- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- koxx: Bloons TD5 - Tower Defense játék
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
Új hozzászólás Aktív témák
-
speed471
aktív tag
Szerintem ez a egész csak egy terelés. Régen a hajógyári szigeten dolgoztam 1000x hozták a sárga bp taxisok a külföldi vendégeket mikkor jól tudták mikor van nyitva a szorakozó hely és mikor zárva.
Volt olyan is hogy látták zárva a kapu még is kitette a utasokat aztán nekem kellett újra taxit hívni.
A végén elmagyaráztam nekik hogy én jelentem fel őket utána nem láttam őket soha többé.Drága taxis barátaim a stop tábla elenére ki vág elém rendszeresen. Nesze sok vizsga.. hűű.
Két lépés közt születik a megoldás. "Okos az, aki csak a felét hiszi el annak, amit hall. Zseni az, aki tudja is, hogy melyik felét."
-
bambano
titán
válasz adrian360 #94 üzenetére
mert az normális, hogy a szolgáltatónak saját költségén kell gyerekvédelmi szoftverrel ellátni az előfizetőket? mikor többe kerül, mint amennyit az előfizetésen keres? miközben egy-két, hogy finoman fogalmazzak, gyengén tájékozott meg azt hiszi ködös lázálmaiban, hogy teherautószám tolják ki a profitot az isp-k?
mert az normális, hogy a közüzemi szolgáltatók számlázó rendszereit auditáltatni kell, és erre egy darab cég jogosult az országban, akinek a ceruzája úgy fog, ahogy neki tetszik (most arról ne beszéljünk, hogy csak isp van vagy 400 az országban, annyit fizikailag lehetetlen auditálni a kiszabott határidő alatt)?
mert az normális, hogy a számlák másodpéldányát vagy elektronikusan tárolod, akkor 5x annyiba kerül, mert kilométeres elvárásoknak kell megfelelni, vagy kinyomtatod papírra oszt jónapot?
ez csak három kiemelt aktuális probléma az internet szolgáltatás területéről, ezen belül sem az összes, ezen kívül meg pláne nem. ilyen szabályokat csak totálisan hozzá nem értő, elszállt idióták hoznak.
a többi, it portálon offtopic dolgot most nem emlegetem.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Tigerclaw
nagyúr
Egyébként a kormánynak tényleg el kellene gondolkoznia azon, hogy a kuncsaft miért választja az UBER-t a taxizás helyett és rájönne, hogy nem csak az UBER-t kellene ellehetetlenítenie, hanem a taxitársaságoknál és taxisoknál is bőven lenne tennivalója. Pl. Budapesten meg kellene szabni egy sokkal alacsonyabb taxi létszámot és nagyon komolyan kellene venni az ellenőrzést, valamint ha valamelyik csal, azt egyszerűen kidobni a rendszerből egy komoly büntetés mellett. Olyan komoly rendszer kellene, mint pl. Londonban, ahol nagyon komoly feltételekkel, vizsgákkal lehet csak valaki taxis és meg is becsüli az állását. Nem elég csak egyforma színűre festeni az autókat. Ahogy mondják, a kuplerájban nem a bútorokat kell lecserélni, ha nem megy.
Egyébként ez ugyanaz a hülyeség a politikusok részéről, ami pl. a gyorshajtásnál van. Nem veszik el a jogsit akkor sem ha többszáz százalékkal túlléped a sebességkorlátozást, csak a csekk lesz nagyobb. Nekik jobb ha tele van az ország gyorshajtókkal, akik tejelnek nekik, minthogy kizárnák azokat az utakról, hogy biztonságosabb legyen. Az sem baj, ha hegynyi szemetet termelnek a cégek, csak fizessenek termékdíjat.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
djculture
félisten
Ja sokan csak azt számolják hogy ennyi bruttóból megkapnak ennyi nettót, hogy utána a legkülönbözőbb plusz adókkal leveszik még a kézhez kapott jövedelmedet odaig nem jut el már a gondolkodás. Pedig már rég ez a sok! A munkáltató egy ember után kötelezően befizzetendő adókról már nem beszélek.
[ Szerkesztve ]
-
dajkopali
addikt
apró adalék
nem tudtam, most olvastam egy riportban, hogy az Uber Hungary jogi képviselője az igazságügyi miniszter ügyvédi irodája
kicsi a világ"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
Jakuu
őstag
válasz djculture #108 üzenetére
Ez igy, van es meg te fizetsz a bankoknak, hogy a te penzedet kezelik.
Arrol nem beszelve, hogy nem egyszer azert dragabb valami a boltokban, mert ezzek a pofatlan bankok 1-5%-t meg le is akasztanak a bankartyas vasarlasoknal a boltoktol.
Tehat nem eleg hogy a kormany is leadoztatja, de meg plusz penzt kell befizetni a bankok fele is ilyen esetben.
Ezt pedig bele kell kalkulalni az arba.Ezeket a pofatlan lehuzasokat kellene megszuntetni, de persze a felsobb korok lobby erdekeit erosen sertik, ha nem hozzajuk vandorol be a penz, a vasarlok,meg utasok le vannak tojva, hogy nekik az a jobb ha olcsobban hozzajutnak a szolgaltatasokhoz ill. arukhoz.
[ Szerkesztve ]
-
Vincent_
aktív tag
Tudnál mutatni erre egy egzakt kimutatást, hogy mennyi adót fizet be egy "átlagtaxis"? Ebből könnyen kiszámolhatnánk, hogy így mennyi adótól is esik el szegény NAV az 1%-os Über részesedéssel.
Első hirdetésem: https://hardverapro.hu/apro/vadiuj_magyar_kiosztasu_dell_noti-billentyuzet_d62/hsz_1-200.html
-
Pist@bácsi
őstag
válasz Vincent_ #112 üzenetére
Leragadtál az adónál. Az uber "sofőr" nem csak adót nem fizet, járulékokat sem, iparűzési adót sem, droszt használati díjat sem, emelt műszaki vizsga díjat sem, taxióra hitelesítést sem, nem rendelkezik felelősségbiztosítással, és még sorolhatnánk. Ezen felül sem a személyi sem a tárgyi feltételeket nem teljesíti. Amit nem az uber szabhat meg, hanem jogszabályok írnak elő. Ez már csak így van, a szabályok nem ismerete nem mentesít a betartásuk alól. A lényeg, hogy ez ma Magyarországon engedélyhez kötött tevékenység. Ennek sok a járulékos költsége. Az engedélyt vállalkozás kapja, ő válthat újabb engedélyt a sofőrre (ez van kitéve a műszerfalra), aki vagy azonos személy vagy igazoltan alkalmazott és rendelkezik szakmai vizsgával, ahogyan a vállalkozás szakmai vezetője is egy személyszállító vállalkozói vizsgával. Ezek is mind pénzbe kerülnek. (a PÁV-ot nem is említem, annyira triviális, akárcsak a hivatásos jogosítvány, de ezek is kellenek) De ha mindezek ingyen lennének akkor is kötelező betartani és kiváltani az engedélyeket.. Az egész EU-ban rendkívül erősen szabályozott a fuvarozói piac, nem csak a taxi, a busz és az árufuvarozás is.
Aki uber "sofőr", az helyből egy rakás jogszabályt megszeg, de te úgy érvelsz, mintha ő lenne a csaló taxis becsületes alternatívája.
Megsúgom, az uber árképzése is jogsértő, mert ez hatósági áras szolgáltatás, a különböző uberes szorzókról már nem is szólnék. A párhuzamosan felszámított kilométer és percdíj is nonszensz, ez is uber extra, arra alapoz, hogy az átlag utas tájékozatlan.. A taxiban vagy az egyiket vagy a másikat számolja az óra. Nem azért mert ennyire rendesek a taxisok. Igen ezt is előírja egy jogszabály a taxióra gyártók számára.
Itt nem uber kontra taxi a kérdés, hanem törvényen kívül vagy azokat betartva működjön valami.
Nem vagyok érintett semmilyen oldalról, még utasként sem, de elfogadhatatlannak tartom a törvénysértő működés melletti érvelést. Abban igazad lehet, hogy az uber piaci részesedése jelenleg idehaza kicsi. A rendszere képtelen lenne kiszolgálni a hotelek, éttermek, szórakozóhelyek, cégek, kórházak, pályaudvarok, repülőterek utazási igényeit. Ha ennyire életképes, akkor válasszák a törvényes utat, kérdés akkor miben lehetnek alternatívái a taxinak, mert az ár hatósági.
Biztos sok utasnak tetszik, hogy olcsóbb, de sokan szeretik feltenni a kérdést a szerelőnek is, ha nem kell számla mennyi? Ez Kelet-Európa.[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Pist@bácsi #113 üzenetére
Nem, az Uber nem taxi. Innentől gg no re.
-
Jakuu
őstag
válasz Pist@bácsi #113 üzenetére
Ja egy beszél egy átlagtaxis és akkor hallgassuk meg az utasok véleményét is, hogy melyiket szeretné, az olcsóbb utasszállitást, vagy a drága taxisokat.
-
Peter13
senior tag
válasz Pist@bácsi #113 üzenetére
"Ez Kelet-Europa"
Igen, ez valoban az. Viszont a jelenseg nyugatabbra sem ismeretlen, sot (legalabbis az elmult 10 ev angliai tapasztalatai alapjan).Illetve...ha valamit ertelmetlenul agyonszabolyaznak, akkor lehet hogy ott nem csak a szabalyokat megkerulni probalo egyenekkel van problema. Tudom hogy ez messze vezet, nem is akarom itt megoldani, de nem lehet szemet hunyni az okor szabalyozas felelossege felett sem. Nem, ez nem jogosit fel senkit partinankodasra, de nem kellene ennyire latvanyosan mindent a masik oldalra tolni, mert nagyon kilog a lolab (sot, lassan az egesz lo).
Mint rendesen, ebben a kerdesben is valahol a ket szelsoseg (hulyere szabalyozott taxi vs robin-hood uber) kozott lenne az elhetobb altnativa, mindenkinek. Legalabbis szerintem.
"No, I'm not immortal: I'm just not good at dying..."
-
_BM_
senior tag
"In late 2011, Uber raised an additional $32 million in funding from several investors, including Goldman Sachs, Menlo Ventures, and Bezos Expeditions,[12] bringing its total funding to $49.5 million.
Google Ventures invested $258 million in 2013.[13] Google Chief Legal Officer David Drummond is on Uber's board of directors."Ez nem egy sima appos vállalkozásnak tűnik.
Kérdés, hogy ki tud-e babrálni egy európai kis állam a legnagyobbakkal (akiket még a Diktátor sem mer adóztatni).[ Szerkesztve ]
-
tatararpad
őstag
Szerintem elég egyszerű a kérdés.A kormányzati közlemény abból a szempontból teljesen helytálló, hogy az Uber sofőrjei ugyan nem taxisok, de vállalkozók, így az általános szabályok (számla-, nyugtaadási kötelezettség, vállalkozói adószám) rájuk is vonatkoznak, aki ezt nem teljesíti, az adócsaló.
Megoldás: Az Uberesek megtanulnak adózni, akinek meg kellenek a taxis extraszolgáltatások, mint az "alkalmas sofőr", az kifizeti a nagyobb árat értük. Vagy a hiénák megpróbálnak néha emberként viselkedni és akkor az utas nem úgy száll be egy taxiba hogy úristen vajon milyen gyökeret fogtam ma ki.
-
adrian360
őstag
én ingyen akarok utazni, sőt én azt akarom hogy miközben utazok fizessenek nekem, tehát akkor fúj szemét szar über mért nem fizet nekem
nekiállok pálinkát árulni, zárjegy és jövedéki adó nélkül, mert azt fogom önhatalmúlag mondani hogy én nem pálinkát árulok, hanem csak pálnikásüveg matricát. így megy ez.
-
djculture
félisten
válasz adrian360 #119 üzenetére
Az is megérne egy irást hogy milyen szemét dolgokat árulnak zárjegyel ellátva, mostanában pl a vodka hamisítás a divat törvényesen. Valamelyik szép likőrgyár 1 hónapja kezdte el hamisitani a saját termékét és vodka helyett voda-t irt rá ennyi, gyakorlatilag egy kókány valami az egész olyan mintha vizes ecetet innál . Ha megveszed beszopod.
Ugyanez van a tejjel, tejfőllel túróval és sorolhatnám (ugye a fölök meg reggeli italok permeátummal ..) Miért nem ilyen szemetek után erősködik a hatóság? Külföldön ilyenekt nem is lehet árulni érdekesen. Boltok televannak hamisitványokkal, olyan élelmiszerekkel amit a magyar élelmiszertörvény se enged. Na ezek előállitóit meg forgalmazóit kellene talál úgy megbüntetni hogy esetleg ne érje meg a vásárlókat átb@szni nekik.[ Szerkesztve ]
-
Psych0
őstag
Kivancsi vagyok, hogy az oszkar.com-on mikor razziaznak.
"As an online discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches 1."
-
Vincent_
aktív tag
válasz Pist@bácsi #113 üzenetére
Demagóg és irreleváns amit írsz. Ha bármilyen eszközt használsz a munkád során, te vagy a téged alkalmazó cég kifizeti ugyanezeket az adókat, a bruttó béred után pedig a járulékokat.
Nem ingyen akarok utazni. Viszont a jelenlegi fővárosi taxis-színvonal szánalmas, a taxis-hiéna társadalom egy szégyen. Igen, tudom, hogy van kivétel, de én a 80+%-ról beszélek.
Első hirdetésem: https://hardverapro.hu/apro/vadiuj_magyar_kiosztasu_dell_noti-billentyuzet_d62/hsz_1-200.html
-
Pist@bácsi
őstag
Nem taxi. De jelenleg személygépkocsival személyt szállítani kis hazánkban csak két módon lehet.
Taxi vagy személygépkocsis személyszállító. Ebből az uber sofőr egyikre sem rendelkezik semmilyen engedéllyel. Sokan viszont kiváltják, és a jogbiztonság megköveteli, hogy mindenkire ugyanazok a szabályok vonatkozzanak.. Ameddig nem hoznak létre egy harmadik lehetőséget addig simán törvénysértők, akik most bírságot fognak fizetni. Ez más szakmák esetében is így van és így is kell lennie. Ez a hatóság kötelessége. Lehet, hogy egy uber "sofőr" nem tudatosan megy szembe a törvénnyel csak nem ismeri, de ez megint irreleváns. -
Vincent_
aktív tag
válasz Pist@bácsi #126 üzenetére
Akkor egyszerűen fogalmazok. Mi a különbség aközött, hogy felveszek egy stoppost a saját autómba, vagy ugyanezt megteszem az Über keretein belül. Az adófizetési részt leszámítva. Mert a taxisok agyon vannak adóztatva, ezt is értem, persze. Gondolom, a 280 Ft-ra emelt km-díj is hazavágott mindenkit, ugye?
Első hirdetésem: https://hardverapro.hu/apro/vadiuj_magyar_kiosztasu_dell_noti-billentyuzet_d62/hsz_1-200.html
-
félisten
válasz Pist@bácsi #126 üzenetére
Akkor itt lenne az ideje kitalálni egy 3. kategóriát, mert pl. a carpooling(idehaza telekocsi) is meg lesz gyilkolva.
Jogbiztonság... lol, ebben az országban ez max valami tréfa lehet. -
04ahgy
nagyúr
Az utas az Ubernek fizet, nem? Akkor miért a sofőr adjon számlát. Ezt nem értem...
Olyan ez, mintha a vonaton a mozdonyvezetőtől vagy a kalauztól várnánk el a számlaadást, adószámot, miegymást, holott ők csak egy cég alkalmazottai.
HGyu
7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!
-
nubreed
veterán
"...amelyre a jelenlegi szabályozás nincs felkészülve..."
Na ne aggódjunk, majd fel lesz.
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
Pist@bácsi
őstag
Az uber "sofőrök" nem alkalmazottai az ubernek. Így vállalkozóként, vagy vállalkozó alkalmazottjaként végezhetnének ilyen tevékenységet. De ez a legtöbb szakmára igaz. Ez a törvényes jelenleg.
Amúgy a közértben is a pénztáros ad nyugtát, pedig ő is alkalmazott, de nem érdemes párhuzamot vonni más területekkel.
És nem a számlaadás elmulasztása az egyetlen gond, engedélyük sincs rá, hogy személyszállítást végezzenek, de nem akarom ismételni magam. -
Pist@bácsi
őstag
válasz Vincent_ #127 üzenetére
Ez könnyű kérdés. Ha stoppost veszel fel az nem minősül díj ellenében végzett közúti személyszállításnak. Mielőtt értelmezni kezdenénk a dolgot, azért nem, mert a jogszabály egyértelműen leírja, hogy mi minősül annak. Amit az uber sofőr végez az annak minősül. És engedély hiányában teljesen illegális. A regisztrációtól nem válik hivatalossá, az engedélyt nem az uber adhatja ki.
Van persze illegális húsüzem is, meg csempészett cigi és folytathatnánk a sort, de nem kéne megkérdőjelezni, hogy a hatóságok jogosan lépnek fel ezekkel szemben, sőt ez a kötelességük.
Az, hogy valaki fogyasztóként úgy gondolkodik, hogy nem számít, a lényeg, hogy olcsóbb legyen az általános probléma.De én is kérdeznék valamit. Az uber állítólag számlát küld az utasnak. Mi szerepel szolgáltatásként a számlán? Minden legális tevékenységnek van ugyanis teáor száma. Csak kíváncsiságból kérdezem, mert eddig az sem derült ki, hogy az ubernek van-e engedélye személyszállításra. De ha így is van a sofőrök nem az alkalmazottai, az eszközök nincsenek a tulajdonában és nem is bérli őket, szóval a kocsiknak biztosan nincs engedélyük.
Másik kérdés, miért érzik úgy többen, hogy ki kell állniuk a törvénysértés mellett?
-
xmaas
őstag
Mennyi hulyeseg kering az emberek fejeben hihetetlen , mi a fraszrol beszeltek ? Utasbiztonsag meg nemieroszak ?
Rohej mintha sarga taxisok nem tudnanak nemieroszakot csinalni vagy akar egy rendor vagy mentos lenyegtelen hogy kinek a kocsijaban szalunk be ilyen suletlensegeket ne hozzunk fel mint jo indok hogy miert nem kell az Uber mert egyszeruen oltari hulyeseg .Ha mar ott tartunk sarga taxis jobban csalhat mert az kezben kapja a penzecskedet amig Uberes csoka nem lat egy fityinget se kezben mivel minden elektronikussan tortenik .
Ideje lesz felebredni hogy a kormany pont magasrol leszarja az emberek biztonsagat egyetlen indok amiert csinaljak a sok balhet meg adocsalo satanizmusrol beszelnek mert egyszeruen ki akarnak kaparni egy jo nagy szeletet Uberes tortabol is ,se tobb se kevesebb .
Nagyon erdekes amikor adocsalas vigan tortenik mindenhol folyamatosan pont olyanokat akarnak eltemetni akik pont dolgoznak/dolgozni akarnak a sok csalo hazug diszno a hivatalokba meg kormanyba vigan el masok hatan kovetkezmenyek nelkulCsak a tisztanlatas veget nem vagyok se Uberes se taxis nem azert vedem oket
[ Szerkesztve ]
-
Pist@bácsi
őstag
Ez előbb-utóbb így kell, hogy legyen ezt én is így látom. Bár érzésem szerint a jelenlegi szabályozás mellett is működhetnének legálisan, mondjuk személygépkocsis személyszállítóként, de az is engedélyköteles, csak néhány dologban egyszerűbb mint a taxi. Sok ilyen szolgáltató van ma is, elsősorban a transzfer kisbuszok.
Persze ne legyünk naivak, sokan végeznek személyszállítást feketén/szürkén. Csak ügyesebbek, kevésbé látszódnak, nem buknak le vagy csak sokkal ritkábban.
-
04ahgy
nagyúr
válasz Pist@bácsi #131 üzenetére
A vonaton a kalauz NEM ad számlát, akkor sem, ha nála veszed a jegyet. Kérhetsz utólag az ügyfélszolgálaton.
Másik hozzászólásod, "Az uber állítólag számlát küld az utasnak. Mi szerepel szolgáltatásként a számlán? Minden legális tevékenységnek van ugyanis teáor száma.". Valamelyik neves német számtech webshopban rendelek alkatrészeket, házhozszállítással, meg rá kiterjesztett garancia + biztosítás szolgáltatást. Nem magyar a dolog, nem kell, hogy a magyar törvényeknek megfeleljen, és nincs TEÁOR száma sem. Illegálisan adta el nekem a cuccot, vagy én vettem illegálisan?
HGyu
7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!
-
Pist@bácsi
őstag
Milyen szeletről és milyen tortáról beszélsz?
Az állam minden tevékenységet megadóztat, ez lenne a szelet? Uberes torta meg nem létezik, mert a jelenlegi formájában nem legális, legalábbis ami a sofőröket illeti.
De őket mintha az uber verné át, amikor elősegíti a "munkájukat" de elfelejti tájékoztatni őket az idevágó hatályos jogszabályokról. Csak a "sofőrök" még nem látják a fától az erdőt. Talán ír majd ide volt "futár" is, aki az álláshirdetéseket böngészve talált futár "munkát" saját autóval full feketén. Ha csak nem szégyelli a saját ostobaságát. Azután a gyenge bevételekből idővel elfogy az autó és se munka se saját kocsi. Egy lépés előre, kettő hátra.Nem tudom a biztonságról érdemes-e vitázni. Ha valaki felszáll egy buszra, nem kérheti el a vezető papírjait. De a szolgáltatónak aki a buszt üzemelteti elő van írva, és a hatóság is ellenőrizheti, hogy a buszvezető pszichésen és fizikailag alkalmas legyen a feladata ellátására. Ez követelmény. Pont az utasok biztonsága érdekében. Nem úgy van az, hogy csak beugrunk a volán mögé. Kívülről nem sok látszik ezekből a szakmákból, de képzettség és ennek igazolása nélkül nem gyakorolhatóak. Bizonyos szigorítások pont az uniós szabályozás miatt léteznek. Fogalmam sincs, hogy jön ide az erőszak
-
Rick4
félisten
Rendelek kínából csomagot, kihozza a magyar posta. Adott a postás a fuvarról számlát? Nem. Érdemes lenne megvizsgálni, hogy is van ez, hiszen a kínai eladó a kínai postának fizet, és kész.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Pist@bácsi
őstag
Továbbra is azt mondom felesleges párhuzamot keresni. A terület pontosan és egyértelműen szabályozott, semmi köze a kalauzhoz. És még mindig úgy tűnik abban a tévedésben vagy, hogy az ubernek vannak alkalmazottai vagy alvállalkozói.
A webshop példa még irrelevánsabb. Személyszállításról van szó. Ha egy külföldi szolgáltatótól rendelnél egy fuvart, és küldene neked egy kocsit Frankfurtból, hogy az Akácfa utcából átvigyen Kispestre az már közelebb állna a témához. Kérdés neki mennyiért érné meg, és te fizetnél-e érte annyit. De tudomásom szerint másik tagállam területén csak közösségi engedéllyel végezhető személyszállítás, és az is erősen behatárolt ha a kiindulási és az uticél is a másik tagállam területén van (az áruszállítás így van és ugyanaz a paragrafus szabályozza mindkettőt). De szerintem ezzel eléggé elkanyarodunk az eredeti felvetéstől.
Ugyanis az uber nem szállít személyt, de a "sofőrök" akik nem az alkalmazottai, nem vállalkozók és nincs rá engedélyük ők igen. Ez az ami illegális. Meg is buktak az ellenőrzésen. Ezen nincs mit vitatni. -
adrian360
őstag
és a kínai eladó kap a kínai postától egy számlát amire rá van írva hogy csomagküldés x pénz.
ugyan ez über felfogásnál pedig te kapsz egy számlát a kínai eladótól, amire rá van írva hogy postára sétálási díj.
de egyébként rossz a példa, mert ha te fizeted a fuvardíjat, akkor igen is kapsz a postától hivatalos számlát.
[ Szerkesztve ]
-
04ahgy
nagyúr
válasz Pist@bácsi #138 üzenetére
Te kijelentetted, hogy ha nincs TEÁOR szám, az illegális. Megmutattam, hogy nem az!
HGyu
7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!
-
Vincent_
aktív tag
válasz Pist@bácsi #132 üzenetére
Örülök, hogy felhoztad a törvénysértést. A BKK ugye rendszeresen ellenőrzi a taxisokat. Az megvan ugye, hogy masszívan 50% feletti évek óta az ellenőrzött taxisok szabálysértéseinek száma, és 25% feletti a nyugtát nem adóké? Ennyit a számláról szerintem röviden. Külföldiekkel pedig a taxisok egyszerűen röhejesen viselkednek (4-szer viszik át őket a hidakon, meg ilyenek), barátom panziójába érkezőkkel rendszeresen a rendes díj többszörösét fizettetik, így kezdik a Mo-i nyaralást. Reptéren lévő engedély nélküli "halászást" már nem is mondom.
De akkor mennyi is a taxis SZJA befizetése? Ha jól sejtem, te taxis vagy. Mennyi egy átlagos év SZJA-befizetésed? Ebből gazdálkodod ki a néhány évente cserélendő autót, ugye? Mi lesz a leharcolt taxikkal? Csak nem visszatekerik az órát és eladják valami baleknak? Ja, az nem lehet, hiszen az szabályellenes. Aha, értem. Akkor...? Csak kérdem, ha már ennyire védjük az államot, meg betartjuk a törvényt (és eltaposunk mindenki mást).
Amúgy meg amiket itt leírsz az félelmetes. Jogszabályok alapján engedélyeznéd vagy tiltanád az embereknek, hogy mit tehetnek a saját autójukkal. Emellett azért érdemes lenne körbeolvasni ilyen Taxis ügyben azért, hogy mik is mennek valójában ma Mo-on.
De tudod mit? Győzz meg, miért válasszam a taxit az über helyett. Frankón érdekelnek az érveid!
Első hirdetésem: https://hardverapro.hu/apro/vadiuj_magyar_kiosztasu_dell_noti-billentyuzet_d62/hsz_1-200.html
-
Pist@bácsi
őstag
Nem mutattad meg. Itt egy Magyarország területén végzett tevékenységről van szó, ami itt engedélyköteles és szerepel a TEÁOR- ban. A kettő között nem létező párhuzam miatt téves következtetést vontál le. De felőlem.
Vállald el a szabálysértési eljárásban a "sofőrök" jogi képviseletét, és érvelj a webshopos példával. Annak annyi köze van Magyarországhoz, hogy ide érkezik az áru. -
félisten
válasz Pist@bácsi #132 üzenetére
"Másik kérdés, miért érzik úgy többen, hogy ki kell állniuk a törvénysértés mellett?"
Mert a törvény rossz és nem követi a társadalmi elvárásokat.
Úgy csinálsz, mintha valami félszupermennek kéne lenni az autóvezetéshez, a helyismeretet meg kenjék a taxisok a hajukra, egy 20eFt-os eszköz is megteszi és bárki eltalál bárhova. -
cskamacska
addikt
válasz Pist@bácsi #113 üzenetére
És ha Őmegvilágosodottsága(hogy a cella ablak fényeskedjék neki) kabinetje előírja a havi kétszeri szentföldi zarándoklatot, és hogy délben a kocsival Felcsút felé fordulva el kell mondani egy áldomást, cserébe megduplázza a kilométerdíjat, akkor annak sem fognak megfelelni az uber "sofőrök".
Jó kérdés hogy a magán személyszállítás maradjon-e úri huncutság, vagy netán legyen elérhető a zistenadta népnek is(itt Kelet-Európában), de úgy néz ki az ormány a taxi alternatíváinak merev elutasításával már helyettünk is szavazott.
"Para mis amigos todo, para mis enemigos la ley"
-
Pist@bácsi
őstag
válasz Vincent_ #141 üzenetére
Nem vagyok taxis, uberes sem sőt még utas sem, sem rokon sem ismerős, semmilyen formában nincs személyes érintettségem, a téma szempontjából amúgy is lényegtelen mi vagyok, az is, hogy honnan ismerem a területet.
Logikailag hibás, ha úgy akarsz az illegális tevékenység mellett érvelni, hogy az engedéllyel rendelkezők sem tartanak be minden szabályt. Ez ugyan politikailag elterjedt módszer, de ebben én nem vagyok partner. Ellenőrizzék a taxikat is és büntessenek ha kell. Teszik is. Nem is kell őket mentegetni. Tőlem ez végképp távol áll.A végén teljesen elszakadsz a realitásoktól. Én nem hozok jogszabályokat sem. És nagyon remélem te sem. De attól még vannak. Mégis mi alapján kéne szerinted szabályozni egy szakmát/területet. Ez a saját autód rész elég zavaros lett. Akkor pl minek fizetsz kötelezőt, vagy minek van rendszám a kocsidon. Nehogy már a jogszabály mondja meg mit csinálsz a saját autóddal. Vagy mégis? Akkor most mindenki dönthesse el maga melyiket tartja be és melyiket nem? Attól, hogy nem ismered az ide vonatkozó szabályokat azok még léteznek. Ne csodálkozz ha számon kérik rajtad. Nem én. Most is a NAV volt az. Melyik szakmák esetén ne kelljen betartani a szabályokat, és/vagy lehessen felháborodni ha a hatóság büntet?
Minek győznélek meg? Szerintem menj bicajjal! Bár bicikliboltos sem vagyok mielőtt még elfogultsággal vádolnál.
-
Pist@bácsi
őstag
Azért ezt érdemes finomítani. Különösen ha egy nagyvárosról van szó. A helyismeret nagyon sokat ér, lehet baleset, felbontás, forgalmi rend változás. Olyat még nem olvastál a kijelzőn, hogy ismeretlen házszám? Nem kell elhinni, a szoftver számára valóban az, de attól még sokszor létezik csak nem kerül bele a frissítésekbe. Átlagember persze ritkán megy ilyen helyre. Előbb utóbb odatalál a navi is, kérdés ki fizeti ki a "városnézést", vagy lehetnek egyéb szempontok is, mondjuk valaki siet valahová mindegy miért. Ha mondjuk orvoshoz rohansz a gyerekkel akkor az az idő is soknak tűnhet,amíg bepötyögöd a kórházat. Sokszor a cím nem mond semmit annyira sok dolog van egy helyen. A helyismeret nem taxis kiváltság, és valóban kevésbé fontos, mint egykor, de azért nem árt ha van.
Én egy szóval sem mondtam sehol, hogy különleges képesség kell hozzá. Arról van szó, hogy engedély kell. Az egyik oldalnak van a másiknak nincs, ha nagyon lecsupaszítjuk a kérdést. Szerezzék meg, ők is, és utána kiderül, hogy úgy is akkora nagy üzlet-e mint feketén furikázni. Nem mondanám, hogy a törvény rossz, senki nincs kizárva a piacról, de feltételekhez kötött a dolog. Ha változni fog a szabályozás az érinti a többi szereplőt is.
-
Helsing
aktív tag
A rendőrség jelenleg azzal van elfoglalva hogy a becsületes embereket és az autósokat szívassa. Ha neked valami problémád van, pl megfenyegetnek hogy megölnek akkor a kisujjukat sem mozdítják. Ha felhívod őket hogy egy sötét sikátorban két oldalról 3-3 alak tart feléd kést lóbálva akkor azt mondják hogy amíg vér nem folyik addig ők nem tehetnek semmit.
A mi adónkból kapják a fizetésüket de nem minket szolgálnak hanem a kormányt. Ha véletlenül csúnyán nézel egy politikusra akkor számíthatsz rá hogy rögtön nyolc rendőr vetődik rád. -
adrian360
őstag
te magad mondtad hogy ha rossz a törvény és más a társadalmi elvárás akkor ki kell állni a törvénysértők mellett, nosza nincs kettős mérce legyél következetes.
helsing : totál idióta bullshit hogy a rendőrök a becsületes embereket szivatják, tudom magyarországon mindenki csak ártatlan áldozat persze persze
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Pécs és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Fűnyíró topik
- Formula-1
- koxx: Bloons TD5 - Tower Defense játék
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Crypto Trade
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen