Steam kontroller: magyarázat az analóg karra

Bár már a Steamre kiszivárgott, hivatalos magyarázat azóta sincs rá, hogy miért került rá egy analóg kar a Steamboxhoz készült kontrollerre, amelyet a kezdetek kezdetén pont azzal reklámoztak, hogy a kettő érintőfelületnek köszönhetően sikerül elhagyni például FPS játékokban a karok által tapasztalható precizitás hiányát. Bár a vállalat továbbra is hallgat a dologról, egy külföldi magazin újságírója járt a Valve főhadiszállásán, ahol egy fejlesztőtől első kézből halhatta az indokot.

Magyarázat az analóg karra

Ami nem más, mint a megszokás. Bár miután párszor kipróbálták az emberek, már áradoztak az érintőfelületek pontosságáról, nagyon nehéz volt a laikusokat rávenni arra, hogy a kezükbe fogjanak és játsszanak egy olyan kontrollerrel, amely szembe megy az előző évezred óta jelenlevő berögződésekkel. A vállalat tehát úgy döntött, hogy a még mindig csak prototípusként létező, tehát a végleges formájától távol álló kontroller kap egy analóg kart, így a vásárlóknak először csak az egyik érintőfelülettel kell megbékélnie, aztán menet közben átállhat a másikra is, vagyis maga fedezheti fel, miért is jó az innovatív megoldás, nem pedig rákényszerítik azt. A Steambox gépek és a kontroller megjelenése is még a jövő zenéje: legkorábban 2015-ben nyüstölhetünk Valve által jóváhagyott PC-ken akár FPS játékokat is gamepaddal.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Valve

Azóta történt

Előzmények