Új hozzászólás Aktív témák

  • Grath

    HÁZIGAZDA

    válasz #08052480 #38 üzenetére

    Teljesen igazad van, csak két dolgot említenék meg.

    -a japán filmek nagy része is ilyen teátrális, melodramatikus stílusú, ehhez Kojima az amerikai mozikból pedig a cool-ságot vette át elsősorban, és szerintem pont ez a furcsa keveredés okozza azt a furcsa bájt, amit szinte egy másik játéknak sem bocsátanánk meg.

    -fontos az is, hogy mihez méred azt, hogy egy sztori gagyi. A mai legjobb, Oscar-díjas, tényleg művészi filmekhez? A többi játékhoz? A témában közelálló 80-as, 90-es évekbeli akciófilmekhez? Mert van, amihez mérve röhelyes lehet a MGS-háttérsztori, és van, amihez képest ámulatba ejtően kidolgozott.

    A Fiddle pedig szerintem egyértelműen szinkronbeli hibákat mutat, máshogy előadva nem biztos, hogy mém lett volna belőle.

    De nyilván van Asimov, és van mindenki más :) Csak arra akartam rámutatni, hogy ő volt ebben mesteri, hogy lefektet látszólag egyértelmű, megkerülhetetlen szabályokat (3 robotszabály, az Alapítvány a másik oldalon van stb.), amiket aztán a következő 20 könyvével élvezettel és logikával cincál szét és értelmez újra. Kojima ugyanezt csinálja szerintem a karaktereivel, bár biztosan sokkal kevésbé megtervezett módon, mint Asimov.

    (Illetve abban szerintem nincs igazad, hogy a MGS2 ne lett volna zseniális, vagy, hogy a 4 interaktív mozi lett volna.)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák