Bombshell teszt

Füstbe ment terv?

Összességében a Bombshell csúnyán elvérzik és ezért nem a hangulat okolható, hanem sokkal inkább a megvalósítás. Az idegenek irtása amolyan izometrikus nézetből egészen kellemes, olykor még színesítik is nézőpont váltásokkal, amik igaz borzasztó primitív telepített gépágyús kaszálásokról szólnak. Azért van egy kis hangulata az egésznek. Shelly mocskos szájú, próbál vagány dumákat nyomni, igaz az ismételgetés nem válik az erényére, már az első pár órában az agyunkra fog menni a „hány idegenre van szükség egy villanykörete kicseréléséhez” poén. Azonban nem csak ezt unjuk majd el, hanem a legyengített ellenfelek kivégzését is. A baj ott van, hogy magukból a dögökből sincs bolygónként túl sok verzió, így hiába látványos egy letépett idegen fej, amit beletaposunk a testébe, vagy az ellen lerángatott fegyverzetével való kivégzése (akár a torkokon való gránát letömködést is említhetném), ha már a játék első felében szénné unjuk őket. Nem kell sok idő és kerülni fogjuk a kivégzéseket, mint a pestises prostit.

Shelly egy irtó jó idegen irtó.
Shelly egy irtó jó idegen irtó. [+]

Kicsit elkanyarodtam a megvalósítástól, azaz a technikai megoldásoktól, ami tényleg nem a Bombshell erőssége. Audiovizuálisan maximum egy jobb középkategória (főleg vizuálisan), senkin nem ájul majd el az animációktól (Shelly-ke riszálhatna dögösebben is), a pályatervezés egyszerű és sablonos, a platformrészek idegesítőek és akkor szentelhetnénk egy külön bekezdést a bugoknak is. Ettől szeretnék mindenkit megkímélni, de lehet számítani széteső, rángatózó, fizikára fittyet hányó idegen hullákra, beakadó hősnőnkre (ellenőrzőpont visszatöltéssel orvosolható) és ellenfelekre, vagy bután lemerevedő karakterekre. Amennyire vártam ezt a játékot, annyira sikerült csalódnom benne. Egy igazi tunkolós lövöldét szerettem volna, ami órákon keresztül lebilincsel, érdekes feladatok elő állít és legfőképpen változatos, de valahogy nem ezt tapasztaltam. A kevesebb néha több mondás egy nagyon szépen csengő frázis, azonban kellett volna még egy kicsi, hogy több lehessen a végeredmény. Nem csűröm-csavarom a dolgokat, a Bombshell képes örömet is szerezni a műfaj szerelmeseinek, de ugyan ennyi bosszúságot is.

Az ingyenesen érkezett Shellshock Challenges DLC egyik pályája.
Az ingyenesen érkezett Shellshock Challenges DLC egyik pályája. [+]

Egy gyors kiegészítést tennék még így a cikk végén, ugyanis közben megérkezett a Bombshell 1.1-s frissítése, ami azon felül, hogy rengeteg bugot kiirt a játékból még komolyabb tartalombeli frissítéseket is eszközöl. A javítások listája egészen tetemes, amit csak lehetett balanszíroztak (XP és Ky jutalmazás), történtek hibajavítások, Steam Trading Card rendszert építettek be, új opciók és oktatóküldetések jelentek meg, lefaragtak a fejlesztések költségeiből, ugrásoknál már láthatjuk az érkezésünk helyét, korrigálták a haláleseténi Respawn rendszert, elérhető a Hard Mode, igazítottak a kamerakezelésen, szóval sokat javítottak a játékon, ami valljuk be rá is fért. További extraként ingyenes DLC is érkezett a javítással, a Shellshock Challenges egy igazi retró stílusú, Tron világát idéző, képességekre épülő kihívássorozat. Ebben a formájában valamivel már ajánlhatóbb kipróbálásra, de túlzottan nagy elvárásai senkinek se legyenek.

A Bombshell január 29-én jelent meg PC-re, de elméletileg Xbox One-ra és PlayStation 4-re is meg fog jelenni a jövőben.

Pro:

  • Az idegeneket irtani mindig jó…;

Kontra:

  • …,de ennél sokkal jobb megvalósítást várnánk el;
  • nem véletlenül érkezett hozzá az 1.1-es javítócsomag.

52

Rage23

Azóta történt

Előzmények