Új hozzászólás Aktív témák
-
Pist@bácsi
őstag
válasz #35193216 #221 üzenetére
Ha nem lenne ekkora tőke az uber mögött, nem foglalkoznának sehol azzal, hogy valamilyen kategóriát kitaláljanak nekik. Van ahol így sem. Férjenek ők bele abba ami van illetve a jelenlegi formában betiltották.. Amúgy van ahol működhetnek, nyilván a taxikra vonatkozó szabályok is eltérőek országonként, de több helyen tiltották be, mint ahányan megtűrik.
A hazai ellenőrzésen eddig nem akadt olyan aki vállalkozóként csinálná, ergo az ellenőrzöttek 100% -a megdőlt. Az sem mindegy ám milyen vállalkozó, konkrétan erre a tevékenységre kell engedéllyel rendelkezni, ez egy kiemelten szigorított ágazat, még megfelelő képzettségű szakmai vezető is kell (mondjuk annyira nem nagy dolog, inkább ez is újabb kiadás)
Abban is igazad van, hogy a taxis is csalhat, ahogy bármilyen más szolgáltató, az viszont nem jellemző, hogy engedély nélkül dolgozna. De őt is ugyanúgy lehet ellenőrizni, ellenőrzik és büntetik is, végső soron az engedélyét is visszavonhatják.
Egy info: a taxis sem azért fizeti a droszt használati díjat mert használni akarja, ez kötelező feltétele az engedély kiadásának. Persze használhatja ha akarja és talál üres helyet, de olyan opció nincs, hogy ha nem akarja használni nem kell fizetnie. Ennyi erővel igazad van, ha lesz külön kategória az uberre akkor minek fizesse a droszt díjat. De a kreatív rendeletalkotók majd kitalálnak helyette valamit. Mondjuk droszt nemhasználati díjat.Ebben olyan logika is van, hogy a főváros infrastruktúráját használja üzleti célból. Bár nem tudom erre miért nem elég az iparűzési adó.
A buszsávos felvetésed nagyon érdekes. Nekem az ugrott be, hogy azért dugóban végigsöpörni a buszsávon gyorsabb = olcsóbb, mint végigállni a sort, ergo lehet, hogy egy ilyen útvonalon bizonyos napszakban a taxi lesz olcsóbb.
-
MageRG
addikt
Ez csak akkor igaz, ha az állami kiadás konstans. Aki adócsökkentést szeretne, az takarékosabb államot és öngondoskodást is szeretne. Hacsak nem az "örök élet, ingyen sör, adócsökkentés" pályán játszik.
A taxi meg versenyezhetne az Uberrel, ha nem tolnák el az adózást.
"What is bravery, without a dash of recklessness!"
-
Vincent_
aktív tag
válasz adrian360 #247 üzenetére
Ember, te melyik bolygón élsz? Az ezermilliárdos ÁFA-csalásokról hallottál egyáltalán? Mióta is pörög az ügy? Lett bármi előrelépés? Naugye.
Kiadott második/harmadik/... nyolcadik lakás albérletére vonatkozóan mennyi adót is kell(ene) befizetni? Linkeld már be lécci, te abban nagymenő vagy. A lakások hány százaléka is van így kiadva csak Pesten? És mennyi bevétele van a NAV-nak belőle? Igen, pontosan annyi.
Ezzel szemben az Über mióta pörög? Mekkora vesztesége is van belőle az államnak? Érzékeled a kontrasztot?
Linkelgetsz itt előírásokat orrba-szájba, amit magánszemélyként betartani képtelenség (és épeszű államban nem is lehet elvárás). Eközben a gyerekruhákkal vaterázó kismamákra, meg a becsületes éttermi vállalkozókra rászáll a NAV, arról miért nem linkelsz, mi? Ne aggódj, ők már nem rontják azóta itt neked a levegőt.
Fogadjunk, te kaptad fel a piros telefont, amikor csörgött, ugye? Ülj le, egyes.
Első hirdetésem: https://hardverapro.hu/apro/vadiuj_magyar_kiosztasu_dell_noti-billentyuzet_d62/hsz_1-200.html
-
tgbrfv
tag
"Hacsak nem az "örök élet, ingyen sör, adócsökkentés" pályán játszik. "
Menj tüntetni a parlament elé "azonnali nyugdíjcsökkentést" táblával.
"A taxi meg versenyezhetne az Uberrel, ha nem tolnák el az adózást."
Szabályok betartásával is versenyezhetne. Vállalkozói igazolvány kiállítása nem tétel, KATA-val meg kb 50 e ft havi adóval letudja az adófizetést.
-
adrian360
őstag
válasz Vincent_ #254 üzenetére
Tehát ha a vidaildi ellopott 1451671572170107674070767 csilliárd forintot, akkor én teljesen jogosan ellophatok 141613616145 forintot , mert hát az kevesebb és akkor én máris tiszta vagyok.
Látom nagyon nehéz felfogni hogy attól mert valaki lop másnak még nem szabad.
albérletest már linkeltem neked, ezekután keresd meg magad
Fogalmam sincs hogy hány százalék van kiadva pesten, de te biztosan tudod, jobb vese mellöl naprakész információd van erről is biztosan.
ja napi bezzeg külföldön link : betiltottak az ubert az olaszok
höbörgés és hisztizés indulhat, 3, 2, 1 most
[ Szerkesztve ]
-
fordfairlane
veterán
válasz Fitzgerald #250 üzenetére
Ja, még mielőtt tovább csűrnék-csavarnák itt a politikusok:
Értjük mi, hogy vidaildi, de attól még rászáltak itt is az Uberre, és én egyetértek ezzel, meg még páran mások is, ahogy elnézem. És leírhatjátok ötmilliószor is azt, hogy vidaildi, meg tízezermillijárdos-millijárdcsalás, ahogy azt kiolvastátok a nagytudású bulvárból, ezen nem változtat.
x gon' give it to ya
-
djculture
félisten
Olaszok egy az egybe betiltották az Ubert..
-
Helsing
aktív tag
válasz adrian360 #256 üzenetére
Igazából azzal van gond hogy fejétől bűzlik a hal. Elég visszás mikor egy olyan szervezet ordít rád hogy tolvaj vagy mikor ellopsz egy kiflit a közértből ami magát az egész közértet lopja el épp. És amíg téged jól megbüntetnek a kisstílű lopásodért ő gondtalanul megússza a sokkal nagyobb lopást.
Ennek úgy kéne működnie hogy előbb fenn rendet raknak és csak aztán kezdik el számon kérni a kisember bűneit. De ugye ilyen sose lesz. És ezért van az hogy az adómorál rossz nálunk. Mégis ki fizet jó szívvel adót amikor tudja hogy úgyis az egyik politikus vagy épp a NAV vezérigazgatójának a zsebében fog kikötni az 50%-a? -
Vincent_
aktív tag
válasz fordfairlane #260 üzenetére
Én meg az érveitekkel nem értek egyet. Adócsalás? És pont a taxisok a referencia? ([link])
Első hirdetésem: https://hardverapro.hu/apro/vadiuj_magyar_kiosztasu_dell_noti-billentyuzet_d62/hsz_1-200.html
-
fordfairlane
veterán
Ennek úgy kéne működnie hogy előbb fenn rendet raknak és csak aztán kezdik el számon kérni a kisember bűneit.
Az tény, hogy a magyarok ebben kitűnőek: Másban keresni a hibát. Mivel nagy részük ki sem mozdul itthonról, irreális kép él bennük azzal kapcsolatban, hogy más országokban milyen a közrend vagy hogy milyen az adóhatóság. Kábé annyit tudnak, amennyit a médiából összeszednek. A média pedig elképesztően torz képet sugall.
x gon' give it to ya
-
Helsing
aktív tag
válasz fordfairlane #266 üzenetére
Ez nem magyar sajátosság. Mindenesetre nem kell keresni a hibát mivel nyilvánvaló minden épeszű ember számára, hogy a kormány a hibás a jelenlegi helyzetért. Magyarország már rég nem itt tartana ha jó vezetőink lennének. Annyi lehetőségünk lett volna kitörni a jelenlegi helyzetből hogy felsorolni is hosszú lenne. Mindenesetre a kormányt jobban érdekli a saját és a haverok zsebének a degeszre tömése mint az, hogy valamit az ország érdekében tegyenek.
