Játéktermek: itt a vége?

A játéktermek, meg úgy általában a játéktermi kultúra Európában és Amerikában közel egy évtizede tapicskolnak nagyon mély, nagyon sötét gödörben. Az otthoni konzolok elterjedésével a nyugaton népszerű akció / autós játékok szépen átvándoroltak a tévékészülékekre, az árkádok közönsége durván megcsappant.

Játéktermek: egy korszak vége?

Japán tartotta magát, köszönhetően elsősorban annak, hogy új szolgáltatásokkal sikerült megtartani a közönséget. Online játék, a megnyitott karakterek, opciók és bónuszok tárolására alkalmas kártyák, újszerű, a család minden tagját megcélzó játékok - sokáig úgy tűnt, hogy a japán játéktermek sikeresen vészelik át a válságot, és olyan szórakozási formákat kínálnak a látogatóknak, amit a konzolok nem tudnak nyújtani.
A jelek szerint Japánban is megindult a komoly lejtmenet: a Namco Bandai hatvan, míg az árkád piacon szintén erős SEGA közel száz játéktermet zár be a közeljövőben. Az okokat Yuji Machida, a Namco Bandai szóvivője sorolja a Reuters-nek nyilatkozva:

”Sok játéktípus, amit az emberek korábban a játéktermekben játszottak, most már konzolon is elérhető. A Wii konzol és a hozzá való játékok vásárlására költött hatalmas pénzmennyiség elszipkázza a bevételt az árkádok elől Japánban”

Machida szerint a másik ok a folyamatosan növekvő olaj / benzinárakban keresendő. A családok ritkábban használnak autót, és a megszokottnál kevesebbszer látogatnak el a nagy bevásárlóközpontokba, ahol a játéktermek találhatók. Az árkád biznisz gyengélkedésének köszönhetően a Namco Bandai jelentősen, 36 százalékkal csökkentette az ezévi profit-várakozását.