Új hozzászólás Aktív témák

  • AxBattler

    félisten

    Dota2 nincs benne a legnépszerűbb 8-ban? :Y

    "Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50 .............................................. CSERÉLEM: RX6600 8GB ITX <-> RTX3050 8GB ITX

  • CMST2015

    tag

    válasz AxBattler #1 üzenetére

    Elég érdekes én is azt néztem egyből hogy DOTA 2 nincs benne .

    [ Szerkesztve ]

  • hyperspace

    őstag

    válasz AxBattler #1 üzenetére

    Játszottak, nem látták a felmérést ;]

    ha azt mondom neked van igazad, nekem van igazam... :)

  • .LnB

    titán

    LOGOUT blog

    válasz AxBattler #1 üzenetére

    Nem tudom hol voltak a dotások mikor ezt a kérdőívet kellett kitőlteni. Valószínűleg dolgoztak mert ugye a Dota2 játékosbázisa idősebb. Aztán az ovodákba kiosztották a gyerekeknek a kérdőívet ők meg bőszen x-elgették a LoL-t. ;]

    Bocs! Semmi bajom a LoL-osokkal! :R

    Érdekes is, hogy a legnépszerűbbekben nincs benne, ellenben a légnézetebbe igen. Akkor van aki csak nézi, de mivel nem játszik vele, azt se tudja mit lát?! :D
    Egyébként meg külön kategória a Dota2 annyira jó! Mindenek felett áll! ;)

    szerk.: Az esportmilla annyira foglalkozik a dota2-vel és pont annyira ért hozzá, hogy felmerültem náluk mint dota2-vel foglalkozó munkatárs. Csak aztán inkébbnem akartam mert baromira nem én vagyok a megfelelő ember erre. #truestory

    [ Szerkesztve ]

    „A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

  • AxBattler

    félisten

    válasz .LnB #4 üzenetére

    Akkor ez egy qrva releváns felmérés, hiteles szállítótól. :DD

    [ Szerkesztve ]

    "Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50 .............................................. CSERÉLEM: RX6600 8GB ITX <-> RTX3050 8GB ITX

  • Pene

    csendes tag

    válasz .LnB #4 üzenetére

    Szerencsére sokan felmerültek, sőt mind a mai napig sokan felmerülnek, akik közül még többen nem fértek/férnek be. Elmondásod alapján te sem, ami úgy tűnik jó döntés volt részünkről _is_. Egy non-profit, alulról szerveződő mozgalomnál ez normális, bár lehet, hogy inkább a profession.hu-n kéne hirdetnünk (not).

    Az, hogy felmerültél meg semmit sem mutat abból, hogy mennyire értünk hozzá, vagy milyen aktivitással foglalkozunk a dotával. Vélhetően az első rostán kihullottál, vagy már ott azt mondtad magadról, hogy te ehhez nem vagy elég (legalábbis ezt támasztja alá, hogy még csak emlékezni sem emlékszem a nickedre). Ergo nagyon távol voltál attól, hogy bekerülhess azok közé, akik tényleg értenek is hozzá és köztünk vannak.
    Persze nem mi vagyunk a letéteményesei minden dotás tudásnak, de ha pár itthoni arcot megkérdezel, hogy van-e megfelelő rálátásunk a közösségre, akkor igenlő választ fogsz kapni (docler, tzeus stb.).

    Emellett a kérdőív amúgy pinelve is volt napokig a dotások főbb csoportjaiban, és nem egy egyéb releváns helyen láttam viszont. Ezzel megválaszoltam azt a kérdést is, hogy releváns-e konkrétan számotokra vagy a dotások számára vagy a hazai esport közösség számára a kérdőív: igen, az, főként ekkora mintavételnél (bár gondolom statisztikai elemző végzettséggel is rendelkeztek, mint az a külsős szaki, akinek direkt kikértük a tanácsait a kérdőívvel kapcsolatban, hogy minőségi anyagot adjunk ki a kezünkből).

    Zárszóként: sajnálatos, hogy az adatokból a hazai dotára nézve tényleg gyászos képet rávetítitek a felmérés egészére. Ez a saját korlátoltságotokat mutatja. Egyetlen játék van, amit még néha előveszek, és az pont a dota. Ezért is ez a játék a szívem csücske, és emiatt is foglalkozom vele az Esportmillán belül is arányaiban többet, mint mással. De mégsem vonok le hibás következtetéseket, csak mert megsértve érzem magam ezáltal. Inkább teszek érte, hogy a következő felmérésben ne így legyen.

    [ Szerkesztve ]

  • .LnB

    titán

    LOGOUT blog

    válasz Pene #6 üzenetére

    Én nem dacból, vagy sértődöttségből írtam amit írtam ezt fontos megjegyezni. Az, hogy én miért utasítottam vissza az ajánlatot (igen lett volna egy rosta) részben azért van mert nálam van ennél megfelelőbb ember, és nehéz lett volna ezt úgy elvállalni, hogy tudom a játékostársam sokkal alkalmasabb lenne erre a feladatra.
    Részben ezért.
    De nem nagyon láttam azóta sem előrelépést, eltelt már két év. És ne haragudj de szerintem, pont ez reprezentálja a hozzáértést, hogy megkértek olyan embereket is, hogy legyenek tagok akiket nem is ismertek. Én ha egy ilyen komolyan gondolt szervezetben tevékenykednék akkor megválogatnám az embereket. Sajnos itt ezt a gondolatmenet be kell fejeznem mert nevek említése nélkül nehéz körülírni a dolgokat, én pedig nem fogok mást belevonni most ebbe.

    Az esportmilla tökéletesen reprezentálja a mai Magyar esport helyzetét, mind működésében, mind eredményeit tekintve. A kezdeményezés jó, ezt elismerem. Azt pedig, hogy az akadályokat ki/hogy próbálja meg leküzdeni az már az egyén lehetőségein és akarásán múlik.

    És elhiszem, hogy a Dota2 a szíved csücske. És, hogy foglalkozol vele, de ahhoz, hogy ezt az egészet valaki normálisan átlássa kb. 1000h feletti játékidő + nemzetközi scene ismeretek kellenének. Nem 340h játék.

    Magyarországon TZ az egyetlen aki nyíltan kiállt a Dota2 mellett, és megpróbált változtatni a jelenlegi helyzeten.

    Azt belátom, hogy a dota 2 scene toxic, zárkózott, és vannak problémák, de nem látom a próbálkozást. Azt, hogy esportmilla próbálna változtatni ezen a helyzeten. Netalántán nem áll érdeketekben?

    Dota 2 16 találat: [link]
    LoL 86 találat: [link]

    Értem én, hogy ott van csacsi. Tisztelem, becsülöm, minden elismerést megérdemel. De nem mondanám, hogy a milla nagyon fontosnak tartaná a Dota 2 megismertetését, az emberekkel. Holott az elsődleges cél az esport népszerűsítése, és ennek szerves része a Dota 2, sőt alappillére azt kell mondanom.

    Azt viszont nem értem a kérdőív végeredményével kapcsolatban, hogy a legnézettebb játékok között ott a Dota 2 az 5. helyen. Mert még ha becsúszik a legnézettebbek közé utolsó helyen azt érteném. De rögtön a középmezőnybe? Mikor nem népszerű? A leadott szavazatok száma gondolom egyenlő. Ez fura, nem megmagyarázhatatlan, de fura szerintem.

    [ Szerkesztve ]

    „A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

  • vzsryl

    nagyúr

    válasz .LnB #7 üzenetére

    Ugye nem annyira toxic és zárt a dota scene, mint a cs? Mert ez utóbbi ugyanazt a pár tucat embert forgatja évek óta és ugyanolyan toxic, mint amilyen mindig is volt/van/lesz.

    megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖

  • .LnB

    titán

    LOGOUT blog

    válasz vzsryl #8 üzenetére

    A cs scene-ben lehúztam 11 évet. Mikor már ismertem a "nagyobbakat" akkor otthonosan mozogtam, jó hangulat volt. Addig meg? link Ezt rég írtam, 8 éve. Akkor én is más voltam, és a scene is más volt úgy tessék olvasni.

    szerk.: Abban a cikkben van egy ilyen mondat "ÉS HA EZEK AZ EMBERKÉK VÉGLEG BEFEJEZIK, AKKOR MI LESZ?!" Nos most már tudom a választ. Akkor előlépnek a dev félék a saját cs akadémiájukkal és viselkedés kultúrájukkal. :) Kodi meg sose fejezi be. :P

    De ilyen és ehhez hasonló dolgok mentek. Aztán kodival is és a többiekkel is jobban megismerkedtünk. És nem vagyunk azóta se rosszban, sőt ha összefutunk valahol akkor pár szót biztos váltunk, néha dumálunk is ha úgy adódik.
    Ma nem tudom mi a helyzet a CS scene-ben. Én attól vagyok csak rosszul, hogy minden a ládákról a matricákról szól, de erről már a játék topikjában kifejtettem párszor a véleményemet. De nem lennék ma már szívesen a CS scene oszlopos tagja, a mai fiatal gamerek mentalitása egyáltalán nem egyeztethető össze az enyémmel.

    A Dota 2 scene-t nem ismerem teljes mélységében, akiket ismerek azok nagyon jó emberek/játékosok. Igazán szeretek velük beszélgetni. Ez meg volt anno CS-ben is, csak oda kellett kicsit piki és a többiek hátszele. Engem mindig segítettek Dota2-ben, sose vesztem össze még senkivel. De ez csak az én mikroszférám akiket ismerek. Szóval ők érettek, és rendesek egytől egyig.

    [ Szerkesztve ]

    „A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

  • DeathBat666

    aktív tag

    Azért én azon is meglepődtem, hogy a csgo népszerűbb a lol-nál, szerintem többen lol-oznak..

  • .LnB

    titán

    LOGOUT blog

    válasz vzsryl #8 üzenetére

    kifutottam a szerkesztési időmből

    Egy valami eszembe jutott a mostani CS:GO scene-ről. Volt egy balhé, mikor Kodi szívárványos profilképett tett ki a fb-ra (akkoriban valami volt ezzel kapcsolatban, sokan csinálták), és ott amit kapott a játékosoktól az elképesztő volt.
    Kérdezte is tőle, hogy te ezeknek az embereknek gyártod az útmutatókat és segíted őket egyéb módokon?!
    Akkor láttam kicsit bele, hogy komoly gondok vannak a scene-ben.
    Fel is vetettem neki, hogy nem tudja mikor kell abbahagyni. :)

    „A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

  • #52815360

    törölt tag

    válasz .LnB #4 üzenetére

    Sok streamet nézek én is, de nem játszom, mert nincs kedvem a tizenévesek sipákolását hallgatni, se a hackerekkel viaskodni.

  • vzsryl

    nagyúr

    válasz .LnB #9 üzenetére

    Gáz az egész úgy, ahogy van.
    Én pl. hardcore trader vagyok, de mellette rengeteget játszom, és ha időm engedi, akkor néhány LAN-t is bedarálok, és nem a droppért (nekem az nem oszt nem szoroz). Alapvetően különválasztom a dolgot. Az egyikre üzletként tekintek, a másikra meg szórakozásként. A vérpistikék nem tudnak különbséget tenni, és emiatt tényleg elég borzasztó a helyzet, de vannak még értelmes emberek. A magyar scene meg undorítóbb, mint valaha. Csak reménykedem benne, hogy más játékban nem csinálják ezt. Anno 1.6 után pár évet lehúztam COD4-ben is, és dettó ugyanaz ment benne, mint CS-ben. Aztán volt egy Anexis, akik végig verték Európát, aminek következtében a magyar scene is javult, és rengeteg kitaszított tehetség is bekerülhetett. Sajnos rövid életű volt, mert megjelent a CS:GO.

    megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖

  • .LnB

    titán

    LOGOUT blog

    válasz #52815360 #12 üzenetére

    És te melyik játékot jelölted volna be kedvencednek ezek közül?

    „A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

  • #52815360

    törölt tag

    válasz .LnB #14 üzenetére

    A legnézettebbek közül? Valszeg a HS -t és a COD -ot.

  • .LnB

    titán

    LOGOUT blog

    válasz #52815360 #15 üzenetére

    Azt hittem a Dota2 streameket nézed és nem játszol..

    „A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

  • Ghoosty

    őstag

    "A kutatás az egész hazai játékos közösségre nézve reprezentatív."

    Az aki ezt leírta, az vagy nem tudja, mit jelent az, hogy reprezentatív, vagy hazudik, esetleg nem a játékos közösséget akart írni, hanem valami mást, de véleményem szerint ez semmire nem reprezentatív.

    A játékosok nemi megoszlása tuti nem 96-4 arányban férfiak. Leggyengébb becslés amit olvastam az is 30-35%-ra tette, de nem egy ír 45-50%-os női játékos arányról.

    Korosztály esetében is sokkal kisebb a 15-25 évesek részaránya, mint 76%.

    99%-a a hazai játékos közösségnek PC-n játszik?! Én azon játszok, azt szeretem legjobban, de ne vicceljünk már.

  • FuRiONight

    őstag

    Kàr volt ezt a cikket kirakni, flame-nek jó màsra nem. Aki ezt így elhiszi, az meg is érdemli, ezzel a cikkiró is tisztàvab lehetne, helyette jōhetnének olyan hírek amik minden más oldalon kint vannak!

    [ Szerkesztve ]

  • AxBattler

    félisten

    válasz Ghoosty #18 üzenetére

    A teljes játékos társadalomra nézve igaz, amit leírsz, de szerintem itt azt akarta megfogalmazni, hogy...
    ... az e-sportolók halmazán belül a nemek aránya 96:4;
    ... az e-sportolók halmazán belül a 15-25 évesek aránya 76%;
    ... 99% játszik PC-n e-sport játékkal.

    [ Szerkesztve ]

    "Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50 .............................................. CSERÉLEM: RX6600 8GB ITX <-> RTX3050 8GB ITX

  • Pene

    csendes tag

    válasz .LnB #7 üzenetére

    A sértettség részét akkor félreértettem. Eléggé úgy tűnt, de örülök, hogy ez nem befolyásol. És akkor ezen túllendülve menjünk végig azon, hogy veled ellentétben én hogyan látom a dolgokat belülről:

    "ez reprezentálja a hozzáértést, hogy megkértek olyan embereket is, hogy legyenek tagok akiket nem is ismertek."

    Nem tudom milyen tapasztalataid vannak akár munka, akár egy non-profit szervezet vezetése terén, de akármelyiket is nézed, mindkettő esetén igen sokszor megvalósul az, hogy olyannal fogsz dolgozni, akit nem ismersz. A munka világában ezt interjúztatásnak hívják (talán nem kell bemutatnom), aminek keretén belül megismerjük a jelentkezők kompetenciáit stb., majd az arra alkalmasakat bevesszük magunk közé. Majd másfél évtizede foglalkozom az esport közösségi bevonó részével is, több száz ember megfordult mellett/alattam anno a counter-strike.hu-tól kezdve egyéb oldalakon át egész az Esportmilláig. Szóval van némi tapasztalatom a téren, hogy milyen kevés hasznosítható emberanyag akad. Visszatérve az interjúztatásra: Ezt mi magunk is használjuk az olyan emberek esetén, akiket nem ismerünk (pl. nálad is eljött volna ez a kör). Emellett látni kell, hogy sajnálatos módon ez még mindig nem egy munkahely, ergo azzal is meg kell küzdenünk, hogy az élet sok területe háttérbe szorítja ezt a fajta különös hobbit. Ergo számunkra, illetve bármely non-profit szervezet számára - akár egy kutyamenhelyről, akár egy önkéntes hospice-házról, akár random HÖK-ről van szó - ez különösen nehéz. Nem válogathatunk, mindenkit meg kell szólítani, és akkor remélhetőleg találunk megfelelő humánerőforrást (akár még azon az áron is, hogy tanítani kell azt).

    Ez a fajta tapasztalatlanságod mutatja, hogy még nem tevékenykedtél hasonló szervezetben, és azért látod ezt rosszul. A szervezet komolysága nem ezen áll vagy bukik.

    "Az esportmilla tökéletesen reprezentálja a mai Magyar esport helyzetét, mind működésében, mind eredményeit tekintve."

    De bukhat például az eredményességen, ezt nem vitatom. Azt már inkább, hogy attól még lehet valami eredményes, ha te nem látod. És szvsz jelenleg ez a helyzet, ami persze akár a mi önreklámra fordított energiáink szinte teljes hiányát is jelzi. Meg azt, hogy nem veszed észre: az elmúlt két év alatt - szerencsére - a média újra felfigyelt az esportra, ennek egyik megnyilvánulását látod most is. Ez szükséges ahhoz, hogy a laikus réteghez is eljussunk, oda, ahova még szinte soha. Ez nevezhető eredménynek (a legnagyobb hírportálok címlapi anyagai), amit persze nem csak mi magunk generáltunk, de az biztos, hogy vastagon benne vagyunk.

