Uncharted 4: A Thief’s End teszt (PS4)

Kalandtúra mester fokon

A játékmenet bizonyos elemei mérnöki precizitással lettek kidolgozva, talán a verekedős részek maradtak általános szinten, de minden más alkotóelem példát statuál. Legyen az a harcrendszer, a felfedezéssel egybecsomagolt fejtörők, a lenyűgöző platformozós animációk vagy a ritkán, de akkor fergetegesen parádézós járműves szakaszok. A volánszorongatós percek során is szembesülünk azzal a ténnyel, hogy a Naughty Dognál zsenik dolgozhatnak, mivel ilyen szintű árkád járműfizikáról sok csapat csak álmodozik, legyen szó motorcsónakról vagy terepjáróról. A fizikát egyébként sok helyen ki lehetne emelni, elvégre dolgozik a brutális robbanások során, a lövedékektől szétporladó fedezékek leamortizálásánál, a platform részeknél, mikor hősünkkel lengedezünk vagy mászunk, de realisztikusan viselkedik a csörlőnk esetében is, ha a járgányunkat kell kivontatni a sárból, esetleg egyszerűen csak lerombolni vele valamit.


[+]

A játékmenetben egyébként nagy szerep jut a csáklyának, amivel számos esetben lendülhetünk tovább egy-egy komolyabb akadályon vagy méretesebb szakadékon. Sokszor a fejtörőknek és a továbbvezető út megtalálásának is részét képezi, egy dinamikusan, könnyedén és ráadásul látványosan alkalmazható eszköz. Hasonlóan nagy jelentőségű, azonban sokkal opcionálisabb lehetőség a lopakodással, csöndes kivégzésekkel való előrehaladás. Gyakran nyílik lehetőségünk egy kisebb katonai csoport, őrök, vagy zsoldosok becserkészésére és csöndes eliminálására, mellyel az agresszív fegyveres támadásokat kerülhetjük el. Lopakodás közben az ellenfelek feje felett egy észlelési jelző mutatja, hogy mennyi időnk van még az elrejtőzésre.


[+]

Minden egyes megmozdulás alkalmával megdöbbentő jelenetek részesei leszünk. A hegyoldalakon való csúszkálások során lehengerelnek az omladozó szikladarabok, az aljnövényzetben bújkálva lágyan hajladoznak a növények, Nathan úszás után tocsog a víztől, a Jeep pedig úgy szórja a sarat, hogy még a rali játékok is megirigyelnék. Félelmetes törődés árad az Uncharted 4 minden egyes másodpercéből, de ezt az állítást a helyszínek kapcsán is kijelenthetnénk, az atmoszféra fantasztikus, a környezet magával ragadja az embert. Zsúfolt piacterek, izgalmas barlangok, kihívást jelentő romos épületek, Skócia havas hegyoldalai, Madagaszkár saras sziklái, de említhetnénk Nathan padlását is, ahol régi kincsek között nosztalgiázhatunk, vagy egy könnyed kis lövöldözéssel múlathatjuk az időt.


[+]

A záró epizódra sokkal komolyabban vették a cselekmény ismertetését, ami ezen a színvonalon tényleg sokat ad a teljes élményhez. Újfajta megoldással dolgoztak a motion capture felvételek készítése során és ezzel tényleg egy újabb szintre sikerült eljutnia a kaliforniai brigádnak, megkérdőjelezhetetlen a technikai fölényük. Érzelmek, gesztusok százai varázsolják el a felhasználókat, ezzel még szorosabbra húzva a játékosok és a főhősök közötti kapcsolatot. Az egész játék alatt a karakterek reagálnak az eseményekre, beszélgetnek, sztorizgatnak egymással. Az átvezetők eseményeibe, az egyes dialógusokba ezúttal álinteraktív módon a rajongókat is bevonják, néha mi adhatunk választ az egyes felmerülő kérdésekre, azonban ezeknek nincs komolyabb jelentősége. Nem ezek miatt fogjuk újrajátszani ezt a fantasztikus történetet, sokkal inkább az elképesztő részletessége, a fantasztikus hangulata miatt, amiben a laza dumák, humoros beszólások ugyanúgy közrejátszanak, mint a hihetetlen szituációk és a megbabonázó beállítások. Akciófilmeket megszégyenítő jelenetek részesei lehetünk.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények