Jelly Jump bemutató (Android, iOS)

Kétféle játék létezik: egyszerű és bonyolult. Egy GTA-t például hetekig tarthat végigjátszani, egy Flappy Birdöt ellenben nagyjából 10 másodperc ki lehet ismerni, onnantól pedig a monoton játékmenet addig tart, ameddig az ügyességünk. Döbbenetes egyébként, hogy az utóbbi kategóriának mekkora rajongótábora van világszerte, ez persze érhető: az ilyen játékokat bárki felteheti, akinek okostelefonja van (azaz százmilliók), és tényleg pillanatok kérdése rájönni, hogy mi a dolog lényege, ami általában a játék végét jelentő pályaelemek kikerülését jelenti.


[+]

Pont ebben a kategóriában mutatkozott be néhány hete a Ketchapp játéka, amely a fantáziadús Jelly Jump nevet kapta, és amelyben, ahogyan angol cím is elárulja, egy zselékockával kell szinteket ugrani, mielőtt a koszos fekete folyadék elnyelné hősünket. Az irányítás roppant egyszerű: az indulás után csak meg kell érinteni a kijelző bármely pontját, és a kis kocka ugrik egyet. Eddig okés, nehezíti azonban dolgot, hogy a függőleges ugrálás közben két oldalról lassabb és gyorsabb platformok úsznak be, és a játékosnak olyan ütemben kell felugrania, hogy összecsukódásuk előtt átjuttassa zseléformáját a résen, majd az új alapról ismét, jó ütemben elrugaszkodjon.


[+]

Ez elsőre nem is könnyű feladat, mivel rá kell érezni az ugráló zselé és a platformok ritmusára –kezdetben a dolgomat a gyors, később pedig a lassabb akadályok nehezítették meg. Idővel egyre változatosabb formában és sebességgel érkeznek az összeérő és összecsukódó platformok, úgyhogy sosincs idő a pihenésre. Jó hír, hogy menet közben zselécseppeket lehet gyűjteni tízesével, amelyekből nem csak újabb formákat lehet kavarni (mondjuk zselétévét vagy zseléteknőcöt), hanem minden tizedik szint elérése után a kettővel korábbi kerek szintig előre lehet ugrani. Ha tehát a játékos 112 pontot korábban elért, új játék indításakor, 100 darab zselécsepp elköltésével a századik szintről kezdheti meg az ugrálást. No persze pont ilyenkor jön egy villámgyors vagy sebességváltó platform, és a játékos foghatja a fejét – lehet visszamenni zselét gyűjteni!


[+]

A játék roppant szórakoztató, úgyhogy a szerkesztőségben Legendd után Bog és jómagam is csatlakoztunk a kalandhoz. Grafikailag egyébként a Jelly Jump jóval összetettebb, mint a pixel art stílusú Flappy Bird és társai, a játék viszont azokhoz hasonlóan pofonegyszerű, éppen ezért a 3D-s zseléugrálás bárkinek ajánlható, aki iOS-es vagy androidos mobilkészülékkel rendelkezik, aztán lehet villogni, hogy ki a legjobb a társaságban. Az iOS-es változat innen tölthető le 4.3-as vagy újabb verziót futtató eszközre, az androidos pedig innen, amennyiben a rendszer verziószáma legalább 2.3-as. A Jelly Jump ingyenes, ám internetkapcsolat esetén bőven jut a reklámból, úgyhogy akinek ez nem tetszik, az megvásárolhatja a zavarmentes változatot, vagy csak egyszerűen lekapcsolódhat az internetről.

Azóta történt

  • Spider Square bemutató (Android)

    Ha mobiljátékokról beszélve az egyszerűséget érdemnek tekintjük, akkor a londoni BoomBit fejlesztőcsapat új játéka nagyszerű, de hosszútávon unalmassá válhat egy ilyen pofonegyszerű alkotás.

  • Magic River bemutató (Android, iOS)

    Egyszerű, de nagy odafigyelést igényelő mobiljátékot próbáltunk ki, egy idő után monotonná válhat, de ezt egyre nehezebb pályával kompenzálja a program.

Előzmények

  • Dungeon Hunter 5 bemutató (mobil)

    A Gameloft továbbra is rendíthetetlenül szállítja a nagyszabású mobiljátékokat, Dungeon Hunter sorozatuk már az ötödik résznél jár. Kipróbáltuk, mit tud a legújabb dungeon-crawler.

  • Monument Valley bemutató (iOS, Android)

    Bár nem új játék, a Monument Valley-t és kiegészítőjét, a Forgotten Shorest érdemes bemutatni, mivel a mai napig igazi különlegesség.

  • Type:Rider teszt (Android, iOS)

    A tipográfia világába vezet be a tesztünk részét képező, rendkívül látványos 2D-s platformer, amely művészi megjelenés mellett csodálatos hangvilággal is rendelkezik.