Új hozzászólás Aktív témák

  • Ujjlenyomat

    csendes tag

    válasz Kezdő vagyok #19385 üzenetére

    “Tehát annak is fönn kellett maradni,hogy mi volt az Apostoli kor fő üzenete.
    Az apostolok ugyanis nemcsak magukat az iratokat,hanem az Írások lényegének helyes értelmezését is átadták utódaiknak.”

    Játszunk el a gondolattal.
    Találkozol egy ateistával, akinek a szülei is ateisták. Sem ő, sem a szülei nincsenek megkeresztelve, ebből adódóan egyik egyházhoz sem tartoznak. Mégis egy nap közölné veled, hogy valamilyen oknál fogva ő mégis csak hisz Isten létezésében. Mondaná, hogy szeretne megkeresztelkedni, de nem tudja, hogy melyik egyházhoz csatlakozzon. Hogyan segítenél neki? Bizonyára azt tanácsolnád neki, hogy kezdje el olvasni a Bibliát. Sőt talán meg is említenéd neki, hogy több féle fordítást is olvashatna.

    Ami fix, az a Biblia.
    Igazából, nem tudom mit értesz az “Apostoli kor fő üzenete” alatt. Nem magára az üzenetre lennék kíváncsi, hanem arra hogy ez a Bibliában található vagy sem. Illetve az Írások lényegének helyes értelmezését sem tudom, hogy ez alatt Bibliában feljegyzett információt értesz-e. Első olvasásra úgy tűnik, hogy nem. Lehet, hogy ezalatt különböző dogmákat értesz?

    Vissza térve a történethez. Egy elfogult ezt mondaná: Gyere az enyémbe, itt miinden szép és jó (és ennyi).
    Egy nem elfogult ezt mondaná: Kezd el olvasni a Bibliát. Majd kezd el vizsgálgatni az egyházakat és amelyikre rá illik az amit olvastál, ahhoz csatlakozz.

    “János evangéliuma 3:16 “

    Hogyan kapjuk meg az örök életet?
    A) Hiszünk Jézusban és teljesen mindegy, hogy hogyan cselekszünk. A lényeg, hogy hiszünk Benne és ennyi elég is.
    B) Hiszünk Jézusban és a cselekedeteinkel ezt bizonyítjuk is. Mivel Jakab 2:26.

    Igen. Ilyenkor szokták mondani, hogy fontos a cselekedetünk, meg … De ennek ellenére mégis azzal akarják lezárni, hogy az A) válasz a jó, mivel csak annyit írt, hogy “hiszen ő benne”.