2019. szeptember 18., szerda

Gyorskeresés

Digitális játékpiaci trendek [Július - 2019]

  • (f)
  • (p)
Írta: | | Forrás: SuperDataResearch.com

Sok éve a piacon van már a Grand Theft Auto V, de még mindig milliókat keresnek vele a készítők.

A nyárnak hála az előző hónaphoz képest leginkább a mobil játékok piaca fejlődött igazán, ami a bevétel alapú listákat illeti. Egész pontosan 14%-al többet költöttek a "játékosok" mobil platlformon júnioshoz képest - ami nagyban hozzájárult ahhoz, hogy digitális fronton 5%-al nőtt a bevétel összesítve a PC, konzol és mobil platformokat tekintve. PC-n és konzolon a F2P (ingyenes) játékokban vásárolt IAP (In App Purchases=Alkalmazáson belüli vásárlások) bevétel, vélhetően a szezonális időszak miatt 50%-al volt alacsonyabb.

Hirdetés

Összességében a fogyasztók 2019 júliusában 9,02 milliárd dollárt költöttek konzolon, PC-n és mobilon keresztül digitális játékokra, szemben az előző év azonos hónapjának 8,56 milliárd dollárjával.

TOP játékok bevétel szerint kategóriánként:

  • GTA Online Casino frissítése hatalmas emelkedéshez vezetett: a frissítésnek hála 69 millió dolláros bevételre tett szert a GTA5, ami az egyik legjobb értékesítési havi eredmény a játék indulása óta és az első "kétszámjegyű" növekedésű hónap YoY (Year of Year) tekintetében 2018 augusztusától.
  • Az Apex Legends második évada elmarad az első szintjétől: 37 millió dolláros bevételével szinte megduplázta júniusi eredményét az Apex, de ez körülbelül még mindig csak a fele, mint amennyit az első évadban hozott márciusban.
  • Fire Emblem: Three Houses - biztató indulás: 800ezer digitális példány került értékesítésre júliusban Nintendo Switch konzolon, ami a franchise történetének legjobb digitális nyitánya.
  • PUBG - árcsökkenés után újabb 1 milliós eladás: Az elmúlt évhez viszonyítva a PUBG 1,1 millió digitális példányban került értékesítésre PC-n, átlagosan 18$-os áron, bár az eladások még így is jelentősen le vannak maradva az előző évhez képest.
  • FIFA Mobile jelen vs. 2018-as VB: Annak ellenére, hogy 2016-os bevezetése óta a mobilos verzió az egyik legmegbízhatóbb növekedési forrása az EA-nek, a FIFA Mobile bevételei 50%-al csökkentek az elmúlt 3 hónapban. Hiába a nyár, ha nincs világbajnokság.

forrás: SuperData (Thx, l.skywalker)

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.