Mantle vs. DirectX: 50 FPS különbség Star Swarm alatt

Az AMD az Oxide Games által készített Star Swarm demó segítségével mutatta be, mekkora sebességbeli különbség van a DirectX és a Mantle API között. A Computex TAIPEI rendezvényen készült felvételt most ti is megtekinthetitek. A videón két, teljesen egyforma kiépítésű PC látható: a bal oldali masinán DirectX alatt, míg a jobb oldalin Mantle API támogatással fut a demó. A különbség elképesztő: ugyanazon a hardveren DirectX 11 alatt mindössze 2-4 FPS-t tud kiköhögni magából a Star Swarm demó, míg az AMD Mantle bekapcsolásával akár 55 FPS sebességgel is futhat.

Az AMD Mantle API bemutatóhoz használt PC-k az alábbi alkatrészekből lettek felépítve:

  • AMD FX-8350 8-magos CPU
  • AMD Radeon™ R9 290X
  • ASUS Sabertooth 990FX R2.0 alaplap
  • OCZ Vector 150 240GB SSD
  • 8GB DDR3 AMD Performance RAM
  • Windows 8.1

A bemutatón 5000-nél is több egység mozog egyszerre a képernyőn, melyet a főleg stratégiai játékokhoz kifejlesztett Nitrous Engine hajt meg. Az Oxide Games játékmotorja a közeljövőben várhatóan több olyan játék alapjául is fog szolgálni, ahol eddig a DirectX limitált képességei miatt nem tudtak kellő sebességgel megjeleníteni sok egységet. A Mantle API segítségével immár ez megoldható.

Előzmények