Új hozzászólás Aktív témák

  • kymco

    veterán

    válasz bronin7 #7280 üzenetére

    A válasz egyszerű.. Aki tanúvallomásokkal foglalkozott valaha, az tudja, hogy nincs két egyforma tanúvallomás annak ellenére, hogy minden tanú igazat mondott, mert nem egy helyen álltak, mert nem egyformán dolgozzák fel a történteket, eltérő dolgokat tartanak fontosnak ...
    Egy jó bizonyítási eljárás számára fontosak ezek a tanúvallomások, és fontosak az eltérések is, mert van, aki olyat láthatott, hallhatott, érezhetett, amit a többi nem.

    Szerintem még külön jó is, hogy nem egyformák... nem egyformák, de ennek ellenére nem egymásnak ellentmondók....

    1. Az egész föld, vagy a tartomány kérdése... Kérdés az, hogy a görög vagy arám kézirat milyen szót használ.... és a föld mit is jelent az eredetiben.... Ehhez arámi és vagy görög ismeret kellene. Utánanéztem, hogy a lukács evangéliumii tartomány (Károli fordítás) kifejezés helyett mind a Szent Istváni mind a revideált református fordítás földet ír tartomány helyett... Annyi, hogy Lukács görögül írt, a másik kettő alapnyelve az arám... szvsz ezt fordította másként Károli...

    Az utolsó szavak eltérése megfelel annak, hogy ki hol állt, és mit hallhatott... János állt a legközelebb, vsz a legutolsó szava Jézusnak Jánosnál található, Máté Márk azért érthette utolsónak, amit értett, mert távolabb álltak és ezt nem is kellett hallani, mert ezen a mondatán morfondíroztak a közelebb álló jelenlevő emberek....
    Egyébként Jézusnak hét utolsó szava volt :)
    János evangéliuma született a legkésőbb. Ő rendszerezte leginkább Jézus gondolatait, Jézus közvetlen tanítványaként olyan finomságok is megjelennek a leírtakban, ami máshol nem található.
    Márk nem volt a tizenkettőben, de vsz tanítványa volt Jézusnak, ezt a szűkszavú leírás ellenére a benne található nagyon részletes leírások, személyes élményszerű beszámolók igazolják őt.
    Máté zsidó vámszedő volt, aki a tizenkettő egyikeként Jézus közelében volt. Az általaírtak főleg a zsidókhoz szóltak. A kárpit szétszakadása azt üzeni a zsidóknak, hogy vége a szentély elszigeteltségének, Jézus által szabad az út mindenkinek Istenhez. Ez pld a nem zsidó Lukácsnak nem mondott semmit, de pld a népe által kiközösített és a kultuszból kizárt Máténak nagyon sokat jelentett... bele is írta.

    Jézust azért hagyta el az Isten, mert Isten és a bűn nem fér meg egymással. Ez egy szörnyen nehéz döntés volt, mert elszakadt a fiától, de Jézus így tudta magára venni a mi bűneinket. Csak így... Vér nélkül nincs bűnbocsánat.

    www.refujvaros.hu

Új hozzászólás Aktív témák