Eme írást innen-onnan ollózott infokból szedtem össze...persze azért kiegészítem sok-sok általam fontosnak ítélt információval amit szerintem érdemes megosztanom az olvasókkal...a hír lényege hogy akik eddig nem ismerték eme csodát...a Zelda név hallatán ezután ők is felkapják a fejüket! Ezt az Írást több részesre tervezem ugyanis nem igazán látom módját hogy egy cikkben leírjak mindent, mert rengeteg dolgot szeretnék írni illetve megosztani az olvasókkal, ezen rész csak a történetről fog szólni, a későbbiekben bemutatom majd a játék irányítását, tartalmát, és minden egyéb dolgot...persze lehet hogy majd további részekre fog szakadni de idővel mindent leírok majd.
A Nintendo-soknak talán nem kell bemutatnom a játékot, hiszem nem egyszer mentette meg e cím a nagy N-t a csőd széléről...persze mások is ismerhetik lévén hogy a játék immáron több mint 10 éves és mégis a világ legjobb játékaként emlegetik a mai napig! Ami azért nem semmi!
Több oldalon is a Maximumot kapta a játék!
Na, azt hiszem ideje nekikezdenem!
A játék hatalmas múlttal rendelkezik, ugyanis az első Zelda játék (reklámja) 1986-ban látott napvilágot NES(Nintendo Entertainment System) konzolon. Azóta a mai napig összesen 15 rész készült belőle mindenféle Nintendo konzolra. Más konzolra nem készült és PC-n sem tette tiszteletét, mert a Mario játékokhoz hasonlóan ez is a Nintendo zászlóshajójának minősül.
Nah de térjünk is vissza a alanyhoz, az Ocarina of Time-hoz!
A The Legend of Zelda - Ocarina of Time 1998-ban érkezett az akkor éppen haldokló Nintendo gépre, az N64-re (N = Nintendo, 64 = 64 bit)!
A régi motoros SNES-esek, illetve GameBoyosok már alig várták, a Zelda mítosz 64 biten is folytatódjon, de akik még nem játszottak a korábbi részekkel, azok is hallhattak már annyit Zeldáról, hogy kellően ráizgulhattak! Mario szülőatyja (Shigeru Miyamoto) több éve dolgozott a fejlesztésen, s egyébként is, a nyilvánosságra került előzetes screenshotok olyasvalamit sejtettek, hogy az szinte túl szép ahhoz, hogy igaz legyen.
Nos, az Ocarina of Time valóban fantasztikus lett. Egy gyönyörű mese elevenedik meg a szemünk előtt teljes három dimenzióban. Akkora tájakon barangolhatunk, amekkorákat eddig(1998) szerep vagy kalandjátékokban sosem láthattunk. Az összekötő helyszínként szolgáló mezőn(Hyrule field) például több mint két percbe telik átvágni (ezt egyébként le is lehet mérni ugyanis futóverseny is van a játékban). Grafikailag a maximumot nyújtja a játék, egyes belső terek kiképzéséhez, vagy a várudvarban például ál-3D-t is alkalmaztak, minek segítségével pre-renderelt hátterek teszik még csodálatosabbá az amúgy is hibátlan összképet. Látszik, hogy Miyamoto irányította a munkálatokat, a rendezés mestermű. De minthogy egy monumentális alkotásról van szó, lassan rá is térhetnénk a történetre.
Előbb azonban néhány kép!
A Legenda!
Hyrule megteremtésének mítoszát apáról fiúra adták át a nagy bölcsek. Az elbeszélés az idők kezdete előttre nyúlik vissza, vagy legalábbis az előttre, hogy bárki is figyelemmel kísérte volna az idő múlását. Hyrule földje akkor született, amikor három istennő, Din, Nayru és Farore, leereszkedett a mennyből, és formát adott a kozmikus pornak. Vadonatúj művüket öt különböző humanoid teremtménnyel népesítették be. A halszerű Zorákat a vízben gazdag helyekre telepítették. A sziklás hegyvidékekre a köveket evő Goronok nemzetsége került. Az erdő mélyén az apró manók, a Kokirik verhettek gyökeret a védelmezőjük a Nagy Deku Fa árnyékában. A füstös képű Gerudok nemzetsége Hyrule sivatagjait foglalták el. Végül a zöldellő réteken a nemes Hylianok uralkodtak.
Mielőtt a három istennő elhagyta ezt a világot, közölték az új népekkel szent akaratukat, milyen törvények és rendszer szerint éljenek. Amikor távoztak a mennyekbe, itt hagyták az erejük szimbólumát, a legendás Triforce-ot. Jelképezvén a három istennő hatalmát, az Erőt, a Bátorságot, és a Bölcsességet, a Triforce az isteni gondviselést testesítette meg Hyrule valamennyi népe számára. a Triforce varázsereje egy olyan világba nyit kaput, ahol a szépség virágzik. Ezt a legendás túlvilági birodalmat a legtöbben csak úgy ismerik, hogy Szent Birodalom, egyesek pedig Aranyföldnek nevezik.
Noha Hyrule legtöbb lakója mélyen tisztelte a Triforce hatalmát, minden korban vannak olyanok, akik elég vakmerőek ahhoz, hogy ellopják a relikviát, és a saját céljaikra használják. Hogy a Triforce nehogy illetéktelen kezekbe kerüljön, egy nagy Bölcs, név szerint Rauru megtervezte, és megépíttette a Idő Templomát, hogy ezzel védje a Szent Birodalom kapuját. A templomban egy mágikus pecséttel zárta le az átjárót, melyet csak az arra érdemes nyithat fel, olyasvalaki, akiben egyensúlyban van a Triforce-ot alkotó három elem.
Ahogy telt-múlt az idő, a Triforce legendává vált, és Hyrule népei elfelejtették az istennők bölcs és igaz akaratát. A háborúskodás mindennapossá vált Hyrule-ban, a Zorák hadban álltak a Hylianokkal, a Goronok pedig a Gerudokkal harcoltak. Úgy tűnt Hyrule valamennyi népe egymás torkának esik. Csak az elszigetelten élő Kokirik(akiket megvédett a szent fájuk hatalma) maradtak ki a polgárháborúk rombolásából. Ötven év folyamatos harc után végül egy Hylian Király kerekedett felül, briliáns hadviselésével és diplomáciájával sikerült megvalósítania, hogy Hyrule népei ismét harmóniában éljenek. Megköttetett a béke, s Hyrule ismét virágzásnak indult. De amint a béke beköszöntött, alattomban máris feltűnt egy bajkeverő. Hyrule sivatagjában a Gerudo Tolvajok Királya, Ganondorf (elmélyülve a mágia tudományában) véletlenül rábukkant a Triforce Legendára. A régi históriák világosan elmondták, mily végtelen hatalomra tesz az szert, aki a Triforce-ot birtokolja. Egy másik elfeledett legenda szintén izgatta a cselszövőt, ez azokról a részletekről szólt, hogyan lehet a Szent Birodalomba átjutni. A történet szerint három Spirituális Kő nyitja fel a zárat, mely köveket a Kokirik, a Goronok, és a Zorák őriztek. És bár mindezek nélkülözhetetlenek, még egy tárgy ezeknél is fontosabb, az Idő Okarinája. A legenda szerint a mágikus hangszer a Királyi Család kincsei közé tartozik. Haditervével felszerelkezve Ganondorf cselekvésre szánta el magát...
Csatlósaira, és varázserejére támaszkodva elindult megszerezni a spirituális köveket. Úgy tervezte hogy a háborúkban meggyengült Zorákat és Goronokat könnyedén megfélemlíti, és hogy a Deku Fa elpusztításával ráteheti a kezét a harmadik kőre is. Ha pedig már megvannak a kövek, végül egy ügyes trükkel megszerzi az utolsó kulcsot is. Audienciára jelentkezett Hyrule Királyánál, ez pompás alkalom a kastély átkutatására. Miután már bent van, csak rá kell jönnie, melyik családtagnál van az Okarína. Megfogadta, hogy bármit megtesz az Okarína megszerzéséért. a tulajdonosát megöli, ha kell, még akkor is, ha netán a Király kislánya, Zelda hercegnő...