    Vagy ott az Esportfest, ami egy új kezdeményezés, és ami mögött erőteljesen ott vagyunk. Hasonlót még nem láttál itthon, csak külföldön.

    Vagy ott vannak a felpörgő eredményeink, ami mögött általában egyéni teljesítmények állnak, de azért csak mi is hozzájárulunk azzal, hogy piedesztálra emeljük az arra érdemeseket, akik remélhetőleg ettől még jobban teljesítenek. Vagy egyéb módokon segítjük őket.

    De beszélhetnénk akár arról a trendről, ami egy évtized után kapott újra erőre, s amiben már nem csak iparághoz közeli, de teljesen laikus befektetők is megjelennek. Ennek jó példái a Barcraftok, az Esport Akadémia stbstb. És talán ezek sem azért születtek, mert valaki hopp, gonolt egyet, hogy ilyet szeretne csinálni, hanem azért, mert látta a médiában, hogy mekkora kúlság ez az esport, vagy éppen azért, mert hetek és hónapok munkáját öltük bele, hogy szakértőkkel megtámogatott terv alapján jöhessenek létre ezek a sejtek.

    De a legtöbbet attól remélem középtávon, hogy az ESL-lel kötött szoros partnerségünk nyomán bekötjük a hazai esportot az e téren már fejlett nyugati világba. Ez egy stratégiai döntés volt, amit addig senki sem hozott meg itthon. Most pedig 11 évvel az utolsó ESWC kvali után, illetve jó pár évvel az utolsó, még számottevő WCG kvalik után tavaly ősszel újra egy nemzetközi, neves rendezvénysorozat érkezett hozzánk, aminek megint csak mi tettük le az alapjait ezzel a két évvel.

    De mondhatnám azt is, hogy hosszú szünet után mi vittünk újra életet a Mondo és a PlayIT esport részlegeinek megszervezése által a hazai esportba. Nem folytatom, bár tudnám. A lényeg (ami a mi hibánk is, mivel alig fordítunk erőforrást önmagunk és érdemeink reklámozására), hogy igen sok eredményünk van, csak ezekről te nem tudsz.

    "nem 340h játék." - Ügyesen gúglizol, remélem a pár ezer órányi dota1-et is megtaláltad. Emellett hadd ne kérjek már elnézést tőled azért, mert nem játszom, hanem helyette inkább a közösségért dolgozom.

    Nem látod a próbálkozást? Talán kérdezd meg Vaskézt, aki az elmúlt évben szvsz többet tett a közösségért, mint TZ, de ez persze relatív. Kérdezd meg, hogy milyen vitáink voltak és vannak, és keress rá milyen hozzászólásom volt pl. a témában legutóbb. De ne is keresd, segítek: "örülök, hogy haladunk előre, ne hagyd abba vaskéz :)
    sajnos ez egy nagyon hosszú folyamat, aminek a legidegesítőbb része az, hogy sokszor nincs konkrét visszajelzés egy-egy részeredményről, se arról, hogy azt a valamit tényleg te/ti érted-e/értétek-e el, általad/általatok lett-e jobb/szebb/profibb/etc a közösség."

    Szóval megint csak az van, hogy te nem látod, és ebből hibás következtetést vonsz le. Talán ha összevetnéd a két évvel ezelőtti állapotokat a mostanival, akkor tudnád miről beszélek. És ez jórészt a közösség korrekt, új irányt mutató vezetőinek, kis részben meg az Esportmilla érdeme.

    A dota és lol találatok számából megint hibás következtetést vonsz le. Talán Egymillióan a magyar dotáért a nevünk? Vagy egy ennél nagyobb halmazé?

    Szerinted az segítené jobban a hazai esportot globális kitekintésben, hogyha a LoL-nál 20-50-szer kisebb dotás közösség miatt elnyomnánk azt? Meg a CS-st? Vagy talán az, hogy ha próbálunk balanszolni a közösségek mérete és számtalan egyéb tényező alapján, s emelett a "kicsiket" megpróbáljuk némileg felülreprezentálni?

    Nincs biztos válasz, de nem fogjuk elnyomni a kicsik miatt a nagyokat, és ezt a másik oldalról sem engedjük. Ahogy Csacsiról, úgy a dotás Doclerről és a közösség egyéb történéseiről is beszámolunk úgy, ahogy mi azt jónak érezzük. Emiatt nem teszünk mennyiségi egyenlőségjelet semelyik közösség közé, hanem elsősorban a minőség határozza meg a vezetővonal irányát. És ha most épp a LoL-ban vagy CSGO-ban fut a hazai szekér jobban, akkor nem fogjuk ezt elhallgatni, és ez meglátszik majd a számokon is.

    "De nem mondanám, hogy a milla nagyon fontosnak tartaná a Dota 2 megismertetését, az emberekkel."

    Ld. fentebb. Mi az esportot ismertetjük meg az emberekkel, pl. ezzel a kérdőívvel, infografikával és még számtalan plusz egy módszerrel. Nem a dota áll fókuszban. De szerves része az esportnak.

    "Azt viszont nem értem a kérdőív végeredményével kapcsolatban, hogy a legnézettebb játékok között ott a Dota 2 az 5. helyen. Mert még ha becsúszik a legnézettebbek közé utolsó helyen azt érteném. De rögtön a középmezőnybe?"

    A legnézettebb játékok közé vélhetően azért került be, mert TZ jó munkát végez, emellett mert a dota egy bonyolult játék a versenytársaihoz képest. És amivel nehezebb játszani, azt inkább nézik, s loloznak meg hotsoznak helyette. A középmezőny kérdése meg relatív, ha megnézed itt pár százalékról beszélünk csupán. Ha ebbe a hibahatárba kötöttetek volna bele, azt aláírnám én is. De az egészet megkérdőjelezni szervezetestül-mindenestül úgy, hogy tényleg bele sem láttok a dolgokba, elég érdekes. Mindenesetre remélem rávilágíthattam pár részletre, és remélem nem probléma, ha néhol nyersen fogalmaztam.

  • Pene

    csendes tag

    válasz DeathBat666 #10 üzenetére

    Ez egy olyan kérdés volt, ahol több választ is megjelölhettél. Az emberek jó része ezt meg is tette, s mivel jelenleg a CSGO szinte egyeduralkodó az esport játékok piacán a maga kategóriájában, így szerintem egyáltalán nem meglepő az eredmény.

  • Pene

    csendes tag

    válasz Ghoosty #18 üzenetére

    Az esportolók körében ennyi. A te kutatásaid - amiket olvashattál - nem ezt a szegmenst, hanem ennek bővebb, vagy többszörösen bővebb halmazát vizsgálja. A videojátékosok (tehát a casual, hétköznapi játékosok) körében már sokkal több lányt találunk arányaiban, és ha ebbe még belevesszük a mobilos piacot is, akkor már meg is fordul az arány a nők javára. Hasonlót láthatsz a "hagyományos" sportok esetében is. A profi rétegben többszörannyi férfi van (hivatásos, igazolt játékosok), míg a casual, hobbi irányba menve ez egyenlítődik némileg.

    A platformot illetően is az esportolókról, a hardcore gamerekről beszélünk. Hány konzolos versenyt láttál már? :) Elhanyagolható a számuk, de reméljük 2016-ban erősödik majd ez a "részleg", pl. a HALO most bejelentett 2,5 milkás vb-jének hatására, vagy a smite konzolos vonalának hatására etc. :)

    [ Szerkesztve ]

  • szupermacs

    veterán

    Sose lesz a régi címekből már felkapva semmi? Kár, hogy nem tolják az UT3-at vagy az ET:QW-t. Ezek a MOBA és kártyajátékok annyira nem bejövősek nekem.

    De WoW pvp meccseket is szívesen néznék/tolnék esport keretében. :B Többre nem is vágyom.

  • Pene

    csendes tag

    válasz Ghoosty #25 üzenetére

    Hát, ha van akinek nem elég a cikk leadje vagy az infografika fejléce, akkor... :) Az idézett mondatod előtt ott van előtte többször is, hogy esport, esport közösség, esport játékok stb.

    [ Szerkesztve ]

  • Ghoosty

    őstag

    válasz Pene #26 üzenetére

    Tehát akkor a lead:

    "Első ízben készült átfogó, reprezentatív kutatás a hazai esport életről, a közel kétezer kérdőív a magyar fiatalok esport játékokkal kapcsolatos szokásaira ad válaszokat."

    Teljesen általános megfogalmazás, a magyar fiatalok. Nincs semmi ami arra utalna, hogy a felmérés valamilyen szűkebb csoportot érintene.

    Infografika fejléce:

    "A magyar fiatalok elektronikus sportal kapcsolatos szokásai"

    Itt is teljesen általánosan szerepel a "magyar fiatalok" kifejezés.

    Tök mindegy, hogy hányszor szerepel az esport és az esport közösség kifejezés egy statisztikát nyugodtan lehet csinálni a teljes népesség körében az esporttal kapcsolatban. Amúgy az "esport közösség" kifejezés egyszer sem szerepel sehol.

    De legyen, elfogadom, hogy úgy gondoltátok, ahogy írod. Mi a meglepő abban, ha a fiatalok 76%-a 15-25 év közötti? Mi a meglepő abban, hogy az esport közösség tagjainak 99%-a néz közvetítéseket? Ezek elég nagy betűkkel ki vannak emelve.
    Ugyanígy, honnan tudjátok hogy az e-sport iránt érdeklődők mekkora a férfi/nő aránya? Milyen a kor megoszlása? Ez az információ nélkül hogyan tudjátok megállapítani, hogy reprezentatív a felmérés. Van egy gyanúm, hogy csak a saját közösségetek arányát ismeritek. A saját közösségeteken belül lehet reprezentatív, de ahhoz is kell tudni a közösség tagjanak életkorát, nemét (esetleg földrajzi elhelyezkedését).

    A cikkben szerepel még:

    "76%-uk költ pénzt rendszeresen esportra"

    Nem tudom, hogy hogyan volt feltéve az eredeti kérdés, de az infografikából ez nem következik. Az, hogy az emberek 48%-a költ 10k HUF-nál kevesebbet éves szinten az egyáltalán nem jelenti, hogy rendszeres. Tehát ha évente 1x emegyek valahová, akkor már ebben a kategoriában vagyok. Én is e-sport érdeklődő vagyok, vettem már skint, tehát ide tartoznék én is. De bennem még sose merült fel, hogy ez esport költés volt. Pláne nem volt részemről rendszeres.

  • GribMate

    aktív tag

    "A megkérdezettek 62%-a ráadásul a magyar nyelvű közvetítéseket részesíti előnyben, ¾-ük pedig örülne, ha a jövőben még több játékból lenne anyanyelvi kommentár."

    Én a LoL-os játékosbázist erősítem, ha épp van rá időm egyetem mellett és mikor annak idején megcsinálták a hivatalos magyar nyelvet a kliensben és elindult magyarul is az LCS közvetítés, kipróbáltam mindkettőt. A kliens nagyjából 1 hétig volt magyar, jókat szórakoztunk rajta a baráti körömmel (mikor killstreak után jött a shut down és mondta a hölgy, hogy "MEGÁLLÍTHATATLAN... MEGÁLLÍTVA" :DDD), streamből pedig fél órát bírtam nagyjából.
    Mikor az újdonság varázsa és vicce elmúlt, már borzasztóan irritálta a fülemet, hogy lefordították az összes szakszót és a "bevillan", "égetést tesz rá", "végső képesség" nagyon hülyén hangzik.

    Ennek köze van ahhoz is, hogy eleve angolul kezdtem a játékot, szerintem az újoncok közül aki magyarul telepíti a klienst, annak ez lesz a normális, de szerintem célszerűbb lett volna eleve az ilyen kifejezéseket nem lefordítani. Én nem aggódnék annyira a magyar nyelv megőrzéséért, meg szépítéséért, sokkal inkább azért, ha 2016-ban az eSport közösség 62%-a nem tud / nem akar angolul nézni egy streamet, vagy játszani egy csapatjátékot, ahol egyébként is követelmény a kommunikáció előbb-utóbb (tudom, borzasztó a közösség és sokszor inkább a /mute all jön jól, de akkor is). A játékok, filmek, zene tipikusan olyan dolgok, amikkel szórakozás mellett lehet nyelvtudást fejleszteni, de legalábbis motivációt kapni hozzá.

    Nem tudom, azóta változott-e valami, vagy most milyenek a magyar streamek...

  • wjbhbdux

    veterán

    Szerintem az nem esport hogy ha egy hülyegyerek csgoban úgynevezett competitive módot tol vagy leagueben ladderen bohóckodik.

    /s

Új hozzászólás Aktív témák