2015 legjobban várt játékai: Metal Gear Solid V

Határok nélkül

Hideo Kojima megint letette a nagyesküt: ez az utolsó Metal Gear Solid-játék, amit készít. Nagy kár lenne, ha sokak kedvenc designere egyszer tényleg betartaná ígéretét, mert ez a fantasztikus sorozat minden résszel meg tud újulni, minden résszel el tud varázsolni, és a Phantom Painből látottak alapján mindez hatványozottan igaznak tűnik most, az ötös számú epizódra várva. Ráadásul ezúttal nem is szimpla ígéretek alapján kell ítélnünk, hisz a prológusnak is felfogható tavalyi Ground Zeroes már megmutatta, hogy mindez tényleg működik éles körülmények között is.

A Ground Zeroes tulajdonképpen egy demónak volt felfogható, amely bemutatta az új, cseppet sem lineáris Metal Gear Solid játékmenetet a rajongók millióinak. A Phantom Pain történetéhez annyiban kapcsolódik, hogy a végső videóban látszik, ahogy Snake (esetünkben: Naked Snake, azaz a harmadik rész és a Peace Walker-epizód főszereplője, más néven Big Boss, nem mellékesen Solid Snake apja) privát katonai bázisát egy jóval nagyobb paramilitáris erő megsemmisíti. Hősünk helikopterestül a tengerbe zuhan, és bár életben marad, ebben nincs sok köszönet – Snake kómába esik, és majd' egy évtizedet egy kórházi ágyon tölt.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Természetesen hiába a sok változás, a fantasztikus átvezető jelenetek nem tűntek el! [+]

A legelső Phantom Pain-videóban már látható volt, hogy felébredése sem sikerül dráma és akció nélkül, de mindez természetesen csak az újabb kaland kezdete. A Revolver Ocelot által szervezett mentőakció végül sikerrel jár, és évtizedes izomsorvadás ide, a legújabb katonai felszerelések ismeretének hiánya oda, hősünkre vár a feladat, hogy Afganisztánba utazva nekiálljon a réges-régi támadás tettesei felkutatásának és természetesen megbüntetésének. Az első lépés régi barátja, zsoldosseregének társvezetője, Kaz Miller kiszabadítása lesz, ami tökéletes alkalmat nyújt arra, hogy megismerkedjünk a rengeteg újdonsággal, amit a játék kínál.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Bár hasznos a gránátvető és a kés is, egy jó kartondoboz most is teljes háborúkat képes megnyerni. [+]

A legfontosabb ezek közül az, hogy az eddig mindig szűk játékteréről, lineáris történetvezetéséről ismert széria legújabb tagja valami bődületes nyíltságot és szabadságot kínál. A teljes játéktér a híres leírás szerint a Ground Zeroes 200-szorosa lesz, ami még akkor is pokoli impresszív, ha tudjuk, hogy azért az egyes küldetések nem ölelik fel a teljes tájat, nem lehet bárhová elkolbászolni, ha küldetésen vagyunk. A történet sem lesz annyira kőbe vésve, mint korábban, nagyjából a GTA5 stílusában szabadon választhatjuk meg az adott „fejezet” misszióit, és ha mindet teljesítjük, akkor nyílik meg a következő néhány kihívás.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
A játékban lesz 8 vs. 8 rendszerű multiplayer is, de erről egyelőre nem sokat tudni. [+]

Természetesen a hatalmas és többnyire teljesen nyílt táj a játékmenetet is átalakítja, hisz teljesen ránk van bízva, hogy milyen taktikát szeretnénk követni. Éjszaka mennénk, hogy a lopakodás még könnyebb legyen, vagy épp kifigyeljük, hogy nappal rengeteg őr alszik, és ezért bevállaljuk a napvilágot? Falon mászva, bokorban lapulva, szűk járatokban kúszva közelítünk meg egy célpontot, vagy nem törődve a zajjal és a költségekkel, tankot rendelünk, hogy igazán drámai belépőnk legyen? Pásztornak álcázzuk magunkat, svájci bicskákat megszégyenítő mennyiségű funkcióval rendelkező kartondobozunkban iszkolunk házfaltól házfalig, vagy szimplán felkapaszkodunk egy teherautó platójára, és így jutunk be a bázisra? Csak rajtunk múlik: a Metal Gear Solid 5 rengeteg, fentieknél is sokkal-sokkal több lehetőséget ad, és igazán nagy élményt akkor tud okozni, ha elkezdünk kísérletezni a dolgokkal.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Mielőtt elrabolunk és élethosszig tartó zsoldossorba kényszerítünk valakit, kikémlelhetjük képességeit. Lehet, elég neki egy golyó is... [+]

A harctéren bevethető eszközök igen sokszerűek lesznek, és ezúttal csak rajtunk múlik, hogy pontosan mit is szeretnénk magunkkal vinni. Diamond Dogs névre keresztelt új zsoldosseregünk ugyanis egy tengeri bázist húzott fel, és ennek irányítása nem csak a bakák kiképzéséből, a védelem kiépítéséből és a többiek missziókra küldéséből áll, hanem az anyagiak menedzselésével is foglalkozunk kell. A Peace Walker-epizódban látottaknak megfelelően itt is a Fulton-rendszerrel (léggömböt illesztünk a célpontra – legyen az kiütött ellenfél, terepjáró, netán egy szerencsétlen kecske –, majd az égbe felrántott célpontot begyűjti és a bázisra viszi egy repülő) tudunk új társakat és hardvert szerezni. Az új beosztottakat nem muszáj a frontvonalon tartani, hanem képességük szerint új és új eszközöket, fegyvereket, upgrade-eket kifejlesztő kutatókat, vagy ezeket megvalósító, legyártó mérnököket is nevelhetünk belőlük. Minden legyártott eszközt megrendelhetünk a küldetések során, feltéve, ha nem bánjuk a kiszállítási költséget – de persze légvédelmi ágyúkkal telirakott zónába még mindig nem éri meg helikoptert hívni…

Az új taktikai arzenál részét képezik a küldetésekre magunkkal vihető társak is, akiket kis iDroid kütyükkel tudunk akcióra bírni: a meglehetősen szabadosan öltözködő Quiet szépen fedez minket mesterlövész-puskájával, DD pedig - az opcionálisan megmenthető farkaskölyökből kinevelt bivalynyi ragadozó - természetesen a csendes torokharapdálásban igazi profi. A játékkal kapcsolatban még mindig rengeteg a dezinformáció, a rejtély – de úgy néz ki, hogy egy most hétvégén rendezett tajpeji játékkonferencián legalább a megjelenési dátumot bejelentik. Mi drukkolunk, hogy az a pletykált 201V.V.V. legyen, nehezen bírjuk már a várakozást…

A Metal Gear Solid V: The Phantom Pain idén jelenik meg PC-re, PS4-re, PS3-ra, Xbox 360-ra és Xbox One-ra. A PC-s verzió valószínűleg kicsivel a konzolos kiadásokat követi majd.

Azóta történt

Előzmények