Starcraft II - már nagyon várjuk

Egy kis Starcraft történelem

Starcraft... valószínűleg nagyon kevés olyan real-time stratégiai játékos van, akinek ne futna végig a libabőr a karján, amikor meghallja ezt a mágikus hangzású szót. A sikerjátékokat futószalagon — egy nagyon lassú futószalagon — szállító Blizzard 1998-ban megjelent programját minden idők egyik legjobb real-time stratégiai játékaként tartják számon, még mindig egyike a legnépszerűbb és egyben legjobban szponzorált versenyjátékoknak, pedig tavaly múlt el tíz éves. Tíz év — ennyit kellett a rajongóknak várniuk az utód bejelentésére. Tavaly jött is a nagy hír: érkezik a Starcraft második része!

Starcraft II logo

A program viszont sajnos kicsit lassabban készül, mint amit szeretnénk, vagy megkockáztatom, amire bárki gondolt volna. Tavaly ilyenkor már gyönyörű képkockákat láthattunk egy teljesen működőképesnek tűnő programról, a fejlesztők azonban nemrég jelentették be, hogy a játék megjelenése jövő évre csúszik. Jó munkához idő kell, tartja a mondás, a Blizzardot ismerve szinte teljesen biztos is, hogy ez áll a csúszás mögött. Nem lenne ugyanis rossz a cégnek, ha egy játékegyensúly szempontjából olyan kiváló programot tudnának létrehozni, mely az elkövetkezendő tíz évben ismét meghatározná a piacot. De a történetünk nem itt kezdődik...

Original Starcraft
Pillanatkép az eredeti Starcraftból

A Starcraft első része tehát 1998-ban jelent meg PC-re. Sok dolgot lehet róla mondani, csak azt nem, hogy a grafikájával hódított, a nem sokkal előtte megjelent Total Annihilation (Chris Taylor munkája) ugyanis a sajtó és a játékosok szerint is jóval szebb és előremutatóbb volt, de a Starcraft ennek ellenére is egy nagyon könnyed mozdulattal söpörte le a programot a stratégiai játékok képzeletbeli trónjáról. Ennek több oka is volt, összefoglalva úgy hívhatnánk őket, hogy aprólékosság. Bár a program mai szemmel nézve kissé vicces, mindössze 256 szín megjelenítésére képes grafikus motort használt, összességében nagyon jól látszott, hogy a Blizzardnál nem csak egy játékot, hanem egy világot akartak megteremteni — meg is tették. Az egységek kinézete, a hangok, a fejlődési rendszer, a történt, az in-game videók egyaránt hozzátett ahhoz, hogy a Starcraft felmászhasson a csúcsra. A rajongók többsége valószínűleg ugyanezeket a dolgokat várja az utódtól is, melyről a bejelentést követő egy évben elég sok információ kiszivárgott, de az impesszívebbnél impresszívebb tények ellenére is sok a fekete folt. Megpróbáltuk összegyűjteni azon fontos dolgokat, melyeket már készpénznek lehet venni.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények