2015 legjobban várt játékai: szerepjátékok

A japán vonal

Final Fantasy XV

Ahhoz képest, hogy közel tíz éve áll fejlesztés alatt, a Final Fantasy XV megjelenése még mindig ködbe vész – mindössze azt tudjuk, hogy egy játszható demó érkezik az alább bemutatott Type-0 első szériájával. Az új direktor (Tetsuya Nomurát tavaly ősszel váltotta a székben Hajime Tabata) jóval bőbeszédűbb a játékkal kapcsolatban, mint azt az utóbbi évtizedben megszoktuk, és minden megszólalásán látszik, hogy szeretné visszacsábítani azokat, akiket a FF13 különböző verziói esetleg csalódással töltöttek el. A két legutóbbi halasztást mindenesetre az új platformokra (PS4 és Xbox One) való áttérés, majd egy teljes engine-váltás okozta, de nagyon úgy fest, hogy most már végleges specifikációkkal tud dolgozni a légiónyi fejlesztő a Square Enix legnagyobb stúdiójában.

A játék története igen egyedinek ígérkezik, a játék első fele ugyanis egy klasszikus road-movie, illetve road-game lesz. A főszereplő, Noctis Lucis Caelum hercegnek kell három legjobb barátjával átvágni egy háború által sújtott kontinensen, hogy találkozhasson egy rejtélyes, Luna nevű hölggyel. Az általunk vezethető autóval való utazás a hatalmas és igen változatos tájon teljesen új játékelemeket hoz a szériába – ilyen például a valós idejű időmúlás, az éjszakai táborozások, vagy éppen a kocsiszerelés, amelyben egy Cidney nevű igen csinos mérnök lesz a segítségünkre. A harcok valós időben zajlanak, és ezekben közvetlenül csak Noctist irányíthatjuk, a többieknek legfeljebb általános parancsokat adhatunk. Az épp bevethető képességek köre a kezünkben tartott, de bármikor lecserélhető fegyverektől függ; és persze mágia is lesz, csak ennek a fejlesztése olyan korai állapotban van, hogy még semmit nem tudtak belőle mutatni.

Final Fantasy Type-0 HD

Azt a játékot, amely végül Type-0 néven látta meg a napvilágot, 2006-ban jelentették be – innentől kezdve öt év kellett a megjelenéséig, és további négy ahhoz, hogy angolul is napvilágot láthasson. Az eddigi Japán-exkluzivitás már csak azért is érthetetlen, mert a Final Fantasy-széria egyik legjobb darabjáról van szó, ami ráadásul sok területen új utat képvisel a sorozatban. Az eredetileg PSP-re megjelent játék március 20-án kerül a boltokba PS4-en és Xbox One-on, így végre mindenki átélheti, hogy mire képes a nagyszerű Crisis Core alkotógárdája, amikor sokkal nagyobb költségvetést kapnak. (Bár látvány terén elég messze vagyunk a FF15 szintjétől, ahhoz képest, hogy egy 480x272-es felbontású játék portjáról van szó, parádésan néz ki a Type-0.)

Mivel a Fabula Nova Crystallis mítosz része a játék, így természetesen a mágikus erejű kristályok körül zajlik a történet – ezek e játékban Orience világának békefenntartói. Mind a négy ország egy ilyen védelmező kővel rendelkezik, így a békének csak akkor szakad vége, amikor a Milites birodalom diktátora, Cid ki nem fejlesztet egy szerkezetet, ami képes negálni e mágiát. Kitör a háború, káosz és pusztulás szabadul Orience földjére, és mi itt csatlakozunk az eseményekbe, mégpedig egy mágikus akadémia egyik osztályát irányítva. Összesen 14 karaktert nevelhetünk, mindegyik egy klasszikus Final Fantasy kaszt képviselője, akik valós idejű, már-már akciójátékos harcokban próbálják meg legyőzni ellenfeleiket. Az egyetlen hosszú kalandot az eredeti kézikonzolos designnak megfelelően rövidebb küldetésekkel, kisebb zónákkal cserélték le, de ez az import verzió alapján nagyszerűen működik. A HD-kiadás ugyan minden DLC-t tartalmaz, de az online kooperatív-lehetőséget számunkra érthetetlen módon eltávolították belőle.

Xenoblade Chronicles X

Bármennyire is át akarnak verni minket a marketingesek, e játéknak történetét, karaktereit és néha még játékmenetét tekintve sincs összefüggésben a Wii messze legjobb jRPG-jével, a Xenoblade-del. Persze, a készítők ugyanazok, a harcrendszer is ismerős lesz a veteránoknak és a millió küldetés sem fogja meglepni azokat, akik a Wii U egyik legígéretesebb 2015-ös játékát annak ismeretében próbálják ki. A történet azonban sokkal inkább sci-fi hangulatú: a Föld megsemmisül, amikor két idegen faj 2054-ben bolygónk mellett vív meg egy pusztító ütközetet, a játék pedig az egyik menekülő amerikai evakuációs hajót követi, amely egy - jobbára agresszív - élettel teli bolygón zuhan le.

Az általunk megalkotott karaktert – ismét egy jelentős eltérés az elődhöz képest - egy sztázisfülkéből szedi ki egy felderítő, és ekkor indul a kaland, amely igencsak monumentálisnak ígérkezik. Merthogy az emberiségnek nem csak az idegen bolygó szörnyeivel és méretes dinoszaurusz-szerű lényeivel kell megküzdenie, de a hajónkat követő idegen fajok vadászegységeivel is. Gyalogosan, karddal felszerelkezve nem is biztos, hogy lenne esélyünk ellenük, így alakváltó mecheket is használhatunk, melyek néha repülővé, néha tankká, néha hajóvá alakulva segítik a felderítést. A harcrendszer tovább mélyült az előző rész óta, sokkal több specializálódási lehetőségünk lesz, ráadásul a kasztok között bármikor lehet váltani, ha a helyzet taktikai irányváltást tesz szükségessé. A Xenoblade Chronicles X az első videó szerint online kooperatív küldetéseket is tartalmaz, de ezeket azóta sem részletezték a fejlesztők – sok idejük nincs már, hisz a játék Japánban április 29-én jelenik meg (angolul a tágan értelmezhető 2015 a dátum).

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények