Ubisoft: Ha nem foglalkoznánk a PC-vel, nem írnánk át rá a játékokat

Nagy port kavart tegnap az Assassin's Creed IV: Black Flag című játék producerének azon kijelentése, miszerint a játékok PC kiadásainak optimalizációja egyáltalán nem szükséges, hiszen ott a felmerülő teljesítmény-problémákat a játékosok egy erősebb videokártya beszerzésével orvosolhatják, míg konzolon ez nem hajtható végre.

Az úriember úgy értette a fent elhangzottakat, hogy konzolok esetében a megfelelő teljesítmény eléréséhez ki kell venni pár effektet a játékból - magyarul lebutítani a grafikát -, míg PC-n nyugodtan maradhat minden maximumon, elvégre akinél nem fut tökéletesen, az egy erősebb VGA vásárlásakor kiaknázhatja annak minden lehetőségét. Csak ezt valahogy nem sikerült megfelelően megfogalmaznia, ettől indult el a lavina.

A Ubisoft úgy reagált a panaszkodó játékosok által küldött kritika-áradatra, hogy a hivatalos fórumon bejelentették, miszerint ők igenis törődnek a PC-vel. Amennyiben ez nem így lenne, úgy egyáltalán nem idegesítenék magukat azon, hogy játékaikat számítógépeken is futtathatóvá tegyék. Ez a nemtörődömség. Az optimalizáltság igenis fontos, de az már őrültség lenne, ha mindent annak rendelnének alá.

A fejlesztés során szerintük elsődleges fontosságú, hogy ki kell próbálni különféle prototípusokat, melyekből kiderül, mik a lehetséges megoldások. Mindezt annak a tudatában kell megtenni, hogy két-három éves fejlesztési ciklusonként jelentősen megváltoznak a rendelkezésre álló technológiák. Tisztában vannak a fórumokon felsorolt problémákkal és gőzerővel dolgoznak azok kijavításán, de PC-n sajnos nagyon eltérőek a hardverek, így a hibák többsége csak megjelenéskor jelentkezik. Még konzoloknál is előfordul pár hiba, pedig ott kötött a felépítés. És bár ezek a hibák valóban sajnálatosak, ennek ellenére elkerülhetetlenek is.

Azóta történt

Előzmények