-
Szmeby
tag
válasz Deller2010 #219 üzenetére
"Alkalmassági vizsgára (PÁV IV.) minden úrvezetőt és motorost elküldenék A1 kategóriával kezdődően!"
Én is, mert egyesekre nagyon ráférne. De itt nem erről van szó.
Csak fel szerettem volna hívni a figyelmet arra a logikátlanságra, amivel a NAV érvel.
Az, hogy valaki alkalomszerűen elviszi a haverokat kirándulni, és az, hogy valaki üzletszerűen - akár napi gyakorisággal - fuvaroz embereket A-ból B-be, semmi különbség nincs.
De említették a stopposokat is, vagy a telekocsit... millió példát lehetne hozni, miért áll gyenge lábakon ez a kötelező alkalmassági. Egész egyszerűen nem életszerű.Az utas nem hülye, képes eldönteni azt, hogy hajlandó bevállalni azt a mérhetetlenül nagy kockázatot, hogy egy alkalmassági vizsgával nem rendelkező egyed elszállítja töredék áron, vagy inkább marad a "biztonságos" taxinál. Ahogy én is beülök a kollégám kocsijába, ha éppen egy helyre tartunk. Pont. Az állam birkaként kezeli a népet, a nép pedig egyre inkább birkaként viselkedik.
Amennyiben a sofőr/uber az adót megfizeti, az égvilágon semmi kivetnivalót nem látok ebben az egészben. Ahogy a lakás bérbeadás is megoldható számla és adószám nélkül, ez miért is nem? (A kérdés költői.) Feltételezem, áfát visszaigényelni pont senki nem akar, mert hiszen áfát sem számít fel. Ez egyszerűen egy önálló tevékenységből származó jövedelemnek tűnik... mint a könyvírás. SZJA és csókolom.
Persze a taxislobbinak erről más a véleménye, és biztosra veszem, hogy ez nyomja előre ezt a sok f.sságot, amit a NAV művel.
Na mindegy, én nem überezek egyik oldalon sem, csak a hülyeség felháborít. Nem is taxizok és ezekután szerintem garantált, hogy nem is fogok. -
szabogabor10
veterán
Döbbenet: [link]
Ráadásul ezeket a mocskos hiénákat az állam kiemelten védelmezi...hát bekaphatják, tőlem egy centet nem látnak továbbra se, az biztos. Tőlem éhen is pusztulhatnak.[ Szerkesztve ]
iPhone 14 Pro Max -- iPad Pro -- tv 4K -- Watch — Mac — AirPods Pro 2nd gen
-
tgbrfv
tag
válasz szabogabor10 #269 üzenetére
Döbbenet!
Már Taki bácsit is terrorizálták a reptéri taxisok több mint 20 éve!
Emiatt nyugodtan csalhatok adót!
-
Helsing
aktív tag
Igazad van. Az állam hajlamos birkaként, gyerekként kezelni az embereket. Régen sokkal jobb világ volt ebben a tekintetben. Ma már szinte nincs olyan momentuma az életednek amit ne akarnának valamilyen módon beszabályozni. Ez nagyon frusztráló. Modern kori rabszolgaság.
(#272) fordfairlane:
Az állításom nem igazolja a te állításodat. Persze értem a humort.[ Szerkesztve ]
-
fordfairlane
veterán
válasz szabogabor10 #269 üzenetére
Ez egy nagyon-nagyon lájtos kis valami ahhoz képest, mit kell küzdeni Kairóban vagy Bukarestben az ottani, khm. személyszállító kisiparosokkal.
x gon' give it to ya
-
szabogabor10
veterán
válasz fordfairlane #274 üzenetére
Nem feltétlenül az ő szintjükön kellene lennünk itt Európa közepén...
iPhone 14 Pro Max -- iPad Pro -- tv 4K -- Watch — Mac — AirPods Pro 2nd gen
-
fordfairlane
veterán
válasz szabogabor10 #275 üzenetére
Nem az ő szintjükön vagyunk, főleg nem, mióta bevezették az új taxis rendeletet. Mondjuk sokkal olcsóbbak, tény, hacsak nem valami csalót fogsz ki.
x gon' give it to ya
-
djculture
félisten
válasz Fitzgerald #277 üzenetére
Viszont míg ők úgy lopnak ahogy akarnak a "dolgozó kisembernek" 10 forint elmaradása se lehet mert különben rászál a hatóság.. Itt se az Uber fog szívni hanem azok akik hozták vitték az embereket kis plusz pénzért. Most majd jönnek a több százezres büntetések ezeknek az embereknek abban biztos lehet mindenki. Ott volt az asszony aki gyertyákat árult a vaterán, agyonig büntették plusz jöttek avval hogy miböl élt meg.. Ha megélt akkor volt bevétele is azután is fizessen.
[ Szerkesztve ]
-
Vincent_
aktív tag
válasz fordfairlane #276 üzenetére
Ki olcsóbb kinél? Nem vágom. 450 Ft a kiállás, 280 Ft a km-díj, 70 Ft a percdíj.
Egy megjegyzés. Egy jóbarátom panzióban dolgozik, naponta jönnek a külföldiek hozzájuk. Olyan sztorikat tud mesélni, hogy csak néznétek itt. Az, hogy egy fuvar alatt 4-szer (!!!) viszik át a Duna felett az ügyfelet, az az alap bemelegítés...
De olvassatok kicsit a neten, mi az "átlag" élmény a taxisokkal. Nálam az tette be a kaput, hogy kártyával sokadszorra sem tudtam fizetni ("rossz a terminál" - hát persze), a 15%-os borravalót pedig meg sem köszöni. De a hőbörgés az megy mindig, hogy kicsi a pénz, meg sok a paraszt ügyfél. Akkor mi a f*szér' taxizol? Menj el kőművesnek bazzeg.
Reptéri (linkelt) hiénákat megint nem kell említenem. Mind jóravaló, tanult úriember egytől-egyig. Az, hogy kopasz-nagydarabok, az véletlen egybeesés csak. Közlekedési "moráljuk" valami hihetetlen szintén.
Én sem taxizom, már csak elvből sem, inkább fizetem a 20 éves tragacsom fenntartását vagy buszozok.
[ Szerkesztve ]
Első hirdetésem: https://hardverapro.hu/apro/vadiuj_magyar_kiosztasu_dell_noti-billentyuzet_d62/hsz_1-200.html
-
togvau
senior tag
igen, kevesebbet lopnak, mert ha még a dzsídípí növekedés és az államadósság szintentartása sem megy, akkor bukta van, nincs már mivel kampányolni.
Egyébként tök mindegy, a lényeg hogy ne dobjunk be pénzt a feneketlen kútba. Egyszerűen nincs értelme.
Nem működhetne törvényesen, mert:
-senki sem csinálná (túl sok macera, haszon szinte nulla)
-az állam utálja a konkurenciát[ Szerkesztve ]
hitler, sztálin, micro usb
-
Helsing
aktív tag
válasz Vincent_ #279 üzenetére
A taxis valóban egy alja szakma. Olyan mint a bkv ellenőr, parkolóőr, építőipari segédmunkás, stb.
Persze van közöttük normális ember is, de arányaiban meglehetősen kevés.
Ugye általában ott kezdődik hogy általában milyen ember megy el taxisnak? Olyan aki nem ért semmihez és dolgozni sem szeret. -
djculture
félisten
Baromság maga a szakma nem határoz meg egy embert se, ezeket a szívatásokat se a legalsó ember végzi abban biztos lehetsz. Az ellenőrnek is mikor kivan adva hogy ennyi a napi darabszám amit megkell büntetni, ezt már le se lehet tagadni nem egyszer volt róla rejtett kamerás felvétel a tv-ben se hogy így megy.
[ Szerkesztve ]
-
Helsing
aktív tag
válasz djculture #282 üzenetére
Egy szakma bizonyos szinten, általánosítva meghatározza az embert.
Például hogy a kőművesek alkoholisták. Ez általánosítás, de az általánosítás általában tényeken alapszik és a kőművesek többsége tényleg alkoholista.
Vagy pl hogy a bkv ellenőrök alacsony iskolázottságú emberek. Igen, általánosítás, de a többségre igaz.
És lehetne még folytatni.Nem mondom, hogy nincsenek kivételek. Természetesen vannak.
-
fordfairlane
veterán
válasz Vincent_ #279 üzenetére
Ki olcsóbb kinél? Nem vágom. 450 Ft a kiállás, 280 Ft a km-díj, 70 Ft a percdíj.
A román taxis. Cserébe nagyobb az esély, hogy lehúz.
Reptéri (linkelt) hiénákat megint nem kell említenem. Mind jóravaló, tanult úriember egytől-egyig. Az, hogy kopasz-nagydarabok, az véletlen egybeesés csak. Közlekedési "moráljuk" valami hihetetlen szintén.
A reptér az fő vadászterület minden országban a turisták miatt. Ferihegy még egész jó tapasztalataim szerint.
Én sem taxizom, már csak elvből sem, inkább fizetem a 20 éves tragacsom fenntartását vagy buszozok.
Én alkalmanként taxizom, amikor a cég fizeti, itthon eddig nem volt példa lehúzásra. Persze nem is turista vagyok Budapesten, szóval ez sem reprezentatív.
[ Szerkesztve ]
x gon' give it to ya
-
-
-
elmepocok
tag
Pont az lenne a lényege az Ubernek, (amit itt sokan elfelejtenek) hogy a rendes melód mellett eldobsz pár embert hetente, amikor van időd, kedved, szabad kocsid, satöbbid. Ezért nem áll meg az sem, ami korábban előjött, hogy az Uber sofőrök még taxisnak sem voltak jók, mert aki ebből él, abból nem sok van, kb. mindenki munka mellett csinálja kiegészítésként. Ilyen beállításban a havi 25 ezer forintos adó el is viszi, amit pluszban összeszed vele az egyszeri adócsaló, sziklaszilárd államháztartást megingató Uber sofőr.
-
MageRG
addikt
Miért, miből fogják kifizetni a nyugdíjakat egyébként? (Hint: a nyugdíjjárulék már most sem fedezi.)
Pocok teljesen jól látja. Talán egyszerűsíteni kellene a vállalkozói létet.
Szerinted van értelme igazolványt váltani akkor ha pl. havonta 4-5x eladsz valamit egy aukciós oldalon? Mert a NAV-ból kinézem hogy abba is belekötnének."What is bravery, without a dash of recklessness!"
-
Deller2010
tag
válasz szabogabor10 #269 üzenetére
"Kivették az egyik utas kezéből a táskáját, majd több, engedély nélkül dolgozó taxis is zaklatta a repülőtéren, hogy velük utazzon. Erről videó is készült, mindjárt mutatjuk. A reptéren azt mondják, tehetetlenek az utasokat zaklató taxisokkal szemben. Ma egyikük szó szerint elfutott a Tények kamerája elől. "
Leírom megint: "A reptéren azt mondják, tehetetlenek az utasokat zaklató taxisokkal szemben." - azért ahhoz kell egy arc, hogy valaki ekkorát kamuzzon!!
| regular IT guy |
-
Vincent_
aktív tag
A "nyugdíj" szó rám vonatkoztatva nem értelmezhető. Eddig vonták (nem is keveset), ma is vonják, és (reméljük), holnap is vonni is fogják még jó sokáig, én meg vagy megérem az akkori (addig kb. 75-80 évre kitolt) nyugdíjkorhatárt, vagy nem. Vagy lesz, aki a felosztó-kirovó elv szerint még be fog fizetni majd nekem, vagy nem. Azt nem fogják fel sokan, hogy én tartom el a sok feketéző/minimálbérező mellett a mai nyugdíjasokat, engem viszont nem lesz, aki eltart. Az pl. megvan ugye, hogy 30 év múlva 9 millió lesz a lakosok száma itthon? Az összetételt ne is említsem...
Látom, vagy az értelmezéssel, vagy a matekkal hadilábon állsz. Más is leírta, hogy heti néhány fuvarral nem fogod kitermelni állam bácsi 25/50k-s sarcát. Ezzel pont az Über közösségi jellegét ölik meg. Pont azzal van a gond, hogy nem tudja (akarja) az állam megkülönböztetni a napi 8-10 órában ezzel foglalkozót és a hobbisofőrt, és emiatt inkább kitiltja az egészet. És emellé jön még az egész "szegény becsületes taxisok kenyerének elvétele" mítosz, a NAV létjogosultságának bizonygatása V. I. angoltudása és szakértelme mellett, amiken én már csak visítva röhögni (vagy sírni) tudok.
Első hirdetésem: https://hardverapro.hu/apro/vadiuj_magyar_kiosztasu_dell_noti-billentyuzet_d62/hsz_1-200.html
-
tgbrfv
tag
válasz Vincent_ #297 üzenetére
Mondd már el, hogy mégis melyik országban lehet gazdasági tevékenységet végezni adminisztráció és minimális adófizetés nélkül?
25 e ft-os havi adó, vagy hagyományos jövedelemadó a bevétel-kiadás alapján (leegyszerűsítve)Ebben mégis mi a "közösségi" jelleg? Semmi azon kívül, hogy lehet értékelni a söfőrt. Minden más szempontból ugyanolyan mint egy hagyományos taxiscég. Ugyanúgy leveszi a sápot a fuvarszervező, ugyanúgy egyéni vállalkozók a vezetők.
Pont annyi a különbség, mint a telefonos vagy netes pizzarendelés között. Furcsa lenne, ha netes pizzarendelésnél ÁNTSZ előírásoknak nem megfelelő pizzériákból is lehetne kiszállítani.A jelenlegi nyugdíjasok nyugdíját meg a feketéző taxisok helyett is fizeted, ami úgy tűnik hogy nem zavar.
Az uber adóoptimalizálásnak meg mi köze a nav elnökéhez? Mindenhol ugyanezt csinálják.
Felháborodtok a hazai korrupción, de tapsoltok annak, amikor multi-/transznacionális cégek ezermilliárd DOLLÁROS nagyságrendben "adóoptimalizálnak"? Uber, Google, Apple, stb.
-
Vincent_
aktív tag
válasz fordfairlane #286 üzenetére
Ki olcsóbb kinél? Nem vágom. 450 Ft a kiállás, 280 Ft a km-díj, 70 Ft a percdíj.
A román taxis. Cserébe nagyobb az esély, hogy lehúz.
Persze. Az afrikaiaknál meg fényévekkel jobb, hát ez valóban mesés. Rosszabbat mindig fogsz tudni találni, ez azért elég gyenge szempont.
Mire fel verjük a mellünket?
"Én alkalmanként taxizom, amikor a cég fizeti, itthon eddig nem volt példa lehúzásra. Persze nem is turista vagyok Budapesten, szóval ez sem reprezentatív."
Az azért elég meredek lenne, ha valaki fényes nappal, céges, telefonos rendelésre próbál lehúzni valakit. Jól mondod, ez egyáltalán nem reprezentatív. Próbáld meg ugyanezt egy péntek este miután leintettél egy autót, és/vagy csak simán angolul mondod be a címet.
Első hirdetésem: https://hardverapro.hu/apro/vadiuj_magyar_kiosztasu_dell_noti-billentyuzet_d62/hsz_1-200.html
-
Vincent_
aktív tag
Tehát ha lett volna KATA fizetve az alkalmi sofőröknek, nem lettek volna megbüntetve? Ezt ugye te sem gondolod komolyan? Olvass már utána, milyen előírásoknak kellett volna megfelelni (fent is leírták már páran, te is a vicces ÁNTSZ-hasonlattal élsz). Vicc az egész.
Mi köze az Apple/google konzorciumoknak ehhez? A hazai feketéző taxisok pont a gond, te nem érted a lényeget, olvass újra. Most lett volna ellenük egy alternatíva (ha már az állam megtűri őket), erre eltapossák, az adózásra (a taxisokkal szemben, haha) hivatkozva. Ez most komoly?
[ Szerkesztve ]
Első hirdetésem: https://hardverapro.hu/apro/vadiuj_magyar_kiosztasu_dell_noti-billentyuzet_d62/hsz_1-200.html
Új hozzászólás Aktív témák
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- World of Tanks - MMO
- Politika
- Formula-1
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Futás, futópályák
- Crypto Trade
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest