Új hozzászólás Aktív témák

  • kymco

    veterán

    válasz llll #18795 üzenetére

    és az áldozat mit változtat azon, hogy ettől mi még továbbra is ugyanúgy képtelenek vagyunk "istennel együtt élni"?
    Az áldozat önmagában semmit nem változtat. Minden évben áldoztak a jeruzsálemi templomban, mert az áldozat nem változtatta meg az embert, ugyanúgy bűnre hajlamos maradt.

    De Jézus áldozata más. Ő emberként minden ember minden bűnéért áldozta magát, és ez egyszeri, megismételhetetlen áldozat.
    Nekem csak annyit kell, tennem, hogy el kell fogadnom ezt a kegyelmet.
    És amikor Isten színe elé kerülök, Jézus azt fogja mondani, hogy meghaltam érte, nem eshet ítélet alá.
    De ez a döntés megváltoztat engem. Nem fogom most részletezni, mert ez a fórum egyre kevésbé alkalmas arra, hogy nyitottan beszéljek a hitemről. A döntéssel egy új élet kezdődik, amit lehet újjászületésnek, megtérésnek nevezni. Már maga az változás, hogy nem akarom kihasználni a kegyelmet. Fáj a bűn, zavar az, ha eltávolodom Istentől. Korábban simán kihasználtam volna az ilyen potya dolgokat, de ma már ez nincs így.
    Én nem tudok nyugodtan tökéletlenkedni... ha pedig valaki azt mondja, hogy megtért, de simán folytatja a régi, bukott életét, nos annak a megérésében lehet, hogy valami hibádzik...

    tehát van össz-vissz ez a 2 - sztem félreértelmezett - kijelentése Ennél jóval több van, de nem gondoltam, hogy a beszélgetésünkben szükség lenne rá, azt gondoltam elég kettő plusz egy is. Elég elolvasni a Kolossé levelet, elég erőteljesen erről szól.

    ugyan miért?
    van ilyen parancs a bibliában?
    mert éppenséggel lehet, de én csak olyanról tudok, hogy idegen istenek és bálványok előtt nem hajbókolhatnak
    amikor az angyal, mint "szolgatársa" felállította Jánost(?) nekem az sem 1 határozott parancs végrehajtásának tűnt, inkább csak gesztusnak

    ApCsel 10, 25-26 "Amint Péter be akart lépni, Kornéliusz eléje ment, lábához borult és imádni akarta. Péter azonban felemelte és így szólt hozzá: "Állj fel, én is ember vagyok!""

    akkor sztem tévedtek
    Jézus meg emlékeim szerint nem nagyon javítgatta az emberek tévedéseit
    hanem csak simán megmondta a tutit

    Fil 2,10-11 "...Jézus nevére minden térd meghajoljon, mennyeieké, földieké és földalattiaké, és minden nyelv vallja, hogy Jézus Krisztus Úr..."

    igen
    erre kérdeztem, hogy miért is?
    mert isten lefektette ezt a szabályt?
    (...vagy netán vannak még neki is fölötte álló szabályok??
    nyilván nem lehetnének)
    tehát ennyi erővel lefektethette volna azt is, hogy elég lesz részünkről 1 őszinte bocsánatkérés is
    és nem kellene senkinek kínhalált halnia
    (tényleg:
    miért is követel meg EMBERÁLDOZATOT??:) )

    Ez szvsz logikus. Az ember elrontotta, ember kell hogy helyrehozza. Ember kell, hogy legyen, aki az ember bűnéért fizet.
    De ezt egy egyszerű ember nem tudja kifizetni, mert minden egyszerű ember a saját bűnéért kellene fizetnie. Ezért kell egy olyan ember, aki bűntelen. Ez Jézus.
    A bűn következménye a halál. Nem emberáldozat pusztán, hanem a bűn következménye. Mint ahogy, ha elengedek egy követ az erkélyről, az szabadeséssel le fog esni... ez a következmény. Ok és okozat.

    És Isten ezt magára vállalta. Mint ahogy te is magadra vállalod, mikor a fiad megtörten közli, hogy megtörte az autódat, és te megbocsátasz neki és elengeded a következményt.
    Egyszerű kimondani, hogy megbocsátok következmények nélkül, de az autószerelőt valakinek ki kell fizetni. Ha te engedted el az "adósságot", akkor neked kell fizetni, és pont annyit, amennyit a fiadnak kellett volna a helyreállításért. Szerintem ez is logikus....

    pont ezt akartam mondani, hogy a teremtményei is bűntelenek/tökéletesek mindaddig, amíg nem lázadnak
    mondjuk a helyükön maradó angyalokkal ugyan mi a baj??
    vagy ádámékban mi kivetnivaló volt a lázadásukig?
    még a sátánt is tökéletesnek teremtette isten...vagy te másképp gondolod??

    A tökéletes szó szerintem csak Istenre vonatkozik, minden más töredékes. A bűntelen szó már izgalmasabb. Isten nem tud bűnt elkövetni, ebben más minden teremtményénél. Azt látjuk a kísértőn keresztül, hogy a mennyei lények képesek lázadni, az ember is... én erre a "tökéletlenségre" gondoltam.
    Mást értelemben a tökéletes jelenti, hogy a célnak tökéletesen megfelelő. Mindkét kifejezésre használjuk mi is a tökéletest. Az abszolútra és a relatívra is. Az ember és a mennyei lények a teremtettségükből adódóan tökéletesek, van értelme teremtésüknek, képesek betölteni feladatukat...

    www.refujvaros.hu

Új hozzászólás Aktív témák