Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Feketelaszlo

    senior tag

    válasz bteebi #1 üzenetére

    Tekintve hogy lassan 15 éve mainstream az elektromos autó ez a hirtelen másik irányba mozdulás egyre utopisztikusabbnak tűnik. Ami viszont nagyon is elképzelhető, hogy túlépítik a töltőhálózatot, mert a hatótáv parások rájönnek, hogy túlbecsülték a villámtöltési igényüket, nem örülnek ha a gyakori gyorstöltés csökkenti az autó értékét vagy csak kiábrándulnak az üres parkolókból ahol a láblógatáson kívül nem sok mindent lehet csinálni.

  • vicze

    félisten

    válasz bteebi #5 üzenetére

    A Leaf továbbra is 2010 óta van gyártásban...

    "felejtsük el a hibrid bohócságokat"
    "A világon jelenleg kb. 40 millió EV van"
    Remélem tisztában vagy vele, hogy most így hirtelen beleszámolod a PEHV-eket is mert hirtelen kényelmes lett... BEV-k 1% alatt vannak bőven.

    Jelenleg továbbra is kizárólagosan törvényi és állami szabályozások támogatások miatt megy, anélkül szinte alig kellene valakinek, és igenis a PHEV a valós alternatíva, középtávon.

  • vicze

    félisten

    válasz bteebi #7 üzenetére

    Most nem említem meg, hogy Toyota '97 és 2003 között forgalmazott RAV4 EV-t, majd megint 2012 és 14 között. Mert a Toyota nem csinált EV-t, bla bla bla...

    A BEV nem zavar sok vizet általánosan a fogmarlomban lévő járművek tekintetében, mert az arányuk még minding kicsi. Ráadásul, a világ lakosságának kevesebb mint fele számára elérhető egyáltalán.

    "Szóval akkor már inkább egy olcsóbb (B)EV, mondjuk egy Tesla."
    Az olcsótól messze van, de jelenleg azért van mocskosul leárazva(-40%), mert lassan 100e drab rohad a Teslán, mivel nem veszik. Az a réteg aki megengedheti magának ezt a luxust telítődik ezért, az EV piac nagyon gyorsan zsugorodhat.

    Új MG EHS 11,5m, Niro PHEV, 14m, C5 15m, stb... Nem, azonos BEV nem olcsóbb.

    "Ha lesz pl. Teslánk ÉS napelemünk, akkor havi kb. 50 ezret spórolhatok"
    Tehát hány milliót is adsz ki extrában, és mikorra térül meg? :U 30-40év, soha? Ugye kpben veszed és nem 10+%-os kamatra? Ugye? 50e-ben benne van a törlesztő?
    Kb. sohanapján térül majd meg, a spórolás egy illúzió.

    "ICE minden bizonnyal akkor már ha nem is csak mutatóba lesz, de azért arányaiban jóval kevesebb lesz belőle."
    Az EV nem a környezetről szól, hanem, hogy még többe kerüljön a közlekedés, és minél több pénzt lehessen lehúzni az emberekről. Az állami támogatásokat az adófizetők fizetik és többnyire tehetősebbeknek(szokásos szegényektől el gazdagoknak oda). Nagyon remélem, hogy ez nem fog a végtelenségig működni.

    "Kőolaj meg földgáz azért még egy darabig lesz. Valószínűleg tovább, mint lítium."
    Azzal ugye tisztában vagy, hogy lítium nem ég el és 100%-ban újrahasznosítható? Tehát nem fogyunk ki belőle soha. A nem hordozható tárolókba pedig teljesen felesleges és kisebb sűrűségű lítium mentes megoldások is megfelelőek.

    A PHEV egy olyan alternatíva, ami megszünteti a szennyezés 80-90%-át, mivel a napi átlag utak túlnyomó többsége kisebb mint az EV hatótáv. A városokban szinte csak azt használod, így a helyi szennyezés problémáját is megoldja. A CO2 kibocsájtást fentiek miatt ugyan úgy lényegesen csökkenti.
    Még egyszer az egésznek 0 köze van a környezethez, mivel a személyi autózás csak a CO2 kibocsájtás 15-20%-ka, és ezt pórbáljuk iszonyatos összegekkel csökkentei, úgy, hogy még több CO2-t bocsájtunk ki... :U Összességben csak a közlekedés drágul, még a normál benzines is.

  • vicze

    félisten

    válasz bteebi #9 üzenetére

    "Ford S-Max, egy Kia Sorento, vagy egy Nissan X-Trail PHEV is drágább attól"
    Egyik se Model 3 kategória, hanem jóval nagyobb. Almát körtével. (Lovat a pónival...)

    "Vagyis nem többet, mintha ICE-t"
    Többszörösét adod ki még minding, csak direkt ferdíted a számokat, hogy ne úgy tűnjön, mintha... :U

    "És igen, az 50 ezer az tisztán spórolás lehetne"
    Mondjuk úgy, hogy ennek a matekját több mint nehéz elhinni.
    17+5+1,5 (OFF)(tárolás nélkül, az még 5 milla, így este nincs kocsi töltés olcsón)(/OFF), az 23,5. 600e az évi spórolás állításod szerint, az 39év megtérülés... az elég utópisztikus 50e havi spórolással.

    "autóvásárlást nem CSAK az anyagi oldalról lehet, avagy kell nézni."
    Amikor valaki megpróbálja indokolni miért költ luxus termékre. :D Nyilván ezt sokan engedhetik meg maguknak.

    "Jelenlegi benzinár mellett, ami valószínűleg majd tovább fog nőni."
    Szerencse, hogy az energia árak se nőnek, mivel miből is termeljük az energiát még minding?

    "viszont ha a Földön itt-ott-szétszórtan van összesen 12,5 millió (fiktív!)"
    88 milliót becsülnek a Földön, ebből jelenleg 22millió bányászható gazdaságosan(de ezen becslések óta volt több új lelőhely), de ez ugye változik az árral, ahogy olaj esetében is. Mivel már most van lítium alternatív sóapapú aksi autókban, ezért elég esélyes, hogy a lítiumos autók maradnak a prémium kategóriában, míg a kis és közép megy át sóapapúra, és ezekből kell több napi közlekedéshez, ahogy energia tárolásra is az a logikus. Így a lítium elfogyásától a legkisebb mértékben se tartanék. 2023-ban 180k tonna kitermelés volt, és 10millió BEV lett legyártva, tehát 1millió tonna 50 millió, 10 millió, 500, 20 pedig 1 milliárd autó, úgy hogy másra is jut. 1,5milliárd jelenleg a kocsik száma, szóval a jelenlegi lefedéséhez, még 10 tonnához kell kitermelés.
    De az szintén egy illúzió, hogy minden ICE le lesz cserélve, nem hogy 10, de 50éven belül se, ha egyáltalán bármilyen csere megtörténik, ami inkább fog az olaj elfogyásán múlni, mint az elektromos autókon.

    "Kőolaj és földgáz viszont folyamatosan keletkezik"
    Aha, akkor gondolom nyomunk egy hibernálást 10-15 millió évre hogy megint legyen olaj? :U

  • vicze

    félisten

    válasz bteebi #12 üzenetére

    "A Model Y is alig több, mint 17 milla (17,9)"
    Aha, a 17,9 az 17-nek kerekíted, akkor értem, honnan jönnek a matek problémák...
    Feladtam. :R

Új hozzászólás Aktív témák