Sok fejlesztőnél már ott van a Nintendo NX prototípusa

Nyáron írtunk arról, hogy – a legfrissebb iparági források szerint – milyen is lesz a Nintendo NX. A termék kézikonzol jellegét azóta többször is megerősítették, így az sem meglepő, hogy az okostelefonon játszó réteg lesz a célközönség.

A fejlesztésről szerencsére az utóbbi időben csupa jó hír érkezik, de ami a legfontosabb, hogy már sok fejlesztőnél működik a prototípus, ami egy nagyon lényeges lépcső minden konzol kiadása előtt. A kézikonzoloknál különösen az, hiszen a készülő alkalmazásokat nagyon fontos ilyen formában kipróbálni.

A prototípus terjedése azt is eredményezi, hogy egyre több információ szivárog ki róla. A jelenlegi prototípusban egy NVIDIA Tegra X1 SoC dolgozik egyelőre ismeretlen paraméterezéssel, és ez egy 6,2 hüvelykes kijelzőt hajt meg. Ennek a felbontása 1280x720 pixel, de a készülő játékoknak lehetőségük lesz felskálázásra, vagyis elég ha a valós képszámítás 896x504 pixelre történik meg. Ez az érték egyébként a minimum, amit a Nintendo elvár, tehát bármekkora is lesz a végleges kijelző felbontása, a valós képkockák szempontjából nem lehet 896x504 pixelnél kisebb képet számolni.

Az új kézikonzolról a vezérlők leválaszthatók, és ebből a szempontból a fejlesztők eldönthetik, hogy az adott alkalmazáshoz kellenek-e a dedikált gombok, vagy elégnek számítanak az érintőképernyő nyújtotta lehetőségek. A prototípus hátránya egyébként az üzemidő, ami egyáltalán nem acélos. Ugyanakkor az aktuális tervek szerint ebből a szempontból változik majd a legtöbbet a rendszer a megjelenésik, mivel úgy néz ki, hogy két akkumulátorról fog működni. Ez lehetőséget ad majd az akkumulátor forrócseréjére, vagyis szépen fel lehet szerelkezni ezekkel az egységekkel, és megfelelő időközönként cserélni, amivel az üzemidő növelhető.

A közhiedelemmel ellentétben az operációs rendszernek továbbra is nagyon kevés köze lesz az Androidhoz. Kinézetre nagyon hasonlítanak, de ezzel meg is szűnt a hasonlóság. Ugyanakkor a Nintendo OS fő célja valóban az, hogy az androidos alkalmazásokat egyszerű legyen rá portolni. A grafikus API szempontjából az NX fő célpontja a Vulkan API, de támogatni fogja az OpenGL ES 3.2-t is. Ezek az új tartalomszolgáltatási rendszer miatt fontosak, mivel az említett API-k közül legalább az egyik elérhető az összes célzott platformon.