Tomb Raider teszt - Lara újjászületett

Bevezetés

Amikor 2009. júliusában felreppentek az első hitelesebb információk a következő Tomb Raider játékról, sokan nagyon örültünk a beígért változtatásoknak. Mikor pedig befutottak az első képek is, mindenki érezte, hogy valami rendkívüli dolog van készülőben a Crystal Dynamics háza táján, aminek tényleg nem sok köze lesz az eddigi részekben látottakhoz. Ma pedig, majdnem négy évvel az ott leírtak után, végre mindannyian kezünkbe foghatjuk az átformált, megújult, apró részletekig átdolgozott Tomb Raider epizódot.

Habár az utóbbi időben lényegesen több eredeti játékot vásárolok, mégis rég vártam már ilyen izgatottan a futár érkezését, mint ezen a keddi napon. Végre kezeim közé foghattam a Tomb Raider Survival Edition csomagomat, melyet a Konzolok Szervizétől rendeltem meg (Külön köszönöm nekik, hogy kérésemre fémdobozt, pólót és egyéb extrákat is mellékeltek a Survival kiadáshoz). Amikor végre megérkezett a futár, szinte örömmel csengettem ki érte 12 lepedőt, majd kipakolgattam a csomag tartalmát a heverőre:

A Tomb Raider Survival Edition egy szépen illusztrált, igényesen kivitelezett kartondobozban lapult, melyben a játék mellett egy posztert is találunk, aminek hátlapjára a sziget térképét nyomtatták. Emellett egy kicsi, de szépen illusztrált, kemény fedelű képeskönyvet is kapunk, melyben művészeti rajzokat tekinthetünk meg a Tomb Raider játékkal kapcsolatban. Végül pedig egy nyakba akasztható, tépőzárral ellátott kis táskát is mellékeltek (Inkább egy mobiltelefon tartóra hasonlít, de annak szerintem picit nagy, bár akadnak szélesebb modellek is). A Konzolok Szervize jóvoltából pedig ajándékba kaptam egy Tomb Raider pólót és egy fémtokot, valamint egy Tomb Raider posztert (Hátlapján a BioShock: Infinite volt, ami szintén hamarosan érkezik), végül pedig egy 1000 forintos kupont, amit majd ahhoz fogok felhasználni.

A Tomb Raider című játék PC-n Steamworks védelemmel és szolgáltatásokkal ellátva jelenik meg, ami annyit jelent, hogy a dobozos példányokat aktiválnunk kell Steam alatt, majd ezt követően tudunk is egyből játszani. A feltelepített játék nálam 10,1 GB helyet foglal el a merevlemezen, ami a mai viszonyokat figyelembe véve korrekt mennyiség. Az AMD Gaming Evolved program keretében az új Tomb Raiderben mutatkozik be először a vállalat TressFX névre keresztelt technológiája is, aminek segítségével Lara haja élethűen követi a reá ható fizikai erőhatásokat (Fújja a szél, stb.).

Sajnos ennek kellemetlen következményei is vannak: a technológia még eléggé gyerekcipőben jár, ezért sűrűn fordulnak elő hibák az alkalmazásakor, valamint ha egy nem GCN-architektúrával rendelkező AMD HD Radeon 7xxx VGA-val futtatjuk, komoly teljesítménybeli problémákat is okozhat. Szerencsére nálam nem okozott fagyást és hasonló dolgokat, mint ahogyan többektől is olvastam itt a fórumon, viszont néha produkált érdekességet, melyeket látva hangosan felnevettem (Volt, hogy szimplán eltűnt Lara haja és csak pislogtam, hogy ki ez a kopasz nőci itt a monitoromon.), de akadtak sírásra buzdító hibák is.

Ám mielőtt belemennénk a játék technológiai részleteinek ismertetésébe, szokás szerint egy figyelmeztetéssel kell kezdenem azok számára, akik még nem játszottak az új Tomb Raiderrel. Habár igyekszem spoiler-mentesen írni, de nem tudok egy játékot ismertetni annak funkciói, valamint játékmenetének részletei nélkül. Így aki mindenképpen szeretné elkerülni a legkisebb spoilert is, az lapozzon az utolsó oldalra, ahol, szokás szerint egy rövid összesítőben megtudhatják a fontosabb ismérveket!!!

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények