Uncharted 4: A Thief’s End teszt (PS4)

Többjátékos küzdelmek

Dicséretes, hogy egy ilyen nagyszabású történethez nem voltak restek még egy kifejezetten alapos multiplayer opciót is összekalapálni a fejlesztők. A korábbi alkotásaik és a The Last of Us többjátékos küzdelmeiben szerzett tapasztalataikat felhasználva alkották meg az Uncharted multiját, ami az alapjáték cselekményéhez képest sokkal jobban elrugaszkodik a valóságtól. A játékosok egymás elleni harcai során már nem ragaszkodtak a realitáshoz, így a harcok közben mindenki számítson a legkülönfélébb misztikus képességek feltűnésére. A teljesen kezdők ráadásul még egy kihívássorozatra emlékeztető gyakorló részt is kapnak, ahol különböző nehézségű feladatok során ismerkedhetnek meg a többjátékos opciókkal.


[+]

A kezdeti felhozatal nem dobálózik nagy számokkal, mindössze hét terepen mészárolhatjuk egymást három különböző játékmódban, ami pont arra elég, hogy a későbbi letölthető tartalmak érkezéséig kihúzzuk valahogy és alaposan megismerkedjünk a játékkal. Abba most nem mennék bele, hogy miért nem lehetett kiadni a játékot rendesen feltöltött multis tartalommal, elvégre az Uncharted 4 pontosan az a cím, amit olyan alapossággal és minőséggel raktak össze, hogy még a legagresszívebb vérpistikék száját is képes befogni. A többjátékos részleget egyébként kezdetektől külön kezelték, mivel itt a felbontás, a vizuális látvány lett beáldozva a folyamatosság, a magas képfrissítési érték oltárán.


[+]

Az egymást öldöklő játékosok egy pontrendszeres akciózás részesei lehetnek, így jutalmazva van a teljesítmény (kincsek gyűjtögetésével is növelhetjük) és fokozatosan újabb eszközökkel, képességekkel könnyíthetjük meg a dolgunkat (érdemese a napi kihívásokra is odafigyelni). A karaktereinket, kasztjainkat testre is szabhatjuk, így mi határozhatjuk meg a fegyverarzenálunkat (folyamatosan oldhatjuk fel a jobb stukkereket és kiegészítőket), extra képességeinket, speciális kiegészítőket, melyeket a gyűjtött pénzünkből aktiválhatunk. Ha van elég zseton, akkor egy erősebb fegyverrel harcolhatunk, aktiválhatunk valamilyen misztikus képességet, vagy segítőket idézhetünk magunk mellé.


[+]

A lustábbaknak megvan az a lehetősége, hogy valódi pénzért kicsit meggyorsíthatják a dolgokat és költhetnek különböző egyedi felszerelésekre, de nem igazságtalan a rendszer. A többjátékos küzdelmekben szintén bevethető a csáklya, amivel a mozgásunkat tudjuk meggyorsítani és nem utolsó sorban a magasból váratlan rajtaütéseket eszközölhetünk, vagy közelharcban azonnali halált okozva sújthatunk le segítségével, ami nem kis fegyvertény. A már említett misztikus elemek a különleges képességek aktiválásával domborodnak ki, elvégre a gyilkos totem vagy a rövid teleportációkat biztosító adottságok hétköznapinak semmiképpen sem nevezhetőek. A furcsa és irreális képességek tökéletesen színesítik a csatákat, elsőre mondjuk kétkedéssel fogadtam a bevezetésüket, azonban mikor alkalmazhatja őket az ember, már meg is változik a véleménye.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények