Digitális játékpiaci trendek [Augusztus - 2019]

A fogyasztók augusztusban világszerte 8,9 milliárd dollárt költöttek konzol-, PC- és mobiljátékokra, 2%-al többet, mint az előző év azonos időszakában. A mobil, mint leggyorsabban növekvő szegmens, a teljes bevétel 62%-át tette ki - összehasonlítva az előző év augusztusában mutatott 57%-ával. (Szeptember 19-én pedig elindult az Apple Arcade)

Pokémon Go az első helyen - 176 millió dollár bevételt termelt a Pokémon Go augusztusban, a legtöbbet a 2016-os indulása óta. A túlteljesítést a játékon belüli eseményeknek köszönheti a Niantic, amivel jól használta ki, hogy általában ez a játék legjobb hónapja.

World of Warcraft Classic óriásit dobott az előfizetők számán - Júliushoz képest 223%-al nagyobb bevételt könyvelhetett el a Blizzard az előfizetésekből, köszönhetően a a játék "újra kiadásának". Ennek ellenére, ez a bevétel még mindig kevesebb volt mint a Battle for Azeroth kiegészítőé tavaly augusztusban.

Madden NFL 20 digitális értékesítése alacsonyabb volt, mint a tavalyi részé a megjelenéskor - Ha a teljes előrendelői dátumot vesszük alapul, ami július-augusztusra volt osztható, akkor a Maden NFL 20 digitális eladási számai 6%-al voltak alacsonyabbak augusztus végéig, mint a tavalyi NFL 19 esetében.

NBA 2K játékon belüli eladások csökkenése az új megjelenésre vezethetőek vissza előre - Elővetítve az NBA 2K játékon belüli eladásai 39%-al emelkedtek az előző év azonos időszakához képest, azonban ez viszonylag gyenge mutató az év első 7 hónapjának 91%-os átlagával szemben. Az augusztus a franchise "életében" már egy jellemzően gyenge hónapnak számít.

forrás: SuperData (Thx, l.skywalker)