The Walking Dead Michonne - In Too Deep teszt

A holtak még mindig sétálnak

A The Walking Dead brand megállíthatatlanul a csúcson van, még mindig milliók kíváncsiak a túlélők életben maradásért folytatott küzdelmére. A kegyetlenné vált világban felborultak az értékrendek, a korábban értékesnek hitt emberi jellemzők lemorzsolódtak és az ösztönök kerültek előtérbe. Olykor akad még néhány ember, aki képes a józan gondolkodásra, de számukra is túlságosan nagy feladat a 180 fokos fordulatot vett hétköznapinak semmiképpen sem nevezhető élethez való alkalmazkodás. Az ő vívódásuktól és reakcióiktól annyira érdekesek a The Walking Dead eseményei, amit sikeresen ültetett át kezdetben a Telltale Games videojátékos formába, azon belül pedig egy modern kori kalandjátékba.

Michonne és új csapata, akikkel a történet elején szeli a habokat.
Michonne és új csapata, akikkel a történet elején szeli a habokat. [+]

The Walking Dead Michonne - In Too Deep egy három részes mini első felvonása, ami Michonne azon időszakát igyekszik tárgyalni, mikor elszakadt a többiektől (hátra hagyva hűséges kardját), így Robert Kirkman jóváhagyásával egy egészen új kalandot hozhattak tető alá. Az In Too Deepből kifolyólag úgy tűnik Michonne eseményeinek nem lesz köze a Lee-Clementine féle szériához, így egy totális mellékágról beszélhetünk. Főhősnőnk története egy vitorláson (The Companion) új társakkal veszi kezdetét a Chesapeake-öbölben, mikor is a közelből segélyhívásra lesznek figyelmesek, így elindulnak felkutatni a közeli hajóroncsot, hátha túlélőkre vagy hasznos zsákmányra lelnek. A zsíros fogás mellé nem várt események is társulnak, így ismerkedhetünk meg Munroe lakóival és vezetőivel.

A kínzó emlékek végigkísérik utunkat.
A kínzó emlékek végigkísérik utunkat. [+]

Michonne baromi jó választás volt egy minisorozathoz, hiszen le merem fogadni, hogy nem csak az én kedvenc karakterem a sorozatból. A csöndesen morci, kegyetlen pengés gyilkos, egy rettenthetetlen amazon, akinek még sütnivalója is van. Azért a Telltale Games kicsit nehéz helyzetben lehetett, elvégre hősnőnk egy totálisan erős jellem, így alaposan meg kellett fontolni milyen válaszlehetőségeket adnak a szájába (valamint a játékos kezei közé), de én piszkosul élveztem a keménykedést, vagy az egyetlen szó nélküli gyilkos nézéseket.

Michonne saját útját járja

Az új helyzetekkel való megbirkózás mellett Michonne-nak saját démonaival is el kell bánnia. A szokásos morális döntési helyzetek és a kegyetlen világ nyújtotta feladatok megoldásai mellett, még a múltban elszenvedett veszteségeinknek köszönhetően elménk veszélyes játékát is le kell küzdenünk. Sajnos ez a rész sem mentes az elcsépelt klisés poénoktól és helyzetektől, ahogy a reakcióinkat is megjegyzik a karakterek (döntéseinket eltárolja a rendszer), így a jövőben ki tudja, hogy hogyan fognak hozzánk viszonyulni (ha még élnek). Ezúttal is megkapjuk az epizód végén a statisztikát, láthatjuk mit választott a játékosok többsége és mi melyik csoportba tartozunk.

Hát ő sem megy már fejjel a falnak.
Hát, ő sem megy már fejjel a falnak. [+]

A játékmenet 70%-át beszélgetések és nézelődés teszi ki, a fennmaradóból 20% kifejezetten jól megkoreografált, dögös akciórészeket jelent, amik tele vannak egyszerű, de mégis élvezetes quick time event szekvenciákkal. A maradék 10% pedig idézőjeles szabad bóklászással telik. Túlzottan elmentek egy irányba a Telltale-nél, lineáris cselekmény szinte lehetőségek nélkül. Igazi kalandjátékos elemek kimerülnek a beszélgetésekben, történetmesélésben. Tárgyhasználattal, fejtörőkkel, különböző eszközkombinációkkal nem kell számolnunk, egyre inkább válik interaktív beszélgetős akciójátékká a széria. Viszont a QTE részek nagyon hangulatosra sikerültek, arra a néhány másodpercre jó érzés kivenni a részünket a harcokból.

Az utolsó lövedék sorsát jól meg kell fontolni.
Az utolsó lövedék sorsát jól meg kell fontolni. [+]

Vizuálisan a szokásos minőséget hozták a srácok. A rajzfilmes látvány működőképes, de vajon még meddig? Egy komolyabb technikai ugrás elkélne már a Telltale-nél, nem csak a grafikai megoldásokra, de a döcögő motorra is ráférne egy jókora karbantartás, sőt inkább egy erősebb tuning, mert az akadozások és képfrissítési esések indokolatlanok. Az animátorok és a szinkronstáb munkája megüti az elvárható szintet, ellenben az írók jobban is odatehették volna magukat.

Ennek a kedves meghívásnak nem lehetett nemet mondani.
Ennek a kedves meghívásra nem lehetett nemet mondani. [+]

A The Walking Dead Michonne - In Too Deep tartogat izgalmakat, kellemetlen szituációkat, de az első felvonás nem volt igazán meggyőző. A játékidő ezúttal is alulról nyaldossa a két órát és nincsenek olyan mértékű elágazások, ami miatt érdemes lenne újra nekifutni. Remélhetőleg a hamarosan (március végén) érkező Give No Shelter című folytatás és az egy hónappal utána landoló What We Deserve záró epizód sokkal több drámát, veszélyt és érzelmeket fog tartogatni, mert különben a The Walking Dead Michonne a főhősének kardját megszégyenítő sebességgel fog feledésbe merülni.

A The Walking Dead Michonne - In Too Deep február 23-án jelent meg PC, PS3, PS4, Xbox One és Xbox 360 platformokra, valamint két nappal később mobilkészülékekre is.

Pro:

  • The Walking Dead hangulat;
  • remekül megtervezett QTE részek;
  • Michonne karaktere zseniális…

Kontra:

  • …,de ebből ennél sokkal többet ki lehetne hozni;
  • szokásosan túlságosan rövid;
  • még egy minisorozat indító epizódjának is lapos.

70

Rage23

Azóta történt