-
GAMEPOD.hu
Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak konklúziója GalaHU tollából.
Új hozzászólás Aktív témák
-
titán
válasz Vakbogár #4550 üzenetére
Nem a kormány felsőrészével, azon belül is a csatlakozóaljzatal van gond? Már lenyúztam 2 logitech kormányt (EX: 40e km, DFP: 70e km), mindkettőnek a pedálcsatlakozó aljzata döglött meg (benyomódott, leszakadt, érintkezési hibás lett). A DFGT-t már egy éve nyúzom (120e km), és kutya baja, olyan mint új korában, nagyon masszív szerkezet.
(#4552) Tothgera30: Trust nem azonos a Thrustmasterrel
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Tothgera30 #4554 üzenetére
Akkor az nem Trust (szerencsédre)
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
A témában ajánlom az insidesimracing.tv tesztjeit, azon belül is elsősorban ezt: 1. rész, 2. rész
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Néhány hete még azt írtam, hogy 1 éve kutya baja a DFGT-mnek, de azóta elkezdett oldal és fel le irányba tengelyből kitérve mozogni. Még nem tragikus, még egyáltalán nem zavaró, de hamarosan meg fog dögleni.
Már másfél éve követem a Fanatec kormányokat, akkoriban még hónapokra előre kellett rendelni, amikor meglett a DFGT, megfogadtam, hogy a következő egy Fanatec lesz. Szóval hamarosan veszek egyet.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
DFGT-nél ha van tápellátás és 0-ra veszed a FFB-t akkor gyakorlatilag egy apró lökéssel át tudod forgatni majd a teljes 900 fokot. De csak jobbra, mert balra akkor is van egy minimális ellenállás.
SZVSZ FFB nélkül az egész értelmetlen. Meg kell tanulni, és sokkal gyorsabb leszel.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz qwerty123 #4597 üzenetére
Sajnos ez normális. Nem csak azzal a kormánnyal van gond, hanem a teljes Loigitech sorozattal, Thrustmaster sorozattal, a Fanatec sorozattal stb. Valójában nem minden kormánynál jön elő, hanem szerencse kérdése, de elég gyakori jelenség.
Úgy fest, hogy Windows belső driver hiba, de XP, Vista, és 7 is produkálja. Próbáltam megoldást kérni Logitech supportnál, de csak szétteszik a kezüket, hogy a hiba nem náluk van (ami egyébként igaz is).
Nincs más meg kell szokni azt a 2-3fokot, illetve többszöri kalibrálgatás (usb-ből ki-be dugdosás) során el lehet kapni olyan pillanatot, amikor a bitek összerendeződnek , és a kormány középre áll.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Nekem volt korábban Genius kormányom. Jellemezni sem lehet, hogy milyen szar.
A kormány egy erősen mechanikus alkatrész, ahogy a gyártási minőségnek kulcsszerepe van az élettartamban. Na, ez a pont, ahol a Genius értékelése -1. Az én kormányom az első hónapban meghibásodott. Visszavittem garis javításra. 3 hét után megjött. Újabb egy hét múlva megint elromlott. Megint viszavittem, 2 hónap (!!!) után visszakaptam, hogy újabb egy hetet használhassam. Harmadszor már nem volt kedvem vesződni a garis javítással. Ment a kukába úgy ahogy volt. Azután vettem az első Logitechet.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Iron Funeral #4627 üzenetére
Mit jelent az hogy "meggyőzött"? Melyikkel és milyen gondod volt?
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Iron Funeral #4630 üzenetére
"Gondom csak annyi volt, hogy kifáradásban lelte halálát az előző Wingman FFGP kormányom"
Mint mindegyik, 40-50k km-t bírnak ezek, többet nem. Már leharcoltam 3 Logi kormány: FFEX, DFP, DFGT
Az új Momo-ban mi a jó? Az egy 180 fokos vacak. DFGT ugyanannyiért sokkal jobb. A régi (3-4 évvel ezelőtti) Momo legalább bőrborítású volt. Az RGT is csak 270 fokot forog. A kuplung pedál nem rossz, de a szimulátorok a legrosszabbul a kuplungpedál működését szimulálják, anélkül víg az élet
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Iron Funeral #4632 üzenetére
Én is főként együléses versenyzésre használom, de 450 fok beállítással ég és föld a 180-270-hez képest.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
16 órás versenyen 3 órás váltással 100%?
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz XP NINJA #4707 üzenetére
Én házilag készítettem egy ennél sokkal jobb H-váltót egy öreg genius joy mikrokapcsolóiból, a kulisszát saját magam reszeltem ki elox alu lemezből (ennél a vacaknál sokkal jobbat, amelyik gyorsabb váltást enged). Az egész projekt költsége 1000 Ft alatt maradt, erre jött rá kb 6-8 munkaóra.
Ezzel az a vacakkal szemben jobb kulisszája lett (most már azért lézerrel vágatnám ki a precizitás miatt), 50cm-es váltórúdja (vicces ez a 10 cm-es rúd, olyan mintha kávékeverésre találták volna ki) és alacsonyabb költsége. A jutub meg a gugli tele van DIY H-shifter megoldásokkal. Kell még hozzá kevés kreativitás is, hogy az elfekvő limlomot a legjobban tudja hasznosítani az ember lánya, és kész is a váltó.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz XP NINJA #4710 üzenetére
Az én megoldásom így néz ki:
Egy öreg Genius joyról leszedtem a fogókart, csak a talpát, a gömbcsuklóját és rugóját tartottam meg. Ekkor egy rövid csonk maradt a gömbcsuklón, ami a fogókart tartotta. Szerencsémre ennek gyárilag volt egy furata, amelyiken keresztül mennek a vezetékek.
Találtam a lomtárban egy kb. 40cm-es acélrudat, amelynek pont akkora az átmérője, mint a joystick furata. Azt beledugtam, és teljesen beleszorult, és joy jól megtartotta a rudat.
Rajzoltam magamnak egy kulisszát 6+R fokozattal. Olyat, amiben a kulisszajárat elején ferde letörések vannak, hogy segítsék a ferde fel (2-ből 3-ba, 4-ből 5-be), valamint a ferde le váltásokat. A hátrameneti fokozatot úgy helyeztem el, hogy a kiindulása ne essen egybe a 0 vonalával, így ha balra húzom a kart, akkor véletlenül sem pottyan bele a hátrameneti fokozatba az 1 helyett. Ezt úgy oldottam meg, hogy a kettes fokozat közepétől indítottam a kulisszát kicsit hosszabb úttal balra, mint az előrementi kulisszáknál, majd "fölfelé" kicsit ferdén jobbra vittem a az 1-es fokozat mellé, úgy, hogy az út utolsó 2-3cm-e már az 1-es fokozattal párhuzamos (a fokozatban rögzítés miatt fontos ez). De ezt kulisszát saját kényelme és elképzelése szerint érdemes megrajzolni. A kulissza nyílása 1mm-rel nagyobb legyen, mint a rúd átmérője, és a kulissza vége felé szűküljön be 0,4mm-nyire.
Én dekopír fűrésszel vágtam ki a kulisszát egy 3mm-es elox alu lemezből, majd kézzel reszeltem ki pontosabbra. Ha még egyszer csinálnám, akkor lézerrel vágatnám ki 1,2mm-es inox lemezből. 1-2 ezer forintért megcsinálják anyaggal együtt.
A gond az lett, hogy nem lett elég pontos a felület, hol belereszeltem kicsit pluszba, hol pedig mínuszba, és a reszelő által hagyott felület is elég érdes (a lézer sem hagy teljesen finom felületet, de jobb mint a reszelő). Másik gond, hogy a szélső fokozatoknál, de különösen a hátramenetnél a rúdnak már számottevő dőlése van, ami a 3mm vastag lemeznél könnyen szoruláshoz vezethet, emiatt többször is javítanom kellett a kulisszát utólag.
Az 1,2mm-es inox lemeznél a kisebb vastagság miatt ez nem valószínű, de a hátramenetnél már inkább 0,6mm ráhagyást hagyj. Ha esetleg a lézervágás recés felülete miatt szorulna kicsit a váltórúd, akkor neked is rá kell reszelni, de az eloxot nem fogja úgy harapni a reszelő, mint az alumíniumot, így pontosabb lesz az eredmény.
Ne felejts el a kulisszalemez szélén furatokat készíteni a rögzítéshez, mert utólag meg fog gyűlni a bajod az inox fúrásával.
Amúgy a reszelgetés volt a legidőrablóbb művelet, ha ezt megspórolhatod, hamar kész leszel.Fogtam egy öreg Genius kormányt, aminek 8 gombja van. Teljesen szétszedtem, csak az elektronikát az USB csatlakozóval és a mikrokapcsolókat hagytam egyben. A pedálok csatlakozóját és a kormány potmétereit levágtam (mármint a kábeleket, nem a nyákot) az elektronikáról, hogy ne legyen útban. Ez lett a váltó elektronikája. A mikrokapcsolók közül 6 db szerencsére egyesével külön-külön nyákon fityegett, így csak egyet kellett leforrasztanom a közös nyákról és újrakábeleznem. Lemezből készítettem a mikrokapcsolókhoz kis lefogatókat, amiknek két-két furata volt a későbbi csavaros rögzítéshez. Úgy emlékszem, ezeket a lom között találtam, de már nem emlékszem a pontos lefogatásra.
Faforgács lapból (egy öreg szekrényt szedtem szét) összetákoltam a házat úgy, hogy a joystick gömbcsukló talpa nem az alaplemezre, hanem egy második szintre került. Ezt a szintet úgy határoztam meg, hogy leültem a kormány elé, és beállítottam a váltó kellemes magasságát. Így alatta keletkezett egy üreg, ami éppen ideális az elektronikának.
Vettem barkácsboltban kis rögzítőpofákat párszáz forintért összesen. Ezek olyan pofák, ahol két görgőt egy rugó szorít össze és közéjük kattan be egy nyelv. A nyelvből 2-t felrögzítettem a rúdra.
A váltórúdra felhúztam egy kiöregedett squashlabdát, ez nyomkodja a mikrokapcsolókat. Alatta fölötte egy csavaros bilincs tartja helyén a labdát. A rúdra jóval följebb rögzítettem a fogópofák nyelvét, egészen pontosan kettőt, egyet a páratlan egyet pedig a páros fokozatokhoz egymással átellenes irányban. Itt is valami kis csavaros bilincses megoldást alkalmaztam, de már nem emlékszem pontosan. Végül a rúd tetejére, de még mindig a kulissza alá került egy nyomórugó, a rugó tetejére pedig egy fél pingponglabda. Ez a rugó a pingponglabdán keresztül alulról enyhén nyomja a kulisszát a stabilabb állás érdekében.
Az egész kócerájt (doboz, váltórúd, kulissza) összeépítettem, és csak egy oldalsó!!! oldalfalat hagytam nyitva. A nyitott ajtón keresztül elhelyeztem a mikrokapcsolókat, hogy a labda pont nyomja őket (természetesen kell alájuk alátét, ezt fából vágtam ki). Utána a fogópofák jöttek. Azokat kicsit ferdén kell betenni, hogy amikor a váltó előre van tolva és rúd ferde, akkor jól illeszkedjenek a nyelvhez. Ehhez fából faragtam kis ékeket.
Autósboltban vettem a váltórúdra egy váltógombot, és az került a rúd végére.
Mikor minden megvolt készre szereltem, és örültem... Volna, ha nem lettek volna apróbb hibák, amiket néhány napi tesztelés során javítottam-finomítottam. Utána tényleg örültem.
Aztán néhány heti-havi használat után félretettem az egészet, mert sokkal lassabb lettem a pályán Csak néha veszem elő kicsit bohóckodniAmúgy youtube és google tele van ötletekkel javaslatokkal. Az enyém csak egy a sok közül, mindenkinek más alkatrészei vannak otthon (pl game kontroller is egy kiváló alap).
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Ez nem force feedbackes kormány, hanem rugóerő-visszatérítéses. Csak egy mezei rezgető motor van hozzá, mint egy mobiltelefonban.
Valamint számíts arra, hogy a pedálok össze-vissza fognak működni, és állandóan elállítódnak.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Mint az előttem szóló is kifejtette a PC-s autóverseny-szimulátorok ezerszer körözik a konzolos "szimulátorokat". Természetesen most nem a Dirt2 ócskaságról van szó. A fent felsorololtak mind online szimulátorok, és a mai legjobb autóversenyzők innen kerülnek ki. Pl. Michelisz Norbi (most WTCC gyári pilóta) ellen sokat versenyeztem és tanultam tőle LFS-ben pár éve.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Az iRacinget kivéve a fent említetteknek van demo módja. Próbáld ki őket
LFS: Ezt linkelted te is. Ez létezik legrégebb óta, rengeteg update van mögötte. Ennek van a leggyengébb grafikája, és talán a második leggyengébb szimulációja (ezt a legjobb szimulátorok ligájában kell érteni - mondjuk 95%). Egy éve dolgoznak egy komoly szimulációs fejlesztésen, amivel valószínűleg újra a no.1 pozícióbakerül. Jelenleg a legkomolyabb erőssége az, hogy a versenyek szervezhetőségében a legrugalmasabb (legjobb szórakozást nyújtja), és nagy a felhasználói tábora. Ára kb. 7k, amiért időben korlátlan licenszet és a főverzióban (jelenleg 2.) korlátlan frissítési lehetőséget nyújt.
NetKar Pro: Egyik legújabb fejlesztés folyamatos frissítésekkel. Grafikája nagyon szép. Van néhány bugja még, viszont a szimulációban per pillanat nálam ő a no.1 (98%). Fő erőssége a szimuláció, és a modularitás, hátránya, hogy kevéssé elterjedt, így nehéz nekünk tetsző versenyt találni előzetes tervezés nélkül. Ára kb. 5,5k, amiért időben korlátlan licenszet és frissítési lehetőséget nyújt.
iRacing: A legújabb fejlesztés, állandó frissítésekkel, a nagynevű Papyrus terméke. Grafikája közepes. Szimulációban elég jó (96%), az általuk készített régi '90-es évek NASCAR és IndyCar sorozat motorját políroztak fel, pályaszimulációban viszont fölényesen a legjobb. Versenyszervezése nem kicsit nehézkes, gyakran unalmas. Nagyon új, sok még a bug. Ára kb. végtelen (pályákért, autókért fizetni kell valamint havi előfizetési díjat szednek). Amíg használtam (néhány hónap) kb. 40e Ft-t hagytam náluk, de nem ezért hagytam abba, hanem az unalmas versenyszervezés és a bugok miatt. Előnye, hogy nagyon sok előfizetője van, mindig találni nekünk megfelelő versenyt, valamint rengeteg profi autóversenyző használja. Biztos, hogy később visszanézek még, hogy alakul a fejlesztés.
rFactor: Elég régi fejlesztés, 2 éve nincs új frissítés. Grafikája elég jó. A szimulációja nekem nem tetszik (90%). Számomra nem ütötte meg azt a szintet, hogy fizessek érte. A feltört változattal megyek néha pár kört a Nordschleifén (ez a mod elég jól sikerült), főleg összehasonlítási céllal, hogy megállapítsam, hogy igen, nekem ez gyenge . A versenyszervezéséről nem tudok nyilatkozni, mert nem játszottam teljes verzióval sosem. Ára: 9k. Előnye hogy nagyon könnyen moddolható, és rengeteg (jobb-rosszabb minőségű) autó és pálya mod készült hozzá.
Csak összehasonlításként: A Dirt2-t szimulációját 60%-ra, grafikáját "közepes-jó"-ra taksálnám (nem tudom, nekem nem jönnek be az effetek, a valóság egyszerűen nem így néz ki).
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz neilszab #4746 üzenetére
Valóban, ezek kimaradtak. Ezek közül csak a GTR2 előfizető voltam a SimRaceway szervezésében. Egy hónapig bírtam a gyenge szimuláció miatt. Ezek szerint az rFactortól örökölték a motort. Ha ezt tudom, ki se próbálom .
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz neilszab #4748 üzenetére
Igazad van Azért is írtam százalékokat, hogy érzékeltessem a különbségeket, nehogy valaki félreértse. Valójában úgy szól, hogy egész jó a szimuláció. Pl szanaszét veri az összes konzolos vackot. Egészen pontosan úgy szólt volna az a mondat, hogy nekem gyenge. Van párszászezer km a virtuális kormányomban.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
A Driving Force Pro-t (DFP) már nem igazán lehet kapni. Az utóda a Driving Force GT (DFGT), amely elég komoly előrelépés a DFP-hez képest, és a pedálját kivéve elég jól közelíti a G25-t, amit viszont én nem szeretek túl kevés gombja miatt. A G27-nél ezt szerencsére megodották, de a következő kormányom már Fanatec lesz
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Bling95 #4765 üzenetére
DFGT és a Thrustmaster is jó választás, más-más előnyökkel. A DFGT 900 fokos fordulatos, míg az F430 finomabb járású. Ha első FFB kormány lesz, akkor a Thrustmastert javasolnám, mert sztem a 900 fok csak zavarna az elején. Ha már volt FFB kormányod, akkor egy fejlődési lehetőség a 900 fokos fordulat => DFGT.
Egy pár hozzászólással feljebb írtam az összes elterjedt szimulátorról, részletesen értékelve őket: 4745 A GTR2 és társai kimaradt, de nyugodtan tedd be őket az rFactor mellé, hasonló motort használnak.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Bling95 #4767 üzenetére
Hát, én csak a logi kormányokat ismerem közvetlenül. Jellemzően egy év alatt leharcolom őket, de asszem nyugodtan hívhatjuk "nem átlagos használatnak" (gyakran napi 10 óra, 200% FFB). A Thrustmaster szíjas hajtású, ami kellemes érzés (a kicsit darabosabb fogaskerekes meghajtással szemben), de állítólag(!!!) a szíj öregszik, repedezik, ergo egy plusz hibaforrás lehet.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz djszaki1987 #4780 üzenetére
Honlapon nincs fönn, de írj nekik itt: http://www.manta.com.pl/pomoc.php?lang=en, valószínű küldenek.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz djszaki1987 #4783 üzenetére
A kormányelektronika és a FFB motor lassúsága az ok. Legtöbb kormány csinálja ezt kisebb-nagyobb mértékben. Elsősorban a motor reakcióideje a fő ok. Egyenesen előre haladásnál a játék igyekszik egyenesbe állítani a kormányt is. Ha a motor lassan reagál, akkor túlrántja az egyik oldalról a másikra, erre a játék vissza, a motor még jobban túlrántja, és így tovább. Ebből kialakul egy egyre jobban kitérő jobb-bal oszcilláló rángatás. Minél lassabb a motor reakcióideje, annál erőteljesebb ez. Ezt kétféleképpen lehet csak orvosolni:
1. Lejjebb veszed a FFB-t.
2. Megmarkolod a kormányt. Ha saját kézzel határozottan egyenesbe hozod, akkor nem akar majd rángatni jobbra-balra.A második pont gyakorlást igényel, de eredményesebb. Ha meg lesz később egy jobb kormányod, akkor nem lesz ilyen gondod.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
"Szeret önálló életet élni az autó, látja az utat könnyít a kormányerőn ha azt kell és nehezít amikor arra van szükség."
"Két autót vezetek, az egyik szervós a másik nem és egyik sem ismeri az utat, semmilyen olyan segítséget nem adnak, mint a virtuális autó."Határon így működik egy autó. Szervósan és szervó nélkül egyaránt. A játék/FFB nem segít, hanem a terheléseknek megfelelően alakítja az erőt.
(#4836) tothl: én nyertem
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
A Fanatec egy másik szintet képvisel. Valóban nem lesz valaki 6x gyorsabb ettől. De pár tizeddel igen, Ha ez számít, akkor segíthet. A másik a fogás. A DFGT fogása finoman szólva is nem kényelmes. Az első héten lemarta a bőrt az ujjamról, pedig nem ez volt az első kormányom , de a legkényelmetlenebb, az tuti (ettől függetlenül nem cserélném vissza a DFP-re vagy az FFEX-re). Azóta már kialakult pár bőrkeményedés itt és ott. A Fanatec amúgy nem a DFGP ellenfele, hanem a G25/G27-é. Azzal van egy nagyságrendben az ára, és annál jobb valamivel. A kormány bevonata kicsit, a szíjhajtás jelentősen, a pedálsora meg sokkal jobb.
Egy forma egyes csapat sem azért költ 100M dollár után egy másik 100 millát is, hogy kétszer gyorsabb legyen, hanem hogy 2 tizeddel
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Én sem azt írtam, hogy ugyanannyiba kerül, hanem hogy egy nagyságrendben van az ára, és egymás versenytársai.
Azért a G27 szállítással 70k körül indul. A Fanatec kormány clubsport pedálsorral és 6+1-es, és szekvenciális váltóval, szállítással 100k, azaz kb. 40%-kal kerül többe. A DFGT-hez képest sokallotta valaki az árat, annál kb. 300%-kal drágább (25 vs 100).
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
A mai napon megjelent a NetKar Pro 1.1 végleges változata, sok fejlesztéssel.
(#4885) Breki én inkább 68 körül láttam meg szállítás, így jött ki nálam a 70. Ha valóban lehet kapni 62ért az valami.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
-
titán
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Vallás
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- Trollok komolyan
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Sorozatok
- További aktív témák...