Tomb Raider teszt - Lara újjászületett

Bevezetés

Amikor 2009. júliusában felreppentek az első hitelesebb információk a következő Tomb Raider játékról, sokan nagyon örültünk a beígért változtatásoknak. Mikor pedig befutottak az első képek is, mindenki érezte, hogy valami rendkívüli dolog van készülőben a Crystal Dynamics háza táján, aminek tényleg nem sok köze lesz az eddigi részekben látottakhoz. Ma pedig, majdnem négy évvel az ott leírtak után, végre mindannyian kezünkbe foghatjuk az átformált, megújult, apró részletekig átdolgozott Tomb Raider epizódot.

Habár az utóbbi időben lényegesen több eredeti játékot vásárolok, mégis rég vártam már ilyen izgatottan a futár érkezését, mint ezen a keddi napon. Végre kezeim közé foghattam a Tomb Raider Survival Edition csomagomat, melyet a Konzolok Szervizétől rendeltem meg (Külön köszönöm nekik, hogy kérésemre fémdobozt, pólót és egyéb extrákat is mellékeltek a Survival kiadáshoz). Amikor végre megérkezett a futár, szinte örömmel csengettem ki érte 12 lepedőt, majd kipakolgattam a csomag tartalmát a heverőre:

A Tomb Raider Survival Edition egy szépen illusztrált, igényesen kivitelezett kartondobozban lapult, melyben a játék mellett egy posztert is találunk, aminek hátlapjára a sziget térképét nyomtatták. Emellett egy kicsi, de szépen illusztrált, kemény fedelű képeskönyvet is kapunk, melyben művészeti rajzokat tekinthetünk meg a Tomb Raider játékkal kapcsolatban. Végül pedig egy nyakba akasztható, tépőzárral ellátott kis táskát is mellékeltek (Inkább egy mobiltelefon tartóra hasonlít, de annak szerintem picit nagy, bár akadnak szélesebb modellek is). A Konzolok Szervize jóvoltából pedig ajándékba kaptam egy Tomb Raider pólót és egy fémtokot, valamint egy Tomb Raider posztert (Hátlapján a BioShock: Infinite volt, ami szintén hamarosan érkezik), végül pedig egy 1000 forintos kupont, amit majd ahhoz fogok felhasználni.

A Tomb Raider című játék PC-n Steamworks védelemmel és szolgáltatásokkal ellátva jelenik meg, ami annyit jelent, hogy a dobozos példányokat aktiválnunk kell Steam alatt, majd ezt követően tudunk is egyből játszani. A feltelepített játék nálam 10,1 GB helyet foglal el a merevlemezen, ami a mai viszonyokat figyelembe véve korrekt mennyiség. Az AMD Gaming Evolved program keretében az új Tomb Raiderben mutatkozik be először a vállalat TressFX névre keresztelt technológiája is, aminek segítségével Lara haja élethűen követi a reá ható fizikai erőhatásokat (Fújja a szél, stb.).

Sajnos ennek kellemetlen következményei is vannak: a technológia még eléggé gyerekcipőben jár, ezért sűrűn fordulnak elő hibák az alkalmazásakor, valamint ha egy nem GCN-architektúrával rendelkező AMD HD Radeon 7xxx VGA-val futtatjuk, komoly teljesítménybeli problémákat is okozhat. Szerencsére nálam nem okozott fagyást és hasonló dolgokat, mint ahogyan többektől is olvastam itt a fórumon, viszont néha produkált érdekességet, melyeket látva hangosan felnevettem (Volt, hogy szimplán eltűnt Lara haja és csak pislogtam, hogy ki ez a kopasz nőci itt a monitoromon.), de akadtak sírásra buzdító hibák is.

Ám mielőtt belemennénk a játék technológiai részleteinek ismertetésébe, szokás szerint egy figyelmeztetéssel kell kezdenem azok számára, akik még nem játszottak az új Tomb Raiderrel. Habár igyekszem spoiler-mentesen írni, de nem tudok egy játékot ismertetni annak funkciói, valamint játékmenetének részletei nélkül. Így aki mindenképpen szeretné elkerülni a legkisebb spoilert is, az lapozzon az utolsó oldalra, ahol, szokás szerint egy rövid összesítőben megtudhatják a fontosabb ismérveket!!!

Grafika és beállítások

A játékot én Ultimate beállítások mellett futtattam, 1920x1200-as felbontás mellett (Konfigom az adatlapomon), és addig semmi gondom sem volt, amíg Lara haja közel nem került a kamerához, főleg az átvezetők közben. Ilyenkor ugyanis - a GCN-es HD 7870 ellenére - eszméletlenül belassult a játék. Ami addig 50-60 FPS-t produkált az esetek nagy részében, itt visszaesett akár 4-5 (!!!) FPS-re is! Ekkor lehetett érezni, hogy a technológia még nem kiforrott, ráadásul maga a TressFX sem egy olyan feature, aminek hiányától az egyszeri játékost a szívroham kerülgetné, ezért ajánlott inkább kikapcsolni.

A Tomb Raider című játék főmenüjében van egy "Benchmark" (sebességmérés) opció, melynek segítségével megnézhetjük, hogy a jelenlegi beállításaink mellett hány képkockát képes számítógépünk megjeleníteni egy másodperc alatt. A hangsúly természetesen a TressFX-en van, vagyis mérés közben a kamera ráközelít Lara fejére, és bőszen számoltatja videokártyánkkal a haj mozgását. A két legmagasabb beállítás (Ultra és Ultimate) között csak ennek hiánya a különbség. Elvégeztem egy összehasonlító mérést TressFX mellett, valamint anélkül is - az első képen volt bekapcsolva -, az eredményeket ott olvashatjátok.

A Gamepodon is megírtuk, hogy problémák adódhatnak a GeForce kártyákkal, ám sajnos ugyanez az állítás igaz az AMD tulajdonosokra is, habár ott az esetek nagy részében a TressFX kikapcsolásával ez orvosolható. Ám mindezeken kívül is sok grafikai hibát találtam az egyébként tényleg szép látvánnyal megáldott Tomb Raider végigjátszása közben. A víz megjelenítésével mind a mai napig gondban vannak a játékgyártók, valahogy nem sikerül eltalálniuk az optimális beállításokat. A textúrák is sokszor tűntek el a kamera mozgatása közben, így előfordult olyan szituáció is, hogy először nem értettem, miért nem tudok felvenni egy ereklyét. De persze utána észrevettem, hogy egy fal van ott, amit csak akkor látok, ha megfelelő szögben áll a kamera, addig nem. De a kedvencem ez a screenshot:

Remélem, megbocsátják nekem a Lara rajongók, de amikor megpillantottam így hősnőnket, harsány nevetésben törtem ki. Szegény Lara, átvedlett G. I. Jane-né, és leborotválta a fejét, mint Demi Moore a filmben. Persze ezen hibák felemlegetésével nem fikázni akarom a grafikát, csak megmutatom, hogy a technológiának vannak még hiányosságai. Ha ezektől eltekintünk, akkor már nem lehet panaszunk a játék által produkált látványra. A Tomb Raider egy szép grafikával rendelkező, látványos játék, melyet végigjátszva tényleg maradandó élménnyel leszünk gazdagabbak.

Egy kis kiegészítés: A tesztet én a 13.1 WHQL driverrel végeztem. Az AMD munkatársai üzenték, hogy azok a hibajelenségek, melyeket én itt leírtam, annak tudhatók be, hogy nem a 13.2 beta6-os Catalyst meghajtóval teszteltem a játékot. Az oka pedig az volt, hogy a játék végleges kódját nem kapták meg a driver leadása előtt. Így tehát minden AMD kártyatulajdonos megnyugodhat, a technológiai hibák már javítva vannak, aki leszedi a 13.2 beta6 meghajtót, az nem találkozhat velük.

A táj kidolgozottsága jó, a harcok közben a fedezékeket sűrűn váltogatni kell, mert a lövésektől leamortizálódnak, így még életszagúbb lesz a játékmenet. Maga Lara is egyre viharvertebbé válik, ruhája szakadozik, sebesülései nyomán kötözések és vérfoltok borítják őt be, a végén már egy merő seb az egész teste. Viszont a terep továbbra is "fél-lineáris", vagyis általában egy irányban haladhatunk előre, néha tehetünk kisebb-nagyobb kitérőket, de a pályák folyamatosan követik egymást. Nincs benne tehát az a lehetőség, melyet korábban említettek, miszerint más és más helyeken érhetünk földet az ejtőernyőzések és hasonló minijátékok (QTE) során nyújtott teljesítményünk függvényében. Itt mindent pontosan kell csinálni, egy hiba és Lara meghal.

Na, QTE... (Fiatalabbak és gyengébb idegzetűek most ne figyeljenek ide!). Ki volt az az emberforma, aki kitalálta, hogy a billentyűket nyomogatni kelljen ajtók és ládák nyitogatásakor? Meg egyáltalán, minek bele QTE? Komolyan, az első fél órában annyira felidegesített ez a billentyűnyomkodás, hogy majdnem kidobtam az egész miskulanciát az ablakon. Hát mi a jó *******-ért kellett ilyesmit beletenni egy Tomb Raider játékba? Ráadásul az elején kiírja szépen, hogy "Nyomogasd az E-t vagy F-et", de utána már semmit. Néha felvillan egy ikon, de mikorra felfogom, melyik gombot jelenti, addigra már késő, Lara meghal és kezdhetem elölről.

Mielőtt itt is kialakulna egy kontroller vs. billentyűzet vita, mint a játék topikjában, elmondom újra, hogy a Tomb Raider tökéletesen irányítható billentyűzettel, egérrel, kontrollerrel és mindennel, amit az egyszeri játékos korábban már megszokott. A probléma magával a QTE (Quick Time Event) erőltetésével van. Ugyanis nem értem, miért kell nyomogatni a billentyűket ahhoz, hogy Lara végrehajtson egy hétköznapi cselekvést? Nem egyszerűbb lett volna szimplán nyomva tartani a gombot, mint csapkodni őket folyamatosan? Ettől eltekintve nincs gond az irányítással, minden úgy működik benne, ahogy eddig is.

Látványos akció és ugrabugrálás

Habár már a kezdetektől tudni lehetett, hogy a Tomb Raider a széria újragondolása lesz, vagyis a nevén kívül gyakorlatilag nem sokban fog megegyezni az eddigi epizódokkal, de ezt szerintem senki nem várta, hogy ennyire eltérő lesz tőlük. Miután végigvittük a játékot, biztosan akadnak közöttünk hozzám hasonlók, akik úgy érzik majd, hogy pont a lényeg az, ami kimaradt... Vagyis nincs benne az a bizonyos Tomb Raider-érzés, mint amit a korábbi epizódoknál - Pl. Anniversary - megtapasztaltunk. Amint leülünk a játék elé, csak arra tudunk gondolni, hogy bár a grafika szép és az akciójelenetek látványosak, de mégiscsak egy Tomb Raidert szerettünk volna, nem pedig egy Call of Duty-t, Larával a főszerepben...

Hogy jön ide a Call of Duty? Nos, bár én nem multizom - pláne nem FPS-ben -, de sok videót láttam már ezekről a küzdelmekről, ahol extra jutalmat kapnak azok, akik különféle módszerrel intézik el a másik fél játékosát. A Tomb Raider esetében ez pont ugyanígy van. Nem a rejtett kincsek felkutatásával, vagy a nehezen megközelíthető helyek elérésével, hanem az ellenfelek minél látványosabb mozdulatokkal történő kivégzésével kaphatjuk a legtöbb tapasztalati pontot (XP). Lara is szinte csak olyan képességeket tanulhat meg - pár kivétellel -, melyekkel a különféle kivégzési technikákat hatékonyan alkalmazni tudja, hogy azt követően mindenféle látványos animáció keretében sörétessel közelről szétlőhesse az ellenfél fejét, vagy belevágja a hegymászócsákányt annak koponyájába...

Személy szerint nekem nincs problémám az akciójátékkal, mint műfajjal, sőt, én is szeretek néha lövöldözni. Az új Tomb Raider végigjátszása közben is elkapott a hév, főleg kezdetben, amikor csak íjunk van és ha lehet, kerülnünk kell a közelharcot. De később, amikor szert teszünk újabb fegyverekre, úgy szorul háttérbe a lopakodás és a taktikus harc, a hangsúly a látványos fegyverropogtatásra és fedezékből-fedezékbe bújásra terelődik. Ekkor pedig elő kell kapni a géppuskát és a sörétest, mert íjjal nem sok esélyünk van a fegyveresek tömegével szemben. Persze az ellen ritkítására lehet piszkos trükkökkel is élni - robbanó hordók és társai -, de legnagyobb részt főleg lövöldözni fogunk.

A készítők érezték, hogy kell némi csontot dobniuk a régebbi Tomb Raider játékosok számára is, így a tömény akciójeleneteket kiegészítették opcionális kincskereséssel és különféle rejtett tárgyak felkutatásával. És bár ezekből sok van minden pályán (Ráadásul némelyike kifejezetten kellemes kis feladat, mire rájössz, miként tudod megszerezni azt), a továbbjutást mégsem ezek teljesítésével, hanem a felszerelés és Lara képességeinek fejlesztésével tudod elérni (Magyarul: Ahol kicsit is gondolkodni kell, azt nem kötelező megcsinálni, a legtöbb ilyen hely által adott XP mennyisége összehozható vadkan, szarvas és a különféle emberszabásúak vadászatával is).

A harcok és feladatok teljesítése során Lara tapasztalati pontokat (XP) kap, melyből ha eleget összegyűjtünk, főhősnőnk szintet lép. Ekkor fel kell keresnünk egy táborhelyet, ezekből általában pályánként több is van, itt kiválaszthatjuk, milyen téren kívánjuk Lara képességeit fejleszteni. Három csoport van: a túlélés, a fegyveres harc és a piszkos taktikák. Az első segítségével észrevesszük a rejtett helyeket és tárgyakat, a másodikkal hatékonyabban kezeljük fegyvereinket, míg az utolsó csoportba a taktikus harc (kitérő manőverek, ellentámadás, stb.) tartoznak.

Szintén a táborhelyeken tudjuk fegyvereinket és eszközeinket fejleszteni, melyekhez a szinte mindenhonnan megszerezhető limlomokat (salvage) használhatjuk. Habár kétségtelenül sokat kell ugrabugrálnia annak, aki a lehető legtöbbet meg akarja szerezni, de mindenképpen érdemes, mert a továbbjutásunk nagymértékben függ a rendelkezésünkre álló eszközöktől. Főleg kezdetben lesznek olyan helyek, ahová nem tudunk eljutni, mert még nincs meg a megfelelő kellék, de később, amikor már megszerezzük, vissza tudunk menni oda és átjutunk az akadályon.

Táborból kétfajtát találunk: van a Fast Travel Camp, ahonnan lehetőségünk van gyors-utazásra, valamint a Day Camp, ahol csak felszerelésünket és képességeinket fejleszthetjük. A gyors-utazás (Fast Travel) segítségével tudunk oda-vissza utazni a már felfedezett helyek között, így lehetőségünk van visszamenni egy korábbi területre. Ez pedig azért hasznos, mert később, jobb felszerelés birtokában bejuthatunk az addig nem elérhető helyekre is.

Fegyvereink fejlesztésével nő azok pontossága, sebzése, lecsökken az újratöltési idő és hasonló, akciójátékokból ismerős módosításokat hajthatunk rajtuk végre. Ráadásul ezekhez találhatunk kiegészítőket (parts), melyekből ha kettőt-hármat megszerzünk, új modifikációra nyílik lehetőségünk (Pl. felszerelhetünk hangtompítót és hasonlók). Ahhoz viszont, hogy a lehető legtöbb ilyen alkatrészt összeszedjük, töviről hegyire be kell járnunk a pályákat, mert némelyik igen nehezen megközelíthető helyen található.

Ne törd a fejed, majd mi megmutatjuk az irányt

Mindig is szerettem a Tomb Raider játékokban, hogy a pályákról való továbbjutás érdekében néha igencsak komolyan meg kellett mozgatni agytekervényeinket. Biztos emlékeznek páran azokra a részekre, amikor például négy-öt különféle kulcs nyitott egy ajtót, az volt a kijárat, de az az öt kulcs annyira el volt rejtve, hogy aki nem járta be a pálya minden szegletét, nem tudott továbbmenni. Vagy amikor olyan főellenfelekkel akadtunk össze, akit nem tudtunk szimplán lepuffantani sörétessel, hanem egy ravasz cselhez kellett folyamodnunk, amire viszont ha egyszer rájöttünk, utána már percek alatt végezhettünk vele. Viszont addig keményen törni kellett a buksit, hogy mit is kell csinálni (Pl.: Kentaurokra emlékszik valaki Anniversary-ból?). Sajnos a legújabb Tomb Raiderben már szinte nem is kell gondolkodni, mindent a szánkba rágnak.

Elméletileg ez a játék az ifjú Lara Croft első kalandját mutatja be (Mi tagadás, elsőre komolyan kifogta a kis csaj), de már a játék kezdetén kivételes túlélési képességekkel (ösztön) is rendelkezik. Ugyanis ha megnyomjuk a "Q" billentyűt, akkor életbe lépnek fejlett ösztöneink, és az elsötétülő környezetünkben fényesen világítva jelzik azokat a tárgyakat, melyekkel csinálhatunk valamit. Innentől kezdve pedig már nem ördöngösség rájönni a titok nyitjára. Ha pedig ezt a képességet továbbfejlesztjük, gyakorlatilag már csak annyi a dolgunk, hogy a térképen kijelölünk egy tárgyat, azt egy kék jel mutatja, így a legkisebb, eldugott apróságot is megtalálhatjuk.

Annak idején a készítők azt ígérték, hogy az új részben már nem lesznek kiemelve a megmászható platformok sem, hogy így a játékosnak kelljen kitapasztalnia a továbbjutás módját, felhasználva a szerzett felszerelés nyújtotta lehetőségeket. Akkor ez egy nagyon jó hír volt, mára sajnos kivették, helyette világosan megkülönböztetett platformok jelzik a helyes utat, a kamera pedig szándékosan úgy áll, hogy a játékos automatikusan az általa mutatott irányba kezdjen el továbbhaladni, véletlenül sem másfelé. Sőt, ezt annyira fokozták, hogy már nem is tudunk rossz irányba menni, mert amint le akarunk térni az előírt útról, egyből valamilyen durva halálban lesz részünk, akármit is csinálunk.

Sajnos azt kell mondjam, az új Tomb Raider játékban szinte semmit nem kell magunktól csinálnunk, csak nyomkodnunk a felvillanó gombokat, követni az előre kijelölt utat, és minden ellenféllel végezni, aki felbukkan előttünk. Ha nem lennének benne az összeszedhető felszerelések, ereklyék és az itt-ott előforduló apró logikai feladványok, akkor az ember el sem hinné, hogy ez egy Tomb Raider játék és ő éppen Lara Croftot irányítja, nem pedig egy totál ismeretlen, G. I. Jane-t játszó kis csajt.

Rengeteg átvezető videó van a játékban, gyakorlatilag ha leszámítjuk a mászkálást és a lövöldözést, az egész csak egy interaktív film, igaz, annak elég látványos. Maga a történet még elmenne, de csak azok érthetik meg teljesen, akik elolvassák a szerteszét heverő naplóbejegyzéseket és megvizsgálják az ősi ereklyéket. Nem akarom lelőni a poént, ezért nem írok róla többet, de annyit elmondhatok, hogy első végigjátszásra mindenképp izgalmasnak tűnt a dolog, másodjára már szerintem át fogom ugrani a párbeszédeket, mert unalmasak.

Hangok és zenék tekintetében nagyjából rendben van a program, az effektek is szépen szólnak, a különféle sikoltások, hörgések és állathangok pedig kellően nyomasztó hangulatot árasztanak, tökéletesen passzolnak a díszlet mellé. Végül pedig lássuk az értékelést, mellyel kapcsolatban nehéz helyzetben vagyok, hiszen mint akciójáték, egy korrekt kis program lett Lara régi-új kalandja, másrészt viszont, mint Tomb Raider játék, nálam leszerepelt a készítőkkel egyetemben. A következő részt már nem fogom előrendelni, előbb kipróbálom és csak akkor fizetek érte, ha tényleg Tomb Raider lesz a Tomb Raider.

Hogyan lett Lara Croft G. I. Jane?

Az utolsó oldalt szokás szerint egy kis összefoglalóval kezdeném azok kedvéért, akik átugrották az egészet és a bevezető után egyből ide lapoztak. Nos tehát, grafikai szempontból nézve a Tomb Raider egy szépnek mondható játék, melyet azonban technológiai eredetű hibák árnyékolnak be. Ezekért főleg az AMD új TressFX hajmodellező eljárása a felelős. Még nálam, a GCN architektúrára épülő HD 7870-en is komolyan leesik az addig stabilan futó játék akár 4-5 FPS környékére is, ha Lara haját közelről mutatja a kamera. Márpedig a sok átvezető videó miatt ez sűrűn előfordul. Ajánlott kikapcsolni, ha hasonló problémát tapasztalunk, mert nélküle is simán élvezhető a játék.

Egy kis kiegészítés: A tesztet én a 13.1 WHQL driverrel végeztem. Az AMD munkatársai üzenték, hogy azok a hibajelenségek, melyeket én itt leírtam, annak tudhatók be, hogy nem a 13.2 beta6-os Catalyst meghajtóval teszteltem a játékot. Az oka pedig az volt, hogy a játék végleges kódját nem kapták meg a driver leadása előtt. Így tehát minden AMD kártyatulajdonos megnyugodhat, a technológiai hibák már javítva vannak, aki leszedi a 13.2 beta6 meghajtót, az nem találkozhat velük.

A játék kiválóan irányítható billentyűzet és egér segítségével is, de a rengeteg QTE miatt (Quick Time Event, vagyis gyorsan történő esemény), amikor nyomkodni kell a képernyőn felvillanó jeleknek megfelelő billentyűket, ajánlott kontroller használata. A magam részéről nagy negatívumnak tartom a billentyűk ilyetén nyomkodását, még ajtók és ládák nyitásához is ezt alkalmazták, sokkal ésszerűbb és kevésbé irritáló megoldás lett volna ezek helyett nyomva tartani a gombot és kész. Sajnos a játékmenetnek ezek annyira szerves részét képezik, hogy gyakorlatilag sok helyen csak úgy jutunk tovább, ha megfelelő időben a megfelelő gombot nyomjuk meg. Egy kis gyakorlással meg lehet szokni, de nagyon frusztráló érzés, hogy egy Tomb Raider játékban nem rejtvényeket megoldva, hanem billentyűket püfölve tudunk csak továbbjutni.

Játékmenet tekintetében sajnos nem tudok sok jót mondani azok számára, akik hozzám hasonlóan szeretik a Tomb Raidert és annak valódi, sírrabló hangulatát. Lara Croft régi-új kalandja immár nem lett más, mint egy látványos, átvezető videókkal, QTE-kkel, sok akcióval és ugrabugrálással teli interaktív film. Nekem 21 órába tellett a végigjátszás, melynek során 95%-on állt a mérleg, vagyis pár tárgy megtalálásán kívül mindent megcsináltam benne. A látvány tényleg szép, az akciójelenetek jól megoldottak (A fedezékeket szétlövik, így váltogatnunk kell, valamint eleinte sokat kell taktikázni, amíg csak íjunk van). Még a QTE-ket is meg lehet oldani egyszer, de a szanaszét heverő ereklyék gyűjtésén és egyéb kihívások (Challenge) teljesítésén kívül semmi nincs ebben a játékban, ami elhitetné velünk, hogy Tomb Raidert játszunk éppen.

Természetesen ezzel nem azt akarom mondani, hogy rossz játék lett a Tomb Raider, hiszen minden megvan benne, amire a mai játékosok többsége vágyik. Látványos grafika, egyszerű, könnyen kezelhető játékmenet, fejleszthető fegyverek és eszközök, fejlődő főhős, valamint rengeteg, véres akció. Tulajdonképpen azt látni belőle, mit akartak elérni a Crystal Dinamics-nál ezzel a reboottal: egy olyan játékot, amit a régi rajongók is megvesznek, mert Tomb Raider a címe és Larát kell irányítani, ugyanakkor a mai trendnek köszönhetően szinte már a végletekig le van egyszerűsítve, hogy minél többen vásárolják meg, akár olyanok is, akik eddig nem játszottak Lara korábbi kalandjaival, mert nehéznek találták a fejtörőket.

Sajnos a régi, gondolkodást és valódi ügyességet igénylő játékok kora lejárt, manapság ha egy valódi Tomb Raidert adtak volna ki, mint amilyen például az Anniversary is volt, akkor sokkal kevesebben vásárolták volna meg. Nem hinném, hogy álmatlan éjszakái lennének a Crystal Dynamics csapat tagjainak, ha a régi rajongókat elveszítenék ezzel a résszel, hiszen sokkal többen veszik majd meg a folytatást is, tudván, hogy sok akcióra, látványos grafikára és véres játékmenetre számíthatnak. Lara Croft pedig lassan átalakul, az egykori fifikás sírrabló helyét egy akcióhős veszi át, a következő Tomb Raider játékban már nem Laraként, hanem G. I. Jane-ként fogunk mindenkit lemészárolni.

Pont emiatt nem készítek hozzá értékelést sem, hiszen nem tudok elfogulatlanul ítélkezni felette. A Tomb Raider egy olyan játék, melyet az akció szerelmesei imádni fognak, viszont a régi Lara rajongókat elszomorítja. Ha mégis mondanom kellene egy számot, én egy 8-ast adnék rá, de többet semmiképp, hiszen ez már minden, csak nem Tomb Raider. Viszont mint akciójáték, ha kijavítják benne a technológiai hiányosságokat/hibákat, akkor egy tisztességes iparosmunkának tekinthető, amire 9 pontot érdemes adni.

Azóta történt

Előzmények