Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Pene

    csendes tag

    válasz .LnB #4 üzenetére

    Szerencsére sokan felmerültek, sőt mind a mai napig sokan felmerülnek, akik közül még többen nem fértek/férnek be. Elmondásod alapján te sem, ami úgy tűnik jó döntés volt részünkről _is_. Egy non-profit, alulról szerveződő mozgalomnál ez normális, bár lehet, hogy inkább a profession.hu-n kéne hirdetnünk (not).

    Az, hogy felmerültél meg semmit sem mutat abból, hogy mennyire értünk hozzá, vagy milyen aktivitással foglalkozunk a dotával. Vélhetően az első rostán kihullottál, vagy már ott azt mondtad magadról, hogy te ehhez nem vagy elég (legalábbis ezt támasztja alá, hogy még csak emlékezni sem emlékszem a nickedre). Ergo nagyon távol voltál attól, hogy bekerülhess azok közé, akik tényleg értenek is hozzá és köztünk vannak.
    Persze nem mi vagyunk a letéteményesei minden dotás tudásnak, de ha pár itthoni arcot megkérdezel, hogy van-e megfelelő rálátásunk a közösségre, akkor igenlő választ fogsz kapni (docler, tzeus stb.).

    Emellett a kérdőív amúgy pinelve is volt napokig a dotások főbb csoportjaiban, és nem egy egyéb releváns helyen láttam viszont. Ezzel megválaszoltam azt a kérdést is, hogy releváns-e konkrétan számotokra vagy a dotások számára vagy a hazai esport közösség számára a kérdőív: igen, az, főként ekkora mintavételnél (bár gondolom statisztikai elemző végzettséggel is rendelkeztek, mint az a külsős szaki, akinek direkt kikértük a tanácsait a kérdőívvel kapcsolatban, hogy minőségi anyagot adjunk ki a kezünkből).

    Zárszóként: sajnálatos, hogy az adatokból a hazai dotára nézve tényleg gyászos képet rávetítitek a felmérés egészére. Ez a saját korlátoltságotokat mutatja. Egyetlen játék van, amit még néha előveszek, és az pont a dota. Ezért is ez a játék a szívem csücske, és emiatt is foglalkozom vele az Esportmillán belül is arányaiban többet, mint mással. De mégsem vonok le hibás következtetéseket, csak mert megsértve érzem magam ezáltal. Inkább teszek érte, hogy a következő felmérésben ne így legyen.

    [ Szerkesztve ]

  • Pene

    csendes tag

    válasz .LnB #7 üzenetére

    A sértettség részét akkor félreértettem. Eléggé úgy tűnt, de örülök, hogy ez nem befolyásol. És akkor ezen túllendülve menjünk végig azon, hogy veled ellentétben én hogyan látom a dolgokat belülről:

    "ez reprezentálja a hozzáértést, hogy megkértek olyan embereket is, hogy legyenek tagok akiket nem is ismertek."

    Nem tudom milyen tapasztalataid vannak akár munka, akár egy non-profit szervezet vezetése terén, de akármelyiket is nézed, mindkettő esetén igen sokszor megvalósul az, hogy olyannal fogsz dolgozni, akit nem ismersz. A munka világában ezt interjúztatásnak hívják (talán nem kell bemutatnom), aminek keretén belül megismerjük a jelentkezők kompetenciáit stb., majd az arra alkalmasakat bevesszük magunk közé. Majd másfél évtizede foglalkozom az esport közösségi bevonó részével is, több száz ember megfordult mellett/alattam anno a counter-strike.hu-tól kezdve egyéb oldalakon át egész az Esportmilláig. Szóval van némi tapasztalatom a téren, hogy milyen kevés hasznosítható emberanyag akad. Visszatérve az interjúztatásra: Ezt mi magunk is használjuk az olyan emberek esetén, akiket nem ismerünk (pl. nálad is eljött volna ez a kör). Emellett látni kell, hogy sajnálatos módon ez még mindig nem egy munkahely, ergo azzal is meg kell küzdenünk, hogy az élet sok területe háttérbe szorítja ezt a fajta különös hobbit. Ergo számunkra, illetve bármely non-profit szervezet számára - akár egy kutyamenhelyről, akár egy önkéntes hospice-házról, akár random HÖK-ről van szó - ez különösen nehéz. Nem válogathatunk, mindenkit meg kell szólítani, és akkor remélhetőleg találunk megfelelő humánerőforrást (akár még azon az áron is, hogy tanítani kell azt).

    Ez a fajta tapasztalatlanságod mutatja, hogy még nem tevékenykedtél hasonló szervezetben, és azért látod ezt rosszul. A szervezet komolysága nem ezen áll vagy bukik.

    "Az esportmilla tökéletesen reprezentálja a mai Magyar esport helyzetét, mind működésében, mind eredményeit tekintve."

    De bukhat például az eredményességen, ezt nem vitatom. Azt már inkább, hogy attól még lehet valami eredményes, ha te nem látod. És szvsz jelenleg ez a helyzet, ami persze akár a mi önreklámra fordított energiáink szinte teljes hiányát is jelzi. Meg azt, hogy nem veszed észre: az elmúlt két év alatt - szerencsére - a média újra felfigyelt az esportra, ennek egyik megnyilvánulását látod most is. Ez szükséges ahhoz, hogy a laikus réteghez is eljussunk, oda, ahova még szinte soha. Ez nevezhető eredménynek (a legnagyobb hírportálok címlapi anyagai), amit persze nem csak mi magunk generáltunk, de az biztos, hogy vastagon benne vagyunk.

    Vagy ott az Esportfest, ami egy új kezdeményezés, és ami mögött erőteljesen ott vagyunk. Hasonlót még nem láttál itthon, csak külföldön.

    Vagy ott vannak a felpörgő eredményeink, ami mögött általában egyéni teljesítmények állnak, de azért csak mi is hozzájárulunk azzal, hogy piedesztálra emeljük az arra érdemeseket, akik remélhetőleg ettől még jobban teljesítenek. Vagy egyéb módokon segítjük őket.

    De beszélhetnénk akár arról a trendről, ami egy évtized után kapott újra erőre, s amiben már nem csak iparághoz közeli, de teljesen laikus befektetők is megjelennek. Ennek jó példái a Barcraftok, az Esport Akadémia stbstb. És talán ezek sem azért születtek, mert valaki hopp, gonolt egyet, hogy ilyet szeretne csinálni, hanem azért, mert látta a médiában, hogy mekkora kúlság ez az esport, vagy éppen azért, mert hetek és hónapok munkáját öltük bele, hogy szakértőkkel megtámogatott terv alapján jöhessenek létre ezek a sejtek.

    De a legtöbbet attól remélem középtávon, hogy az ESL-lel kötött szoros partnerségünk nyomán bekötjük a hazai esportot az e téren már fejlett nyugati világba. Ez egy stratégiai döntés volt, amit addig senki sem hozott meg itthon. Most pedig 11 évvel az utolsó ESWC kvali után, illetve jó pár évvel az utolsó, még számottevő WCG kvalik után tavaly ősszel újra egy nemzetközi, neves rendezvénysorozat érkezett hozzánk, aminek megint csak mi tettük le az alapjait ezzel a két évvel.

    De mondhatnám azt is, hogy hosszú szünet után mi vittünk újra életet a Mondo és a PlayIT esport részlegeinek megszervezése által a hazai esportba. Nem folytatom, bár tudnám. A lényeg (ami a mi hibánk is, mivel alig fordítunk erőforrást önmagunk és érdemeink reklámozására), hogy igen sok eredményünk van, csak ezekről te nem tudsz.

    "nem 340h játék." - Ügyesen gúglizol, remélem a pár ezer órányi dota1-et is megtaláltad. Emellett hadd ne kérjek már elnézést tőled azért, mert nem játszom, hanem helyette inkább a közösségért dolgozom.

    Nem látod a próbálkozást? Talán kérdezd meg Vaskézt, aki az elmúlt évben szvsz többet tett a közösségért, mint TZ, de ez persze relatív. Kérdezd meg, hogy milyen vitáink voltak és vannak, és keress rá milyen hozzászólásom volt pl. a témában legutóbb. De ne is keresd, segítek: "örülök, hogy haladunk előre, ne hagyd abba vaskéz :)
    sajnos ez egy nagyon hosszú folyamat, aminek a legidegesítőbb része az, hogy sokszor nincs konkrét visszajelzés egy-egy részeredményről, se arról, hogy azt a valamit tényleg te/ti érted-e/értétek-e el, általad/általatok lett-e jobb/szebb/profibb/etc a közösség."

    Szóval megint csak az van, hogy te nem látod, és ebből hibás következtetést vonsz le. Talán ha összevetnéd a két évvel ezelőtti állapotokat a mostanival, akkor tudnád miről beszélek. És ez jórészt a közösség korrekt, új irányt mutató vezetőinek, kis részben meg az Esportmilla érdeme.

    A dota és lol találatok számából megint hibás következtetést vonsz le. Talán Egymillióan a magyar dotáért a nevünk? Vagy egy ennél nagyobb halmazé?

    Szerinted az segítené jobban a hazai esportot globális kitekintésben, hogyha a LoL-nál 20-50-szer kisebb dotás közösség miatt elnyomnánk azt? Meg a CS-st? Vagy talán az, hogy ha próbálunk balanszolni a közösségek mérete és számtalan egyéb tényező alapján, s emelett a "kicsiket" megpróbáljuk némileg felülreprezentálni?

    Nincs biztos válasz, de nem fogjuk elnyomni a kicsik miatt a nagyokat, és ezt a másik oldalról sem engedjük. Ahogy Csacsiról, úgy a dotás Doclerről és a közösség egyéb történéseiről is beszámolunk úgy, ahogy mi azt jónak érezzük. Emiatt nem teszünk mennyiségi egyenlőségjelet semelyik közösség közé, hanem elsősorban a minőség határozza meg a vezetővonal irányát. És ha most épp a LoL-ban vagy CSGO-ban fut a hazai szekér jobban, akkor nem fogjuk ezt elhallgatni, és ez meglátszik majd a számokon is.

    "De nem mondanám, hogy a milla nagyon fontosnak tartaná a Dota 2 megismertetését, az emberekkel."

    Ld. fentebb. Mi az esportot ismertetjük meg az emberekkel, pl. ezzel a kérdőívvel, infografikával és még számtalan plusz egy módszerrel. Nem a dota áll fókuszban. De szerves része az esportnak.

    "Azt viszont nem értem a kérdőív végeredményével kapcsolatban, hogy a legnézettebb játékok között ott a Dota 2 az 5. helyen. Mert még ha becsúszik a legnézettebbek közé utolsó helyen azt érteném. De rögtön a középmezőnybe?"

    A legnézettebb játékok közé vélhetően azért került be, mert TZ jó munkát végez, emellett mert a dota egy bonyolult játék a versenytársaihoz képest. És amivel nehezebb játszani, azt inkább nézik, s loloznak meg hotsoznak helyette. A középmezőny kérdése meg relatív, ha megnézed itt pár százalékról beszélünk csupán. Ha ebbe a hibahatárba kötöttetek volna bele, azt aláírnám én is. De az egészet megkérdőjelezni szervezetestül-mindenestül úgy, hogy tényleg bele sem láttok a dolgokba, elég érdekes. Mindenesetre remélem rávilágíthattam pár részletre, és remélem nem probléma, ha néhol nyersen fogalmaztam.

  • Pene

    csendes tag

    válasz DeathBat666 #10 üzenetére

    Ez egy olyan kérdés volt, ahol több választ is megjelölhettél. Az emberek jó része ezt meg is tette, s mivel jelenleg a CSGO szinte egyeduralkodó az esport játékok piacán a maga kategóriájában, így szerintem egyáltalán nem meglepő az eredmény.

  • Pene

    csendes tag

    válasz Ghoosty #18 üzenetére

    Az esportolók körében ennyi. A te kutatásaid - amiket olvashattál - nem ezt a szegmenst, hanem ennek bővebb, vagy többszörösen bővebb halmazát vizsgálja. A videojátékosok (tehát a casual, hétköznapi játékosok) körében már sokkal több lányt találunk arányaiban, és ha ebbe még belevesszük a mobilos piacot is, akkor már meg is fordul az arány a nők javára. Hasonlót láthatsz a "hagyományos" sportok esetében is. A profi rétegben többszörannyi férfi van (hivatásos, igazolt játékosok), míg a casual, hobbi irányba menve ez egyenlítődik némileg.

    A platformot illetően is az esportolókról, a hardcore gamerekről beszélünk. Hány konzolos versenyt láttál már? :) Elhanyagolható a számuk, de reméljük 2016-ban erősödik majd ez a "részleg", pl. a HALO most bejelentett 2,5 milkás vb-jének hatására, vagy a smite konzolos vonalának hatására etc. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Pene

    csendes tag

    válasz Ghoosty #25 üzenetére

    Hát, ha van akinek nem elég a cikk leadje vagy az infografika fejléce, akkor... :) Az idézett mondatod előtt ott van előtte többször is, hogy esport, esport közösség, esport játékok stb.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák