, mert az rövid időn belül újra tönkremegy. Előtte persze cseréltetett vele hűtőt, meg minden szart még.
Ez meg egy viszonylag friss blogbejegyzés az amore-ról: [link]
Lehetne még sorolni, szerintem ennyi is elég meggyőző -
addikt
Elkezdték nagyon szigorúan venni a fóliázást műszaki vizsgán? 2 éve gond nélkül átment, de ma elküldtek 3 helyről is miatta. Van valakinek friss tapasztalata ezzel?
-
addikt
válasz j.bravo #8086 üzenetére
Most kaptam egy elérhetőséget egy állomáshoz, ahol állítólag kis pénzmag ellenében át lehet tuszkolni. Legrosszabb esetben, ha sehol nem sikerül így levizsgáztatni, akkor reggel fólia le, napközben vizsga, délután fólia vissza. Ezt azért szeretném elkerülni. Persze - szerencsére - csak az első oldalsókkal szórakoznak. A szélvédőhöz bambák, hogy észrevegyék. Vagy csak nem merik elhinni
-
addikt
Szpíkzone S01E01 - FCA-PSA egyesülés Vályi előadásában
-
addikt
Az olasz Alfa MY20 konfigurátor már megjelent.
Ha tényleg ezek az árak lesznek nálunk is, akkor nagy szar van a palacsintában... -
addikt
válasz kisza25 #8132 üzenetére
Az mindegy, ha hozzáraknak majdnem 20%-ot az árakhoz, akkor az előző verzió alkudott árához képest az új alkudott ár akkor is majd 20%-al magasabb...
Ez teljesen nonszensz. Rohadt kíváncsi leszek a magyar árlistára, mert ha ezt tényleg meglépték, akkor szerintem le is húzhatják a wc-n az egészet.
Itt vannak az USA árak: https://media.fcanorthamerica.com/newsrelease.do?id=21380&mid=701
2020 Giulia Quadrifoglio: $74,445 (excludes $1,595 destination)
Akkor mi a fene??? Az EU így beszopatott mindenkit a CO2 büntetésével??? -
addikt
válasz Integrale #8134 üzenetére
Hát a konfigurátoron nem látszik, de annak is az új árai vannak már kint, feltételezem.
Azt az infót kaptam, hogy magyar árlista lehet, hogy csak januárban lesz. Ez meg a másik nonszensz, ami komolytalanná teszi a márkát.
Október 11 óta nem konfigurálhatsz új autót. Ez azt jelenti, hogy az év majdnem 22%-ában nem rendelhettél autót. Aztán sírnak, hogy nincsenek eladások? B.szki, nincs is mit megvenni -
addikt
válasz Triathlete #8139 üzenetére
Lehet félreérthető voltam. Az, hogy nem lehet még rendelni, nem nekem fáj, hanem nekik kell, hogy rossz legyen.
Viszont, ha tolnak így a semmire egy 4 milliót az alapáron, akkor lehet, hogy sokkal többet is le fogok élni nélküle. Azért a lóf.sznak is van vége... -
addikt
Na tettem még egy utolsó, reménytelen kísérletet. Beszéltem az Autóház Budaörssel, hogy van-e raktári QV? Persze, ahogy számítottam rá, nincs. Azt mondták, hogy már a Veloce-k is elfogytak. Árlistát januárra várnak, az új árakról még nem tudnak semmit... Hát akkor majd kiderül...
-
addikt
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest