Uncharted 4: The Thief's End előzetes

A kincsvadász végzete

Az Uncharted a videojáték-ipar egyik legerősebb blockbustere, mivel alkotói tökéletesre fejlesztették az akció-kaland műfajt, amit minden egyes epizód kapcsán maximalistákra jellemző minőségben nyújtanak át. Ezért nem véletlen, hogy a főhősünk történetét lezáró fejezet megjelenése már múlt év végétől folyamatosan csak tolódik. A márciusi debütálást finomításokra hivatkozva vetették el, az áprilisit pedig sorozatgyártási fennakadásokkal próbálták magyarázni. Annyian várják a játékot, hogy nem tudtak volna a gyártósorok április végére megfelelő mennyiséget kitermelni, így május 10-e lesz a PlayStation 4-esek piros betűs ünnepe.


[+]

Történetünk az Uncharted 3 eseményei után játszódik néhány évvel, főhősünkön pedig erősen meglátszanak az idő vasfogának marcangoló nyomai, ráncai mélyebbek, mint valaha és számuk is megsokszorozódott. Nathan szögre akasztotta pisztolytáskáját, felhagyva a kalandor élettel, de titkon epekedik a veszélyes természetjárások után. Elenával boldogan éldegélnek, mikor betoppan hétköznapjaikba Nathan halottnak hitt testvére, Samuel Drake. A bátyó szorult helyzetben kéri hősünk segítségét, ugyanis élet-halál kérdése, hogy megtalálja Henry Avery 17. századi kalóz egyik különleges kincsét.

A duó közös erővel nekivág a kalandnak és Madagaszkár (Libertalia) csodás vidékén kezd nyomozásba. A történelmi összeesküvésektől sem mentes cselekmény rengeteg viszályt hordoz magában (elég csak a két eltérő személyiségű központi karakterre gondolni), ráadásul ugyanezt a kincset próbálják mások is megszerezni (Nadine és Rafe), ami még jobban meg fogja nehezíteni hőseink életét, hiszen az ellenség irányítása alatt egy kisebb Dél-Afrikai zsoldoshadsereg áll. Nathan kemény helyzetbe kerül, munkája és családja között kell párhuzamokat vonnia és komoly döntéseket meghoznia, így egy kicsit komolyabb hangvételű záró epizódra lehet számítani.


[+]

Szóval a cselekmény nem fogja nélkülözni a drámát és az érzelmeket, ahogy a karakterek állandó nyavalygásától sem lesz mentes. Sam csak a bajt keveri, Nathan vívódik, Elena és Sully pedig a háttérből osztják az észt. Az átvezető dialógusok egyébként kibővültek egy új funkcióval a The Thife’s Endre, mégpedig az egyes párbeszédek esetén válaszlehetőségeket tolnak az arcunkba. Ezzel is próbálják bevonni a játékosokat az eseményekbe, viszont komolyabb szerepük nincs, az újrajátszhatóságot sem befolyásolják, mivel választásaink nem hatnak ki a történet későbbi alakulására, csak a kommunikációt terelhetik más irányba, szóval mindössze színesítő funkcióról beszélhetünk.


[+]

A fejlesztők többször nyilatkozták, hogy részükről ez lesz az utolsó Uncharted epizód, ami annak tükrében érthető is, hogy kezdenek talán már kicsit belefáradni. Évről-évre ugyanazokkal a problémákkal kell megküzdeniük. Hogyan legyenek realisztikusabbak, dinamikusabbak a valós idejű átvezetők, mitől lesznek élvezetesebbek a platformszakaszok és az akciószekvenciák, vajon megvan a megfelelő egyensúly a fejtörők és lövöldözés között, milyen irányt vegyen a történet, amivel még emberközelibb és szerethetőbb lesz? Magyarán hogyan emeljék egy újabb szintre és bővítsék (úgy, hogy ne menjen az eredeti jellemzők kárára) a jelen kívánalmaknak megfelelően, sőt, azokat túlszárnyalva már-már követendő példát generálva az iparon belül.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények