Három az egyben
Nathan Drake-et is utolérte az elkerülhetetlen felújítási hullám. Mondjuk ez valahol várható volt, hiszen tavasszal lezárul a kalandor története a negyedik Uncharted epizóddal, és addig is fenn kell tartani az érdeklődést. A trilógia ráncba szedésével a Bluepoint Games csapatát bízták meg, természetesen a Naughty Dog felügyelete alatt, akik már gőzerővel a negyedik rész utómunkálatait végzik. A srácok lassan egy évtizedes múlttal rendelkeznek, ezalatt az idő alatt pedig már bizonyítottak (God of War Collection, Metal Gear Solid HD Collection), remélhetőleg az Uncharted játékokból is kihozták a maximumot. Az írott teszt mellé néhány felvételt is rögzítettünk a felújításból, így az érdeklődőknek érdemes lehet rábökni a lejátszás gombra.
Mielőtt kicsit megismerkednénk Nathan Drake, azaz a modernkori Indiana Jones történeteivel, foglalkozzunk kicsit a gyűjteményes kiadással. Az Uncharted: The Nathan Drake Collection esetében nem csak az egybecsomagolt három játéknak örülhet az aktuális tesztelő, hanem a Sony stílusos és különleges csomagolású sajtópéldányának is. Ez egy olyan játékgyűjtemény, melyben nincs szükség a tesztelő szívének meglágyítására, azonban a mezei gesztus mindenképpen értékelendő. A karizmatikus papírdoboz a korong mellett egy mini művészeti albumot és egy lövedéknek álcázott pendrive-ot rejt magában. Előbbi mindhárom részből tartalmaz pár gyönyörű koncepciórajzot, míg utóbbin a játék nagyfelbontású trailere foglal helyet. Ilyenkor érzi magát csak igazán szerencsésnek és megtisztelve a videojáték szaksajtó alkalmazottja.
2007-ben ismerkedhettünk meg először Nathan Drake-el, aki egy igazi tökös, jóképű, humoros kalandor, nem mellesleg Sir Francis Drake, a nagy kincsvadász leszármazottja. Az ő naplóját megtalálva indul útnak El Doradóba felkutatni a titokzatos kincset, útja során pedig elkíséri mentora Victor Sullivan és egy dögös újságírónő, Elena Fisher is. A drámát, romantikát sem nélkülöző platformozós harmadik személyű akciókaland fokozatosan Tomb Raider gyilkos státuszba emelkedett. A második epizód 2009-ben érkezett, melyben hősünk összefut egy régi ismerősével, aki megfűzi, hogy kerítsék elő Marco Polo értékes kavicsát, a Cintamanit. A főhős és társai kapcsolatát tovább bonyolította egy újabb hölgyemény, Chloe Frazer feltűnése, ami természetesen még élvezetesebbé tette az Among Thieves eseményeit. Ezen epizóddal hatalmasat léptek előre a fejlesztők, minden szinten tökéletesedett az amúgy is zamatos recept. A történetvezetés, dramaturgia mellett a játékélmény és a harcrendszer is lenyűgözte a világot.
2011-et írtunk, mikor a harmadik Uncharted felvonás berobbant PlayStation 3-ra. A Drake's Deceptionben hőseink a Rub' al Khali sivatagba utaztak a misztikus és elveszett Iram of the Pillars városka felkutatására. Az epizód tartani tudta a színvonalat komolyabb újítások bevezetése nélkül is. Látványos, akcióorientált hangulatban lendültünk eseményről eseményre. Az utolsó két részt már többjátékos móddal is felvértezték, de a kollekcióból totálisan kihagyták. Ez valakinek hiányozhat, azonban az Uncharted lényegét mindig az egyjátékos résztől kaptuk meg.
Na, de mi is az az Uncharted eszencia? Mitől lett ennyire sikeres egy videojátékosított Indiana Jones alkotás? A válasz egyszerű: a stílusok tökéletes keverésétől és a fantasztikusan eltalált atmoszférától. A fedezékrendszeres lövöldözéseket kiélezett és sokszor lehetetlen platform szituációk váltották tökéletesre hangolt ritmusban, közben pedig különleges kincsekre is vadászhattunk. A cselekmény fokozatosan újabb helyszínekre kalauzolt a világ minden táján, megtámogatva dögös átvezető mozikkal és minden kalandhoz társult valamilyen pikáns szerelmi szál is. Egyértelmű, hogy a második és harmadik rész esetében sokat nyomott még a latba, hogy az aktuális generáción a Naughty Dog szinte már túlzásnak tűnő részletességgel alkotta meg a helyszíneket. Az Uncharted játékok kétévente le tudták nyűgözni a világot.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!