The Sims: Medieval teszt

A sötét (?) középkor...

A cikk olvasói teszt, így annak tartalma nem a Gamepod.hu szerkesztőinek álláspontját képviseli.

Simek az éjszakában, simek a városban, simek külföldön.. Nincs olyan játékos, aki ne tudna felsorolni legalább öt különböző Sims-kiegészítőt. Egyben ez is a sorozat egyik hátulütője, a kiegészítők egyre kevésbé kreatívak, és újra és újra csak ugyanazokat az "újdonságokat" tudják felmutatni. Az Electronic Arts is érezte, hogy valami változtatásra van szükség, valami különlegessel kell előrukkolniuk... A Sims: Medieval megpróbál új színt vinni a sorozatba: áthelyezi az egész játékot a középkorba, és a középpontba nem a Simek szükségleteinek kielégítését helyezi, hanem a különböző küldetések teljesítését.

A játék királyunk - és ezzel együtt királyságunk - megalkotásával kezdődik. A karakterek testreszabásakor most is szinte határtalanok lehetőségeink, viszont a belső tulajdonságok terén jóval kevesebb választási lehetőség van, mint például a Sims 3 esetén. Minden karakternek három jellemvonást választhatunk (két pozitívat, egy negatívat), melyek döntő hatással lesznek a későbbi játékra. Egy szerencsejáték-függő király vagy egy szeretethiányos lovag bizony elég különös helyzeteket idézhet elő... Ha elkészült királyunk, a küldetés-választó képernyőn találjuk magunkat. Eleinte csak az Uralkodó főszereplésével vállalhatsz küldetéseket, később azonban (ahogy a királyság is bővül) több karakter is irányíthatóvá válik...

Minden küldetés több részfeladatból épül fel. Egyszerűbb, ha egy konkrét példán keresztül mutatom be: a király nyaralni megy. Először meg kell kérdezned a tanácsadódat, hogy mit gondol, majd érdeklődhetsz a városlakóktól, hogy mit javasolnak úticélnak. Egyesek a nyüzsgő nagyvárost ajánlják, míg mások a csendes tóparti falut. A falut választod, és ottléted alatt megkóstolsz egy fantasztikus bort; hazatérésed után első dolgod, hogy levelet írsz a kocsmárosnak a receptért. A küldetés akkor ér véget, ha sikeresen elkészítetted a bort. A teljesített küldetések után nyersanyagokat kapsz, amikből új épületeket emelhetsz királyságod területén - bővítheted a kastélyt, építhetsz közösségi találkozóhelyeket (kocsmát), kém-odút, templomot, varázslótornyot...

A legjobb az egészben az, hogy minden épület élére neked kell kinevezned valakit. És hogy ez mit jelent? Azt, hogy a pap, a lovag, a kém, a bárd, vagyis minden fontosabb szereplő ugyanúgy testreszabható, mint a király. Persze nem kell megijedni, ez nem azt jelenti, hogy mindenkit egyszerre kell irányítanod - minden küldetés során csak egy-egy karakter a főszereplő. Egyes küldetéseknél előre meg van határozva, hogy milyen karakterrel játszható (pl. a dalnokversenyen nem sok eséllyel indulna a Királyi Kivégzőmester), míg máshol mi döntjük el, kivel indulunk kalandozni. Ennek megfelelően minden feladatot többféleképp lehet megközelíteni; nem mindegy, hogy egy Isten támogatását bíró pap vagy egy alattomos kém képében indulsz küldetésezni...

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt