Új hozzászólás Aktív témák
-
narumon
őstag
válasz Tomix24 #3031 üzenetére
Azért 1 perc csak mert csak az adatot pakolja át másik konténerbe. Meg kell nézni mi a kiindulási fájl "belseje" és ha az az mkv konténernek megfelelő, akkor bizony a végeredmény is egy szabályos és szabványos mkv lesz. Pl fps előírás nincs az mkv-ra vonatkozóan az bármennyi lehet.
https://www.facebook.com/Naruvideo
-
narumon
őstag
Ez tévedés az interlaced is teljes Full HD felbontás azaz 1920x1080, amivel kevered az az, hogy nem egyszerre rajzolja ki a teljes képkockát (progressive) hanem váltott soronként, viszont megvan a megfelelő számú képkocka.
Ugyebár ez úgy néz ki, hogy te 25 fps-el veszel progressive esetén és 50i-vel interlaced esetén. A végeredményed mindkét esetben egy 25 fps-es videó lesz.https://www.facebook.com/Naruvideo
-
Chrystall
senior tag
válasz Tomix24 #3603 üzenetére
Ha ez így volna, Sd minőséget látnál a TV-n, de nem azt látsz. Az interlaced a p-ből van csinálva. Van egy kis frameszámú felvétel, és rányomják az interlacinget, hogy ne legyen akkora a vibráció és jobban meglegyen a mozgókép érzete. Ez a másik oladalon azzal jár, hogy annál a vízszintes irányú mozgásnál lesz némi gyengeség egy teljesen álló képhez képest. De ha tényleg meg is nézel egy 1080i-s felvételt, ha mozgás van, az akkor se tűnik Sd minőségnek. Annál jóval de jóval jobb. Ez egy képfrissitéssel kapcsolatban levő trükk, nem felbontáskérdés. Akkor lenne az, ha interlacing után is 540 vonal lenne a TV-n, és sose használna összesen 1080-at. De használ.
[ Szerkesztve ]
-
Chrystall
senior tag
válasz Tomix24 #3606 üzenetére
Ez rendben van. De én még mindig nem látom ebben, hogy ettől miér lenne 1080 vonalnál kevesebb? Végig 1080 vonalról van szó, ha nem ennyiről lenne, egy SD képet látnál, de nem azt látsz. A kézikamerát nem arra találták ki, hogy te sporteseményeket közvetíts vele. Vagy akkor azt is mondhatnád, hogy egyik kamera se Full HD, mert ha vízalá viszed, ott nem vesz majd fel semmit, még annyit se látni majd, mint Sd-ben, és akkor csak az az igazi full HD kamera, amelyiket ha vízalá viszed is vesz FullHD-ben. Vagy hogy ha nem látja a kamerád ahogy száguld a levegőben a puskagolyó, akkor asse FullHD, mert 2012-ben azrt lássa már egy kamera. Ezek az okfejtések i-ről meg p-ről szubjektívek, szóval most éppen arra a következtetésre jutok, amire tetszik. Utánanéztem az értelmező szótárban: a FullHD-nek ott sincs egyértelmű definíciója:
http://encyclopedia2.thefreedictionary.com/Full+HD
"Typically refers to TV sets with 1080p resolution, but may refer to sets that display only up to 1080i as well. See 1080p and HDTV."
Úgyhogy ez itt igazából nem egy tudományos probléma, hanem egy nyelvészeti kérdés, tekintve, hogy az értelmező kéziszótár sem ad világos választ. Azaz ilyen fromán szubjektíven megitélhető, hogy neket mi fér bele a Full HD kategóriába meg mi nem. Nekem belefér abszolúte egy 1080i. Nem minden helyzetben. Ha felveszek egy virágot, nagyon is, mert jobb a kép mint 720p-ben, ha felveszek egy madarat amint repül, akkor én is elgondolkodok. De ha összességében nézem, mintenképp számomra egy 1080i többre jön ki, mint 720p.
-
Chrystall
senior tag
válasz Tomix24 #3603 üzenetére
"Ezt sajna nem így van. 1080i esetén 25 teljes képkocka(de inkább 50 fél), 1080p esetén pedig 50 teljes képkocka látható... Az 1080i nem teljes FULL HD, 540 sor csak az 1080 sor helyett."
Én ezt se így mondanám, ha most itt annyira fontos, mi mit jelentsen, hanem:
1080p 50fps az már nem Full HD, hanem Full HR néven fut. Szóval még ettől sem kell az 1080i-t kiejteni a Full HD kategóriából.
Én szerintem itt a probléma mikor kiindult, akkor íg lehetett volna pontosítani, hogy itt az érdeklődő egy Full HR kamerát akart. De ettől még 1080i marad Full HD-ben.
