Új hozzászólás Aktív témák

  • Ujjlenyomat

    csendes tag

    válasz Kezdő vagyok #19381 üzenetére

    Nem kötözködés képpen, de a két kérdésemre nem kaptam választ (elég rá egy Igen vagy Nem).

    "Nem is egy szervezethez vagy egyházhoz,hanem JÉZUSHOZ akarják vezetni az embereket."

    Az első században csak egy keresztény egyház volt. Ma viszont Több 10.000 van.
    Mindegyik igazi? Lényegtelen dolgokban különböznének?
    'Minden út Rómába vezet.' Hát szerintem az igaz Istennél ez nem így van.
    E tekintetben a Biblia kicsit olyan, mint egy "kincses térkép".
    Aki a helyes úton jár, az célba ér; aki nem, az nem.
    Persze mindenki megvan győződve róla, hogy ő jár a helyes úton (már akit ez érdekel).

    "A szervezet viszont az érdeklődőket legalább fél éven át oktatja,és csak akkor keresztelkedhetnek meg,ha helyesen válaszoltak SZÁZHUSZONNÉGY kérdésre."

    Igen. Viszont Szalai András azt elfelejtette, hogy az akkori zsidók "mindent" tudtak, csak össze kellett rakniuk a képet. A Történelmük, a Törvényeik, a Kultúrájuk, ... gyakorlatilag ugyanaz volt, mint a Biblia ismeretük.

    De mi a helyzet a világ népességével a IXX. , a XX. és a XXI. sz-ban?
    Mindenki előtt ismeretesek a Jézusról szóló próféciák?
    Mindenki előtt ismeretesek Jézus csodái, köztük a feltámadása?
    Mindenki ismeri a Mózesi Törvényekben lefektetett alapelveket?
    Mindenki tudja, hol olvashat a Bibliában vigasztaló gondolatokat, ha meg halt egy szeretett hozzá tartozója?
    ...

    Az 1.sz.-ban élő zsidóknak volt Biblia ismeretük, ill. sok minden megtapasztaltak, átéltek, láttak.
    Ma egészen más a helyzet.
    2001 óta járok rendszeresen prédikálni. Mikor mennyi időt szánok rá.
    Nem egy és nem kettő településen voltam. És nem egy és nem kettő megyében.
    Az emberek Biblia ismerete gyakorlatilag egyenlő a nullával.
    Sajnos a magukat kereszténynek vallóknál is ez a helyzet (persze mindig van kivétel) :)