A vásárlók szerint Amerika legrosszabb cége az Electronic Arts

A vásárlók igényeit szem előtt tartó The Consumerist portál minden évben meghirdet egy szavazást, melynek keretében a felhasználók megválaszthatják Amerika legrosszabb cégét. Az idei "nyertes" - szerintem nem nagy meglepetésre - az Electronic Arts lett.

Több, mint 250.000 szavazat érkezett a vásárlóktól, ennek mintegy 64%-a gondolja úgy, hogy Amerika legrosszabb cége jelenleg az Electronic Arts. A lista második helyén a Bank of America végzett, a pénzintézetet a szavazók 36%-a találta a legrosszabbnak.

Az Electronic Arts így tehát megérdemelten veheti át a győztesnek járó arany székletdombot, ám idén - a Mass Effect 3-ból kiindulva - a kiadó választhat, hogy kék, zöld, vagy piros selyempárnán kívánja átvenni a nyereményt.

- "Azok szerint, akik nem tartják különösebben nagy dolognak azt, hogy egy játékkiadó- és fejlesztőcég nyerte az év legrosszabb cégének járó díjat, azt üzenjük: pontosan az ilyen hozzáállás miatt teheti meg az EA, hogy lehúzza a vásárlókat, fittyet hányva a panaszokra,"- írta a szavazást kihirdető The Consumerist oldal. "Az évek során a zene- és filmipar termékei olcsóbbak lettek, a kiadók pedig extra tartalmakkal -- vagy legalábbis a hozzáférhetőség egyéb formáival -- próbálták vásárlásra bírni az embereket, miközben a játékokat továbbra is aranyáron mérik."

- "Több visszajelzést is kaptunk, hogy az EA és a hozzá hasonló cégek direkt visszatartják a játék bizonyos részeit pusztán azért, hogy később ebből pénzt csináljanak. Egy dolog a megjelenés után támogatni a játékot olyan dolgokkal, amik megérik a pénzüket, és teljesen más dolog egy hiányos - néhány esetben hibás - játékot kiadni, azzal a felkiáltással, hogy 'majd később megjavítjuk', és persze még pénzt is kérnek érte.”

Nem sokkal az eredmény megszületését követően az Electronic Arts kommunikációs vezetője így válaszolt az őket ért kritikákra:

- "Biztosak vagyunk benne, hogy a nagy bankok elnökei, valamint az olaj-, dohány- és fegyverkereskedő társaságok tulajdonosai is megkönnyebbültek, amiért idén őket nem nevezték be erre a díjra," - írta John Resenburg. "Mi pedig tovább folytatjuk a díjnyertes játékok készítését, amelyekkel világszerte több mint 300 millió ember játszik."

Hogy most az Electronic Arts valóban megérdemli-e ezt a díjat, azt mindenkinek magának kell eldöntenie. Viszont a Dragon Age 2 és Mass Effect 3 játékok után ezen valószínűleg kevesebben csodálkoznak, mint azok előtt.

Előzmények