-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Declare
őstag
válasz
Luck Dragon #73689 üzenetére
Jofele
A Turbo gyorsabban hal, mint az 1,7 es dizelekben, de ha normalis olajat kap, normalis gazdaja vagy, akkor lehet ugyan olyan jo. Ez a baj a forumos dolgokkal, hogy ha hozza nem ertök telekiabaljak, hogy igy sz@r ugy sz@r, attol az meg lehet, hogy ugy volt hasznalva, hogy 30k km enekent cserelte a 3000 es tescos olajat, ütötte vagta....nekem 250k km nel a kettöstömegü lett cserelve csak, az is amiatt, mert az enyemnek szeriahibas a valtoja es amikor a valtot javitottak, akkor mar kicsereltek azt is.
Amugy ez is jo konstrukcio. Szokasos dizeles, hasznaltautos dolgok: Turbo, Kettöstömegü, dpf, injektor. Ezeket kell csekkoltatni es ha kell valami, akkor cserelni. Ez benne van a pakliban....azert er az auto 1,7M az ujkori 7-8 millios araval szemben...
230-ezer kilométer még nem tragikus. Mert ha jól számolom évente 35-ezret raktak bele, és a legjobb esetben ilyen rövid idő alatt inkább volt pályás, mint belvárosi roham kocsi.
+ az elsö komolyabb szervizeken mar szinte biztosan tul van az auto.
(#73699) Calogero ha nem automata lenne, meg lehtne is jo
-
-
Szada85
aktív tag
válasz
B-L-A-C-K #73695 üzenetére
Szerintem ebböl a korból ( vagy inkább ettöl a kortól kezdödöen ) egyre ritkább lesz az olyan autó, aminek lekövethetö szervízmúltja lesz, a magánemberek egyre kevésbé vettek már új autót, talán a céges daraboknak van márkaszervízes szervíztörténet, ha magánember vett ilyet, akkor Sem biztos, hogy márkaszervízbe hordta sajnos.
Jó példa erre az OPC-m, mikor itthon a kulcsot csináltattam hozzá - márkaszervízböl -, kíváncsiságból belekukkolt a srác a központi adatbázisba, ott szerepelt az átadás ( 2003 ), és az általam lenyomott márkaszervízes vezérléscsere ( 2016 ), a kettö között semmi.#karbantartásmentesvoltazautóm
Városban biztos bekéri a 13-15-öt az is, de a lovak zabbal mennek sajnos, mondjuk inkább az átlagfogyi az érdekes, arra már " csak " 9-10 között írnak, az pedig nagyjából passzolhat a G OPC 9,5-ös átlagához.
Pont tegnap rakosgattam el a mappába a Vectra eddigi tankolós-blokkjait ( mert jó Fritz lévén még a blokkokat is elrakom, ne érje szó a ház elejét ) a 2 hónap, és 9300 km alatt, vesztemre összeadogattam, pörögtek az €-jelek, mentségem nincs, hozzátok a máglyát, gyujtót adok.
-
B-L-A-C-K
titán
válasz
Szada85 #73704 üzenetére
Persze hogy ritka, nekem se volt kis idő míg találtam egy ilyet, de legalább nem zsákbamacska.
Én is egyre jobban gondolkozok jövőre kis városi mászkálósnak mit vegyek, Ford Fiesta ST-t akartam de egyre jobban feleslegesnek tartam, városba az is tuti bekap vagy 15 litert, és nem vagyok az a halálosabb iramosan vezető sem. Viszont így passz mi legyen (1.5-nél nem szánnék rá többet)...
Jó sokat mentél már vele, én ~5 hónap alatt a felét sem, mondjuk most nyáron többet fogok menni pályán vele.
-
Szada85
aktív tag
válasz
B-L-A-C-K #73705 üzenetére
Elég változó, ebben most benne volt két hazaút is ( ami önmagában volt cirka 4500 km ), plusz idekint is volt 1-2 3-400km-es kiruccanás, de a "normális" használat az olyan havi 2-3000 Km közé esik, legalábbis pl. az OPC-vel egy év alatt mentem ~30 ezret.
A saját feltételrendszered Te ismered, így vakon nehéz tippeket adni.
Még csak azt sem tudom megmondani, hogy ilyen esetben én mit néznék, önzö módon vagy valami hot hatch játszana szintén ( akár egy C Corsa Gsi, ami olcsón megvan, nem rossz az extrázottsága sem, a maradékból meg picit futómüvön-féken-keréken fejleszteni, és van egy megbízható, játékos gocartod, amibe befértek 4-en is pici csomagtartóval ), vagy tényleg valami cabriós kivitel egy normálisabb motorral ( ha nem túl nagy a lurkó akár egy G-H Cabrio Sem lehet rossz, tegnap barátnömével mentünk a környéken, jó idöben tényleg überelhetetlen a Feeling.
-
B-L-A-C-K
titán
válasz
Szada85 #73708 üzenetére
Még egy ilyen feketét lehet be is vállalnék, mondjuk nem megy sehová, meg a belseje gáz, de jól néz ki...
[ Szerkesztve ]
-
Szada85
aktív tag
válasz
Declare #73713 üzenetére
Egy szóval nem is írtam diesel-t én Sem, söt, magam is - egészen hihetetlen módon - kampányoltam a nyugodt, ísztkószt-vesztkósz krúzolás mellett.
Bár én cabrióból is néznék valami rifi-röfi V6-os ( A4-böl van talán, meg persze egy G-be is belelapátolható egy 3.2, tudom
) verziót, tetö nélkül még jobban lehet hallani.
De én nem vagyok teljesen beszámítható, tudom. -
-
Declare
őstag
Amikor teletankolom a kb 60 ft/l el olcsobb gazolajat a benzinhez kepest minimum 3 liter/100km-el kevesebb fogyasztas mellett....es ezt megcsinalom evente 40-50x, akkor nekem pont ugy fest, hogy baromira passzol az automba a dizel motor
(#73714) Szada85 egyetertettem veled, nem ellentmondtam
. Cimboramnak most erkezett meg az uj mx 5, mar alig varom, hogy kiprobaljam en is, annak ellenere, hogy nem vagyok kabrios.....de amikor Jeremy Clarkson azt nyilatkozza, hogy a TOP autok között van vezetesi elmenyben az a gep, amit vezetett eddig, akkor azert az ugy jelent valamit
[ Szerkesztve ]
-
WP14
őstag
válasz
Declare #73716 üzenetére
"kb 60 ft/l el olcsobb gazolajat a benzinhez kepest" Hol?
Nem akarlak gyanúsítani, de lopottat veszel?
Ha munkára használod az autódat és nem szórakozásra, akkor érthető, egyéb esetben nem nagyon van tapasztalatod az élményautózással kapcsolatban.Hivatalos árfolyam ITT.
(#73717) motoflug Igen.
215/40R17 a nyári gyárim
[ Szerkesztve ]
Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
Szada85
aktív tag
válasz
Declare #73716 üzenetére
Én Sem voltam sose nagy cabriós, illetve inkább úgy fogalmaznék, hogy a Gsi féle tetöablakkal nekem kellöen nyitott Volt a világ. Aztán tavaly szeptember óta, mióta megvan barátnömé, ha nem is lettem megszállott drop-top fan, de élvezek minden alkalmat, mikor azzal megyünk, és tényleg megvan a feelingje.
MX-5-böl utoljára az NB-hez Volt szerencsém, de abban nem nagyon találtam a helyem a volán mögött, egyszerüen nem fértem el kényelmesen benne. Az újat még nem Volt szerencsém magamra venni, de mondjuk egy ideje az MX-5-röl sok pozitívumot olvasni, kíváncsi Leszek, mit mesélsz.
-
WP14
őstag
válasz
Calogero #73723 üzenetére
Az megeshet. Viszont, ha ott él/dolgozik, akkor miért számít az az ottani viszonyokhoz képest jelentéktelennek mondható különbség úgy fogyasztásban, mint üzemanyagárban?
Számomra ellentmondásos, de biztos bennem van a hiba.Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
Szada85
aktív tag
válasz
B-L-A-C-K #73721 üzenetére
A német árakat nézte gyanítom én is.
A dízel idekint mai árfolyamon 1,08 - 1,12€ / Liter, ez 310-zel számolva 335 - 347 Ft.
A sima 95-ös olyan 1,27€ / Liter, ez Forintban 393,7 Ft cirka.
A prémium benzin pedig: 1,39 - 1,42€/Liter, ez 430 - 440 Ft-ra jön ki.Ez is területenként, kutanként váltakozhat, szóval összejöhet a 60Ft-os diffi is.
-
sziku69
senior tag
Sziasztok! Rég írtam már ide. Sajnos van egy kis gubanc a b vectrámmal. villog a töltés lámpája. Gázadásnál pedig fényesebben egyfolytában világít. De kisebb fordulaton ismét csak villog, és halványan.
Ma reggel kezdte.
Van erre valami ötlet? -
Szada85
aktív tag
Biztos vagyok benne, hogy van azért, akinek számít.
20 Cent literenként, tankolsz 50 Litert, akkor az 10€-val kevesebb. Plusz a kevesebbért megvett gázolajból többet autózik, mint mondjuk én benzinböl.
De ezzel már a szokásos benzin vs.dízel megtakarításos / kiadásos téma felé sodródunk menthetetlenül.Illetve ez már nagyon foglalkoztatási, családi állapot, és végzettség ( azaz végzett munka ) illetve azért kapott fizetés függö téma ( nyilván mint otthon ), ami nem kapcsolódik szervesen az Opelekhez, még a végén dá-dá lesz, szóval hess.
-
WP14
őstag
válasz
Szada85 #73729 üzenetére
A dízel viszont már új árral számolva is drágább autó, a nagynyomásúaknál jellemző hibák pedig igen költségesek (100 ezer egy porlasztócsúcs, amiből 4 kell 100 ezrenként kb.) Szerintem, mindent összevetve nem olcsóbb a dízel, sőt. De mindenki számoljon utána!
Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
Szada85
aktív tag
Na ugye, mondtam én, hogy menthetetlenül belecsúszunk ebbe a témába?
Inkább valaki kérdezzen valami olajosat, csak, hogy színesítsük a fórumot.
( én nem élménybeszámolózok, mert így is egy nagyképü bunkónak tünök - Petyyyyy már látott, szóval Ö tanusíthatja is ( hogy tényleg az vagyok ) -, szóval én lapítok mostantól, lassan úgyis letelik a munkaidö. )
-
WP14
őstag
válasz
Szada85 #73732 üzenetére
Nem hagy nyugodni a kérdés, hogy vajon a jelen árak szerinti különbséget hány évtized alatt hozza vissza az üzemanyag és fogyasztás ára?
Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
Szada85
aktív tag
Látod én ennyire sosem ástam bele magam a témába, én mindkét tábort megértem ( amíg a dízli nem kormol, a szmókosokat valami kimondhatatlan módom megvetem ), viszont az én szívem a benzinesekhez húz, megvan a saját keresztem is, az épp elég.
Más:
Minden napra van valami finomság, ma például reggel sikerült megtalálni a Vectrán a motoros tükörbehajtást is, illetve, hogy van benne azt már megtaláltam ( mert ugye a gombon is rajta van a Piktogramm ), de az együttmüködésünk ezidáig nem volt gyümölcsözö, férfi ember meg nem vesz a kezébe használati utasítást, csak ha már elrontotta az adott dolgot. Erre ma tessék..Úgyhogy ennek örömére vagy 5-ször ki-be hajtogattam, csak, hogy hátha elromlik... de nem.
-
WP14
őstag
válasz
Szada85 #73734 üzenetére
Persze, nekem sincs gondom azzal, hogy ki milyet vesz magának, csak az álérvek felhozatala zavar kissé.
A direkt füstölőket keményen kellene bírságolni, abban egyetértek, az a csoport az én értékrendem szerint beteg...Nekem manuális a tükrök behajtása, de használom a lehetőséget, mert sok bunkó gyalogos van és nem lenne számukra szerencsés, ha meglátnám, ahogy "véletlenül" nekimenve előre hajtják be. (Találtam úgy sajnos parkolásnál)
Tiéd nem automatikusan, gyújtás levételénél hajlik be? Ha nem, szerintem megoldható, némi kis autóvillamosságis beavatkozással.Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
-
Szada85
aktív tag
Nem tudom, van-e rá mód esetleg OP-COM-mal belemászni, amint ilyen eszköz közelébe kerülök beleásom majd magam az ilyen finomságokba, egyelöre kézi-automatikus, nekem már ettöl a fülig ér a szám, sose volt még ilyen "okos" autóm, szóval mindig tanul az ember valamit.
Az okos autóra csak annyit, nemrég volt szerencsém egy kézi váltós Cooper S-t fél órán keresztül bántani, azt hittem, rosszul hallok/látok, minden egyes visszaváltásra magától adott gázfröccsöt anélkül, hogy a gázpedálra léptem volna...szokni kellett, elsöre majdnem nekimentem az elöttem levönek, ahogy néztem lefelé, hogy miféle Hobbit ül ott, és bohóckodik a pedállal...
Csóri Röhl, Senna, és a többi legenda az autóversenyzés hajnalán mesterire fejlesztették a "heel&toe"-zás müvészetét, ma meg már egy mikrochip segítségével bármelyik hipszter manó "elöadja"... színház az egész világ.
( tudom persze, a Marketing szerint a kuplung élettartamát javítják ezzel, hogy pontosan olyan fordulatra hozza a motort, ami jó lesz, cö-cö-cö, a jampi feeling meg véletlenül jött hozzá...
)
-
WP14
őstag
válasz
Szada85 #73737 üzenetére
Lehet maradi vagyok, de én már most tartok attól, hogy valamikor kénytelen leszek "okosautóba" átülni, amiktől annyira idegenkedem legalább, mint az automata váltótól (és dízelektől
).
Minél okosabb az autó, annál hülyébbé válik a tulajdonosának pénztárcája.Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
WP14
őstag
válasz
Calogero #73739 üzenetére
Nem szeretnék belemenni ebbe, hogy kellő, rendszeres orvosi/alkalmassági vizsgálatokkal mennyire kiszűrhető, hogy hasonló eset előforduljon... De azt tudom, hogy Magyarországon, a jogosítvánnyal rendelkezők nagy hányada nem alkalmas a közúti vezetésre! Becslésem szerint, közel az 50%-uk ilyen-olyan anyagi támogatásban részesítették a vizsgabiztosukat! 50 éves korig 10! év az orvosi alkalmasság, felette 5,
ami nagyon sok, mert egészségi változás sokkal hamarabb felléphet, ami a közlekedés és közlekedők biztonságát veszélyezteti. Van még sok-sok egyéb is, de tényleg ez már nem ide tartozik....Remélem apukád azóta is jól van, nem ellene szól az írásom
[ Szerkesztve ]
Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
trassher
addikt
Igazán nincs mit.
zolikaDB: Hátul szekértengely szóval nem várhatunk többet. H-ba ezután már csak akkor ülnék ha nagyon muszáj. Lassan a J-k ára is leesik annyira, hogy érdemes legyen foglalkozni velük, de egy késői fl c vectra is jó lehet.
B-L-A-C-K: A topik ukrán naftása én vagyok.
Redmi Note 7
-
trassher
addikt
válasz
B-L-A-C-K #73742 üzenetére
Szintén szabolcs megye, 3 autó a családban, természetesen én járok ki mindegyikkel saját célra szigorúan. Fater autójában 370K km van 11 év után, újkorától szinte csak ukrán benzinnel jár és semmi gondja.
Vannak dolgok amik sokkal minőségibbek mint amit itthon megvesz az ember és a választék és nagyobb. Ketchup, mustár, majonéz világbajnok bármihez képest ami itthon van, csokoládéról nem is beszélve.Redmi Note 7
-
Szada85
aktív tag
Azért a teljes okos autókig még van időnk, alapvetően én is a vezetési élmény miatt (is) vezetek, ergo engem is mindig az ezt adó autók fognak vonzani, de emellett látok ebben potenciált. Pl az ilyen radaros-távolságtartós tempomatok egy hosszú ( pl nekem egy 10 órás hazaút ) úton biztosan segíthetnek.
Ha nagyon vészmadárkodni akarunk, végülis az újabb autókban sincs már sok közöd közvetlenül a "vezetéshez", potmétert nyomkodsz "gáz" matricával, a Giuliában pl. ugyanígy potmétert nyomkodsz a fékezésnél, és a kormányművek közül is már fossá van szervózva, szenzorozva minden, szóval te bent ülsz a kis buborékodban, és az ottani gépészkedés hatására - a szenzorok, szervómotorok jóváhagyásával - reagál az autó.
Az általad említett alkalmatlan sofőrök miatti veszélyhelyzetek is talán részben elkerülhetőek lesznek idővel, mert az orvosi, mentális alkalmasságot szerintem soha nem fogják vizsgálni, egyszerűen nem "üzlet", mert így többen szereznek jogsit, többen vesznek autót, több üzemanyag, a társadalom fogyaszt, mindenki boldog.
Több olyan helyzetet is el tudok képzelni, ahol segíthetnek majd az ilyen autók ( illetve ha egyszer megvalósul a HUB is, hogy az autók bizonyos mennyiségben "kommunikálni is fognak tudni " a többi járművel ):
Például az autópályán belső sávban városnézőknél is, amennyiben a HUB segítségével a hátulról jövő autó "kommunikál" az elöl szöttyögővel, akkor jön a jel, szöttyögőnk autója a radarokkal szétnéz, ha jobbra a sáv szabad, akkor sorol is ki, ha pedig valamiért nem, akkor máris megy vissza a jel, hogy nem OK, és akár az érkező autó jelezhet neked sofőrnek, hogy lassíts, vagy akár lassít is. Mert állítom, hogy pl az Autobahnon is ilyenek miatt vannak ezek az elasztikus dugók, amikor vereted 180-nal, majd hírtelen satufék, megállsz, majd indulsz tovább, mindez talán azért mert valaki odabent 130-cal Punisher-t játszott.
Vagy ugye hányszor van, hogy a másik oldalt történt incidenst bambulva rongyolsz bele az előtted haladóba, ott már egy ilyen radaros kütyü is megmenthet.
Szóval az ilyesmi support egyszer talán a jövőben működhet is, elég sok ilyen dolgot közelről is látok munkám végett, nem lesz minden rossz, a mi fajta benzinvérűeknek pedig mindig ottlesznek az oldschool mechanikus dögök.
Sci-fi perceinket hallották, megyek én is kicserélem az akksijaimat, meg nyomok magamon egy Firmware-frissítést...
[ Szerkesztve ]
-
WP14
őstag
válasz
Szada85 #73745 üzenetére
És mindez, amiket leírtál, sokkal komolyabb vizsgálatokkal, pszichikai szűrésekkel, gyakorlati felkészítéssel, több és szigorúbb rutin és gyakorlati vizsgával hatákonyabban és olcsóbban megoldható LENNE, ha jó irányba haladnának a dolgok.
Persze, a hivatásszerűen vezetők és járműveik igenis, legyenek okosak, azzal teljesen egyetértek! Nem véletlen vezették be az időkorlátokat sem hivatásosoknál.
[ Szerkesztve ]
Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
Szada85
aktív tag
Ha az a "lenne" nem lenne.
Sőt, ezen esetek jelentős része már azzal elkerülhető lenne, ha az emberekbe visszatérne a illem, a becsület, és az egymás iránti tisztelet az utakon (is).
Csak a tendencia sajnos nem ez, hasonló téma folyt picit korábban az autós topicban szintén.
-
HoaryFox
Topikgazda
Most már nem olajtéma, hanem üzemanyag?
"A wikipedia nem tudományos lexikon, hanem egy multiplayer módú notepad." by Pikari