Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
hobizoli
nagyúr
Khm....a befecskendezesi nyomas a nagyobb a HDI/JTD/CDI/PDI/-knel, es nem a turbo miatt kozosnyomocsoves, hanem a gazolaj befecskenzedesi rendszere miatt az. A turbotoltes az mindegyknel egy csovon erkezik a levegoelosztoig, azaz nincs hengerenkenti kulon turbo kulon csovekkel es mindegyiken kulon intercoolerrel.
hobizoli
[Szerkesztve]több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
Tobb generacio turbodizel is van, ugyanugy fejllodott ez is, mint a benzineseknel a karburator, injektor, elektronikus injekor vonal...itt kezdodott a elokamras turbodizel rendszerrel (TD), aztan jott a direkt befecskendezeses turbodizel (TDi.d., Fiat Croma 1.9TDi.d. (1988)), aztan jott a kozosnyomocsoves direkt befecskendezeses turbodizel (JTD), aztan meg a tobb pontu direkt befecskendezeses turbodizel (MultiJetTD), ennek piezo elektronikus vezerlese van.
Ezeknel persze mindig ott van az intercooler is, es mind TDI-nek szamit.
A legutolsonal egy befecskendezesi utemben egy hengerbe mar akar 5x is tortenhet gazolaj hengerbe jutasa.
Egyre nott a befecskendezesi nyomas, amitol a gazolaj beporlaszatsa is egyre jobb lett, az elokamras rendszer ''csak'' 160-180bar-l nyomja be a materiat, az MJTD meg mar 2000bar korul.
A HDI az is kozosnyomocsoves turbodizel, de a PSA konszern fejlesztese, ezert ok ugy nevezik, de szinten TDI technika
A VW PD rendszere is TDI, az is egy turbodizel intercoolerrel, csak ott adagolo fuvokak vannak.
hobizoli
[Szerkesztve]több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
Fiat Coupe 2.0 20V Turbo Plus LE
2000ccm
5 henger
20 szelep
turbo+intercooler
6 sebesseg
220LE
0-100: 6.5sec
250km/h
Bővebben: link
Ez egyebkent a Bravo HGT motorja gyarilag turbositva
hobizoli
[Szerkesztve]több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
Tudom, az a 166-ban szokott elofordulni.
Ez a Coupe egyebkent Pininfarina tervezes es az o gyarukban is keszult mind, napi 80db, kezzel osszerakva.
Az egyik masik bikagep, az a Lancia Thema 8.32...es termeszetesen a Delta HF Integrale Evo II-III
Ez a 8.32 egy V8-s 32szelepes Ferrari motort takar egyebkent, egy szinten korlatozott szeria Delta is hordozza magaban ezt...a Kozmix-bol HoZso-nak volt egy ilyen Delta-ja, egy TV musorban beszelt rola.
Egyebkent ugy nagyon nem utal semmi arra kivulrol az auton csak ez: 8.32 ...legalabbis amit lattam, ez amolyan baranyborbe bujtatott farkas
hobizolitöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
Lattam persze, szep Ferrari pirosat meg sargat es ezustmetalt is. Konkret kis gep...egyebkent egyes forrasok a 0-100 gyorsulast 6.0sec-re irjak -a 20V Turbo-nal-, es a 16V Turbo-t irjak 6.5-re - de SZVSZ ez mindegy
A 20V Turbo 250km/h-nal elektronikailag le van szabalyozva - ezt a #188-ban kifelejtettem
Amugy tenyleg nem egy draga auto, 1.6-2M kozott mar vannak eleg jok...
Mondjuk varosban kajal am ez is 14l-t, de ilyen teljesitmenyt mindig a kuton is meg kell fizteni, de ez kivetel nelkul minden ilyesmi autonal igy van.
hobizoli
[Szerkesztve]több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
Volt vki a gyorsulasin? Az a piros Delta odab@szott mindenkit rendesen...de az a grafit(?) sem volt kispalyas.
hobizolitöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Phantom Lord #302 üzenetére
A szeptemberin en az inditolampaval egyvonalban alltam a szamitogepes sator mellett, akkor csinaltam ~200-220 kepet
Olyan VIP bigyohoz, hogyan lehet hozzajutni?
hobizoli
[Szerkesztve]több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
Itt a gyorsulasin gyoztes piros landzsa honlapja:
Bővebben: link
Ez azert nem ecceru (2.5M): Bővebben: link
hobizolitöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
[link]
hobizolitöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
Hat ne hari, de engem a jet-car meg a tobbi balfasz betetmusor kib@szottul nem tud erdekelni egy rendezvenyen sem. A rendezveny nem ezert van egyebkent sem, ha orakat allnal a sorban, mert most gumigetes van, meg most srteetfightrekedes, aztan meg a jon a jetcar mar harmadszor, es azert allsz megint 20percet egy helyben, kozben meg a motorosok is jonnek egy 40-50percet, akkor megertened. Nem egyszer elofordult, hogy amire a sor vegerol a elejere ertem a motorok mar 2x lefutottak a sajat idocellajukat, mert ezek a betetprg-k veletlenul sem az o idejukbol mennek am. Aztan igy 3 orat is siman eltologathatod az autod egy kanyarert. Otthagyni nem igen hagyhatod ott, mert ha kiall vki eloled, mert beleunt ebbe a varasba, akkor elorebb megy a sor, es beeloznek. Pedig a sor nem olyan hude hosszu am, ~150m, ami 35 auto hossz es ugye kettesevel allnak parban. Ebbol kiszamolhatod, hogyha egy paros max 1 percig van a palyan, a stageelessel, indulassal, lefekezessel, mindennel egyutt -de addig nincs-, 60-65percenkent akkor is sorra lehetne kerulni...es megsem
hobizoli
[Szerkesztve]több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
bazze, van ilyen topik is?
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Geller72 #2453 üzenetére
amugy anno en is csodalkoztam, amikor az E46 M3-t 2x is megfogtam a PGT-vel, de utana szamoltam csak ki, hogy OK-OK, hogy 343Lo, de 1650kg melle, azaz "csak" 210lo per tonna
ami amugy nem keves persze, de egy hasonlo tomeg/lo aranyu autoval foghato
es jellemzoen a kisebb sulyu autok jobban mennek 120-g az ugyanolyan tomeg/lo aranyukkal, mint a nagyobb nehezektöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz csabi94 #2456 üzenetére
az meg a Lampredi fele TC motor, biiiiirgyja a kikepzest, anyagbol van mindene
ebbol az 1.8-bol volt 16v verzio is a Tipo-ban 140loval, "Seidicivalvoe" neven, kesobb 2.0 16v lett 147lovalolaj legyen benne cserelve rendes idokozonkent, es akkor orokelet+1nap
siman at lehetne rakni arra, a blokk ugyanaz, csak az kell fuzni a belet 2.0-sre meg ratolni annak a hengerfejet, mert amugy a 8v is ketveztengelyes
a furat 84mm az 1.6-1.8 es 2.0-kban, a loket valtozik, 71.5-79.2 es 90mm
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
válasz rbalint88 #2457 üzenetére
Kiss "krézidízel" Zoltán írt egy szösszenetet hibrid turbó témakörben a FB-s Dizeltuning csoportban, idézet:
"Olyannyira nem feladat, hogy egy gyárin is lehet bőven finomítani. Ugyanabba a turbinaházba egy gyártó általában 5-8 féle turbinakereket is gyárt, kompresszornál meg gyakran még több félét. Legkézenfekvőbb pl Fiat 1,9 JTD turbó vs VW 1,9TDI-n lévő T15-ös Garrett. A Fiaton lévő újabb konstrukció és nagyobb, de ugyanaz a turbinaház. Ha a Fiat turbóját beleesztergálod a VW-ba egy sokkal jobb turbót kapsz, mint az eredeti, és felcsavarozható egy az egyben az eredeti helyére. De lehet más turbót is beleesztergálni, pl kézenfekvő a GT17-es belseje. Ha az eredetinél szélesebb csapágyakat (újabb konstrukció szintén) is raksz bele egy jóval tartósabb turbó készíthető mint a gyári. Az egésznek az az értelme, hogy kívülről semmi nem látszik, és teljesen gyári felszerelésű marad a turbó. Pl GT1749-be kézenfekvő a Tuareg 1852-ese vagy a BMW 1849-ese (ugyanaz a ház kívülről) vagy a FIAT nagyobb 1749-ese."
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Geller72 #2484 üzenetére
meg lehet am szokni hamar
regebben neha olyan erzesem volt, hogy vmi baja van az autonak es nem_megy
aztan megis tudta a szokasos idotamiket osszemuveltunk PuntoGT-ket, azok 200++ loerosek, addig eleg konnyen fel lehet huzni oket
a fekete meg a sarga az 250++, azokkal mar lehet osztani az eszt eleg sok mindennek
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Geller72 #2486 üzenetére
en is arra irtam
PGT-n 175-180lonal tobbet nem tud a gyari csiga, az limital eloszor, 5000rpm felett barmit csinalhatsz vele, esni fog a nyomas fokozatosan, ahogy no tovabb az rpm
nyilvan ezen kivul legyen rendben az auto, uj vezerles, szelephezag ellenorzes(!!!), veztengely ne legyen kopott, minden turbocso es vakuumcso legyen sertetlen/repedesmentes vagy inkabb jobb, ha vadiuj, benzin- leg- olajszuro uj, friss olajcsere a motorban es a valtoban is, barmifele olaj- es vizszivargas nem megengedett, mert addig nuku tunnerolas
egy uj vizhuto sem art, nem egy osszeg vmi 13k asszem, ha amugy sem a gyari SMIC van benne, hanem egy front egyseg, akkor a mk1 Punto 1.7TD hutoje is bebujik elore, az szelesebb -mert a TD Punto-nal gyarilag nincs(!) intercooler-, a ket lampa kozotti teljes teruletet befedi, az Alfa 166 3.0 V6 24v hutoventikapcsolojaval 4k, ami csak egyfokozatu es mar 86fokon indit teljes sebesseggel
ennel egy hengerfejtomitescsere is tobbe kerul, ha a szetmallott lamellas vagy eldugult huto miatt felforr a viz veretes kozben...nem eri meg vele ruppotlankodni130-bol 170lovat eleg pikkpkakk meg lehet csinalni a PGT-n
front intercooler becsovezve 35-40k, 270cc-s injik a Peugeot 306 2.0 GTI6-bol 25k -vagy ujonnan a www.summitracing.com-rol is vettunk anno ket autoba egy 8-s csomagot 35k/auto, Walbro 255liter/oras GSS342-s AC pumpa vagy a kinai klonja is lehet 20k (gyári biztos már avétos), SEB2-s stage2-s chip 15k, ez egy eleg bevalt konfiguracio
ez kb 80-100k, attol fugg hogy sikerul beszervalni a dolgokat, P306-s injiket kotelezo ultrahanggal kipucoltatni 6k, mert hasznaltan ki tudja mennyi elteres van kozottuk mar, meg eleve mennyire tudjak a nevleges 270cc-s kapcitasukat is, 1-2%-nal nem lehet tobbnek lennie, en ezert preferalom inkabb az ujakat ebbolha ki van cserelve a turbo egy pl kinai(!!!) KKR280-ra 130k -ami meglepo modon 280lovat tud maxban-, akkor ennel is nagyobb injikkel meg front interecooler-l es a Walbro AC-val egy rairatott chip-l a 200lo konnyen megugorhato, 230-240-re is, de angol forumban neha van a TTS S1 vagy S2-s turbo, amit az angol TurboTechnics nevu ceg csinalt kifejezetten PGT-re, 1:1 felmegy a gyari helyere, olyanokat regen 80-95k korul vettunk, es az ~S1-s 210lovat tud uvegen, illetve S2 ~240-t, de ebbol sokkal ritkabban jon fel egy elado
ha iratva van az ECU, akkor lehet barmekkora nagy injektor is, nem is celszeru 440cc-snel kisebbet hasznalni, csak ebbol meg sok a tizensokeves, ami szinten nem egy eletbiztositas kiscsilliard mukodesi ciklus utan, de a 636cc-s Siemens Deka4 vagy a 875cc-s ujonnan 4db 70-80k, de ezzel sosem fogy el a benzin, es teljes toltonyomasnal max rpm-nel is bele lehet fojtani vele a motort a benzinbe, 1.5x annyit tud, mint a KKR280nem kell felni attol a kinai turbotol, teljesen jol mukodnek, egy nagyobb A/R-s turbinahazzal 320+ lovat is tud
egy 1.6-s 5 ajtos Punto-n van egy ilyen, 330lo es 430Nm-t general ki ezzel
evek ota hasznalja, de van par PGT-n ilyen egyseg es osszesen eggyel volt csak baj, ami bekapott vmit es levitte a kompresszor lapatok elet, de azt az origi Garrett meg a KKK sem birta volna ki maskepp 2-2.5x annyierta legjobb amugy a KKK K04-023-s Audi 1.8 20vT S3 vagy TT Quattro csigaja, az lejjebrol elindul mar a KKR-nel de meg a gyari IHI-nel is, utcara ez a legjobb, es fent sem fogy el, de horror ritka es realtiv draga is
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Geller72 #2488 üzenetére
haaaaat, nehez kerdes, a turbot eleg szopi kicserelni, mert a tuzfal fele van
a turbot meg a intercoolert kuplungot meg tudnek ajanlani kit, aki megcsinalja, de a gyari Bosch ECU-t csak egy masik vki tudja irni, az meg nem szerelmax at kell kruzolni hozza az autoval meg a gyari injikkel aztan ott kicserelni nala a nagyokra, mielott irni kezdi
vagy megdumalni vele, hogy odamegy az autohoz, de altalaban ezek nem szeretnek ilyet csinalnikuplungtarcsat kihagytam
204Nm a gyari nyomatek 300Nm-g biztos jo a gyari, ha nem kopott, egy kevlaroztatott kuplungtarcsa kb 11-12k a dizeleseknel, az birja 400Nm-t is, a kuplungszerkezet is meg van okositva, hogy erosebben szoritson
csak azert le kell kapni nyilvan a valtot is...mk2 1.8 16v VFD HGT, az mar a modularis szivo motor, abban eleg sok mindent kene cserelni a motorban is, hogy fujhato legyen
eleve a hajtokarjai sokkal hokibbak, a dugonak tul nagy a kompresszio viszonya, meg annak a japan Hitachi ECU-jat nem is tudnek mondani, aki irni tudna max ha maskepp nem megy, akkor talan egy piggypack ECU-val, mint a Greddy E-Manage Blue/Gold felulvezerelve a gyaritaz igazi bazmeg a Bravo 1.6 16v motor 1.9-esitve es fujva:
[link]ezt meg mi csinaltuk:
[link][ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
amugy tunnerolni a Tipo padlolemezes autok jobb valasztasok
mert a TC blokkhoz letezik 4WD is, az meg ezert azokba 1:1 beugraszthato, meg sokkal tobbfele motor is belemegy abba a motorterbe, gyari pontokon rogzithetoen mint a FIRE meg az SOHC es a regi kamras dizel
belemegy meg a TC, a Aresi V6, TS, sor5 20v, az osszes JTD, es a 2.5TD is ezeken kivula FWD-s futomu segedvazkeret helyere pontosan illik a 4WD-s
a hatso hidat is siman ki kell csak cserelni a 4WD-srenincs kulon 4WD-s padlolemez, alapbol mind az
egyik haverrsrac most csinalt, egy 145 Q4-t, egy FWD 1.6TS-bol, megvette a futomu segedvazkereteket meg a diffiket, a TC turbo motor mar benne volt FWD-kent is
de regebben lattam a gyorsulasikon egy 145-t, a 3.2 V6 24v GTA motorjaval, az Integrale aktiv futomuvevel
na az eleg meleg pite volt
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
az ove a masik 1.9-s PuntoGT itthon
enyem is az, de az ove elobb keszult el, mert o honapikig le tudta rakni az autot, en meg hasznaltam
de az enyemben a hajtokar se gyari volt, (azota lehet kicserelte mar, ezt nemtom)ez az ovenek az alja:
ez meg az enyem alja:
több drón kell ;P
Új hozzászólás Aktív témák
- Görgős TV-állvány - forgatható tetőlappal, 1 belső polccal, üvegajtóval
- Russell Hobbs Desire 20366-56 gyümölcscentrifuga
- Philips Airfryer XXL HD9650/90 Forrólevegős sütő
- ÚJ, bontatlan Ubiquiti Unify Protect IP kamera (G3 Pro, G4 Pro, G3 Flex)
- Honda Accord - 2009/04. havi - 2.2 dízel - 150LE magyarországi - 265 ezer km, 2025/02.-ig műszaki
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen