Új hozzászólás Aktív témák
-
Grath
HÁZIGAZDA
Nekem a MGS mindig is felejthetetlen pillanatai, jelenetei miatt maradt emlékezetes - azon túl, hogy a játékmenet is mindig a legjobbak között volt. A számozottak közül minden részben volt pár hátborzongatóan zseniális rész, amit remélem sose fogok elfelejteni.
Az első részben Psycho Mantis, a másodikban az eszelős összeomlás, a harmadikban az utolsó küzdelem (minden idők legérzelmesebb videojáték-csatája, legalábbis nálam), a negyedikben pedig... huh, Vamp, Otacon, Raiden, Shadow Moses, az utolsó óra...
A sztorimesélés mindig is magával ragadott, nekem kifejezetten tetszik Kojima lassú, ráérős, néha dagályos, néha B-movie hangulatú rendszere.
Imádom az apró részleteket a játékban - csak a Rockstar North és a Naughty Dog megalomán maximalizmusához mérhető, amit Kojima emberei létrehoznak. Mindegy, hogy a codec-beszélgetések százairól van szó, az olvadó jégkockákról a kettőben, az értelmetlenül, de élvezetesen komplex álcázási-gyógyítási-vadászati rendszerekről vagy a rengeteg trükkös főellenfélről (The End... te úristen!).
Ráadásul hiába beszélünk tízmillió dolláros projektekről, nulla biztonsági játék van a szériában. Ki másnak lenne elég mersze sutyiban lecserélni a főszereplőt, a Beauty and the Beast Unit háttérsztoriját tálalni, tökig belemenni egy félig fiktív, félig valós hidegháborús háttérsztoriba.
Tudom, hogy összefüggéstelen ez a bejegyzés, sajnálom is, hogy nem tudom rendesen leírni, hogy mit is jelent nekem ez a sorozat, de szerintem az tagadhatatlan, hogy különleges alkotásról van szó. Ráadásul, ha a megjelenés sorrendjében játszottál ezekkel, még többet nyújtott a sorozat. Ocelot útját és karakterének fejlődését végigkövetni az 1-2-3-4-ben például hihetetlen élmény volt (főleg a 3-ban). Vagy a negyedik rész utolsó harmada, ami a végén egy játékmenetében rém egyszerű bunyóban teljesedett ki, de érzelmileg teljesen hazavágta az embert a korábbi részek fődallamainak bejátszásával.
Lehet persze, hogy eltúlzom a dolgokat, de számomra a MGS-széria különleges helyen van. Még akkor is, ha a rengeteg mellékszál között bizony van bőven felesleges is - a Kojima által rendezett részek szerintem kötelezőek mindenkinek. (Kivéve PC-n, mert ott a GZ előtti darabok botrányosak lettek.)
-
Grath
HÁZIGAZDA
válasz cskamacska #30 üzenetére
Amellett, hogy vicces, ez a fajta reduktív leírás szó szerint mindenkönyvre, filmre, játékra elkészíthető, csak kis rosszindulat kell hozzá
-
Grath
HÁZIGAZDA
válasz cskamacska #32 üzenetére
Nincs ezzel semmi gond, én is imádom a Final Fantasy-t, csak mivel ott általában mindig új világot kapunk, nincs meg ez a részről-részre újraértelmezés.
Egy kicsit az Asimov-kötetekre emlékeztet (bár nyilván Asimov azért jobb író volt ), ahogy minden rész más megvilágításba helyezi a korábbi, vagy akár későbbi eseményeket. Nyilván a klónozott, nanomasinás, illuminatis összeesküvés-hegy kevésbé elegáns, mint ahogy a Három robottörvényt kerülte meg új és új módon Asimov, de akkor is hasonló a végeredmény. (Egyébként nekem a FF10 hozta ugyanezt az éményt, csak persze egyetlen játékon belül.)
-
Grath
HÁZIGAZDA
válasz #08052480 #38 üzenetére
Teljesen igazad van, csak két dolgot említenék meg.
-a japán filmek nagy része is ilyen teátrális, melodramatikus stílusú, ehhez Kojima az amerikai mozikból pedig a cool-ságot vette át elsősorban, és szerintem pont ez a furcsa keveredés okozza azt a furcsa bájt, amit szinte egy másik játéknak sem bocsátanánk meg.
-fontos az is, hogy mihez méred azt, hogy egy sztori gagyi. A mai legjobb, Oscar-díjas, tényleg művészi filmekhez? A többi játékhoz? A témában közelálló 80-as, 90-es évekbeli akciófilmekhez? Mert van, amihez mérve röhelyes lehet a MGS-háttérsztori, és van, amihez képest ámulatba ejtően kidolgozott.
A Fiddle pedig szerintem egyértelműen szinkronbeli hibákat mutat, máshogy előadva nem biztos, hogy mém lett volna belőle.
De nyilván van Asimov, és van mindenki más Csak arra akartam rámutatni, hogy ő volt ebben mesteri, hogy lefektet látszólag egyértelmű, megkerülhetetlen szabályokat (3 robotszabály, az Alapítvány a másik oldalon van stb.), amiket aztán a következő 20 könyvével élvezettel és logikával cincál szét és értelmez újra. Kojima ugyanezt csinálja szerintem a karaktereivel, bár biztosan sokkal kevésbé megtervezett módon, mint Asimov.
(Illetve abban szerintem nincs igazad, hogy a MGS2 ne lett volna zseniális, vagy, hogy a 4 interaktív mozi lett volna.)
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest