Star Fox Guard bemutató (Wii U)

A Nagy Testvér mindent lát

A Star Fox Zero kapcsán a Nintendo nem tökölt, még egy kísérőjátékot is kreált a repülős akciójátékukhoz Guard alcímmel. Baromi kíváncsi voltam, hogy vajon mit tudtak kitalálni, amivel kiegészíthetik a legújabb Star Fox-ot, főleg miután világossá vált, hogy egy tower defense alkotásról van szó. A Nintendo ügyes dolgokkal tud előrukkolni, még ha az utóbbi időben kicsit döcögősebben is megy a szekerük. A Guard kapcsán természetesen nem kell túl nagy dolgokra számítani, itt szintén a lövöldözés kapta a legnagyobb hangsúlyt.


[+]

A stratégiai építkezés mondhatjuk, hogy kikerült a képletből, a fő összetevők a védekezés, az akció és a reflexek. De kezdjük azzal, hogy miért pislogunk kamerákon keresztül mindenféle automatizált gépezetre lövöldözve. A válasz egészen egyszerű, ugyanis a feladatunk Grippy Toad (a Star Fox Zero csapatból Slippy apukájáról van szó) munkájának elvégzése lesz. Az öreg egy igazi jómunkás ember, így ha törik, ha szakad, megvédi az AegisCam System segítségével a Corneria Precious Metals Co. ércbányáit. Magyarán egy kicsit hightech biztonsági őr szimulátorról van szó.


[+]

100 misszión keresztül kell védenünk a fúrótornyokat a Lylat rendszer különböző helyszínein, mint Corneria vagy Titania területein, ráadásul akkor se lepődjünk meg, ha egy hatalmas, robosztus Boss tűnik fel a színen. A vezérlés egyébként a tabletkontroller érintőképernyőjére lett alapozva, mivel a kamerák számára bökve tehetjük ki a képét a fő képernyőre, míg az összes többi szenzorét kicsiben pásztázhatjuk. Amint mozgást érzékelünk valamelyiken váltunk és azonnal támadunk. Ez pedig azt jelenti, hogy rengeteget kell rángatnunk a fejünket, ami hamar fárasztó lehet, viszont ezúttal komolyan ki van használva a kontroller.


[+]

Idővel előrehaladva egyre cifrább képességű Mikrobik támadására kell felkészülnünk. A sima trappolók mellett akad, amelyiket szétlőve egy kisebb, de gyorsabb egységre esik szét. Némelyik elpusztulva füstöt hagy hátra, hogy korlátozza látásunkat és a későbbi missziók során feltűnnek a tankok is. A kihívást az olyan mocskok megjelenése fogja növelni, mint a pajzsos robot, akit hátulról lehet sebezni, de a láthatatlan egységek sem a szívlelendőbb kategóriát erősítik, ahogy gyanítom a kameráinkat működésképtelenné tevő zavaró robotok sem lesznek senki kedvencei.

Grippy a bányarémek őre

A Guardban a likvidált mechanikus ellenfelek alkatrészeket hagynak hátra, melyek begyűjtésével fokozatosan újabb kiegészítőket oldhatunk fel, ezekkel pedig minden támadás előtt felszerelhetjük a 12 egységből álló kamerahálózatunkat. A lövegeket célbefogással, lassító vagy fagyasztó tulajdonsággal vértezhetjük fel. Egyébként a leskelődő szemeinket bárhova elhelyezhetjük, sőt menet közben, ha elveszítenénk egy kamerát valamelyik forgalmasabb bejáratnál vagy csomópontnál, egy gyors mozdulattal ránthatunk a helyére egy másikat. Az azonnali helyzetfelismerés éppen annyira fontos, mint a reflexek vagy az éberség és a reakcióidő.


[+]

A fő történet mellett extra küldetéseket is kapunk, melyek más feltételekkel, nagyobb kihívás mellett zajlanak. Ezekkel az egyébként nem túl tetemes játékidőt és szavatosságot jócskán megnövelték, ráadásul így még a változatosabb játékmenet is adott. Sniper módban limitált számú lövedékkel kell teljesítenünk a pályát, míg az Airborne esetében ejtőernyős támadást kell visszavernünk. Másik igencsak ügyes megoldás a My Squad mód, ami a többjátékos élményeket hivatott pótolni és a játék küldetései után maradt űrt próbálja betömni, egészen épkézláb módon. Ezúttal is a kreativitás és az alkotási vágyunk kerül előtérbe, mivel saját támadási struktúrát határozhatunk meg (milyen robotok, hol és mikor indítsanak offenzívát), amit elmentve és megosztva tesztelhetjük a világ Guard játékosainak képességeit. Természetesen mi is mazsolázhatunk a mások által összeállított pályákból megmutatva, hogyan is kell megvédeni egy ritkafémeket kitermelő létesítményt. A Star Strategistst egyébként naponta az arcunkba tolja a legnépszerűbb közösségi feladatokat.


[+]

Mint minden Nintendos cím, a Star Fox Guard sem mentes a műanyagfigurák nyújtotta extra funkcióktól. Ha már egy későbbi pályán harcolunk a legkülönfélébb gépezeteket felvonultató robotáradattal és úgy érezzük, hogy veszélyben van a fúrótornyunk, akkor felpattinthatunk egy Star Foxos Amiibo figurát a kontrollerre, hogy Fox vagy Falco azonnali segítséggel és egy szőnyegbombázással elpusztítson minden támadó egységet a pályán. Érdemes meggondolni mikor vetjük be a Star Fox brigádot, mivel naponta csak egyszer élhetünk a különleges lehetőséggel.

Mint látjátok a Guard egy egészen ötletes tower defense shooter lett, ami egy szórakoztató, lehetőségekkel is megáldott egyszerűcske móka. Véleményem szerint az árát megéri. Természetesen nem a brutális grafikai csinnadratta miatt, de még nem is a tökéletes irányíthatósága és kezelhetősége révén, hanem sokkal inkább a kellemes és olykor addiktív csatái miatt. Milliók nem emiatt fognak Nintendo Wii U-t vásárolni, de Star Fox rajongóként, ha lecsapsz az új részre, akkor már ezt a kis mellékhajtást sem szabad kihagyni a pakliból.

A Star Fox Zero és Star Fox Guard egybe csomagolva (First Print kiadásban külön lemezen) április 22-étől elérhető Nintendo Wii U-n, de a Star Fox Guard önállóan is kapható lesz dobozos letöltőkód kiadásban.

Pro:

  • Ügyesen tette magáévá a műfajt a Nintendo;
  • kellemes főellenfél harcok;
  • a My Squadban mi is alkothatunk.

Kontra:

  • Kisebb adagokban fogyasztandó az elunás veszélye miatt;
  • az irányítás olykor okozhat problémát.

79

Rage23

Azóta történt

Előzmények