Yakuza Kiwami 2 teszt (PS4)

Néhány éve még azon kellett sopánkodnunk, hogy a pocsékul alakuló nemzetközi eladási adatok miatt a Yakuza-széria újabb és újabb tagjait sem fogjuk angolul élvezni, ma pedig szinte agyonnyom minket a sok lokalizált epizód. Tavaly is két részt kaptunk, idén is ez a második, és jövőre is minimum ennyi részt várhatunk – most már csak azt kell eldönteni, hogy vajon jó dolog-e, ha az ember kívánságai ilyen vadsággal teljesülnek. Ha a Kiwami 2-ből indulunk ki, azt kell mondanom, mindenképp!

Ekkora Yakuza-túltengésben talán felesleges az alapokat ismételten elmondani, de a tisztesség azt kívánja, ne lépjünk át az ilyesmin: a Yakuza tehát egy (legalábbis mellékszálak nélkül) hét részből álló sorozat, amely egy Kazuma Kiryu nevű japán fickó életét követi nyomon. A japán szervezett bűnözői körök életét nem feltétlenül a realizmus felől közelíti meg a széria, hanem magával ragadó krimitörténeteket akar elmesélni, derekas adag drámával, akcióval és önfeláldozással. A Yakuza-játékok másik oldalát a szinte végtelen kajla minijáték, teljesen őrült mellékszereplő és elvadult másodlagos küldetés jelenti – a kontraszt a két, teljesen eltérő hangulatú játékelem között éles, de valahogy mégis kiválóan működik a keverék.

A Kiwami 2 természetesen az egykor PS2-re megjelent második rész újjáalkotott verziója – és ezt szó szerint kell érteni. Ez a remake ugyanis a Yakuza 6-ban már bizonyított új Dragon játékmotort használja, és ennek megfelelően nagyszerűen néz ki; sokkal jobban, mint az első rész hasonló, tavaly megjelent felújítása. Az engine-váltással a harcrendszer is átalakult, ezúttal a Yakuza 6 kicsit egyszerűbb megoldását kapjuk meg, ahol nincsenek ugyan váltogatható harci stílusok és beállások, cserében viszont lehet fejleszthető közelharci fegyvereket is használni. (No meg természetesen tereptárgyakat is – továbbra is a játék legjobb pillanatai, amikor kaktusszal vagy motorkerékpárral verünk el valakit!)

A története fantasztikus, és az első pillanattól kezdve magával ránt – annak ellenére is, hogy igazán eredetinek nem lehet nevezni. A klánját otthagyó Kiryu újbóli akcióba keveredése és drámai visszatérése Tokió alvilágába fantasztikusan van megkoreografálva, és amikor megnyílik előttünk Oszaka egyik negyede is, az ember csak kapkodja a fejét, olyan tempóban jönnek a fordulatok és árulások és megmenekülések. Nagy hirtelen nem tudom, melyik Yakuza-felvonásnak adnám a „sorozat legjobb sztorija” medált, de most másodszorra is meg kellett bizonyosodnom arról, hogy a második rész az élbolyban lenne.


[+]

Szerencsére a másik oldal sincs elhanyagolva: megint megdöbbentett, hogy mennyi extra tartalmat pakoltak a játékba a fejlesztők. A mellékküldetések például nem szimplán szórakoztatóak, de nem egy közülük szövetségeseket is megnyit, akik vagy ököllel, vagy scriptelt szuperkombókat biztosító fegyverekkel – például vécépumpával – segítenek minket, ha a megfelelő helyen harcolunk. Természetesen vannak működő játéktermek is, ezúttal nem csak a Virtua Fighter 2 és a Virtual-On kipróbálhatók, de a klotyóba szerelt, vizelettel irányítható Toylet játékok is. A hatodik részből megkapjuk a „Clan Creator” bandaháborús aljátékot, szerencsére hajszálnyit komplexebb formában, a Yakuza 0-ból pedig a klubmenedzseléssel foglalkozó játékrészt ollózták át ide. Golf és karaoke. Póker és blackjack. Mahjong és shogi. Koi-koi és Oicho-Kabu. (Ezek kártyajátékok.) Csajozás és gravure-fényképezés. Baseball és darts. A sztori olyan 20 óra alatt letudható, de az összes többi fura és érdekes és bizarr foglalatossággal legalább háromszor ennyi időt el lehet tölteni.


[+]

A Kiwami 2 nagyszerű, minőségi remake lett, még akkor is, ha az eredeti játék egyik területét kiollózták belőle – az egykor itt elhelyezkedő küldetéseket és karaktereket máshová helyezték át. Talán afféle bocsánatkérés gyanánt egy három felvonásból álló, igen szórakoztató extra fejezetet is kapunk, ahol Kiryu helyett a sorozat talán legnépszerűbb alakját, Goro Majimát irányíthatjuk. Noha azt nem feltétlenül ajánlom, hogy valaki ezzel a résszel kezdje meg a sorozat felderítését (tessék sorban haladni: Yakuza 0, Kiwami 1, és aztán jöhet ez az epizód), az biztos, hogy a Ryu Ga Gotoku Studio fejlesztői az én elvárásaimat felülmúló igényességgel újították fel a Yakuza 2-t.

A Yakuza Kiwami 2 csak PlayStation 4-re jelent meg.

Pro:

  • Nagyszerűen megírt sztori, kiváló karakterekkel;
  • temérdek élvezetes, másodlagos teendő.
  • változatos akciórészek

Kontra:

  • A Shinseicho-negyed eltűnt;
  • hajszálnyit talán túlzás a sok szkatologikus poén.

80

Grath

Azóta történt

Előzmények

  • Yakuza Kiwami 2 - Megérkeztek az első értékelések

    A tesztek kifejezetten pozitívan írnak a felújított kiadásról, így érdemes lehet elgondolkozni annak megvásárlásán.

  • Yakuza 6: The Song of Life teszt

    Egy kisgyereket pátyolgatva még nehezebb az egyszeri jakuza-szökevény élete – a Yakuza továbbra is különleges élményt jelent.

  • Yakuza 0 teszt (PS4)

    A legújabb Yakuza az a játék, ahol találkozik a japán alvilág, a mesteri történetszövés, a kellemesen elborult humor és a PS3-at idéző technikai megoldások.