TES IV: Oblivion -fanatikus teszt

Ezennel nem egy játék bemutatóról lesz szó, hanem talán inkább egy iránymutatásról, hogy mire képes ez a játék, továbbá hogyan állítsd be a TES IV Oblivion-t hogy minél jobb teljesítmény mellett minél gyönyörűbb grafikával élhesd át a benne rejlő kalandokat. Számokban már nem kifejezhetően sokat foglalkoztam ezzel a játékkal, módosításaival, konzol és konfiguráció trükkjeivel. Be szeretném mutatni hogy amellett hogy az egyik leghangulatosabb játék amivel valaha találkoztam, egyben a legművészibb és legszebbek közé is tartozik. Bár itt a Prohardveren már nem használják tesztelésre, pedig megfelelő módosításokkal máig a leghardver-igényesebb alkalmazások közé sorolható, amellett hogy népszerűsége több év után sem apad.

Nem akarok sok időt rabolni Tőled olvasóm, ezért bele is vágunk keményen a lényegbe.

A konfiguráció amin tesztelve volt és amihez mérten optimalizáltam a threadek és bufferelések számát az a következő:

P5QL-E
E5200@3Ghz -(1,33Ghz fsb)
4GB DDR800 CL5-5-5-18 (spd)
MSI Radeon 3870X2 (2x512MB(Crossfire)) bios=850Mhz-gpu/900Mhz-ram
Fujitsu SCSI 73GB 10k rpm (erre installálva a játék)

WinXP Prof SP3
Catalyst 8.12

a teszt folyamán végig: 8xAA/24xEdge Detect, 16x AF, mipmap LOD: max, Catalyst AI: standard.
A felbontást a hétköznapi 1280x1024. (én minimális lineáris eltérést láttam 1920x1200ig)

A játék azt mondja nem ismeri fel a vga-t, de egyébként a renderer infóban helyesen látja. Viszont így nekünk kell megadni a grafikai beállításokat. Természetesen minden létező dolgot maximumra állítunk.
Ha játékon belül akarnánk HDR+AA-t állítani, akkor azt ő nem akarja engedni, mivel a játék tervezésekor még nem volt lehetséges a videókártyákat HDR és AA-val párhuzamosan működtetni. Ettől függetlenül játékon belül HDR-t választunk és a meghajtóban force-oljuk az AA-t.(és a többit)

A játék tesztelését már eleve nem alap játékkal végezzük, mert annak teljesítménye kevésbé érdekes mint a módosított, szépített játéké. A grafikai módosítások listája jelen esetben:
-Natural Enhancements
-Quarl's Texture Pack 3
-Illumination Within

A teszt futásunk Chorrol városának északi kapujától az Orange Road-ot követve egy pár perces túra után egy vízeséses patakig tart. Pár kép a helyszínekről:





A játék grafikai és működési beállításait egy Oblivion.ini file tárolja a My Games mappánkban. Először közzétenném a módosítatlan ini file-al mért eredményt:
MinFps: 33
AvgFps: 52.817
MaxFps: 68

Amennyiben ezeket a módosításokat elvégezzük akkor az eredményeink a következők szerint alakulnak a teszt futáson:
MinFps: 34
AvgFps: 57.864
MaxFps: 86

Tehát átlagosan 10% teljesítmény nyerhető, és csökkennek a hirtelen töltéseink a jobb memória kihasználás miatt.

Az iniben grafikai turbózásra is van lehetőség, ehhez ezeket a következő módosításokat végezzük el.
Kombinálva az előző optimalizációs módosításokkal a következő eredményeket kapjuk:
MinFps: 32
AvgFps: 53.061
MaxFps: 72

Ha a változtatások sorát mind leírnám hogy mit jelentenek és mit csinálnak, akkor könyvet adhatnék ki belőle, ezért erre most nem kerül sor.
Egy módosításra viszont kitérek részletesen, ez pedig az uGridsToLoad meghatározása. Ez azt határozza meg hogy a körülöttünk lévő pálya-cellákból hány legyen teljes részletességben kirajzolva. Ez a játék szépségét és realisztikusságát jelentősen növeli, viszont a teljesítménynek eléggé kemény pofont ad.
Az alapértéken végzett eredményeket fentebb láthatjuk mivel azok uGridsToLoad 5-el voltak tesztelve, itt most következzen a fenti tweakek megfűszerezése:
uGridsToLoad 7 eredmény:
MinFps: 19
AvgFps: 38.967
MaxFps: 57

uGridsToLoad 9:
MinFps: 16
AvgFps: 31.084
MaxFps: 48

Mint látható eléggé erősen meggyilkolja a teljesítményt, de meg kell jegyezni még játszható marad, bár akik hozzászoktak magas fpsű folyékony játékhoz azokat zavarhatják a minimumfps-ek.

Sajnos egy jelentős MOD tesztelését nem tudtam kivitelezni, ami nem más mint a Better Cities mod. Mivel valamiféle probléma akadt a 3870X2 és ezen mod között. Később talán ki tudom majd egészíteni a tesztet ezen mod alatti teljesítményről is.
Annyit tudni kell a modról, hogy elképesztően hardver igényes, csak a legmodernebb kártyákkal produkál nagyjából folyamatos sebességet, viszont cserébe lélegzetelállítóan gyönyörűvé teszi a városokat(amik már eleve csodálatosak).

Cheydinhal / BC mod (Jorus képe)

Az említett módosítások a játékhoz mind ajánlottak átlagos PC-k esetén is, kivételt képez a Better Cities és a QTP3 mod, amiket csak erősebb gépek tulajdonosainak ajánlok.
Az ini módosítások is mind ajánlottak, annyi kitétellel hogy többmagos processzorod legyen (mivel a threadek számát úgy határoztam meg), továbbá minimum 2Gb memóriád. Amennyiben valamelyik ezek közül nincs meg akkor ki kell hagynod vagy át kell írnod pár dolgot, de a módosítások jó része akkor is használható.
Továbbá fontos újfent hangsúlyozni hogy itt a teljesítmény optimalizáló módosítások egyáltalán nem grafikai butítással lettek elérve hanem jobb hardver allokációval. Vannak módosítások amelyekkel jobban a teljesítményre lehet koncentrálni, grafikai áldozatok árán, de ezzel a cikk most nem foglalkozik, a fórumon tudunk ilyen tanácsokat is adni.

Remélem ötletként szolgáltam azoknak akik erőművüket kemény tesztnek szeretnék kitenni, továbbá azoknak is akik minél jobb teljesítménnyel minél szebb grafikával szeretnék kipróbálni ezt a játékot.

További képeket itt nézegethetsz: [link]

Lépj be Cyrodiil világába!

By SystemRoot

Azóta történt