[ Szerkesztve ]
-
narumon
őstag
válasz Tomix24 #3603 üzenetére
Továbbra is tévedés. Nézz utána. Az 1080 az mindkét esetben 1080 (máskülönben nem hívnák annak). 50 teljes képed csak akkor lesz 1080p esetén ha a kamera tud 50p-vel felvenni. Ebben az esetben az természetesen 50 teljes kép lesz ami majd lassításokhoz lesz megfelelő (hisz a visszajátszás ennek fele (körül) lesz.) Viszont 25i NEM LÉTEZIK! mert az csak 12.5fps-t jelentene. 25 fps intelaced esetén csak 50i-vel állítható elő, de ebben az esetben nem lesz gyorsabb a felvétel hiszen félképekről beszélünk. Az i-t egyébként TV adók használják (TV adásban nagyon nagyon nagyon ritka a progressive sugárzás), hiszen sokkal kevesebb erőforrást emészt fel. A p viszont jobb minőségű de erősebb hardver kell hozzá. Ez ennyire egyszerű és bármilyen technikai oldalon utána olvashatsz.
https://www.facebook.com/Naruvideo
-
narumon
őstag
válasz Tomix24 #3604 üzenetére
Akkor az a média lejátszó szar. (Mondjuk én hirtelen nem tudok olyat ami csak ezt enné meg, annál is inkább mert a filmek 99% ugyebár 23.976 fps-el készül és mkv-ban is ennyi). Ha valamelyik lejátszó az mkv konténert támogatja 100%-ig az vinni fog mindent. Az más kérdés, hogy rengeteg média lejátszó "csak" a h264/x264 kodekkel készült mkv-kat eszi meg. Ezért mondtam, hogy erre kell figyelni. VISZONT! Mondjuk az én Canon kamerám MOV-ba rögzít, de ezen belül h264-el azaz síma konverter cserével egy mindennel szabványos mkv-t kapok. Tehát ha a kamerád egyébként h264-el rögzít csak más konténerben akkor semmit nem kell átalakítani hozzá, hogy h264 mkv-t kapj. Mivel az AVCHD is h264 kodeket használ így ez is minden gond nélkül cserélhető és le is játszható egy normális média lejátszóval. (Átnevezni nem elég!!!! - progival kell más konténerbe áthelyezni!)
https://www.facebook.com/Naruvideo
-
Tomix24
addikt
válasz narumon #3609 üzenetére
Húúú, bocs hogy ezt írom de marha nagy itt a sötétség. Bár már más témakörökben forgok, ide is benézek, de ez az 1080i 1080p dolog ez nem világos látom.
"Továbbra is tévedés. Nézz utána. Az 1080 az mindkét esetben 1080 (máskülönben nem hívnák annak). 50 teljes képed csak akkor lesz 1080p esetén ha a kamera tud 50p-vel felvenni."
Mit hittél, mennyivel vesznek fel a kamerák? 50 és 60 képkockás kamerákról van ebben a topikban szó, az én kamerám pl 60 Progresszív sort rögzít másodpercenként. A lejátszás is 60 képkockával történik , annyit is látok..
1080i esetén 1920 × 1080 pixel helyett , 1920 × 540 pixel látszik másodpercenként..
1080p - 2.073.600
1080i - 1.036.800
Sd minőség, mert látom itt kolléga pörög ezen:
Pal régiót nézve: 720x576 = 414.720Tehát hogy az SD lenne a kép, meg hasonló marhaságok helyett, az SD-nél sokkal szebb képet ad az 1080i, de fele olyan szépet mint 1080p-ben.
[ Szerkesztve ]
-
Chrystall
senior tag
válasz Tomix24 #3612 üzenetére
"Mit hittél, mennyivel vesznek fel a kamerák? 50 és 60 képkockás kamerákról van ebben a topikban szó, az én kamerám pl 60 Progresszív sort rögzít másodpercenként. A lejátszás is 60 képkockával történik , annyit is látok..
"
Tomix, 1080p 60-50 fps-es kategóriának a Full HR a megnevezése. Ilyenformán pedig nyugodtan lehet itt szónak esnie 50 félképes kamerákról is, márha most annyira a definíciókon akarunk lovagolni. Egyébként meg nem értem, hogy ha te személy szerint A Full HD definíciót használod az 1080p 50-60 fps-re, akkor miért emlegetitek itt a Samsung q10-et meg miegyebeket, az messze nem fér ide be akkor.
Maradjunk abban, amíg az értelmező kéziszótár is beleveszi 1080i-t a Full HD-be, akkor eshet arról is szó. Ha fontos neked, hogy csak 1080p 50-60 fps-ről legyen szó, jobb lenne hozzá egy külön Full HR topikot nyitni, mert az a pontos meghatározás rá.
"1080i esetén 1920 × 1080 pixel helyett , 1920 × 540 pixel látszik másodpercenként.."
Éz az egy biztos nem igaz az interlaced-re. 1080i-ben 1/50-ed másodpercenként látszik egy félkép, azaz 540 vonal, ami a szemed számára 1/25-öd másodperc alatt 1 teljessé áll össze. Egy másodperc alatt 50 félképet vagy 25 egészet látsz, attól függően, hogy fizikailag vagy látványra tekinted. Az már más kérdés, hogy az így kapott egész kép mennyire felel meg a valóságnak. De a szemdnek az egy egész kép lesz, vagy különben a TV nézhetetlen lenne.
-
Tomix24
addikt
válasz narumon #3611 üzenetére
1920 × 1080-at az 1080i-nél akkor látni, ha már eltelt a másodper 30-ad része. Ha esetleg erre gondoltál volna(remélem jól fogalmaztam meg). Hisz nem töltené ki a teljes felbontást ha 1920 × 540 maradna végig. De sajnos pont ez a képváltogatás miatt keletkezik homály pl gyors mozgásnál, illetve oldalazó kamerázásnál.
-
MODERÁTOR
válasz Tomix24 #3612 üzenetére
+1
Ha valamilyen HD készüléket akarunk vásárolni, sokszor hülyeségnek tűnő és idegesítő adatok özönével árasztanak el bennünket a nagy elektronikai felszereléseket árusító láncok eladói......akiknek kötelessége mindezt elmondani. Amire igazán kíváncsiak vagyunk, gyakran válasz nélkül marad. Az egyike a vásárlók számára leghomályosabb adatoknak, a különbség a 1080p és 1080i között, amit szeretnek összemosni az eladók.
Tehát éppen egy vagyont szándékozunk egy HD televízióra költeni, a legjobb minőséget ígérik nekünk, de előfordulhat, hogy nem tudjuk, mi a francot jelent, hogy a készülék az 1080i-t támogatja, és nem az 1080p-t. Az eladó gyakran igyekszik tovasiklani e kérdés felett, és más olyan technikai adatokkal bombáz, mint a fényerősség, kontraszt és egyéb akkor körítésnek tűnő információk.
A 1080i és 1080p a HD megjelenítésének formátumai, és mindkettő 1980x1080 pixelt jelent. Az egyetlen különbség a két adat között a mód, ahogy a jelek elindulnak az adótól (BluRay, DVD, számítógép, stb.) a vevőig (TV, monitor, projektor).
1080i - az összefűződve kapcsolódó (interlaced)
Az 1080i esetében minden videó kocka „fél” képkockákon keresztül kerül elküldésre, egymást váltva. Ez mit jelent? Hogy nem teljes képkockák indulnak el az adótól, hanem csak azoknak a „fele”, azaz 1920x540 pixel tartalmúak, és csak a páros, vagy csak a páratlan sorok, váltakozva minden harmincad másodpercben. Az emberi szem számára természetesen teljes képeknek tűnnek a gyors váltakozási idő miatt.
1080p - a progresszív
Az 1080p esetében minden képkocka fokozatosan és egészben van elküldve az adótól a vevőig. Ez azt jelenti, hogy mind a páros, mind a páratlan sorok egyszerre indulnak, egy teljes képkockát alkotva. Az eredmény egy „gördülékenyebb”, könnyedebb kép kevesebb mesterkéltséggel, így az 1080p jobb minőségű és tisztább képet tesz lehetővé.
Három fajtája van: 1080p/60 (ez a legelterjedtebb), 1080p/30 és 1080p/24. Az 1080p/60-as megismétli ugyanazt a képkockát kétszer minden 30-ad másodpercben, az 1080p/30-as egy képkockát közvetít minden a másodperc harmincad része alatt, a 24-es egy képkockát minden 24-ed másodpercben.
A BluRay és a HD DVD formátum: 1080p/24
Az új BluRay és HD-DVD lemezekre a filmeket 1080p/24 formátumban rögzítették. A probléma az, hogy a HD TV-k nagy része csak a 1080p/60, az 1080p/30 vagy az 1080i-t támogatja. Ami ilyenkor történik, hogy a lemezről a jel a lejátszó belső processzorába jut, ahol 1080i/60-ba konvertálódik, majd a TV-re továbbítódik, ami 1080p/60 vagy 1080i/30-ba formálja aszerint, hogy mit támogat. Egy televízió, ami támogatja az 1080p/24-et elkerüli ezeket a folyamatokat, így sokkal jobb minőségű képet eredményezhet. Természetesen itt már alig észrevehető különbségekről beszélünk.
"Magyarish":
How 1080i and 1080p Are Both The Same and Different
1080i and 1080p are both High Definition display formats for HDTVs. 1080i and 1080p signals actually contain the same information. Both 1080i and 1080p represent a 1920x1080 pixel resolution (1,920 pixels across the screen by 1,080 pixels down the screen). The difference between 1080i and 1080p is in the way the signal is sent from a source component or displayed on an HDTV screen.
In 1080i each frame of video is sent or displayed in alternative fields. The fields in 1080i are composed of 540 rows of pixels or lines of pixels running from the top to the bottom of the screen, with the odd fields displayed first and the even fields displayed second. Together, both fields create a full frame, made up of all 1,080 pixel rows or lines, every 30th of a second.
In 1080p, each frame of video is sent or displayed progressively. This means that both the odd and even fields (all 1,080 pixel rows or pixel lines) that make up the full frame are displayed together. This results in a smoother looking image, with less motion artifacts and jagged edges.[ Szerkesztve ]
Eladó játékaim (LEGO, Switch, PS4): https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/koncsik/index.html
-
Drótszamár
őstag
Üdv!
A Q10 tulajokhoz lenne egy kérdésem.
Manuális módban a végtelen fókusz nektek használható? Nálam az már tök homályos. Rátenyerelek a + gombra, éles lesz a kép, aztán ismét életlen. Ez elég gáz, mert a kis képernyőn nem látod mikor jó a fókusz.
Tuti nem az a gond, hogy túl közeli tárgyakon vizsgáltam a fókuszt, a hold is homályos.
Egy olyan megkerülő megoldást találtam, hogy ekkor bele kell zoomolni, és vissza. Ekkor nagyjából jó lesz a fókusz, de szerinem ennek nem így kéne működnie.
Az én értelmezésemben a végtelen fókusznak a végén kéne lennie, akármeddig nyomom a "gombot" nem mehetne ezen túl.
( 2b || !2b ) az itt a kérdés...
-
djnice
veterán
válasz narumon #3611 üzenetére
Mutass nekem olyan deinterlacer eljárást, ami a két fieldből ugyanazt a minőségű frame-t adja vissza, mintha az progresszív képkocka lett volna... nem fogsz találni (az IVTC-t most ne vegyük ide, mert azt a mozifilmekhez találták ki, ami a 2:2 vagy 2:3 pulldown alkalmazásával visszaállítja az eredeti képkockákat). Természetesen Tomix24-nek van igaza, és nem értem, hogy aki nem ért a videótechnikához, az miért próbálja az ellenkezőjét megmagyarázni a dolgoknak...
Aki nem érti, az tanulmányozzon 1-2 ilyen oldalt, egyébként a módosított Bob metódusok a legjobbak deinterlacelésre (pl avisynth mvbob vagy mcbob), de azok is csak közelítik az eredeti progresszív kép minőségét.
Mivel az LCD és plazma TV-k progresszív képmegjelenítők, azokban egy erre kifejlesztett hardver végzi el a váltottsorosság mentesítést (általában Motion Adaptive techológiát alkalmazva).[ Szerkesztve ]
-
User55
csendes tag
Üdv. Szeretnék venni vidkamerát de még új vagyok a témába. ezt a kamerát néztem ki, Tudásilag szerintem elég jó. Csatlakozók vannak rajta bőven. De főleg a felvétel minősége érdekel.
Tudtok róla véleményt mondani? 70ezerért venném meg, megérné? Esetleg hasonló kamerát tudtok 70 körül ami jobb ennél?
Válaszokat köszönöm!
-
Chrystall
senior tag
Itt semmi probléma nincs azzal amit mondtok. Csak úgy tűnik, hogy a Full Hd meghatározás nem erre vonatkozik, amit itt sorolsz. amit előadsz, az a Full HD kategórián belül levő technikai megoldások gyűjteménye. De ha ezt a szót nézed, hogy Full HD, az egyetlen egzakt módon megfogható dolog az értelmezésében az, hogy 1920x1080. Az összes többi dolog szubjektív. Ha az öregpapa bemegy a médiamarktba, és Full HD Tv-t vesz, és 1080i-s tévét kap, ellessz vele. Mert neki megüti azt a szintet, hogy Full HD. Aki meg technikai zseni, annak meg nem. De miért nem? És ez a lényeges ebben szerintem: mert úgy érzi. És nem azért, mert van egy matematikai egyenlet rá, hogy ha T x V - m az ennyi meg ennyi, amiben a T az ember elégedettségi szintje, stb., akkor ez a Tv még nem Full HD.
Szóval ha a dologban az egyetlen fix pontot tekintjuük, azaz hogy köze van az 1920x1080-hoz, akkor nyugodtan lehet egy kalap alá venni ezeket. A többit meg mindenki eldöntheti, hogy mi tetszik neki, meg mi nem. Nekem van olyan interlaced kamerám, amit nem cserélnék le bizonyos márkákból p-sre, de van olyan is, amit igen. Ennyi. Most akkor amire nem cserélném le, arra mondjam, hogy az nem Full HD, mert szerintem rosszabb a képe?
Egyébként meg ha tényleg megnézed az értelmező kéziszótárat, abban is írja, hogy nem egyértelmű, hogy a Full HD most i vagy p.
Különben ez a dolog arra emlékeztet, ami CD-kkel is van. Hogy kiadtak régen bakeliten egy felvételt, és ha újrakeverték CD-re, előfordult, hogy pocsék lett a keverés, és CD-ről rosszabb volt visszahallgatni mint a bakelitről. Most akkor erre is mondjuk azt, hogy az ilyen CD-ket a bakelit lemezek közé tegyék, mert azok nem igazi CD-k? Kissé fura lenne.
-
narumon
őstag
válasz Tomix24 #3612 üzenetére
"Mit hittél, mennyivel vesznek fel a kamerák? 50 és 60 képkockás kamerákról van ebben a topikban szó, az én kamerám pl 60 Progresszív sort rögzít másodpercenként. A lejátszás is 60 képkockával történik , annyit is látok.."
Bocsi én nem olvastam végig a forumot kiírva meg sehova nem volt, hogy hány képkockás kameráról van szó. Én pl 24fps-el rögzítek. (kivéve ha lassítást akarok az egy másik kérdés).
Ha a kamerád 60fps-t rögzít akkor az csak a kamerádon visszajátszva lesz 60fps, a vágott filmed fele ennyi lesz tehát a, vagy frame-t dobsz el, vagy b, lassított lesz a lejátszás, hiszen a kész anyagot ugye leginkább 24/25/30fps visszajátszással oldod meg (vagy hogy adod oda valakinek DVD-n vagy BD-n?)1080i esetén 1920 × 1080 pixel helyett , 1920 × 540 pixel látszik másodpercenként..
Node ez nem igaz. Ugyanúgy 1920x1080 pixelt látsz másodpercenként.
Interlaced video technikai leírásában ez áll: PAL rendszerű visszajátszás esetén 50 mezőt (field-et nem tudom, hogy kell magyarra fordítani) jelenit meg a technológia másodpercenként (25 páros és 25 páratlan sort) ezt összefésülve kapjuk meg a kész képet 1/25-öd másodpercenként azaz a PAL szabványnak megfelelő 25 kép/mp-es sebességgel."1080p - 2.073.600
1080i - 1.036.800"Nem nem és nem. A kész képben a pixelek száma megegyezik. De miért nem olvasol utána ahelyett hogy valótlanságot állítasz?
http://en.wikipedia.org/wiki/Interlaced_video"Pal régiót nézve: 720x576 = 414.720"
Azt tudod ugye, hogy SD-nél is létezett már az interlaced, a tévék akkor is abban sugároztak, sőt elejében a progressive képalkotásra képes DVD lejátszójért mondjuk kétszer annyit kértek el. A normál egyszerű lejátszók ugyanis ugyanúgy müködtek azaz 576i-ben tolták a képet, és ott sem volt fele felbontás.
https://www.facebook.com/Naruvideo
-
narumon
őstag
válasz Tomix24 #3615 üzenetére
Ez már egy más kérdés. Senki nem állítja, hogy az 1080i felveheti a versenyt egy 1080p-ben rögzítő kamerával. De a minőség különbség nem a felbontás különbségből adódik hiszen az 1 és ugyanaz. Csak ennyit magyarázunk itt többen is, hogy az 1080i az ugyanúgy 1920x1080-as felbontás csak teljesen más a képalkotási eljárás. Attól azért a tévében a FullHD műsor teljesen jól néz ki, pedig az mind mind interlaced.
https://www.facebook.com/Naruvideo
-
narumon
őstag
Ne haragudj, de minőségről eddig nem vitatkoztunk. Soha nem állítottam, hogy az interlaced video felveszi a versenyt a progressive.el ezt max te költötted mellé. Én pont ugyanazt magyarázom amit koncsik teljesen korrektül leírt itt fentebb. Az meg, hogy ki nem ért a videotechnikához ezek után kérdés.
https://www.facebook.com/Naruvideo
-
Tomix24
addikt
válasz narumon #3623 üzenetére
Kicsit lenyugodtam
A 24p kicsit mozis hatást kelthet, kipróbálnám egyszer. De még egyszer mondom, tényleg 60p-vel nézem vissza a felvételt. PC-TV összeköttetés - kamera kártyájáról nyersen leszedve.
DVD-re ha kiírom valakinek, akkor fele lesz a képkocka állt, Blu-Ray lemezt nem írtam még(nem arra vagyok berendezkedve). Natív 60p-s visszanézés van a családban, hála a HTPC és Média Playereknek(WDTV pl).
1920 × 540-et javítottam, mert nem másodpercenként , hanem a másodperc 30-ad részénél (ntsc)van ennyi. És végeredményben meglesz az 1080 sor. De ez a fél megoldás minőségromlás, illetve képi anomáliákhoz(elmosódás) vezet. Persze jó hír, hogy kisebb a gépigény, és a mérete a file-nak.
1080i - 1.036.800" - Pedig ennyi a sorok száma. Ha végeredmény kitöltés/pixel egyezik is miután mindkét sort váltva megkapod. Ahogy a szemedbe tolják , maga a technika más, és butított/felezett, ahogy tetszik. Sajna ez van. Ettől még szép azért, és tele van a vinyóm Samsung HMX200-as 1080i-s felvétellel is. Csak van jobb technika a Progresszív.
-
djnice
veterán
válasz narumon #3625 üzenetére
Miért nem lehet azt megérteni, hogy:
Az 50 fps-es interlaced video 50 vagy 60 FÉLKÉPET tartalmaz, tehát a függőleges felbontás a felére csökken. Tehát, ha a fejed tetejére állsz, a kamera akkor is 1920x540-ben rögzít 50 vagy 60 fps-el, majd összefésüli a két field-et egy frame-be (ez 25 fps lesz, ebből van a 25i elnevezés), amiből a TV majd újra 50 egész (1920x1080) képet csinál különböző algoritmusokkal.
Próbáld ki az AviSynth SeperateFields függvényét és akkor megérted miről beszélek.
-
narumon
őstag
Ezt én értem csak (ismét) nem erről volt szó. Arról volt szó, hogy az i nem full HD felbontás, pedig az. Mert azt te is belátod, hogy 1 képkocka még interlaced esetén is 1080 sorból áll. Az, hogy a másodperc tört része alatt mi történik, (már elnézést) de a kutyát sem érdekli. Ennyi erővel a progressive sem teljes kép, mert 1/50 másodpercnél még csak fél képet kaptál meg ami ugyanúgy 540 sor, csak nem váltottsorosan hanem fentről lefelé haladva. Teccikérteni?
[ Szerkesztve ]
https://www.facebook.com/Naruvideo
-
Misi 007
Közösségépítő
Valami hobbikamerát keresnék...
Szerintetek mit éri meg venni ami tud 1080p-be rögzíteni?
Egy Toshiba Camileo P100-at néztem ki.
Esetleg van valakinek tapasztalata vele?[ Szerkesztve ]
-
Chrystall
senior tag
Na, hát ez pontosan, hogy nem így van. Az, hogy a kamera 1920x540-ben rögzít. Ugyanis az a pontos, hogy 1920x (540+540)-ben. Akkor lenne neked igazad, hogy ha az egyik csoportnál, azaz az egyik 540 vonalon, amit az 1/25-öd másorpercben vesz a kütyü ugyanaz a kép lenne, mint azon a csoporton, ami az 1/50-re esik. De nem az van. Két eltérő információ tárolódik rajtuk, amit az algoritmus összefésül. Állóképnél ez szinte teljesen egyenlő azzal, mintha progresszív full frame lenne. Mozgásnál pedig a két vonalcsoport nem illeszkedik tökéletesen, és ezen korrigálnak. Nade így korrigálva klasszisokkal jobb kép jön ki eredménynek, mintha egy sima 1920x540-es felbontás lenne.
Nem érted te ezt félre egy kissé, és hiszed azt, hogy az az 540 vonal lefedi a teljes képet? Hmm. Mert amiről te beszélsz az ezt sugallja. De nem fedi le, hanem csak a felét, tehát már nem beszélhetünk 1920x540-ről, hanem 1920x(540+540)-ről van szó. Végül is az a lényeg, hogy 1080 vonal lesz 1/50-ed másodperc alatt megtöltve egyedi információval. Akkor lenne igazad, ha csak 540 vonal lenne megtöltve egyedi információval, és a másik 540 ugyanennek az ismétlődése lenne.
-
Chrystall
senior tag
Nem ismerem sem a Samsung Q20-at, sem ezt a Sony Cx160-at, amit linkeltél. Viszont a Samsung H200-at igen. Állítólag a Samsung Q10 ugyanaz, mint a H200, csak egy kissé lebutítva. Na, ebből kiindulva itt van egy összehasonlító táblázat:
http://camcorder-test.slashcam.com/compare-d3f7c6b318b18e590ecb2223d1931f9e.html
Ha lemész rajta, vannak tesztképek, arról sokminden kiderül. Itt van a Samsung H200, azaz most ez a Q10-et reprezentálja, a Sony Cx155, amit a 160-ashoz közel áll nagyon, és a Samsung Q20.
A Q20 az elég gyengén szerepelt, de sötétben jobban vesz mint a Sony. Ez meggondoloandó. A Samsung H200 viszont a legjobb pontszámot kapta, és a legjobban vesz fel ezek közül este. Szóval ebből következtetve e három kamera közül lehet egy Samsung q10-zel járnál legjobban általánosságban véve. A H200-at már nem kapni.
A Sony CX155 és 160 rokon típusok, itt össze van az is hasonlítva, az oldal alján van a pontozás:
http://www.camcorderinfo.com/content/Sony-Handycam-HDR-CX160-Camcorder-Review/Sony-HDR-CX150-Comparison.htmA 160 este bogarasabb képet ad, de nagyobb a fényérzékenysége. Meg egy pár más dologban is eltér.
[ Szerkesztve ]
-
Chrystall
senior tag
válasz Misi 007 #3635 üzenetére
Igen, ez tényleg érdekes. Elképzelhető akkor, hogy tud p-ben venni. A honlapon tényleg úgy van, viszont a kézikönyvben már csak ennyi van:
Full HD 1080/30: 1920 x 1080 (30fps)
Szóval ide nincs kiírva, hogy ez most mi, 60i vagy 30p tényleg. Végül is lehet, hogy 1080 30p, de szokták az 60i-t is 60 fps-nek írni. Valakit meg kellene kérdezned, akinek van ilyen.
Egyébként lehet nem rossz kis kamera ez, de este nagyon bogaras lesz a kép, ezt írták erről az Amazonon. Nekem egy ilyen cuccból Hitachi volt. Nappal kint meglepően szép képe volt, de ha már késő délután vettél fel, akkor homályos sarkok-ban nagy volt a szemcsésség, este meg brutál volt.
Ha elfogadható minőségű 1080p kamerát akarsz venni jutányos áron, én a Sanyo FH1-et ajánlom. Nemrég 100E fölött volt az ára, de mostmár olcsóbb, és szép a képe, este pedig be lehet állítani, hogy ne legyen bogaras. Tud 1080p 60 fps-ben venni. Viszont azt csak külföldön árulják.
-
kelly7
aktív tag
Olvasom itt az i vs p dolgokat
Akkor. Számomra a választható opciók közül 1080i és 720p melyik ad jobb képet? -
Chrystall
senior tag
Én szerintem ezt így nem lehet megmondani. Épkézláb kamerát eddig nem nagyon láttam ami 720p-s. Mármint ami nem olyan, hogy támogat 720p-t is meg 1080i-t. Inkább azon gondolkodj el, hogy olyat veszel-e, ami csak 1080i-ben vesz, vagy tud 720p-t is mellette. De egyébként nem ezen dől el a minőség, hanem azon, hogy van a kamera megcsinálva.
Pl Tomixnak van ez a Panasonic, SD90-je, de hiába vesz az 1080p 60fps-sel, ha az én Canon HF M406-om este lepipálja felvételben, pedig csak 1080i-ben tud rögzítzeni
Szóval ne úgy gondolj erre az i-r meg p-re, mintha ez lenne a sarkalatos pont. Tedd fel a kérdést? Mire kell nekem a kamera, és aszerint válassz. Pl. van ez a Sanyo HD1000, már volt egy csomó kamerám, de makróban egyik se vett fel olyan jól mint ez. Úgyhogy csak ezért megtartottam. Pedig ez is i-ben vesz.
[ Szerkesztve ]
-
djnice
veterán
válasz Chrystall #3632 üzenetére
Nem értem félre, pontosan tudom hogy van. Te próbálod félreértelmezni amit leírtam. Persze, hogy 2 x 540 sor van rögzítve, ami különbözik. 1 db full 1920x1080-as képkockában 2 db 1920x540-es, minden páros sorban az egyik és minden páratlanban a másik. Állókép esetén meglesz a teljes felbontás, mozgásnál pedig a mozgó részek 540 sorból fognak állni akármit is csinálsz.
-
Chrystall
senior tag
Már mér állnának annyiból? Mozgásnál kikapcsol a fél érzékelő, és SD közeli minőségben rögzít? Vagy miért? Mind az 1080 vonal működik mozgáskor is.Csak nem lesz olyan a kép, mintha egyszerre működne, de annál sokkal jobb lesz, mintha csak 540 működne.
Egyébként értem én, hogy mire gondolsz, hogy egy gyors mozgásnál, pl. versenyautó, a két vonalcsoport közötti időben túl sokat halad a tárgy, és nem lesz olyan jól összerakható a kép. De ez nem felbontásprobléma, hanem képalkotási probléma. Ugyanúgy, mint mikor éjszaka kis szenzorral veszel, akkor is rossz a kép. Rá lehet rakni olyankor egyes kamerákon zajcsökkentőt, de akkor tompul a kép. Most akkor mondjuk rá arra is, hogy az sem Full HD, mert tompa a kép, és csak SD minőség?
[ Szerkesztve ]
-
Chrystall
senior tag
Onnantól, hogy a kép elhagyja a monitort és a szemedbe jut, 1080 vonal van, ennyi megy a szemdbe. Most az, hogy azt az 1080 vonalat hogy érik el, az egy dolog. Képalkotási probléma. Attól, hogy mozgásnál probléma van olykor, attól még Full HD-ról van szó. Ha felkonvertálsz egy SD videót 1080p-be, onnantól kezdve Full HD videó lesz. Csak nem lesz Full HD minőségű. De az, hogy nem Full HD minőségű, az szubjeltív. Neked az 1080i nem Full HD minőségű. De Full HD, mert 1920x1080-ban van. Nekem az 1080i Full HD minőségű, és amúgy Full HD is, mert 1080-ban van. Amiről ti vitáztok, az a Full HD felbontássban rejlő minőségi lehetőségek szubjektív értelmezése
[ Szerkesztve ]
-
kelly7
aktív tag
válasz Chrystall #3638 üzenetére
Ahogy az aláírásomból láthatod már meg van a kamera rég
Csak kíváncsi vagyok hogy melyik beállítás a leg ideálisabb számomra. Egyébként egy sima 8mm-es kamerát cseréltem le erre annó. Természetesen össze sem lehet hasonlítani. Amilyen áron vettem meg pláne. Nekem tökéletesen megfelelő,az esti felvételt meg hanyagolni kell, mert szinte a régi Sony-m rá ver -
narumon
őstag
válasz Misi 007 #3631 üzenetére
Ezek a kis Toshibák elég gyengus kamerák, de legalább olcsók. Tündöklő napfénynél egész tűrhető felvételt tudsz vele készíteni (node ilyenkor mivel nem?) viszont amint romlanak a viszonyok drasztikusan csökken a képminőség. Egy síma szobában még fényes nappal is elég benga felvételt csinál. Azon kívűl a manuális állítások teljes hiánya miatt kreatív dolgokra szintén alkalmatlan.
https://www.facebook.com/Naruvideo
-
Chrystall
senior tag
Na, hogy ne csak az algoritmusok és a fizikai szemléltetők beszéljenek, nézzük meg azért mit mond a videó, mert végül is mindegy, hogy mi van papíron, nekünk, mint felhasználóknak a végeredmény a fontos:
(Javaslom Tv-n pendriveról nézni, mert gépen valamiért nekem vibrál a kép pásztázáskor.)
Ez egy úttestnél lett felvéve egy mozgó autóról 1080i-ben. Számomra ez teljes mértékben megüti a szintet. Én jobban a falnak megyek attól, hogyha olyan kamerával veszek fel, ami kis felbontású, mármint megapixelszámra tekintve, és egybe van mosódva minden, csúnyák a színek, stb. Ez a videó éles, nekem tetszenek a színek, és én nem találok kivetnivalót akkor sem az élességben, mikor megy a kocsi. Ezt a kamerát sokkal jobban szeretem, mint a másik kamerámat, ami tud 1080p-ben is venni. Szóval én úgy gondolom, nem ezen áll vagy bukik minden, hogy most p vagy i. A szótár se ad egyértelmű választ, tehát akkor szubjektíven ítélve nekem ez a videó megüti a Full HD szintet.
[ Szerkesztve ]
-
Chrystall
senior tag
Az meg egyébként az algoritmus baja, hogy miből kell neki a képet összerakni. Azért találták ki, hogy dolgozzon. Ha jól megcsinálja, engem nem izgat. Ennyi erővel mondhatom azt is, hogy amelyik masina nem Full Frame-es, az nem is Full HD kamera, mert ahhoz képest egy 1/5.8-as szenzornál botrány, hogy miből kell a processzornak egy valamire való Full Hd képet összeraknia...
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen